Tartu Tamme Gümnaasium

Õpilastööd

Õpilastööd

Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:

Varasemate aastate tööd

2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)


Juhendaja

Töö liik
Õpilane Teema Teema selgitus
Valdkond
Praktiline tööEttevõtlushäkatoni läbiviimine 2025/2026 õa - teema võetudEttevõtlushäkaton 10TE ja 12. klasside eksamitegijatele
Lisette Maria Kogermann
Mirtel Mileen Möller
Majandus
Agnes VaskPraktiline tööFüüsika klassis oleva analemma vormistamine demonstratsioonivahendiksFüüsika klassis on Päikese aastast kulgu kirjeldava analemma kleebised. Vaja oleks leida kleebiste asemele midagi püsivamat ja vormistada õppematerjalid, et seda analemmat saaks kasutada füüsikatunni rikastamiseks.
Agnes VaskPraktiline tööVesinikkütuseelemendi arendamine (teemat vaja täpsustada / õpilane olemas)Tehnoloogia
Agnes VaskPraktiline tööMargus MaasikasVesinikkütuseelemendi arendamine (teemat vaja täpsustada / õpilane olemas)Tehnoloogia
Agnes VaskUurimistööÕpilase uurimistöö TalTechi juhendajagaTalTech pakub keskkoolide õpilastele uurimistöö teemasid. Õpilane saaks ülikooli töötaja juhendamisel põneval teemal uurimistööd teha. Vali endale siit teema / välisjuhendaja: https://taltech.ee/koostoo-koolidega/uurimustood
Agnes Vask
Marie Femke Jaarma
Praktiline tööMadis IlvesFüüsikalise simulatsiooni loomineProgrammeerida Pythonis füüsika simulatsioon. Meetodiks nt Monte Carlo meetod. Tegelikuks juhendajaks oleks üks TTG vilistlane, kes õpib teoreetilist füüsikat. Temaga saaks läbi rääkida, millist füüsikalist olukorda/nähtust simuleerida.
Aivar MeldrePraktiline tööTTG jõutõstmise võistluse korraldamine 2025/2026 õppeaastal
Aivar MeldrePraktiline tööTTG riiete jagamise nädala korraldamineVõiks toimuda veel 2024/2025 õppeaasta lõpus.
Aivar MeldrePraktiline tööVälikäimla ehitamineVõi muu puutöö/ehitusprojekt
Aivar MeldreUurimistööTTG elurikkuse ala peale kahte aastat - millised muutused on elustikus toimunud?2023. aasta kevadel rajasid TTG Keskkonnasõbrad kooli ümber elurikkuse alad, sh uuritavad elurikkuse "lapid" (2x2 m) hoone idapoolsele küljele. Nendele aladele külvasid TTG Keskkonnasõbrad lisaks Eesti pärismaiseid taimi, et soodustada elurikkuse taastumist kooli ümber. Uuritavatelt lappidelt loeti kokku kõik taimeliigid. Nüüd, kaks aastat hiljem, tuleks loendus teha uuesti, et näha, millised taimeliigid on püsima jäänud ja/või nendelt uurimislappidelt edasi levima hakanud.
Aivar MeldreUurimistööÕpilase pakutud teemaVõib puudutada igasuguseid bioloogia valdkondi, jõusaalisporti (kulturism, jõutõstmine), kitarrimängu, ehitamist, keskkonnasäästlikkust või muud.
Aleksandr KirpuPraktiline tööRobolahingul osalemine 2025. aastalwww.robolahing.eeTehnoloogia
Aleksandr KirpuPraktiline tööTTG keemia kursuste videoloengute parendamineKahe õpilase tööIT ja Meedia
Aleksandr KirpuPraktiline tööTehnosuunda tutvustavad videod
Aleksandr KirpuPraktiline tööTäisautomaatse kasvusüsteemi loomine toataimedele, lilleamplitele ja idude kasvatamiseks.Tehnoloogia
