Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:
Varasemate aastate tööd
2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)
Juhendaja |
Töö liik |
Õpilane | Teema | Teema selgitus |
Valdkond |
---|---|---|---|---|---|
Praktiline töö | Ettevõtlushäkatoni läbiviimine 2025/2026 õa - teema võetud | Ettevõtlushäkaton 10TE ja 12. klasside eksamitegijatele Lisette Maria Kogermann Mirtel Mileen Möller | Majandus | ||
Agnes Vask | Praktiline töö | Füüsika klassis oleva analemma vormistamine demonstratsioonivahendiks | Füüsika klassis on Päikese aastast kulgu kirjeldava analemma kleebised. Vaja oleks leida kleebiste asemele midagi püsivamat ja vormistada õppematerjalid, et seda analemmat saaks kasutada füüsikatunni rikastamiseks. | ||
Agnes Vask | Praktiline töö | Vesinikkütuseelemendi arendamine (teemat vaja täpsustada / õpilane olemas) | Tehnoloogia | ||
Agnes Vask | Praktiline töö | Margus Maasikas | Vesinikkütuseelemendi arendamine (teemat vaja täpsustada / õpilane olemas) | Tehnoloogia | |
Agnes Vask | Uurimistöö | Õpilase uurimistöö TalTechi juhendajaga | TalTech pakub keskkoolide õpilastele uurimistöö teemasid. Õpilane saaks ülikooli töötaja juhendamisel põneval teemal uurimistööd teha. Vali endale siit teema / välisjuhendaja: https://taltech.ee/koostoo-koolidega/uurimustood | ||
Agnes Vask Marie Femke Jaarma | Praktiline töö | Madis Ilves | Füüsikalise simulatsiooni loomine | Programmeerida Pythonis füüsika simulatsioon. Meetodiks nt Monte Carlo meetod. Tegelikuks juhendajaks oleks üks TTG vilistlane, kes õpib teoreetilist füüsikat. Temaga saaks läbi rääkida, millist füüsikalist olukorda/nähtust simuleerida. | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | TTG jõutõstmise võistluse korraldamine 2025/2026 õppeaastal | |||
Aivar Meldre | Praktiline töö | TTG riiete jagamise nädala korraldamine | Võiks toimuda veel 2024/2025 õppeaasta lõpus. | ||
Aivar Meldre | Praktiline töö | Välikäimla ehitamine | Või muu puutöö/ehitusprojekt | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | TTG elurikkuse ala peale kahte aastat - millised muutused on elustikus toimunud? | 2023. aasta kevadel rajasid TTG Keskkonnasõbrad kooli ümber elurikkuse alad, sh uuritavad elurikkuse "lapid" (2x2 m) hoone idapoolsele küljele. Nendele aladele külvasid TTG Keskkonnasõbrad lisaks Eesti pärismaiseid taimi, et soodustada elurikkuse taastumist kooli ümber. Uuritavatelt lappidelt loeti kokku kõik taimeliigid. Nüüd, kaks aastat hiljem, tuleks loendus teha uuesti, et näha, millised taimeliigid on püsima jäänud ja/või nendelt uurimislappidelt edasi levima hakanud. | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Võib puudutada igasuguseid bioloogia valdkondi, jõusaalisporti (kulturism, jõutõstmine), kitarrimängu, ehitamist, keskkonnasäästlikkust või muud. | ||
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Robolahingul osalemine 2025. aastal | www.robolahing.ee | Tehnoloogia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | TTG keemia kursuste videoloengute parendamine | Kahe õpilase töö | IT ja Meedia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Tehnosuunda tutvustavad videod | |||
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Täisautomaatse kasvusüsteemi loomine toataimedele, lilleamplitele ja idude kasvatamiseks. | Tehnoloogia | ||
Aly Valvas | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | teemavaldkonnad: IT- IT juhtimine, digitaalne ärianalüüs/äriprotsessid, andmebaasid, infoturve, tehnoloogia, tehisintellekt, veebilehed | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Õppemängu loomine | Õpilane(sed) loob õppimist toetava õppemängu meelepärase aine, valdkonna, oskuste omandamiseks gümnaasiumiastmes olevale õpiväljundile. | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | IT ja Meedia | ||
Anne Linde | Praktiline töö | Sõnastiku koostamine | Õpilane koostab eesti-inglise või inglise-eesti sõnastiku mõne kitsama teema kohta ning see võib sisaldada näiteks meditsiiniterminoloogiat, võrkpalli terminoloogiat, autoosade terminoloogiat jm. | Haridus | |
Anne Linde | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | |||
