Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:
Varasemate aastate tööd
2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)
Agnes Vask | Praktiline töö | Füüsika klassis oleva analemma vormistamine demonstratsioonivahendiks | Füüsika klassis on Päikese aastast kulgu kirjeldava analemma kleebised. Vaja oleks leida kleebiste asemele midagi püsivamat ja vormistada õppematerjalid, et seda analemmat saaks kasutada füüsikatunni rikastamiseks. | ||
Agnes Vask | Praktiline töö | Heinrich Ritso | Optilise situatsiooni simuleerimine C++ programmeerimiskeeles kirjutatud rakenduses | Tehnoloogia | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Märt Viidu | TTGs siseorienteerumisvõistluse läbiviimine | Liikumine | |
Agnes Vask | Uurimistöö | Õpilase uurimistöö TalTechi juhendajaga | TalTech pakub keskkoolide õpilastele uurimistöö teemasid. Õpilane saaks ülikooli töötaja juhendamisel põneval teemal uurimistööd teha. Vali endale siit teema / välisjuhendaja: https://taltech.ee/koostoo-koolidega/uurimustood | ||
Agnes Vask | Uurimistöö | Margus Maasikas | Prootonvahetusmembraaniga elektrolüüseri materjali süntees | Tehnoloogia | |
Agnes Vask Marie Femke Jaarma | Praktiline töö | Madis Ilves | Füüsikalise simulatsiooni loomine | Programmeerida Pythonis füüsika simulatsioon. Meetodiks nt Monte Carlo meetod. Tegelikuks juhendajaks oleks üks TTG vilistlane, kes õpib teoreetilist füüsikat. Temaga saaks läbi rääkida, millist füüsikalist olukorda/nähtust simuleerida. | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | TTG riiete jagamise nädala korraldamine | Võiks toimuda veel 2024/2025 õppeaasta lõpus. | ||
Aivar Meldre | Praktiline töö | Välikäimla ehitamine | Või muu puutöö/ehitusprojekt | ||
Aivar Meldre | Praktiline töö | Erik Talts | Veranda vundamendi rekonstrueerimine | Käsitöö | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Georgi Karasjov | Koerakuudi projekteerimine ja ehitamine | Käsitöö | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Huko Kiis Joosep Tiisler | TTG jõutõstmise võistluse korraldamine 2025/2026 õppeaastal | ||
Aivar Meldre | Praktiline töö | Taaniel Boltovsky Tani Liiv | Lühialbumi (extended play) kirjutamine ja salvestamine | Kunst | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | TTG elurikkuse ala peale kahte aastat - millised muutused on elustikus toimunud? | 2023. aasta kevadel rajasid TTG Keskkonnasõbrad kooli ümber elurikkuse alad, sh uuritavad elurikkuse "lapid" (2x2 m) hoone idapoolsele küljele. Nendele aladele külvasid TTG Keskkonnasõbrad lisaks Eesti pärismaiseid taimi, et soodustada elurikkuse taastumist kooli ümber. Uuritavatelt lappidelt loeti kokku kõik taimeliigid. Nüüd, kaks aastat hiljem, tuleks loendus teha uuesti, et näha, millised taimeliigid on püsima jäänud ja/või nendelt uurimislappidelt edasi levima hakanud. | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Võib puudutada igasuguseid bioloogia valdkondi, jõusaalisporti (kulturism, jõutõstmine), kitarrimängu, ehitamist, keskkonnasäästlikkust või muud. | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | Arno Kallaste | Tartu Mart Reiniku kooli õpilaste vaba aja sisustus ja unerežiim peale koolipäeva alguse nihutamist | Sotsiaal | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Robolahingul osalemine 2025. aastal | www.robolahing.ee | Tehnoloogia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | TTG keemia kursuste videoloengute parendamine | Kahe õpilase töö | IT ja Meedia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Tehnosuunda tutvustavad videod | |||
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Täisautomaatse kasvusüsteemi loomine toataimedele, lilleamplitele ja idude kasvatamiseks. | Tehnoloogia | ||