Aly ValvasPraktiline tööÕpilase valitud teemateemavaldkonnad: IT- IT juhtimine, digitaalne ärianalüüs/äriprotsessid, andmebaasid, infoturve, tehnoloogia, tehisintellekt, veebilehedIT ja Meedia
Aly ValvasPraktiline tööÕppemängu loomineÕpilane(sed) loob õppimist toetava õppemängu meelepärase aine, valdkonna, oskuste omandamiseks gümnaasiumiastmes olevale õpiväljundile.IT ja Meedia
Aly ValvasUurimistööÕpilase valitud teemaIT ja Meedia
Anne LindePraktiline tööSõnastiku koostamineÕpilane koostab eesti-inglise või inglise-eesti sõnastiku mõne kitsama teema kohta ning see võib sisaldada näiteks meditsiiniterminoloogiat, võrkpalli terminoloogiat, autoosade terminoloogiat jm.Haridus
Anne LindeUurimistööÕpilase valitud teema
Arnika Aadusoo
Inga Sermat
Praktiline tööLauluvõistluse "Kivilinna laululaps" korraldamineJuhendatav: Rethe Kolberg 10KUKultuur
Eneli LiblikPraktiline tööAnimatsiooni loomineIT ja Meedia
Geio HeilPraktiline tööJõusaali harjutusvara koostamineJõusaali harjutusvara erinevatele lihasguppideleLiikumine
Geio HeilPraktiline tööPallimängu turniiride korraldamineKlassidevaheliste turniiride korraldamine võrkpallis, korvpallis, jalgpallis. (kuni 3 õpilast)Liikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööKlassidevahelise sulgpalliturniiri korraldamine (2 õpilast)Juhendatavad olemasLiikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööSpordinädala korraldamine ja läbiviimine (2 õpilast)Septembri lõpus toimub üle-eestiline spordinädal, mida tähistatakse alati ka meie koolis.Liikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööUisutundide ettevalmistus ja läbiviimine (2 õpilast)Juhendatavad olemasLiikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööUisutundide ettevalmistus ja läbiviimine (2 õpilast)Juhendatavad olemasLiikumine
Hans Hubert SamsPraktiline tööAleksander ErikLühifilmIT ja Meedia
Hans Hubert SamsPraktiline tööHendrik ArulaMini bike'i ehitamineTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööJaak-Anti Nõumees
Patrik Petolai
Renee Kangur
3D mängu arendamineJaak - teeb progammi
Renee - teeb mudeleid
Patrik - kunst/disain.
IT ja Meedia
Hans Hubert SamsPraktiline tööMari Ann TammDrooni ehitamine ja sellest videoseeria tegemineTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööMirjam Elisabet TiidumaaLühifilmIT ja Meedia
Hans Hubert SamsUurimistööHelina KullTaimkatte drooniseire taastatavas jääksoosLoodus
Heily SoosaarPraktiline tööHaigused ja eesti kirjandus
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööDraamagrupi ja ajalehe ühine mitmiktööÕpilased, kes on kooli näiteringis ja/või ajalehes, saavad soovi korral teha ühise suurema projekti. Teemat täpsustab ajalehe tegijate juhendaja õp Helle-Mari Märtson
Helle-Mari Märtson
Maarika Mõts?
Praktiline tööRaamatuklubi ja/või filmiklubi (4-5 liiget kummaski)Igas kuus toimub üks kohtumine. Ilmselt tegeleb kaks juhendajat, aga täpsustame siis kui huvilised olemas.
