Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:
Varasemate aastate tööd
2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)
Agnes Vask | Praktiline töö | Füüsika klassis oleva analemma vormistamine demonstratsioonivahendiks | Füüsika klassis on Päikese aastast kulgu kirjeldava analemma kleebised. Vaja oleks leida kleebiste asemele midagi püsivamat ja vormistada õppematerjalid, et seda analemmat saaks kasutada füüsikatunni rikastamiseks. | ||
Agnes Vask | Praktiline töö | Berit Paumets | õpilase enda pakutud teema | Tehnoloogia | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Fred Kihu Lukas Tõnisson | Jõutõstmisvõistluse korraldamine | Liikumine | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Grete Kajo | Kaardilugeja kohustused ja raja kirjapanek autoralli võistlusel | Loodus | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Ingrid Hiiemäe | õpilase enda pakutud teema | Tehnoloogia | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Luisa Sütt | Ratsutamise treeningvõistluse korraldamine | Liikumine | |
Agnes Vask | Uurimistöö | Õpilase uurimistöö TalTechi juhendajaga | TalTech pakub keskkoolide õpilastele uurimistöö teemasid. Õpilane saaks ülikooli töötaja juhendamisel põneval teemal uurimistööd teha. Vali endale siit teema / välisjuhendaja: https://taltech.ee/koostoo-koolidega/uurimustood | ||
Agnes Vask Marie Femke Jaarma | Praktiline töö | Füüsikalise simulatsiooni loomine | Programmeerida Pythonis füüsika simulatsioon. Meetodiks nt Monte Carlo meetod. Tegelikuks juhendajaks oleks üks TTG vilistlane, kes õpib teoreetilist füüsikat. Temaga saaks läbi rääkida, millist füüsikalist olukorda/nähtust simuleerida. | ||
Aivar Meldre | Praktiline töö | Ats Joosep Angerpikk Oliver Lemmiksoo | TTG jõutõstmise võistluse korraldamine | Liikumine | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Kristin Altsaar | Miks noored naiskodukaitsjad ei jätka hiljem ajateenistuses? | Loodus | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Otomar Saare | Äksi kalmistule kolumbaariumi disainimine ja projekteerimine | Kunst | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Sten Niin | Praktika Tallinna loomaaias | Sotsiaal | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Tauri Raid | ?? | ||
Aivar Meldre | Praktiline töö | Toomas Adojaan | Sõrve sääre arboreetumi isendite kataloogimine, kaardistamine, digitaliseerimine ja kandmine andmebaasi | Loodus | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Olen valmis juhendama õpilaste tõid, mis on seotud ravimtaimede või -seente, toidulisandite, energiajookide, suhkruasendajate jm "teadusliku taustakontrolliga". Võib olla ka nt jõuspordi või muusikaga (eekõige kitarrimäng) seotud teema. Või keskkonnaga/keskkonnakaitsega. Olen ka valmis juhendama ehitamisprojekti teemal: näiteks SketchUpis ehitise eelnev projekteerimine ja selle ehitamine. | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | Anna-Maria Lüdikainen | TTG õpilaste energiajookide tarbimisharjumused ja energiajookide mõju tervisele | Meditsiin | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Pille-Riin Pensa | Raviseente mõju inimese südame -ja veresoonkonna ravil | Meditsiin | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Siim Ilves | TTG prügimajandus | TTG Keskkonnasõprade tegevuste raames | Loodus |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Robolahingul osalemine 2025. aastal | Roboti ehitamine, seadistamine ja võistlusel osalemine. Suures osas iseseisev töö. | Tehnoloogia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | TTG keemia kursuste videoloengute parendamine | Olemasolevate keemia kursuste videoloengute kaasajastamine. Ühtse ja põneva formaadi loomine. Materjali loomine ja kokku lõikamine. Asjatundliku retsensendi leidmine. GRUPITÖÖ 2-3 inimest. | IT ja Meedia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Tehnosuunda tutvustavad videod | Õpetajal on suur hulk "musta" materjali 11te klassi (2022a) praktikanädalast. Lisaks tuleb jäädvustada veel mõned tegevused tehnosuuna suunaainetes. Praktilise töö tulemusena võiks valmida mitu erinevat (erineva pikkusega) ja lööva sisuga tehnosuunda tutvustavat videot. | IT ja Meedia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Täisautomaatse kasvusüsteemi loomine toataimedele, lilleamplitele ja idude kasvatamiseks. | Õpilasel peab olema loovtehniline oskus kasutada erinevaid insenertehnilisi lahendusi. Peab olema vastava teema vastu ka isiklik huvi. Peab oskama programmeerida Ardunio süsteemi. | Tehnoloogia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | õpilase enda teema | Täpsem teema ja sobivus juhendajaga tuleb õpetajaga eraldi läbi arutada. | Muu | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Erik Nübek | 10. klasside ja 11. klasside laboritööde kogumiku koostamine | Eelnevatel aastatel on õpilased seda kogumikku proovinud koostada, aga töö ei ole õnnestunud. Selle kogumiku loomisega annab töö autor suure panuse edaspidisteks laboritööde õnnestumisteks. On vaja luua selge struktuur ja kujundada kogu töö ühtseks tervikuks. | Loodus |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Gerdo Kiipus | Piparkoogimaja ehitamine | Piparkoogimaja ehitamine ja Postimehe konkursile esitamine 2024.a lõpus. https://tartu.postimees.ee/7909206/tartu-postimehe-piparkoogivoistlus-algab-taas | Käsitöö |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Marie-Ann Grigorova Marii Merisalu | TTG teadusteatri loomine ja sellega esinemine kooli üritustel | Stsenaariumi loomine. Katsete loomine. Enda ja publiku ohutus. Grupitöö 2-3 õpilasele. | Loodus |