Aly Valvas | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | teemavaldkonnad: kasutajakogemus, UX/UI disain, veebilehe loomine, tehnoloogia, tehisaru, arvutigraafika, infograafika, video- ja fotograafia, disain, IT juhtimine, digitaalne ärianalüüs/äriprotsessid, andmebaasid, infoturve | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Õppeinfosüsteemi prototüübi loomine Figmas | Õpilane loob õppeinfosüsteemi kasutajaliidese prototüübi, kasutades veebipõhist disainivahendit Figma. Töö käigus läbitakse UX/UI disainiprotsessi põhietapid: kasutajavajaduste kaardistamine, vaadete kavandamine ja kujunduse prototüüpimine (erinevad tasemed, sh interaktiivne prototüüp). | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Õppemängu loomine | Õpilane(sed) loob õppimist toetava õppemängu meelepärase aine, valdkonna, oskuste omandamiseks gümnaasiumiastmes olevale õpiväljundile. | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Lisette Unt | Arvutimängu loomine | IT ja Meedia | |
Aly Valvas | Praktiline töö | Markus Marten Veemees | Puidust toote valmistamine | Tehnoloogia | |
Anita Agabuš | Praktiline töö | Vaimse tervise stend | |||
Anita Agabuš | Praktiline töö | Vaimse tervisega seotud ürituse / tegevuste korraldamine | Tegevus võib olla nii koolis (nt vaimse tervise nädal; vaimse heaolu päevad igas kuus vm) kui kooliväline. Sobib paaristööks | ||
Anita Agabuš | Uurimistöö | Õpilase valitud teema, mis on seotud psühholoogiaga | Hoiakud, väärtused, enesehinnang, enesetõhusus, motivatsioon, agressiivsus, vaimne heaolu jms. Seoste leidmine erinevate muutujate vahel. | ||
Anne Linde | Praktiline töö | Sõnastiku koostamine | Õpilane koostab eesti-inglise või inglise-eesti sõnastiku mõne kitsama teema kohta ning see võib sisaldada näiteks meditsiiniterminoloogiat, võrkpalli terminoloogiat, autoosade terminoloogiat jm. | Haridus | |
Anne Linde | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | |||
Ave Kodar | Praktiline töö | 3D-mudeli modelleerimine müügiks platvormil TurboSquid (https://www.turbosquid.com/) | 3D-mudeli modelleerimine toimub programmis Blender. Võib valmida üks mudel või ka mitu mudelit, mida saaks müüki panna ühe kollektsioonina TurboSquid lehel https://www.turbosquid.com/ | IT ja Meedia | |
Ave Kodar | Praktiline töö | Täielikult hävinud ajaloolise hoone 3D-rekonstruktsiooni mudeli loomine Blenderis | Hävinud hoone võib olla Eestist või ka mujalt maailmast. Modelleerimine toimub Blenderis, töö aluseks on sellest hoonest olemasolevad joonised ja/või fotod. Näidisena vaata seda tööd, kus on taastatud 3D-mudelina Vanemuise teatri suure maja esimene hoone: https://www.artstation.com/artwork/m84QYv | IT ja Meedia | |
Ave Kodar | Praktiline töö | Õpilase poolt valitud 3D-mudeli loomine Blenderis | IT ja Meedia | ||
Ave Kodar | Praktiline töö | Inesa Gedvilaité | Minu tuleviku maja kavandamine | Õpilase poolt valitud 3D-mudeli loomine Blenderis | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Mattias Kangro | Tartu Tamme Gümnaasiumi hoone ja selle lähiümbruse 3D-modelleerimine | Õpilase poolt valitud 3D-stseeni loomine Blenderis | IT ja Meedia |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Animatsiooni loomine | IT ja Meedia | ||
Eneli Liblik | Praktiline töö | Aleks Aavik | Saabli valmistamine | Saabli valmistamine | Käsitöö |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Heli Leen Rohusalu | Linnuraamatu koostamine | Linnuraamatu koostamine | Loodus |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Kirke Maria Selberg | Kaardimängu loomine (ravimtaimede teemaline) | Ravitaimede ja uskumuste põhise kaardimängu loomine | Loodus |
Eneli Liblik | Uurimistöö | Sandra Tamm | õpilase enda pakutud teema | Merisigadega (teema täpsustub) | Loodus |
Eveli Raudla | Praktiline töö | Füüsika õppevideote loomine (grupitöö) | Õpilased valivad ühe gümnaasiumi füüsika teemavaldkonna ning loovad sinna olenevalt teema mahukusest 2-4 sisukat ja praktilise suunitlusega õppevideot. | Tehnoloogia | |
Eveli Raudla | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Paku enda teema. Eelistatud valdkonnad on tehnoloogia, loodus, sotsiaal. Töö võib olla nii praktiline kui ka uurimuslik. | ||
Geio Heil | Praktiline töö | Aleksander Budašov Edgard Liskman Pavel Terentjev | Pallimängu turniiride korraldamine | Klassidevaheliste turniiride korraldamine võrkpallis, korvpallis, jalgpallis. (kuni 3 õpilast) | Liikumine |