Katrin RoodlaUurimistööMehis Heinsaare proosaloomingu tegevuspaikade kaardistamineUuritakse, mis paigus toimub M. Heinsaare proosatekstide tegevus, mis piirkonnad on sagedamini esindatud jne. Vastavad kohad kantakse Eesti kaardile. Töö eeldab M. Heinsaare proosatekstide läbilugemist.Kultuur
Katrin TikkoPraktiline tööLiesoonLiesoonireeglite uurimine. Välja selgitamine, kui palju prantsuse keele õpilased liesooni kasutavad. Harjutuste koostamine ja 10 klassi õpilastele tunni läbi viimine.
Katrin TikkoPraktiline tööMõnest moemajast või moekunstnikust inspireeritud moejoonised
Katrin TikkoPraktiline tööÕpilase enda pakutud põnev teema.Erinevad kultuuri, keele, kunsti, spordi, meisterdamise jmt seotud tööd.
Külli Kalamees-PaniPraktiline tööGiidituur TÜ loodusmuuseumisTartu Ülikooli loodusmuuseumis giidiekskursioon, selle ettevalmistamine teema valik, sisu, läbiviimine, analüüs jmLoodus
Külli Kalamees-PaniPraktiline töögiidituur TÜ Loodusmuuseumisgiidi ekskursioon TÜ loodusmuuseumis teema valik, ettevalmistamine. läbiviimine, analüüsLoodus
Külli Kalamees-PaniPraktiline töögiidituur TÜ loodusmuuseumis (võib 2 õpilast teha erineva töö erineva teemaga giidituuri)giidiekskursioon TÜ loodusmuuseumis , selle ettevalmistamine, teema valik, sisu ,läbiviimine ja analüüsLoodus
Maarika MõtsPraktiline tööAutode, mootorrataste jm tuunimine, ehitamine
Maarika MõtsPraktiline tööEttevõtlik noor 2025Mingi projekt, algatus või üritus, mille võiks nomineerimiseks esitada Ettevõtlik noor 2025. Selgitan mida see endast kujutab, kui tuled minu juurest läbi
Soovitatavalt PAARISTÖÖ
Majandus
Maarika MõtsPraktiline tööEttevõtlushäkatoni korraldamine Tartu Tamme GümnaasiumisTöö on juba valitud
Maarika MõtsPraktiline tööEuroopa keeltepäeva üritus(ed)Päev toimub septembris, seega on vajalik korraldamisega tegeleda juba suvel.
Soovitatavalt PAARISTÖÖ
Kultuur
Maarika MõtsPraktiline tööSpordiga seotud teemad.Võtan juhendada spordiga seotud teemasid nii üksik kui ka mitmiktööd.
Võistluste korraldamine, enda sportlasteekond jne, teema täpsustub koostöös õpilasega
Maarika MõtsPraktiline tööÕpilasfirma (3-4liiget)Õpilasfirma töö läbi õppeaasta (idee ei pea hetkel olemas olema)
Võtan juhendada kõik õpilasfirmad
Maarika MõtsPraktiline tööBella TšitškovaCosplay - õmblemineKäsitöö
Maarika MõtsPraktiline tööKarola KäämbreKorea tunni andmineKultuur
Maarika MõtsPraktiline tööMarkus Tätte
Mattias Parv
Vesse Ohno
Õpilasfirma nr 1Majandus
Maarika MõtsPraktiline tööMattis SaarojaMootorsõiduki tuunimine - teema täpsustubTehnoloogia
Maarika MõtsUurimistööNoppeõpe ja andekate toetamine põhikoolidesNoppeõpet kas praktiseerivad juba edukalt või piloteerivad järgmised koolid - Peedu, Tõrvandi, Viljandi Kesklinna kool, Säde TERA, Jüri kool.
Idee teha uurimistöö, mis see on ja kuidas on tulemused.
Suurem eesmärk midagi nende koolide kogemusest võimalusel gümnaasiumisse tuua.
Haridus