Arnika Aadusoo Inga Sermat | Praktiline töö | Lauluvõistluse "Kivilinna laululaps" korraldamine | Juhendatav: Rethe Kolberg 10KU | Kultuur | |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Animatsiooni loomine | IT ja Meedia | ||
Geio Heil | Praktiline töö | Jõusaali harjutusvara koostamine | Jõusaali harjutusvara erinevatele lihasguppidele | Liikumine | |
Geio Heil | Praktiline töö | Pallimängu turniiride korraldamine | Klassidevaheliste turniiride korraldamine võrkpallis, korvpallis, jalgpallis. (kuni 3 õpilast) | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Klassidevahelise sulgpalliturniiri korraldamine (2 õpilast) | Juhendatavad olemas | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Spordinädala korraldamine ja läbiviimine (2 õpilast) | Septembri lõpus toimub üle-eestiline spordinädal, mida tähistatakse alati ka meie koolis. | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Uisutundide ettevalmistus ja läbiviimine (2 õpilast) | Juhendatavad olemas | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Uisutundide ettevalmistus ja läbiviimine (2 õpilast) | Juhendatavad olemas | Liikumine | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Aleksander Erik | Lühifilm | IT ja Meedia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Hendrik Arula | Mini bike'i ehitamine | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Jaak-Anti Nõumees Patrik Petolai Renee Kangur | 3D mängu arendamine | Jaak - teeb progammi Renee - teeb mudeleid Patrik - kunst/disain. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Mari Ann Tamm | Drooni ehitamine ja sellest videoseeria tegemine | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Mirjam Elisabet Tiidumaa | Lühifilm | IT ja Meedia | |
Hans Hubert Sams | Uurimistöö | Helina Kull | Taimkatte drooniseire taastatavas jääksoos | Loodus | |
Heily Soosaar | Praktiline töö | Haigused ja eesti kirjandus | |||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Draamagrupi ja ajalehe ühine mitmiktöö | Õpilased, kes on kooli näiteringis ja/või ajalehes, saavad soovi korral teha ühise suurema projekti. Teemat täpsustab ajalehe tegijate juhendaja õp Helle-Mari Märtson | ||
Helle-Mari Märtson Maarika Mõts? | Praktiline töö | Raamatuklubi ja/või filmiklubi (4-5 liiget kummaski) | Igas kuus toimub üks kohtumine. Ilmselt tegeleb kaks juhendajat, aga täpsustame siis kui huvilised olemas. | ||
Katrin Roodla | Uurimistöö | Mehis Heinsaare proosaloomingu tegevuspaikade kaardistamine | Uuritakse, mis paigus toimub M. Heinsaare proosatekstide tegevus, mis piirkonnad on sagedamini esindatud jne. Vastavad kohad kantakse Eesti kaardile. Töö eeldab M. Heinsaare proosatekstide läbilugemist. | Kultuur | |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Liesoon | Liesoonireeglite uurimine. Välja selgitamine, kui palju prantsuse keele õpilased liesooni kasutavad. Harjutuste koostamine ja 10 klassi õpilastele tunni läbi viimine. | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Mõnest moemajast või moekunstnikust inspireeritud moejoonised | |||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud põnev teema. | Erinevad kultuuri, keele, kunsti, spordi, meisterdamise jmt seotud tööd. | ||
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | Giidituur TÜ loodusmuuseumis | Tartu Ülikooli loodusmuuseumis giidiekskursioon, selle ettevalmistamine teema valik, sisu, läbiviimine, analüüs jm | Loodus | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | giidituur TÜ Loodusmuuseumis | giidi ekskursioon TÜ loodusmuuseumis teema valik, ettevalmistamine. läbiviimine, analüüs | Loodus | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | giidituur TÜ loodusmuuseumis (võib 2 õpilast teha erineva töö erineva teemaga giidituuri) | giidiekskursioon TÜ loodusmuuseumis , selle ettevalmistamine, teema valik, sisu ,läbiviimine ja analüüs | Loodus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Autode, mootorrataste jm tuunimine, ehitamine | |||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Ettevõtlik noor 2025 | Mingi projekt, algatus või üritus, mille võiks nomineerimiseks esitada Ettevõtlik noor 2025. Selgitan mida see endast kujutab, kui tuled minu juurest läbi Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Ettevõtlushäkatoni korraldamine Tartu Tamme Gümnaasiumis | Töö on juba valitud | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Euroopa keeltepäeva üritus(ed) | Päev toimub septembris, seega on vajalik korraldamisega tegeleda juba suvel. Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Kultuur | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Spordiga seotud teemad. | Võtan juhendada spordiga seotud teemasid nii üksik kui ka mitmiktööd. Võistluste korraldamine, enda sportlasteekond jne, teema täpsustub koostöös õpilasega | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Õpilasfirma (3-4liiget) | Õpilasfirma töö läbi õppeaasta (idee ei pea hetkel olemas olema) Võtan juhendada kõik õpilasfirmad | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Bella Tšitškova | Cosplay - õmblemine | Käsitöö | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Karola Käämbre | Korea tunni andmine | Kultuur | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Markus Tätte Mattias Parv Vesse Ohno | Õpilasfirma nr 1 | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Mattis Saaroja | Mootorsõiduki tuunimine - teema täpsustub | Tehnoloogia | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Noppeõpe ja andekate toetamine põhikoolides | Noppeõpet kas praktiseerivad juba edukalt või piloteerivad järgmised koolid - Peedu, Tõrvandi, Viljandi Kesklinna kool, Säde TERA, Jüri kool. Idee teha uurimistöö, mis see on ja kuidas on tulemused. Suurem eesmärk midagi nende koolide kogemusest võimalusel gümnaasiumisse tuua. | Haridus | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Tätoveerimiskultuurist | Idee - Oskar Poll ettekande „Märgistatud isikud. Tätoveerimise ajalugu Eesti aladel” | ||
Maarika Mõts Maarjavälja rajajate tiim | Praktiline töö | Maarjavälja roheala rajamine - suurem grupp õpilasi teeb ühise töö (kuni 10) | 1. Halumüüride ehitamine ja kujundamine (koostöös maastikuarhitektiga) alale. Vaja on maasse lüüa jämedad nn vundamenditüved, mille vahele halgusid vedama hakatakse. Jämedamad oksad tuleb lõigata väiksemaks ja mõõtu, et neid saaks vundamendi vahele laduda. Seda saaks siis teha kas üksinda või ka muidugi mitmekesi. Või üks teeb eeltöö ära (kujundamise ja vaiade tagumise) ja kutsub kokku talgud halge vedama. 2. Okstest madalate piirete punumine/ladumine ja planeerimine. Enne on vaja maasse lüüa vaiad, mille ümber punuma hakatakse. Võib uurida ja katsetada erinevaid punumise ja ladumise variante. 3. Nõgeste labürindi tegemine. Peaks mõtlema välja labürindi plaani, laotama sõnniku, istutama nõgesed ning hiljem labürindi kuju sisse niitma nõgestesse. Sõnniku toob põllumajandusmuuseum. 4. Karjus, valvaks lammaste heaolu üle. Peaks käima kontrollimas, kas lammastel on olemas vesi, mineraal, kas aiad on terved ja karjamaal pole midagi loomadele ohtlikku. Eeldaks ka siis seda, et õpilane teeks endale selgeks, kuidas hinnata lammaste heaolu ja tervist visuaalselt (lonkamine, hingeldamine jms) ning arusaama tervete ja stressivabade loomade käitumisest. 5. Metsast põõsaste toomine (nt mõnelt RMK lageraie langilt või mujalt maa omanikuga kooskõlastatult) ja Maarjaväljale istutamine. Eelduseks siis mõningate looduslike põõsaliikide ära tundmist looduses, välja kaevamine ja istutamine. 6. Väikestele lastele liivahunnikusse looduslike "aarete" peitmine. Aarded võiks olla ilusad kivid, merekarbid jms. Peaks aarded kokku koguma, neid liiva sisse peitma ja võib-olla mõtlema selle peale, millise ajavahemiku tagant sinna uusi "aardeid" peaks viima. Saaks jälgida, et kui kiiresti "aarded" välja kaevatakse ja kui palju neid kaasa võetakse. Võimalik oleks vajaminevaid kive ja merekarpe koguda mingi üleskutse abil inimeste käest või siis käia kuskilt toomas. 7. Erinevate niidualade arengu jälgimine ja analüüsimine, milline võiks olla parim viis linnaniidu taastamiseks ja loomiseks. Samade niidutaimede seemneid on hetkel külvatud mükoriisaga rikastatud ja rikastamata niiduribadele ning mükoriisaga rikastamata niidulaikudele. Eriti huvitav on muidugi see, mida ja kui palju mükoriisaga rikastatud mulla lisamine taimekooslust mõjutab. 8. PlutofGO rakenduse abil võimalikult paljude erinevate liikide kaardistamine Maarjavälja alalt, soovitavalt mitmel erineval ajal. | ||