Geio Heil | Praktiline töö | Hilde Laats | Õpilase valitud teema | Liikumine | |
Geio Heil | Praktiline töö | Marten Kurvits | Jõusaali harjutusvara koostamine | Jõusaali harjutusvara erinevatele lihasguppidele | Liikumine |
Geio Heil | Praktiline töö | Roland Liiber | Tutvustavad tunnid ronimises | Liikumine | |
Geio Heil | Uurimistöö | Artur Sisask | Enam levinumad vigastused korvpallis | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Eike Kaur Triine-Liis Oja | Klassidevahelise sulgpalliturniiri korraldamine (2 õpilast) | Juhendatavad olemas | Liikumine |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Kerit Männe Kätriin Niinemägi | Spordinädala korraldamine ja läbiviimine (2 õpilast) | Septembri lõpus toimub üle-eestiline spordinädal, mida tähistatakse alati ka meie koolis. (Kerit Männe, Kätriin Niinemägi 10TE) | Liikumine |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Mia Rebaste Sofija Gorjunova | Painduvuse arendamise kehalise tunnid | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa | Praktiline töö | Robin Mihkel Tammaru | Triatlonieelne treening ja distantsi läbimine Ironman näitel | Liikumine | |
Grete Mai Orumaa Tiina Tooding, Gaspar Epro | Praktiline töö | Maarja-Liis Nurja | Minu kõrgushüppe tehnika peamiste vigade välja selgitamine ja nende parandamine | Liikumine | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Aik Raudkats Kalju Yuan Pechter | Tuuletunneli ehitamine | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Aleksander Erik | Lühifilm | IT ja Meedia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Beatrice Tannenberg | Lühifilm | IT ja Meedia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Hendrik Arula | Mini bike'i ehitamine | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Jaak-Anti Nõumees Patrik Petolai Renee Kangur | 3D mängu arendamine | Jaak - teeb progammi Renee - teeb mudeleid Patrik - kunst/disain. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Kaspar Kaasik | Lauamängu tegemine | Advanced Wars 2 stiilis | Tehnoloogia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Lauri Linn | Kanuu ehitamine | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Mari Ann Tamm | Drooni ehitamine ja sellest videoseeria tegemine | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Mirjam Elisabet Tiidumaa | Lühifilm | IT ja Meedia | |
Hans Hubert Sams | Uurimistöö | Helina Kull | Taimkatte drooniseire taastatavas jääksoos | Loodus | |
Heily Soosaar | Praktiline töö | Eesti kirjanduse ja AI eksperiment | Sõnastus täpsustub! Anda AI-le tutvumiseks mõne eesti kirjaniku tekste (luulet või novelle) ja siis lasta AI-l analüüsida või ka luua vastavas stiilis teoseid. Võrrelda loomingut. | IT ja Meedia | |
Heily Soosaar | Praktiline töö | Kertu Mälk Martin Liiskmann | Kultuuri-või kirjandusloolne jalutuskäik Tartus | Valmistada ette ja viia läbi umbes 1,5tunnine giidituur (nt kultuuriklassile) Tartus (kava, marsruut, tutvustavad ja loomingulused tekstid, reklaam jne). Võiks olla grupitöö (sellest sõltub ka töö maht). | Kultuur |
Heily Soosaar | Uurimistöö | Haiguste kajastamine 20. ja 21. sajandi eesti kirjanduses | Võrrelda 3-4 eesti kirjandusteost haiguste ja nende kujutamise aspektist (mis haigused eelkõige, missugused sümptomid, missugune ravi ja kuidas tervenemise protsess kujuneb). | Meditsiin | |
Heily Soosaar Karl Põder | Uurimistöö | Kerttu Põder | Õiguse alused mittejuristile | Sotsiaal | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Mingi kunstiasi | Kunst | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Aigi-Lii Oja Anna Ida Maria Kook Heleri-Liis Saks Romili Kors | Raamatuklubi | Kultuur | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Anu Rõigas | Kunstilaagri korraldamine | Kunst | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Arlo Leon Tuvikene | Luulekogu konkreetsetest arhitektuuriobjektidest | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Frida Noor Keitlin Hanna Talvik Mia Marta Alaver | tantsukavad | Liikumine | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Gerty Sulakatko Saskia Treufeldt | näidistrenn(id) | Liikumine | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Kaileen Leosk Liina Marie Savi Meribel Mäeorg Noora Tamm | Filmiklubi | Kultuur | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Kairit Kolk | Tamme Lehe erinumber | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Karola Käämbre | Korea keele tund | Kultuur | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Kädi Rosenthal | audioraamat | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Mia Vesik | Kihnu ekskursioon 11KU praktikanädala raames | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Vanessa Lauri | täpsustub | ||
Inga Dunderdale | Praktiline töö | Vigade paranduse interaktsiooni vormid võõrkeeletunnis | Töö autor peab uurima, millist vigade parandamise interaktsiooni vormi gümnaasiumi võõrkeeletunnis kõige enam esineb. Uurimismeetodina on vestlusanalüüs (Conversation Analysis) | ||
Inga Dunderdale | Praktiline töö | Õpilase pakutud teema | |||
Kaija-Liisa Jaadla | Praktiline töö | Kristiina Theresa Miller | Kunstinäitus | Projekti käigus luuakse kunstiteoseid, mille lõpptulemust esitatakse näitusel. | Kunst |
Kaija-Liisa Jaadla | Praktiline töö | Kristin Marleen Kivi | Inspireeriv projektipäev põhikooli lõpuklassidele | Kindla fookusega projektipäev, mis on suunatud põhikooli vanema astme õpilastele (8.–9. klass). Päeva jooksul keskendutakse valitud teemavaldkondadele, näiteks nagu meedia, võõrkeeled, loodusained või muud õppeained, pakkudes töötubasid, praktilisi ülesandeid ja valdkonnaalaseid tutvustusi jne | Haridus |
Kaija-Liisa Jaadla | Praktiline töö | Kristin Masing | Tantsugrupi võistluskava kujundamine ja ettevalmistus | Tantsugrupile võistluskava loomine ja ettevalmistus, alates idee ja muusika valikust kuni koreograafia õpetamise ning esinemiseni. | Kunst |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Helimüra tüübid (white, pink, brown noise) õppimist toetavas keskkonnas | Müratüüpide kasutamine keskendumisvõime toetamiseks gümnasistide hulgas. | Haridus | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Interneti subkultuurid | Interneti subkultuuri ( furry, ASMR, vaporwave, kawaii jms) tutvustus ja analüüs. | Sotsiaal | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Põlvkonnad A-st Z-ni ja kaugemale. | Kuidas erinevate põlvkondade teooria (Baby boomers, X, Y, Z ja Alpha) on mõjutanud meie arusaamu inimese identiteedist. Kuidas teooria kujunes? Teooria kriitika, kajastus meedias, teaduses jne.. | Sotsiaal | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Z-generatsiooni slängi päritolu ning kontekst | Millised on Z-generatsiooni slängi peamised algallikad, kuidas need väljendid noorte seas levivad ning millistes suhtluskontekstides neid kasutatakse. | Sotsiaal | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Ühiskondlik- kultuurilise nähtuse tutvustus, analüüs | Enda valitud ühiskondliku või kultuurilise nähtuse, liikumise (nt kliimaaktivism, LGBTQ+, body positivity, manfluencerid) või isiku (nt loovisiku, artisti, sisulooja) kirjeldamine, tutvustamine ja analüüs. | Sotsiaal | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Berit Biene | Kiusamine gümnaasiumis: kiusamiskogemused ja avaldumisvormid õpilaste vaatenurgast | Millised kiusamise vormid (füüsiline, vaimne, sotsiaalne, küberkiusamine jm) on levinud gümnaasiumiastmes ning kuidas noored ise neid kogevad ja mõtestavad. | Sotsiaal |
Katrin Roodla | Praktiline töö | Õpilase pakutud teema. | |||
Katrin Roodla | Praktiline töö | Elo Pällin | Filmistsenaariumi kirjutamine | Kultuur | |
Katrin Roodla | Uurimistöö | Mehis Heinsaare proosaloomingu tegevuspaikade kaardistamine | Uuritakse, mis paigus toimub M. Heinsaare proosatekstide tegevus, mis piirkonnad on sagedamini esindatud jne. Vastavad kohad kantakse Eesti kaardile. Töö eeldab M. Heinsaare proosatekstide läbilugemist. | Kultuur | |