Aly Valvas | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | teemavaldkonnad: IT- IT juhtimine, digitaalne ärianalüüs/äriprotsessid, andmebaasid, infoturve, tehnoloogia, tehisintellekt, veebilehed | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Õppemängu loomine | Õpilane(sed) loob õppimist toetava õppemängu meelepärase aine, valdkonna, oskuste omandamiseks gümnaasiumiastmes olevale õpiväljundile. | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Joonas Pilt | WP lehe loomine ettevõttele Puleium OÜ | Veebilehe arendamine tarkvaraarenduse elutsüklit järgides. | IT ja Meedia |
Aly Valvas | Praktiline töö | Marcus Ariston Kikerpill | WP lehe loomine ettevõttele | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Richard Järvis | WP lehe loomine ettevõttele | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | IT ja Meedia | ||
Anita Agabuš | Praktiline töö | Vaimse tervise stend | Õppeaasta jooksul 3-4x sisu loomine vaimse tervise stendile teisel korrusel | ||
Anita Agabuš | Praktiline töö | Merili Aasmäe | Vaimse tervisega seotud teema | Õpilase huvist lähtuv teema | Sotsiaal |
Anita Agabuš | Praktiline töö | Neleri Grossberg | Vaimse tervisega seotud teema | õpilase huvist lähtuv teema | Kunst |
Anita Agabuš | Uurimistöö | Helen Veede | Eneseusk, motivatsioon, rahulolu vms | Sotsiaal | |
Anne Linde | Praktiline töö | Sõnastiku koostamine | Haridus | ||
Anneli Leima | Praktiline töö | Elis Merimäe | Muusikateose loomine | Muusikaolümpiaadiks heliteose loomine. | Kultuur |
Anneli Leima | Uurimistöö | Marii Malva | Muusika mõju inimestele | Kuidas muusika meid mõjutab? Kas on vahet, mis žanris muusikat kuulata? Kas on tundmatu või varem kuuldud heliteos? | Kultuur |
Anneli Leima Marina Ruusmaa | Praktiline töö | Erik Tens | Kontserdi korraldamine | Erik annab ise klaverikontserdi koos kogu juurdekuuluva korraldustööga. | Kunst |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Kooliraadio juhtimine 2024/2025. õppeaastal | Raadiomeeskonna juhtimine, koosolekute juhtimine, arutelude algatamine, tööplaani loomine, raadioprogrammide loomine, tagasiside küsimine, kooliraadio sotsiaalmeedia haldamine. | Kultuur | |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | Paku enda teema. Sobivaimad valdkonnad on kultuur, projektid, korraldamine ja noorsootöö. | Kultuur | |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Emily Hurt | Aktiivse klassijuhatajatunni korraldamine 11. klassidele | Loquiz rakenduse kasutamine aktiivse, ühendava ja mängulise klassijuhatajatunni loomiseks ja läbiviimiseks 11. klassidele. Juhendatav olemas: Emily Hurt 10.KU | Liikumine |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Keiri Rebane | Tartu 2024 Extended programmi ürituse "Ajude Sissevool" korraldamine | Juhendatav 10.KU Keiri Rebane | Kultuur |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Laura Anni Rahuoja | Kooliaktuste korraldamine 2024/2025. õppeaastal | Võimalus korraldada meeskonnana 2024/2025. õppeaasta kooliaktuseid: 1. septembri aktus, kooli sünnipäevaaktus (novembris), EV aastapäevale pühendatud aktus (veebruaris), viimase koolikella aktus (aprillis). Tööd saaks teha 3-4 õpilast. | Kultuur |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Naomi Maria Šamber | Kodutütarde laagri korraldamine | Muu | |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Paula Sütt | Tartu Tamme Gümnaasiumi jõulupeo korraldamine 2024/2025. õppeaastal | Muu | |
Arnika Aadusoo Kristo Valge | Praktiline töö | Holger Meerits | Noorte Kotkaste välilaagri korraldamine | Noorte Kotkaste Sturmi rühmale ühe välilaagri korraldamine. | Muu |
Arnika Aadusoo Tiina Tooding | Praktiline töö | Anette Nurja | Üleriikliku laulukonkursi "Koolilaul" korraldamine | Kultuur | |
