Digivahenditega muuseumisse

Autor: Tuuli Tomson

Istanbuli õpirände üks olulisim väärtus oli ise kogeda, mida õppekäikudel muuseumisse ning muinsuskaitse paikadesse teha ning kuidas oma nutiseade panna enda kasuks tööle. Mõned näited:

  • Kasuta QR-koode (juba aastaid kasutusel olev võimalus, mis aitab õpilastel keskenduda just sellele informatsioonile, mida õpetaja soovib, et ta õppekäigult kaasa võtaks);
  • Tee fotodest ja filmiklippidest temaatiline õppefilm (suunates õpilasi pildistama ja filmima konkreetse ülesandega saab jällegi muuta õppekäigu nii meeldejäävaks kui sisuliseks);
  • Kasuta lihtsaid programme, näiteks Adobe Spark Video (nii iOs kui Android nutiseadmega on imelihtne teha filmi selle tasuta rakendusega);
  • Kasuta liitreaalsuse rakendust Aurasma (lisa paikadesse rakenduse abil (ajaloolist)lisaväärtust);
  • Tee muuseumiesemetest 3D mudelid või 360-kraadi fotod (nii saab koolis hiljem eksponaadid ka 3D printeriga välja printida).

Kõige olulisem mõte, mida meie koolitajad püüdsid meile edasi anda, on see, et kõik, mis meid ümbritseb, meid ka õpetab. Seetõttu õppisimegi Istanbulis kohalikku kultuuri nii muuseumis kui restoranis, turul kui pühapaigas, tänaval ja õppetunnis. Meie koolituse ükski tund ei toimunud traditsioonilises klassiruumis, mis on ka meie kultuuripraktikate tavapärane olukord. Seetõttu oli ka see koolitus minu jaoks väga väärtuslik.