Maarika MõtsUurimistööTätoveerimiskultuuristIdee - Oskar Poll ettekande „Märgistatud isikud. Tätoveerimise ajalugu Eesti aladel”
Maarika Mõts
Maarjavälja rajajate tiim
Praktiline tööMaarjavälja roheala rajamine - suurem grupp õpilasi teeb ühise töö (kuni 10)1. Halumüüride ehitamine ja kujundamine (koostöös maastikuarhitektiga) alale. Vaja on maasse lüüa jämedad nn vundamenditüved, mille vahele halgusid vedama hakatakse. Jämedamad oksad tuleb lõigata väiksemaks ja mõõtu, et neid saaks vundamendi vahele laduda. Seda saaks siis teha kas üksinda või ka muidugi mitmekesi. Või üks teeb eeltöö ära (kujundamise ja vaiade tagumise) ja kutsub kokku talgud halge vedama.
2. Okstest madalate piirete punumine/ladumine ja planeerimine. Enne on vaja maasse lüüa vaiad, mille ümber punuma hakatakse. Võib uurida ja katsetada erinevaid punumise ja ladumise variante.
3. Nõgeste labürindi tegemine. Peaks mõtlema välja labürindi plaani, laotama sõnniku, istutama nõgesed ning hiljem labürindi kuju sisse niitma nõgestesse. Sõnniku toob põllumajandusmuuseum.
4. Karjus, valvaks lammaste heaolu üle. Peaks käima kontrollimas, kas lammastel on olemas vesi, mineraal, kas aiad on terved ja karjamaal pole midagi loomadele ohtlikku. Eeldaks ka siis seda, et õpilane teeks endale selgeks, kuidas hinnata lammaste heaolu ja tervist visuaalselt (lonkamine, hingeldamine jms) ning arusaama tervete ja stressivabade loomade käitumisest.
5. Metsast põõsaste toomine (nt mõnelt RMK lageraie langilt või mujalt maa omanikuga kooskõlastatult) ja Maarjaväljale istutamine. Eelduseks siis mõningate looduslike põõsaliikide ära tundmist looduses, välja kaevamine ja istutamine.
6. Väikestele lastele liivahunnikusse looduslike "aarete" peitmine. Aarded võiks olla ilusad kivid, merekarbid jms. Peaks aarded kokku koguma, neid liiva sisse peitma ja võib-olla mõtlema selle peale, millise ajavahemiku tagant sinna uusi "aardeid" peaks viima. Saaks jälgida, et kui kiiresti "aarded" välja kaevatakse ja kui palju neid kaasa võetakse. Võimalik oleks vajaminevaid kive ja merekarpe koguda mingi üleskutse abil inimeste käest või siis käia kuskilt toomas.
7. Erinevate niidualade arengu jälgimine ja analüüsimine, milline võiks olla parim viis linnaniidu taastamiseks ja loomiseks. Samade niidutaimede seemneid on hetkel külvatud mükoriisaga rikastatud ja rikastamata niiduribadele ning mükoriisaga rikastamata niidulaikudele. Eriti huvitav on muidugi see, mida ja kui palju mükoriisaga rikastatud mulla lisamine taimekooslust mõjutab.
8. PlutofGO rakenduse abil võimalikult paljude erinevate liikide kaardistamine Maarjavälja alalt, soovitavalt mitmel erineval ajal.
Maarika Mõts
õp Reeta Parts
Praktiline tööMitmiktöö tippsportlasteleKui teed tipptasemel sporti, siis see teema võib olla sulle.
Täpsem info õp Maarika Mõts ja õp Reeta Parts
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööErinevatele 10. klassi matemaatika kursustele AI abil KVALITEETSETE autonoomsete harjutusülesannete loomineTöö on kuni KOLMELE õpilasele ühistööna.