Ave Kodar | Praktiline töö | Janeli Orason | Enda valitud 3D-mudeli loomine Blenderis | Juhendan õpilaste töid, mis on seotud 3D-modelleerimisega programmis Blender. | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Kristjan Kivirand | Osaliselt või täielikult hävinud ajaloolise hoone 3D-rekonstruktsiooni mudeli loomine Blenderis | Õpilane valib endale ise välja meelepärase ajaloolise väärtusega hoone, mille 3D-rekonstruktsiooni mudelit looma hakkab. Valminud mudel on tehniliselt sobiv ka printimise jaoks 3D-printeris. Ideaalis võikski valmida nii hoone 3D-mudel Blenderis kui ka 3D-prinditud mudel hoonest. | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Madis Liiv | Enda valitud 3D-mudeli loomine Blenderis | Juhendan õpilaste töid, mis on seotud 3D-modelleerimisega programmis Blender. | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Marten Rajang | 3D-modelleerimise aine jaoks juhendi koostamine | Õpilane saab ise valida teema, mille põhjal 3D-modelleerimise aine jaoks juhend koostada. Töö esimene osa on endale meelepärase mudeli modelleerimine Blenderis ja teine osa on selle põhjal detailse õppejuhendi koostamine. | IT ja Meedia |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Animatsiooni loomine | IT ja Meedia | ||
Eneli Liblik | Praktiline töö | Airiin Pentsa | Romaani kirjutamine | ||
Eneli Liblik | Praktiline töö | Lisandra Kulp | Trampoliinvõimlemine | Liikumine | |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Lisette Grossberg | õpilase enda pakutud teema | ||
Eneli Liblik | Praktiline töö | Mirtel Eks | |||
Eneli Liblik | Uurimistöö | Ilja Kulak | õpilase enda pakutud teema | ||
Eveli Raudla | Praktiline töö | Füüsika õppevideote loomine (grupitöö) | Õpilased valivad ühe gümnaasiumi füüsika teemavaldkonna ning loovad sinna 3-4 sisukat ja praktilise suunitlusega õppevideot. | Tehnoloogia | |
Eveli Raudla | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Paku enda teema. Eelistatud valdkonnad on tehnoloogia, loodus, sotsiaal. Töö võib olla nii praktiline kui ka uurimuslik. | ||
Geio Heil | Praktiline töö | Ken-Evert Tobre Rudolf Hollo | Õpilase enda pakutud teema | Liikumine | |
Geio Heil | Praktiline töö | Liisa-Lotta Laan Tanel Vilper | Spordinädala korraldamine | Paaristöö | Liikumine |
Geio Heil | Praktiline töö | Markus Purge | Treening ja toitumine | Liikumine | |
Geio Heil | Uurimistöö | Siim Kesküla | Terves kehas terve vaim | Vabal ajal liikumise/spordiga tegelemise seosed õppeedukusega | Liikumine |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Ander Austa | Kaarleekahi (Electric arc furnace) | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Berit Rebane Luisa Soome | Lühifilm | Õpilane loob mingisuguse kunstilise või praktilise video/lühifilmi või fotograafiaga seotud projekti (nt fotonäitus). Vajadusel saab kooli poolt tehnikat laenata. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Jan Erik Hermann Mirtel Vanari | Lühifilm | Õpilane loob mingisuguse kunstilise või praktilise video/lühifilmi või fotograafiaga seotud projekti (nt fotonäitus). Vajadusel saab kooli poolt tehnikat laenata. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Karel Laas | Fotonäitus | Õpilane teeb fotonäituse. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Reinhold Omel | Arvutimängu tegemine | Õpilane teeb Godot mängumootoriga 2D mängu. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Saara Normak | Füüsikateemalise katseseadme ehitamine | Õpilane valmistab katseseadme, mis demonstreerib mingisugust füüsikateemalist nähtust. Valdkonna ja nähtuse võib ise valida. Õpilane kirjutab juurde ka juhendi, mis selgitab katseseadme tööpõhimõtet ja nähtuse tausta (umbes samamoodi nagu Ahhaa keskuse eksponaatidel). | Tehnoloogia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Steven Liiv | Vabalt valitud riisvara ja/või tarkvara projekt | Projektiks võib olla näiteks roboti või kaugjuhitava sõiduki (auto, droon, laev jne) ehitamine, targa kodu lahenduse loomine, arvutimängu loomine, veebirakenduse loomine, elektroonilise seadme ehitamine. | Tehnoloogia |
Heily Soosaar | Praktiline töö | Juhan Eensaar | Kristluse levik | Kultuur | |
Heily Soosaar | Uurimistöö | Haigused ja eesti kirjandus | Haiguste ja haigete kujutamine eesti kirjanduses (kes eesti kirjanikest ja missuguseid haigusi ning kuidas on oma teoses/teostes kujutatud, missugune on ühiskonna suhtumine haigetesse, kuidas inimene ise enda võimalusi ja saatust tajub jne). Koostöös õpilasega teema täpsustub. Võimalikud käsitletavad teosed (umbes 4) võiksid olla valitud järgmiste hulgast: Hint "Pidalitõbi", Raud "Katkuhaud", Gailit "Purpurne surm", Tammsaare "Tõde ja õigus" III, Uibopuu "Janu" . | Kultuur | |
Heily Soosaar | Uurimistöö | Kirjandusolümpiaadi "Identiteet ja kirjandus" uurimus | Eesti (kuid võrdlevalt võib ka kasutada maailmakirjanduse teoseid) kirjanduse põhjal uurimuse kirjutamine ja seega olümpiaadi eelvoorus osalemise võimalus. Vt juhendit, kus täpsemad selgitused: https://teaduskool.ut.ee/sites/default/files/2024-02/Juhend.pdf | Kultuur | |
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Vanaema/vanaisa elu lugu | Uurida vanaema või vanaisa lapsepõlve, noorusaega, kooliteed, elu-olu, töö | ||
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Isabel Lillo | Minu vanaema ja vanaisa lugu | Õpilane uurib oma vanaema ja vanaisa elu lugu | |
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Iti Triin Telling | Kunstitöö | Õpilane teeb lemmikkunstniku loomingust inspireeritult vähemalt kolm maali | Kunst |