Maarika Mõts õp Reeta Parts | Praktiline töö | Mitmiktöö tippsportlastele | Kui teed tipptasemel sporti, siis see teema võib olla sulle. Täpsem info õp Maarika Mõts ja õp Reeta Parts | ||
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Erinevatele 10. klassi matemaatika kursustele AI abil KVALITEETSETE autonoomsete harjutusülesannete loomine | Töö on kuni KOLMELE õpilasele ühistööna. Õpilane tutvub erinevate AI võimalustega ning leiab paljude hulgast (ühe või mitu) sobiva tehisaru platvormi. Seejärel koostab 10. klassi matemaatikakursustele õpilase jaoks tagasisidet andvad automaatkontrollitavad harjutustestid. Teooriaosas annab õpilane põhjaliku ülevaate antud hetkel kättesaadavatest tehisaru võimalustest automaattestide koostamisel ja koostab sellega vastavatele kursustele testid. Õpilane ISE kontrollib üle saadud sisu õppekavale sobivuse ning testib neid ka 10. klassi õpilaste peal. Õppekavade kirjeldused: Kitsas matemaatika, kursused I-III: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Kitsas+matemaatika Lai matemaatika, kursused I-V: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Lai+matemaatika | Haridus | |
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Kootud kampsun/jakk või kleit eritehnikas (patentkude, pitsiline kude, mosaiikkude, mitmevärviline kude, nt Lääne-Eesti saarte või Islandi stiilis kampsun vms) | Õpilane konstrueerib ise rõivaeseme tegumoe ja lõiked ning tulemusena koob täiskasvanu mõõdus kampsuni, jaki või kleidi. Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib riideese. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada kampsuni puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine). Õpilane vormistab peale kudumi valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse eseme kududa. *Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise. *Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika. | Käsitöö | |
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Kootud pitsiline rätt (nt Shetlandi, Orenburgi, Haapsalu stiilis) | Õpilane konstrueerib ise räti tegumoe ja paneb kokku mustriskeemi vastavalt valitud stiili tavadele ning tulemusena koob kolmnurkse või ruudukujulise räti (diagonaaliga vähemalt 1,5 m). Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib rätt. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada räti puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine). Õpilane vormistab peale räti valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse räti kududa. *Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise. *Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika. *Orenburgi räti kohta on ka tänasel päeval kättesaadav info põhiliselt venekeelne, seega antud tehnika valiku puhul peab õpilane arvestama, et tal on kindlasti vaja venekeelset materjali uurida. | Käsitöö | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Kaasaegse WordPress-veebilehe loomine alustavale või tegutsevale ettevõttele | Et tegemist poleks lihtsalt "tunnis loodud kohvi/kassilehega", siis UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. NB: Võtan juhendada töö, kus kokkulepe päris ettevõttega, kes veebilehte vajab, on olemas. | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Tamme TV juhtimine 2025/26 õppeaastal | 2-3 inimesele sobiv UPT, mille käigus luuakse selle aasta TammeTV-le sobilik nägu ja tegu. Canva abil saab luua sotsiaalmeediasisu, et hoida ajakohasena TammeTV instagrami ja Youtube kanalid; kooli kaamerate abil on võimalik jäädvustada nii kooliüritusi kui luua uusi saateformaate ja saateid. | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Agur Karakatš Kaarel Tiido | Veebilehe loomine, ettevõtlus (täpsustub) | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Glen Kevin Värton Robin Frohberg Roland Parts | Valgustehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Jesse Unt Marii Lisell Mahoni Raian Hellenurm | Helitehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Kertu Kõiv | Koerte kehakeel. Informatiivse veebilehe loomine | Koerte kehakeel ja selle