Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:
Varasemate aastate tööd
2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)
Agnes Vask | Praktiline töö | Füüsika klassis oleva analemma vormistamine demonstratsioonivahendiks | Füüsika klassis on Päikese aastast kulgu kirjeldava analemma kleebised. Vaja oleks leida kleebiste asemele midagi püsivamat ja vormistada õppematerjalid, et seda analemmat saaks kasutada füüsikatunni rikastamiseks. | ||
Agnes Vask | Praktiline töö | Vesinikkütuseelemendi arendamine (teemat vaja täpsustada / õpilane olemas) | Tehnoloogia | ||
Agnes Vask | Uurimistöö | Õpilase uurimistöö TalTechi juhendajaga | TalTech pakub keskkoolide õpilastele uurimistöö teemasid. Õpilane saaks ülikooli töötaja juhendamisel põneval teemal uurimistööd teha. Vali endale siit teema / välisjuhendaja: https://taltech.ee/koostoo-koolidega/uurimustood | ||
Agnes Vask Marie Femke Jaarma | Praktiline töö | Füüsikalise simulatsiooni loomine | Programmeerida Pythonis füüsika simulatsioon. Meetodiks nt Monte Carlo meetod. Tegelikuks juhendajaks oleks üks TTG vilistlane, kes õpib teoreetilist füüsikat. Temaga saaks läbi rääkida, millist füüsikalist olukorda/nähtust simuleerida. | ||
Aly Valvas | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | teemavaldkonnad: IT- IT juhtimine, digitaalne ärianalüüs/äriprotsessid, andmebaasid, infoturve, tehnoloogia, tehisintellekt, veebilehed | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Õppemängu loomine | Õpilane(sed) loob õppimist toetava õppemängu meelepärase aine, valdkonna, oskuste omandamiseks gümnaasiumiastmes olevale õpiväljundile. | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | IT ja Meedia | ||
Anne Linde | Praktiline töö | Sõnastiku koostamine | Õpilane koostab eesti-inglise või inglise-eesti sõnastiku mõne kitsama teema kohta ning see võib sisaldada näiteks meditsiiniterminoloogiat, võrkpalli terminoloogiat, autoosade terminoloogiat jm. | Haridus | |
Anne Linde | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | |||
Arnika Aadusoo Inga Sermat | Praktiline töö | Lauluvõistluse "Kivilinna laululaps" korraldamine | Juhendatav: Rethe Kolberg 10KU | Kultuur | |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Animatsiooni loomine | IT ja Meedia | ||
Geio Heil | Praktiline töö | Jõusaali harjutusvara koostamine | Jõusaali harjutusvara erinevatele lihasguppidele | Liikumine | |
Geio Heil | Praktiline töö | Pallimängu turniiride korraldamine | Klassidevaheliste turniiride korraldamine võrkpallis, korvpallis, jalgpallis. (kuni 3 õpilast) | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Klassidevahelise sulgpalliturniiri korraldamine (2 õpilast) | Juhendatavad olemas | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Spordinädala korraldamine ja läbiviimine (2 õpilast) | Septembri lõpus toimub üle-eestiline spordinädal, mida tähistatakse alati ka meie koolis. | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Uisutundide ettevalmistus ja läbiviimine (2 õpilast) | Juhendatavad olemas | Liikumine | |
Heily Soosaar | Praktiline töö | Haigused ja eesti kirjandus | |||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Draamagrupi ja ajalehe ühine mitmiktöö | Õpilased, kes on kooli näiteringis ja/või ajalehes, saavad soovi korral teha ühise suurema projekti. Teemat täpsustab ajalehe tegijate juhendaja õp Helle-Mari Märtson | ||
Katrin Roodla | Uurimistöö | Mehis Heinsaare proosaloomingu tegevuspaikade kaardistamine | Uuritakse, mis paigus toimub M. Heinsaare proosatekstide tegevus, mis piirkonnad on sagedamini esindatud jne. Vastavad kohad kantakse Eesti kaardile. Töö eeldab M. Heinsaare proosatekstide läbilugemist. | Kultuur | |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Liesoon | Liesoonireeglite uurimine. Välja selgitamine, kui palju prantsuse keele õpilased liesooni kasutavad. Harjutuste koostamine ja 10 klassi õpilastele tunni läbi viimine. | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Mõnest moemajast või moekunstnikust inspireeritud