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Ramilda Vaher | Kunstitöö | Õpilane loob oma lemmikkunstniku loomingu eeskujul, mõjul kolm tööd | Kunst |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Hugo Kansonen | Töö teema | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Lene Raudsepp | Töö teema | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Marleen Vink | luulevõistlus | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Romi Electra Tamm | Töö teema | ||
Helle-Mari Märtson | Uurimistöö | Kirjandusolümpiaadi uurimustöö teemade hulgast | Vt juhendit, kus täpsemad selgitused: https://teaduskool.ut.ee/sites/default/files/2024-02/Juhend.pdf | Kultuur | |
Inga Dunderdale | Praktiline töö | Agnes Kuura | Inglise keele tunni läbiviimine | Haridus | |
Inga Dunderdale | Uurimistöö | Vigade paranduse interaktsiooni vormid võõrkeeletunnis | Töö autor peab uurima, millist vigade parandamise interaktsiooni vormi gümnaasiumi võõrkeeletunnis kõige enam esineb. Uurimismeetodina on vestlusanalüüs (Conversation Analysis) | ||
Kai Parman | Praktiline töö | Töö teema | |||
Kai Parman | Uurimistöö | Suguvõsa uurimine | Kultuur | ||
Kaija-Liisa Jaadla | Praktiline töö | Matvei Balõtšev Rihard Valk Robert Täht | Sketšide loomine | Satiiriliste sketšide kirjutamine, lavastamine, filmimine. | Muu |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Britten Pedaste | Vinüülplaadid: teadlikkus ja populaarsus TTG õpilaste hulgas | Muu | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Grettel Mirell Kutsar | Koerte tervis (toitmine ja sellega seotud levinumad haigused) | Loodus | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Liselle Michelson Mohana Lepp | Noorte seksuaalsus | Sotsiaal | |
Katrin Roodla | Praktiline töö | Karin Kamenik | Mõtisklusraamat fotodega | Õpilase pakutud teema. | Kultuur |
Katrin Roodla | Uurimistöö | Identiteet ja kirjandus | Uurimistöö fookuses on mitmed identiteediga seotud teemad ja probleemid, mida käsitletakse eesti ja maailmakirjanduses. Uurimistööga on võimalik osaleda ka kirjandusolümpiaadil. Täpsem juhend https://teaduskool.ut.ee/sites/default/files/2024-02/Juhend.pdf . | Kultuur | |
Katrin Roodla | Uurimistöö | Mehis Heinsaare proosaloomingu tegevuspaikade kaardistamine | Uuritakse, mis paigus toimub M. Heinsaare proosatekstide tegevus, mis piirkonnad on sagedamini esindatud jne. Vastavad kohad kantakse Eesti kaardile. Töö eeldab M. Heinsaare proosatekstide läbilugemist. | Kultuur | |
Katrin Roodla | Uurimistöö | Kelly Veidenbaum | Jooks. Kolme jooksmisest kirjutatud raamatu võrdlus | Töös võrreldakse kolme raamatut: Janek Oblikas "Rabajooksust alastimaratonini. Miks on täna hea päev jooksmiseks?", Haruki Murakami "Millest ma räägin, kui ma räägin jooksmisest", Jean Echenoz "Jooks". | Kultuur |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Liesoon | Liesoonireeglite uurimine. Välja selgitamine, kui palju prantsuse keele õpilased liesooni kasutavad. Harjutuste koostamine ja 10 klassi õpilastele tunni läbi viimine. | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud põnev teema. | Erinevad kultuuri, keele, kunsti, spordi, meisterdamise jmt seotud tööd. | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Karoliina Kotsar | Taimede joonistamine. | Taimede joonistamine botaanikaaias. Georgia O’Keefe teostest inspireeritud lillemaalid. Õpilase kunstitööd võiks valmida juba suvel. | Kunst |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Marta Põlm | Kunstitöö | Kunst | |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Sander Usar | Euroalustest mööbli tegemine | Käsitöö | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | Robin Valk | Raja pargi elustik (puud ja loomad) | Juhendajaga võtta ühendust kohe nüüd juunis või äärmisel juhul augusti lõpus. Võib olla nii üksik kui paaristöö. | Loodus |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Alex Aagussaar | Eesti Kaitseväe allohvitseri mõõga koopia valmistamine | Õpilase valitud teema. Õpilane uurib EK ohvitseride auastmeid ja nende sümboolikat ja valmistab Eesti Kaitseväe allohvitseri mõõga koopia. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Enriko Saan | Mercedes 190E kere ja veermiku remonttööd | Õpilase valitud praktiline töö. Õpilane teeb auto uuesti sõidukõlbulikuks, annab ülevaate kasutatud materjalidest ja tehnoloogiatest, põhjendab valikuid. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Lauri Lepisk | UAZ willise restaureerimine | Õpilase valitud praktiline töö. Tehakse sõidukorda vana UAZ. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Mirko Mets | Mootorratta restaureerimine | Õpilase valitud töö. | Tehnoloogia |
Liina Nagel | Praktiline töö | Eleonor Laas | Emakeelenädala korraldamine | ||
Liina Nagel | Praktiline töö | Laura Lomp | Ahhaa keskuses õpitoa korraldamine | Ahhaa keskusega koostöö | Kultuur |
Liina Nagel | Praktiline töö | Lee Holm Marian Siimus | Kooliürituse korraldame | saate "Me armastame Eestit", aga selle asemel "Me armastame Tammet" | Kultuur |