Õpilane tutvub erinevate AI võimalustega ning leiab paljude hulgast (ühe või mitu) sobiva tehisaru platvormi. Seejärel koostab 10. klassi matemaatikakursustele õpilase jaoks tagasisidet andvad automaatkontrollitavad harjutustestid.
Teooriaosas annab õpilane põhjaliku ülevaate antud hetkel kättesaadavatest tehisaru võimalustest automaattestide koostamisel ja koostab sellega vastavatele kursustele testid. Õpilane ISE kontrollib üle saadud sisu õppekavale sobivuse ning testib neid ka 10. klassi õpilaste peal.

Õppekavade kirjeldused:
Kitsas matemaatika, kursused I-III: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Kitsas+matemaatika
Lai matemaatika, kursused I-V: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Lai+matemaatika
Haridus
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööKootud kampsun/jakk või kleit eritehnikas (patentkude, pitsiline kude, mosaiikkude, mitmevärviline kude, nt Lääne-Eesti saarte või Islandi stiilis kampsun vms)Õpilane konstrueerib ise rõivaeseme tegumoe ja lõiked ning tulemusena koob täiskasvanu mõõdus kampsuni, jaki või kleidi. Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib riideese. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada kampsuni puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine).

Õpilane vormistab peale kudumi valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse eseme kududa.

*Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise.
*Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika.
Käsitöö
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööKootud pitsiline rätt (nt Shetlandi, Orenburgi, Haapsalu stiilis)Õpilane konstrueerib ise räti tegumoe ja paneb kokku mustriskeemi vastavalt valitud stiili tavadele ning tulemusena koob kolmnurkse või ruudukujulise räti (diagonaaliga vähemalt 1,5 m). Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib rätt. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada räti puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine).

Õpilane vormistab peale räti valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse räti kududa.

*Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise.
*Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika.
*Orenburgi räti kohta on ka tänasel päeval kättesaadav info põhiliselt venekeelne, seega antud tehnika valiku puhul peab õpilane arvestama, et tal on kindlasti vaja venekeelset materjali uurida.
Käsitöö
Mathias MõttusPraktiline tööKaasaegse WordPress-veebilehe loomine alustavale või tegutsevale ettevõtteleEt tegemist poleks lihtsalt "tunnis loodud kohvi/kassilehega", siis UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. NB: Võtan juhendada töö, kus kokkulepe päris ettevõttega, kes veebilehte vajab, on olemas.IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööTamme TV juhtimine 2025/26 õppeaastal2-3 inimesele sobiv UPT, mille käigus luuakse selle aasta TammeTV-le sobilik nägu ja tegu. Canva abil saab luua sotsiaalmeediasisu, et hoida ajakohasena TammeTV instagrami ja Youtube kanalid; kooli kaamerate abil on võimalik jäädvustada nii kooliüritusi kui luua uusi saateformaate ja saateid.IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööAgur Karakatš
Kaarel Tiido
Veebilehe loomine, ettevõtlus (täpsustub)IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööGlen Kevin Värton
Robin Frohberg
Roland Parts
Valgustehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastalIT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööJesse Unt
Marii Lisell Mahoni
Raian Hellenurm
Helitehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastalIT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööKertu KõivKoerte kehakeel. Informatiivse veebilehe loomineKoerte kehakeel ja selle joonistamine Krita joonistusprogrammiga. Soovin uurida, kuidas koerte kehakeele (nt. kõrvad, saba, kehahoiakud) peegelduse kaudu saab edasi anda nende emotsioone, iseloomu ja vajadusi.
Plaanin luua veebilehe, kus jagan oma koerte kehakeele joonistusi ja annan ülevaate nende tähendustest, pakkudes harivat sisu, mis aitab inimestel paremini mõista koerte käitumist.
IT ja Meedia
Piibe LeigerPraktiline tööArvustuse kirjutamine uudisteoseleÕpilane kirjutab arvustuse uudisteose (ilmunud 2014 - 2024) kohta ja esitab selle arvustustevõistlusele.Kultuur
Piibe LeigerPraktiline tööLuule- või novellikogu koostamineÕpilane koostab oma loomingust kogumiku.Kultuur
Reeta PartsPraktiline tööÕpilase valitud teema
Reeta PartsUurimistööNoorte rändetrendid Eestis: põhjused ja tagajärjedSotsiaal
Reeta PartsUurimistööSotsiaalmeedia mõju keelekasutusele noorte seasSotsiaal
Reeta PartsUurimistööBerit PeetsHarjumuste mõju inimese välimusele
Svetlana GoidinaPraktiline tööPõgenemistuba matemaatika õppimiseks.
Tauno PaltsPraktiline tööEnda valitud tarkvara/riistvara loomineTeema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha.IT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööEnda valitud tarkvara/riistvara loomineTeema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha.IT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööEnda valitud tarkvara/riistvara loomineTeema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha.IT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööEnda valitud tarkvara/riistvara loomineTeema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha.IT ja Meedia
Tiiu LäänistePraktiline tööRahvuslik käsitööRahvuslik käsitööKäsitöö
Tiiu LäänistePraktiline tööÕpilase valitud teemaKäsitöö
Tõnis TestibPraktiline töötest2IT ja Meedia
Urmas TokkoPraktiline tööSügavama bioloogiahuviga õpilase valitud teemaTeha ise ettepanekuid teema arendamiseks. Võib NII UURIMIS- KUI PRAKTILISE tööna.Loodus
Urmas TokkoPraktiline tööSügavama bioloogiahuviga õpilase valitud teemaTeha ise ettepanekuid teema arendamiseks. Võib NII UURIMIS- KUI PRAKTILISE tööna.Loodus
Urmas TokkoUurimistööErinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimiselVõrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes.Loodus
Urmas TokkoUurimistööErinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimiselVõrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes.Loodus
Urmas TokkoUurimistööMeditsiiniblogide (õpe väljaspool kooli, nt kliinikumis jm) sisu analüüsMeditsiiniklassile.
Erinevatel aastatel teiste õpilaste loodud meditsiiniblogide sisu ja vormi analüüs, üldistused, järeldused sellisest õppest.
Loodus
Urmas Tokko
Erik Abner
UurimistööPuukide lemmiktekstiilid (sh välitööd suvel)NB! Eeldab SUVISEID VÄLITÖID!
Koostöös TÜ-ga.
Millistele materjalidele on puukidel raskem kinnituda?
Puuvill? Sünteetilised materjalid? Putukatõrjevahendiga töödeldud materjalid? Antistaatikuga töödeldud materjalid?
Ideaalis materjalid peaksid imiteerima ka päris riideid, mida inimesed metsas-looduses ka kannavad. Saaks ehk teada, millised riided-materjalid rohkem puuke looduses külge tõmbavad.
Vt: https://jupiter.err.ee/1609553897/eesti-lood?t=341
Loodus
Urmas Tokko
Maris Alver (Geenivaramu)
UurimistööUK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlusTEEMA ON VALITUD!
Õpilase valitud teema (Hardi Astover)
Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat.
Loodus
Urmas Tokko
Maris Alver (Geenivaramu)
UurimistööHardi AstoverUK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlusTEEMA VALITUD!
Õpilase valitud teema.
Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat.
Õpilane: Hardi Astover.
Loodus
Ülle PuuseppPraktiline tööMatemaatikanädala korraldamine TTG-sErinevate matemaatikaga seotud ürituste ja võistluste korraldamine.
Võib teha grupitööna (kuni 5 õpilast).
Haridus
Ülle PuuseppPraktiline tööÕpilase enda pakutud teemaEelistatud on matemaatikaga seotud teemad, kuid kõik on läbiräägitav. Võib olla nii uurimistöö kui ka praktiline töö.
Ülle PuuseppPraktiline tööJaanus LiivOlümpiaadikursusel osalejad - suurem grupp õpilasiKursus(t)el osalejate ülesandeid täpsustavad juhendajad õp Ülle Puusepp jt.
Info õp Ülle käest
Ülle PuuseppUurimistööHelene SaarÕpilase enda pakutud teemaTeema täpsustub.