moejoonised | |||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud põnev teema. | Erinevad kultuuri, keele, kunsti, spordi, meisterdamise jmt seotud tööd. | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Autode, mootorrataste jm tuunimine, ehitamine | |||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Cosplay - õmblemine | Bella Tšitškova | Käsitöö | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Ettevõtlik noor 2025 | Mingi projekt, algatus või üritus, mille võiks nomineerimiseks esitada Ettevõtlik noor 2025. Selgitan mida see endast kujutab, kui tuled minu juurest läbi Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Ettevõtlushäkatoni korraldamine Tartu Tamme Gümnaasiumis | Töö on juba valitud | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Euroopa keeltepäeva üritus(ed) | Päev toimub septembris, seega on vajalik korraldamisega tegeleda juba suvel. Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Kultuur | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Korea tunni andmine | Karola Käämbre | Kultuur | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Spordiga seotud teemad. | Võtan juhendada spordiga seotud teemasid nii üksik kui ka mitmiktööd. Võistluste korraldamine, enda sportlasteekond jne, teema täpsustub koostöös õpilasega | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Õpilasfirma (3-4liiget) | Õpilasfirma töö läbi õppeaasta (idee ei pea hetkel olemas olema) Võtan juhendada kõik õpilasfirmad | ||
Maarika Mõts | Uurimistöö | Noppeõpe ja andekate toetamine põhikoolides | Noppeõpet kas praktiseerivad juba edukalt või piloteerivad järgmised koolid - Peedu, Tõrvandi, Viljandi Kesklinna kool, Säde TERA, Jüri kool. Idee teha uurimistöö, mis see on ja kuidas on tulemused. Suurem eesmärk midagi nende koolide kogemusest võimalusel gümnaasiumisse tuua. | ||
Maarika Mõts Maarjavälja rajajate tiim | Praktiline töö | Maarjavälja roheala rajamine - suurem grupp õpilasi teeb ühise töö (kuni 10) | 1. Halumüüride ehitamine ja kujundamine (koostöös maastikuarhitektiga) alale. Vaja on maasse lüüa jämedad nn vundamenditüved, mille vahele halgusid vedama hakatakse. Jämedamad oksad tuleb lõigata väiksemaks ja mõõtu, et neid saaks vundamendi vahele laduda. Seda saaks siis teha kas üksinda või ka muidugi mitmekesi. Või üks teeb eeltöö ära (kujundamise ja vaiade tagumise) ja kutsub kokku talgud halge vedama. 2. Okstest madalate piirete punumine/ladumine ja planeerimine. Enne on vaja maasse lüüa vaiad, mille ümber punuma hakatakse. Võib uurida ja katsetada erinevaid punumise ja ladumise variante. 3. Nõgeste labürindi tegemine. Peaks mõtlema välja labürindi plaani, laotama sõnniku, istutama nõgesed ning hiljem labürindi kuju sisse niitma nõgestesse. Sõnniku toob põllumajandusmuuseum. 4. Karjus, valvaks lammaste heaolu üle. Peaks käima kontrollimas, kas lammastel on olemas vesi, mineraal, kas aiad on terved ja karjamaal pole midagi loomadele ohtlikku. Eeldaks ka siis seda, et õpilane teeks endale selgeks, kuidas hinnata lammaste heaolu ja tervist visuaalselt (lonkamine, hingeldamine jms) ning arusaama tervete ja stressivabade loomade käitumisest. 5. Metsast põõsaste toomine (nt mõnelt RMK lageraie langilt või mujalt maa omanikuga kooskõlastatult) ja Maarjaväljale istutamine. Eelduseks siis mõningate looduslike põõsaliikide ära tundmist looduses, välja kaevamine ja istutamine. 6. Väikestele lastele liivahunnikusse looduslike "aarete" peitmine. Aarded võiks olla ilusad kivid, merekarbid jms. Peaks aarded kokku koguma, neid liiva sisse peitma ja võib-olla mõtlema selle peale, millise ajavahemiku tagant sinna uusi "aardeid" peaks viima. Saaks jälgida, et kui kiiresti "aarded" välja kaevatakse ja kui palju neid kaasa võetakse. Võimalik oleks vajaminevaid kive ja merekarpe koguda mingi üleskutse abil inimeste käest või siis käia kuskilt toomas. 7. Erinevate niidualade arengu jälgimine ja analüüsimine, milline võiks olla parim viis linnaniidu taastamiseks ja loomiseks. Samade niidutaimede seemneid on hetkel külvatud mükoriisaga rikastatud ja rikastamata niiduribadele ning mükoriisaga rikastamata niidulaikudele. Eriti huvitav on muidugi see, mida ja kui palju mükoriisaga rikastatud mulla lisamine taimekooslust mõjutab. 8. PlutofGO rakenduse abil võimalikult paljude erinevate liikide kaardistamine Maarjavälja alalt, soovitavalt mitmel erineval ajal. | ||