Liina Nagel | Praktiline töö | Mileen Reiljan | Kontserdi korraldamine | Kultuur | |
Liina Nagel | Uurimistöö | Arabella Arro | Naiste õigustest ja rollist ühiskonnas | Sotsiaal | |
Liina Raudvassar | Praktiline töö | Piiblilood ja kujutav kunst | Väga paljud kujutava kunsti taiesed on seotud Piibli lugude sündmustikuga. Inimene, kes ei tunne Piibli sisu, jääb hätta väga paljude kuulsate kunstitööde mõistmisel. Uurimistöö sisuks on selgitada, kui mõistetavad on TTG õpilastele valitud kunstitööde sisu; samuti, kuivõrd tuntakse neid piiblilugusid, mis on kajastatud antud kunstitöödes. | ||
Liina Raudvassar | Praktiline töö | Elo Rahman | Võru keele nädal TTG-s | Võru murdekeele tutvustamise eesmärgiga loodud teemanädala aitaks anda parema ülevaate meie emakeele rikkusest ja hõlmaks läbi nädala vältavaid erinevaid üritusi (kooliraadios teemaminutid, viktoriim külaline K5 ajal jne). | Kultuur |
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Gümnaasiumi kohustuslikus kirjanduses religioossed teemad | Õpilane valib gümnaasiumi kohuslikust kirjanduses mõned teosed ja analüüsib neid lähtuvalt küsimusest, kuivõrd on teose sisu seotud religioonipõhise temaatikaga. Töö ideeks on avada valitud teoste sisu religiooniga seotud tausta. Eeldab töö autorilt huvi ja pühendumist - tuleb lugeda valitud teoseid põhjalikult ning olla valmis sümbolkeele ning varjatud motiivide esiletoomiseks. | Sotsiaal | |
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Kui valmis on TTG erinevatesse usurühmadesse kuuluvate õpilaste vastuvõtmiseks? | Eesti on sekulaarne riik - meil ei ole riigikirikut ning kõigil kodanikel on südametunnistuse vabadus (valida religioon või olla religioonita). Ometi elab riigis märkimisväärne protsent inimesi, kes on seotud mõne usuliikumisega. Mõned usuliikumised on oma tavades väga printsipiaalsed. Näiteks ei tohi judaistid ja muslimid tarbida toiduks sealiha ning krishnaiidid ei enamik budiste ja hinduiste ei söö üldse liha. Muslimid vajavad võimalust kindlatel kellaaegadel palvetada jne. Uurimustöö hüpoteesiks on, et TTG saabub mitmesuguste uskkondade õpilasi, kellel on oma usust lähtuvad nõuded kooli sisekorrale. Töö sisuks on anda ülevaade kas ja kuivõrd hästi TTG oleks valmis nende õpilaste kaasamiseks. Muu hulgas hõlmab töö intervjuude läbiviimist isikutega, kes on pädevad püstitatud küsimustele vastama. Küsitletakse ka TTG õpilasi - kuivõrd nad oleksid valmis enda keskel nägema kaasõpilasi, kelle praktiline usuelu on avalikkuses nähtav. | ||
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Tehisintellekti võimekus vastata eksistentsialistlikele küsimustele | Tehisintellekti (TI) puhu küsitakse, kuivõrd suudab ta vastata eksistentsialistlikele küsimustele: kes ma olen, kust ma tulen, mis on elu mõte, miks on maailmas kurjus, kas Jumal on olemas jne On teada, et noored vahel eelistavad nn raskete teemade puhul inimesele TI -d. Kuivõrd kehtib see TTG õpilaste kohta, sellele annab kogutud empiirikale tuginev õpilastöö vastuse. | ||
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Usuõpetus ja/või usundiõpetus | 100 aastat tagasi toimus noores Eesti Vabariigis esimene rahvahääletus. See toimus kooli usuõpetuse teemal. Riigijuhid olid kooli programmist usuõpetuse välja jätnud, kristlikud poliitikud polnud sellega aga rahul. Ka arvestatav hulk kodanikest protesteeris usuõpetuse likvideerimise vastu. Korraldati rahvahääletus ning rahva soovil usuõpetus jõudis kooli tagasi. Eesti taasiseseisvumisel tõusis kooli usuõpetuse teema taas keskmesse. Oli neid, kes soovisid aine naasmist kooli, ja neid, kes selle vastu olid. Palju poleemikat on tekitanud ka aine nimetus: kas usu- või usundiõpetus? Milline oli usuga seotud õppeaine 100 a tagasi ja milline on see tänapäeva koolis Eestis ja Euroopas, sellele annaks antud õpilastöö vastuse. | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Ettevõtlik noor 2024 | Mingi projekt, algatus või üritus, mille võiks nomineerimiseks esitada Ettevõtlik noor 2024. Selgitan mida see endast kujutab, kui tuled minu juurest läbi Soovitatavalt PAARISTÖÖ | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Euroopa keeltepäeva üritus(ed) | Päev toimub septembris, seega on vajalik korraldamisega tegeleda juba suvel. Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Kultuur | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Andreas Trumm Kadi Anijärv Marie Oras Stiven Sikut | Õpilasfirma nr 1 | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Emma Karliin Vidder Mirtel Marjapuu | Võrkpallivõistlus | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Hans Kits | Auto restaureerimine | VW Karmann GHIA | Tehnoloogia |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Kadi Tõnisson | Vahetusaasta programmi tutvustamine 9. ja 10. klassile | Haridus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Keitlin Saar | Bikini fitness | võistlusteks valmistumine | Liikumine |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Liispet Leemet Maris Sabre | Ettevõtlushäkaton 10. klassi õpilastele | PAARISTÖÖ | Majandus |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Loore Poll | Majandusega seotud uurimus | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Marta Nõmmela | Majandus/ettevõtlus/inglise keel | Teema täpsustub töö käigus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Pärt Palgi | Õpilasfirma nr 2 | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Steven Vätsing | Rahvaralli auto ehitamine | Teema täpsustub töö käigus | Tehnoloogia |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Anete Vozijan | Investeerimine | Hiljem selgub kas tegemist on uurimuse või praktilise tööga. | Majandus |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Silvia Loorits | Majandusega / ettevõtlusega / rahatarkusega seotud tööd | Võtan juhendada rahatarkuse ja sellega seonduvate teemadega nii uurimuslikke kui ka praktilisi töid - tundide andmine, ürituste korraldamine, mingi kitsama teema uurimine jne | Majandus |
Maarika Mõts | Õpilasfirma | Õpilasfirma | Õpilasfirma töö läbi õppeaasta (idee ei pea hetkel olemas olema) Võtan juhendada kõik õpilasfirmad | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud teema | Kultuur | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Janeli Jakobson | Suuremate kurjategijate mõtteviisi erisused | Õpilane uurib ja koostab referatiivse uurimistöö suuremate kurjategijate mõtteviisist jne. | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Kreete Sepp | Loodus ja emotsioonid | Ühendada loodus, kunst ja psühholoogia loomingulise ''läätse'' abil. | Kunst |
Mait Samuel | Praktiline töö | Pärt Luukas Leinart | Psühholoogiline abi Eestis ja sellele interaktiivse andmebaasi loomine | Õpilane uurib ja täheldab üles erinevad abi pakkuvad asutused, teenused Tartus ja loob selleks veebikeskkonna, mis koondab neid kõiki kokku. | Meditsiin |
Mait Samuel | Uurimistöö | Õpilase enda pakutud teema | |||
Mait Samuel | Uurimistöö | Alesja Turovskaja | Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste teadlikkus koduloomade mõjust inimeste heaolule | Õpilane uurib koduloomade mõjust heaolule ning kui teadlikud on Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilased sellest. | |
Mait Samuel | Uurimistöö | Helmi-Liisa Soosaar | Teema täpsustamisel | Töö saab olema seotud psühholoogiaga, kuidas aga on veel täpsustamisel. | |
Mait Samuel | Uurimistöö | Johannes Jürgens | Kas ja kuidas mõjutab muusika me emotsioone ja õppimist | ||
Mait Samuel | Uurimistöö | Kaire Kivineem | Kohvijoomise harjumused kahe kooli näitel | Kahe kooli erinevuste uurimine. Fookuses on õpilaste kohvijoomise harjumused ja teadmised kohvi mõjust organismile. | Muu |
Mait Samuel | Uurimistöö | Teisi Eli | Kas vanurid peaksid olema autoroolis? | Uurida liikluskäitumist ja sellega seonduvaid hoiakuid. Analüüsida statistikat ja koguda arvamusi õpilastelt. | Kultuur |
Maret Kuura | Praktiline töö | Hiie Utsu | Käsitöö - teema võetud! | Õpilane koos juhendajaga otsutab, millise käsitöö liigi õpilane valib ja mida ta teostama asub. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Magda Leena Barkalaja | Maalimine | Õpilane koos juhendajaga valivad õpilasele sobiva teema kunsti vallas. | Kunst |
Maret Kuura | Praktiline töö | Marin Emma Teller | Käsitöö - teema võetud! | Käsitööga seotud teema. Õpilane valib endale sobiva käsitöö liigi ja teostab selles praktilise eseme. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Marleen Andressoo | Käsitöö - teema võetud! | Õpilane teeb käsitöös loometöö. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Marta Mia Meier | Käsitöö - teema võetud! | Õpilane koos juhendajaga valivad õpilasele sobiva käsitööteema, milles valmib praktiline ese. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Miia Margarita Kubja | Maalimine | Õpilane koos juhendajaga leiab õpilasele sobiva teema, mida ja kuidas maalida. | Kunst |
Margit Kull | Praktiline töö | Kirke Ojasaar | Töö teema | ||
Margit Kull | Praktiline töö | Margareth Veiler | Töö teema | ||
Margit Kull | Praktiline töö | Merille Saare | Töö teema | ||
Margit Kull | Praktiline töö | Oliver Hanson | Kontratseptsioonilised vahendid | ||