joonistamine Krita joonistusprogrammiga. Soovin uurida, kuidas koerte kehakeele (nt. kõrvad, saba, kehahoiakud) peegelduse kaudu saab edasi anda nende emotsioone, iseloomu ja vajadusi. Plaanin luua veebilehe, kus jagan oma koerte kehakeele joonistusi ja annan ülevaate nende tähendustest, pakkudes harivat sisu, mis aitab inimestel paremini mõista koerte käitumist. | IT ja Meedia |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Arvustuse kirjutamine uudisteosele | Õpilane kirjutab arvustuse uudisteose (ilmunud 2014 - 2024) kohta ja esitab selle arvustustevõistlusele. | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Luule- või novellikogu koostamine | Õpilane koostab oma loomingust kogumiku. | Kultuur | |
Reeta Parts | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | |||
Reeta Parts | Uurimistöö | Noorte rändetrendid Eestis: põhjused ja tagajärjed | Sotsiaal | ||
Reeta Parts | Uurimistöö | Sotsiaalmeedia mõju keelekasutusele noorte seas | Sotsiaal | ||
Reeta Parts | Uurimistöö | Berit Peets | Harjumuste mõju inimese välimusele | ||
Svetlana Goidina | Praktiline töö | Põgenemistuba matemaatika õppimiseks. | |||
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Rahvuslik käsitöö | Rahvuslik käsitöö | Käsitöö | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | Käsitöö | ||
Tõnis Testib | Praktiline töö | test2 | IT ja Meedia | ||
Urmas Tokko | Praktiline töö | Sügavama bioloogiahuviga õpilase valitud teema | Teha ise ettepanekuid teema arendamiseks. Võib NII UURIMIS- KUI PRAKTILISE tööna. | Loodus | |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Sügavama bioloogiahuviga õpilase valitud teema | Teha ise ettepanekuid teema arendamiseks. Võib NII UURIMIS- KUI PRAKTILISE tööna. | Loodus | |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Erinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimisel | Võrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes. | Loodus | |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Erinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimisel | Võrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes. | Loodus | |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Meditsiiniblogide (õpe väljaspool kooli, nt kliinikumis jm) sisu analüüs | Meditsiiniklassile. Erinevatel aastatel teiste õpilaste loodud meditsiiniblogide sisu ja vormi analüüs, üldistused, järeldused sellisest õppest. | Loodus | |
Urmas Tokko Erik Abner | Uurimistöö | Puukide lemmiktekstiilid (sh välitööd suvel) | NB! Eeldab SUVISEID VÄLITÖID! Koostöös TÜ-ga. Millistele materjalidele on puukidel raskem kinnituda? Puuvill? Sünteetilised materjalid? Putukatõrjevahendiga töödeldud materjalid? Antistaatikuga töödeldud materjalid? Ideaalis materjalid peaksid imiteerima ka päris riideid, mida inimesed metsas-looduses ka kannavad. Saaks ehk teada, millised riided-materjalid rohkem puuke looduses külge tõmbavad. Vt: https://jupiter.err.ee/1609553897/eesti-lood?t=341 | Loodus | |
Urmas Tokko Maris Alver (Geenivaramu) | Uurimistöö | UK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlus | TEEMA ON VALITUD! Õpilase valitud teema (Hardi Astover) Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat. | Loodus | |
Urmas Tokko Maris Alver (Geenivaramu) | Uurimistöö | Hardi Astover | UK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlus | TEEMA VALITUD! Õpilase valitud teema. Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat. Õpilane: Hardi Astover. | Loodus |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Matemaatikanädala korraldamine TTG-s | Erinevate matemaatikaga seotud ürituste ja võistluste korraldamine. Võib teha grupitööna (kuni 5 õpilast). | Haridus | |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud teema | Eelistatud on matemaatikaga seotud teemad, kuid kõik on läbiräägitav. Võib olla nii uurimistöö kui ka praktiline töö. | ||
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Jaanus Liiv | Olümpiaadikursusel osalejad - suurem grupp õpilasi | Kursus(t)el osalejate ülesandeid täpsustavad juhendajad õp Ülle Puusepp jt. Info õp Ülle käest | |
Ülle Puusepp | Uurimistöö | Helene Saar | Õpilase enda pakutud teema | Teema täpsustub. |