Maarika Mõts õp Reeta Parts | Praktiline töö | Mitmiktöö tippsportlastele | Kui teed tipptasemel sporti, siis see teema võib olla sulle. Täpsem info õp Maarika Mõts ja õp Reeta Parts | ||
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Kaasaegse WordPress-veebilehe loomine alustavale või tegutsevale ettevõttele | Et tegemist poleks lihtsalt "tunnis loodud kohvi/kassilehega", siis UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. NB: Võtan juhendada töö, kus kokkulepe päris ettevõttega, kes veebilehte vajab, on olemas. | IT ja Meedia | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Arvustuse kirjutamine uudisteosele | Õpilane kirjutab arvustuse uudisteose (ilmunud 2014 - 2024) kohta ja esitab selle arvustustevõistlusele. | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Luule- või novellikogu koostamine | Õpilane koostab oma loomingust kogumiku. | Kultuur | |
Svetlana Goidina | Praktiline töö | Põgenemistuba matemaatika õppimiseks. | |||
Tanel Liira | Praktiline töö | Suvegiid Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis | Käesoleva praktilise töö teemaks on kosmoseteaduse populariseerimine, olles 2025. a suvel giid Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis, Tõraveres. Giiditöö toimub töögraafiku alusel, mille giidid ise suve alguses koostavad. Giiditöö on tasutatud ja giididega sõlmitakse käsundusleping. Korraga on tööl 2 giidi. Tartu observatooriumi suure teleskoobi torn on kõigile huvilistele avatud N-P kell 11-17. | Loodus | |
Tanel Liira Mari Allik | Praktiline töö | TÜ Tartu observatooriumi kosmostehnoloogia laborite katsetamise tarkvara parendamine ja edasiarendamine | TÜ Tartu observatooriumi kosmostehnoloogia laborite satelliitide testimise tarkvara parendamine. Töö käigus tutvutakse laborite võimalustega testida satelliite, seejärel analüüsitakse olemasolevat tarkvara ja võimalusel asutakse seda arendama, programmeerima. Tööl on kooliväline juhendaja. Töö teema võib töö käigus muutuda. | Loodus | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Rahvuslik käsitöö | Rahvuslik käsitöö | Käsitöö | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | Käsitöö | ||
Urmas Tokko | Praktiline töö | Sügavama bioloogiahuviga õpilase valitud teema | Teha ise ettepanekuid teema arendamiseks. Võib NII UURIMIS- KUI PRAKTILISE tööna. | Loodus | |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Erinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimisel | Võrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes. | Loodus | |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Meditsiiniblogide (õpe väljaspool kooli, nt kliinikumis jm) sisu analüüs | Meditsiiniklassile. Erinevatel aastatel teiste õpilaste loodud meditsiiniblogide sisu ja vormi analüüs, üldistused, järeldused sellisest õppest. | Loodus | |
Urmas Tokko Maris Alver (Geenivaramu) | Uurimistöö | UK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlus | TEEMA ON VALITUD! Õpilase valitud teema (Hardi Astover) Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat. | Loodus | |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Matemaatikanädala korraldamine TTG-s | Erinevate matemaatikaga seotud ürituste ja võistluste korraldamine. Võib teha grupitööna (kuni 5 õpilast). | Haridus | |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Olümpiaadikursusel osalejad - suurem grupp õpilasi | Kursus(t)el osalejate ülesandeid täpsustavad juhendajad õp Ülle Puusepp jt. Info õp Ülle käest | ||
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud teema | Eelistatud on matemaatikaga seotud teemad, kuid kõik on läbiräägitav. Võib olla nii uurimistöö kui ka praktiline töö. |