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Kaasaegse WordPress-veebilehe loomine alustavale või tegutsevale ettevõttele | Et tegemist poleks lihtsalt "tunnis loodud kohvi/kassilehega", siis UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. NB: Võtan juhendada töö, kus kokkulepe päris ettevõttega, kes veebilehte vajab, on olemas. | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Alan Erik Lementa | Kaasaegse e-poe loomine auto lisade rentimiseks | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Andre Jaanikesing Angeliina Andritskaja Otto-Marten Planken | Helitehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2024/25 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Karl Martin Veski Marta Maastik Sebastian Mumm | Valgustehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2024/25 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Karoliina Ulmand Lee Õunapuu Saskia Adojaan | Tamme TV saadete tootmine 2024/25 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Karoliine Torp | Plakatite kujundamine kooliüritustele | Üks õpilane kujundab kooliaasta jooksul igale kooli üritusele plakati(d) vastavalt vastava sündmuse korraldaja tellimusele ning vastavalt kaasaegse disani parimatele praktikatele. Mõned näited võimalikest tehtavatest töödest: REPSI plakat, jõulupeo plakat, TTG jõulukaart partneritele saatmiseks, Teadlaste ÖÖ plakatid ja uksekaardid, jõulupeo reklaamgraafika loomine (kooli telekates kuvamiseks nt), erinevate dokumendimallide kujundamine. Töö käib valdavalt Adobe Photoshop / Adobe Illustrator tarkvara kasutades. Soovitavalt oled läbinud TTG multimeedia kursuse, kuid kindlasti on tarvis, et Sul oleks hea stiilitunnetus ning soov graafilise diaini valdkonnas edasi arendada. | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Katarina Reinhold | Veebileht arhitektuuriga tegelevale ettevõttele | UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Lisette Leopard | Müüki toova e-poe loomine alustavale või tegutsevale ettevõttele (motovaruosi müüv e-pood) | Luuakse e-pood WordPress+Woocommerce. Teema valimise eelduseks on varasem kogemus WordPress veebilehe ehitamisel (veebidisaini kursuse läbimine!). Kuna on väga tähtis, et loodud e-pood läheks ka päriselt käiku, on tarvis eelkokkulepet ettevõttega, et neile e-pood valmistatakse, ning ettevõte peab olema valmis andma omapoolset sisendit (tootepildid, tekstid, hinnad, veebilehe struktuur, tootekategooriad jne). | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Lisette-Amanda Pulk | Käsitöö- ja õmblemise teemaline veebileht / e-pood | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Ott Tera | Kaasaegse WordPress-veebilehe loomine Juhanson hambaravile | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Saskia Lee Hainsoo | Veebilehe loomine oma onu väikefirmale | UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. | IT ja Meedia |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Arvustuse kirjutamine uudisteosele | Õpilane kirjutab arvustuse uudisteose (ilmunud 2014 - 2024) kohta ja esitab selle arvustustevõistlusele. | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Luule- või novellikogu koostamine | Õpilane koostab oma loomingust kogumiku. | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Hanna Juhkam | Soome k mängud | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Johan Lõnsu | Luulekogu koostamine | Kultuur | |
Reeta Parts | Uurimistöö | Laura Liisa Viitkar | E-õppe motivatsioon ja sellega rahulolu Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste ja Tartu Ülikooli meditsiinitudengite seas | Haridus | |
Reeta Parts | Uurimistöö | Mariin Palts | Lapsevanemate kaasatus õpilase haridusteel Tamme Gümnaasiumis | Eesmärgiks on teada saada kas ja kui palju toetavad/suunavad vanemad oma lapsi gümnaasiumis ja kas see on seotud ka õpilaste akadeemiliste saavutustega. | Haridus |
Reeta Parts | Uurimistöö | Tauno Tamm | TTG õpilaste vaimne tervis ja õppimine | Sotsiaal | |
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Kaari Kingo | Töö teema | ||
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Liisbet Kase | Töö teema | ||
Svetlana Goidina | Praktiline töö | Põgenemistuba matemaatika õppimiseks. | Paaristöö. | ||
Svetlana Goidina | Uurimistöö | Andri Kõrgesaar | Enimlevinud vigastused jõutreeningus | Kui sul on midagi huvitavat mõttes, olen abiks. | Liikumine |
Tanel Liira | Praktiline töö | Suvegiid Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis | Käesoleva praktilise töö teemaks on kosmoseteaduse populariseerimine, olles 2023. a suvel giid Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis, Tõraveres. Giiditöö toimub töögraafiku alusel, mille giidid ise suve alguses koostavad. Giiditöö on tasutatud ja giididega sõlmitakse käsundusleping. Korraga on tööl 2 giidi. Tartu observatooriumi suure teleskoobi torn on kõigile huvilistele avatud N-L kell 11-17. | Loodus | |
Tanel Liira | Uurimistöö | Andre-Erik Mikk | Ülevaade Tartu Ülikooli Tartu observatooriumi teadustegevusest | Tartu observatooriumis tehakse kosmosteteadust astronoomias, kaugseires ja kosmosetehnoloogia valdkondades. Teadlasi on ca 100. Millega nad igapäevaselt tegelevad? | Tehnoloogia |
Tanel Liira Mari Allik | Praktiline töö | TÜ Tartu observatooriumi kosmostehnoloogia laborite katsetamise tarkvara parendamine ja edasiarendamine | TÜ Tartu observatooriumi kosmostehnoloogia laborite satelliitide testimise tarkvara parendamine. Töö käigus tutvutakse laborite võimalustega testida satelliite, seejärel analüüsitakse olemasolevat tarkvara ja võimalusel asutakse seda arendama, programmeerima. Tööl on kooliväline juhendaja. Töö teema võib töö käigus muutuda. | Loodus | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Joonas Podekrat | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Näiteks programmi või veebilehe tegemine, riistvara või roboti ehitamine, digitaalse kunsti või animatsiooni loomine, statistika või andmetöötluse tegemine jne | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Natalia Panova | Keeleõppe programmi tegemine | Mängulise tarvkara programmeerimine keeleõppeks. | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Sander Nikulin | 2D animatsiooni loomine | Sisult ja tehniliselt läbimõeldud enda animatsiooni loomine. | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Tauri Ummik | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Näiteks programmi või veebilehe tegemine, riistvara või roboti ehitamine, digitaalse kunsti või animatsiooni loomine, statistika või andmetöötluse tegemine jne | IT ja Meedia |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Rahvuslik käsitöö | Õpilase valikul mõne eseme valmistamine ja selle kohta ka valmistamise tehnoloogia kajatamine oma töös. | Käsitöö | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | Teema, mis on seotud käsitööga või restaureerimisega. Tööga kaasneb ka metoodilise materjali või juhendite tegemine. | ||
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Grete Vaher | Perekonna retseptide kogu - kokaraamat | Kokaraamatu koostamine ja kujundamine. (Toidu pildistamine. Lood retseptide juurde?) | Muu |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Margaret Uudevald | Eseme õmblemine | Teema täpsustub | Käsitöö |
Tiiu Lääniste Martin Nõmmik | Praktiline töö | Kaspar Laanes | Riidekapi ehitamine | Õpilane valmistab käsitööna puidust riidekapi. Viimistleb selle. Kirjalikus töös avab riidekapi valmistamise tehnoloogilisi etappe ja.... | Käsitöö |
Tiiu Lääniste Uku vanaisa | Praktiline töö | Uku Kuusik | Välikäimla ehitamine | Õpilane ehitab praktilise tööna vanaisa juhendamisel välikäimla. Peab logiraamatut, teeb eelarve ja tegelike kulude võrdluse materjalide maksumuse kohta. Pildistab üles töökäigu. Teoreetilises osa kirjutab lahti ehitamise tehnoloogia põhisõlmed käimla ehituses. (Peep Tobreluts - tunnustatuim käimlate propageerija, tal on ilmunud raamatuid) | Tehnoloogia |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Arabella Mainla | Sammalde ja samblike kogu loomine praktiliseks kasutamiseks loodusklassi praktikatel | Tegu oleks mitte üksnes näidis-, vaid tegelikkuses kasutatava koguga: määrata ja korjata loodusest üsna suur hulk liikide näidiseid karpidesse. Lisada nimetus, pildid, määramistunnused. Umbes 30 liiki kokku. | Loodus |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Carmen Visnapuu | Materjalide loomine bioloogiaolümpiaadiks ettevalmistamiseks | Sobib suurema bioloogiahuviga õpilasele (nt olümpiaadikursusel osalejale), et läbi töötada ja keerukamaid materjale. Analüüsida varasemate aastate ülesandeid ja selle baasil luua õppematerjalid (tekst, illustratsioonid, testid) mitmel erineval teemal olümpiaadiks ettevalmistamise abistamiseks. Mõelda ka õppuri õppimise lihtsustamisele mahuka materjali omandamisel (metoodika). | Loodus |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Mirtel Tombak | Ülevaade enamlevinud ravimitest | Õpilase enda valitud teema. Võimalik näituse koostamine, küsitlus (pigem ei soovita) või andmebaaside analüüs. | Loodus |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Mariliis Parts | Vilistlaste tagasiside oma õppesuunale TTGs | Koostada tagasisideküsitlus vilistlaste rahulolu jms uurimiseks oma õppesuunaga TTGs. Leida võimalused küsitluse levitamiseks, vastajate kogumiseks ning analüüsida vastuseid. Sobivad kõik õppesuunad. | Loodus |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Matemaatikanädala korraldamine TTG-s | Erinevate matemaatikaga seotud ürituste ja võistluste korraldamine. Võib teha grupitööna (kuni 5 õpilast). | Haridus | |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud teema | Eelistatud on matemaatikaga seotud teemad, kuid kõik on läbiräägitav. Võib olla nii uurimistöö kui ka praktiline töö. | ||
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Alvar Liigus | Matemaatika õppimist abistav veebileht. | Töö eesmärgiks on luua funktsionaalne veebileht, mis toetab matemaatikaõpet ja pakub kasutajatele võimalust harjutada erinevate valemite rakendamist ülesannete kaudu. | Haridus |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Sander Alekand | Malering 7. klassile. | Põhikooli õpilaste õpetamine ühes põhikoolis. | Haridus |
Ülle Puusepp | Uurimistöö | Sten Viin | Kui ma oleksin matemaatikaõpetaja, siis ... | Uurimustöö võib tugineda TTG õpilaste seas läbi viidud küsimustikule, kuidas ollakse rahul matemaatika õpetamisega ning millised on õpilaste ootused seoses matemaatika õpetamisega TTG-s. Samuti võib võrrelda mõne välisriigi õppemeetodeid Eestis kasutatavate õppemeetoditega. |