Katrin Roodla | Uurimistöö | Kertu Vestman | Tartu kummituslegendid | Kultuur | |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Liesoon | Liesoonireeglite uurimine. Välja selgitamine, kui palju prantsuse keele õpilased liesooni kasutavad. Harjutuste koostamine ja 10 klassi õpilastele tunni läbi viimine. | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Mõnest moemajast või moekunstnikust inspireeritud moejoonised | |||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud põnev teema. | Erinevad kultuuri, keele, kunsti, spordi, meisterdamise jmt seotud tööd. | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Kristina Kello | Kunstitöö | ||
Katrin Tikko | Praktiline töö | Tuuli Salus | Kunstitöö | Kunst | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | Giidituur TÜ loodusmuuseumis | Tartu Ülikooli loodusmuuseumis giidiekskursioon, selle ettevalmistamine teema valik, sisu, läbiviimine, analüüs jm | Loodus | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | giidituur TÜ Loodusmuuseumis | giidi ekskursioon TÜ loodusmuuseumis teema valik, ettevalmistamine. läbiviimine, analüüs | Loodus | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | giidituur TÜ loodusmuuseumis (võib 2 õpilast teha erineva töö erineva teemaga giidituuri) | giidiekskursioon TÜ loodusmuuseumis , selle ettevalmistamine, teema valik, sisu ,läbiviimine ja analüüs | Loodus | |
Leene Lotta Lüdimois | Praktiline töö | Agnes Lee Pruulmann Olivia Pirk | Klaverikontsert | ||
Leene Lotta Lüdimois | Praktiline töö | Krisette-Lii Haabma | Ratsatrenn 1. klassile | ||
Leene Lotta Lüdimois | Praktiline töö | Tarja Mäekivi | Sotsiaalmeedia projekt "Tunne oma taimi" | ||
Leene Lotta Lüdimois | Uurimistöö | Kaisa Freiberg | Õpilase enda väljapakutud teema | Teema täpsustamisel. | |
Leene Lotta Lüdimois | Uurimistöö | Miriam Metsanurm | Solastalgia | ||
Leene Lotta Lüdimois Giia Tetlova | Praktiline töö | Kertu Timpson Robin Pähklamäe | Kultuuriujulas põgenemistoa ehitamine | ||
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Kristjan Keps | Mootorratta restaureerimine | Õpilase valitud teema. Seisma jäänud mootorratas renoveeritakse võimalikult originaalilähedaseks. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Oliver Tamm | Mootorratta mootori lahti võtmine ja parandamine | Õpilase valitud teema. Õpilane uurib mootorrataste mootori ehitust, võtab lahti mittetöötava mootori, tuvastab vea ja teostab vajaliku remondi. | Tehnoloogia |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Autode, mootorrataste jm tuunimine, ehitamine | |||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Ettevõtlik noor 2025 | Mingi projekt, algatus või üritus, mille võiks nomineerimiseks esitada Ettevõtlik noor 2025. Selgitan mida see endast kujutab, kui tuled minu juurest läbi Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Euroopa keeltepäeva üritus(ed) | Päev toimub septembris, seega on vajalik korraldamisega tegeleda juba suvel. Soovitatavalt PAARISTÖÖ | Kultuur | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Spordiga seotud teemad. | Võtan juhendada spordiga seotud teemasid nii üksik kui ka mitmiktööd. Võistluste korraldamine, enda sportlasteekond jne, teema täpsustub koostöös õpilasega | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Õpilasfirma (3-4liiget) | Õpilasfirma töö läbi õppeaasta (idee ei pea hetkel olemas olema) Võtan juhendada kõik õpilasfirmad | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Birgit Sõber Säde Külvet | Playback | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Eleliis Orma | Juunioride Meistrivõistlused “Tartu ärtu 3” 2025 | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Karl-Oskar Soomelt | Õpilasfirma nr 2 | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Lisette Maria Kogermann Mirtel Mileen Möller | Ettevõtlushäkatoni läbiviimine 2025/2026 õa | Ettevõtlushäkaton 10TE ja 12. klasside eksamitegijatele Lisette Maria Kogermann Mirtel Mileen Möller | Majandus |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Markus Tätte Mattias Parv Vesse Ohno | Õpilasfirma nr 1 | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Mattis Saaroja | Mootorsõiduki tuunimine - teema täpsustub | Tehnoloogia | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Noppeõpe ja andekate toetamine põhikoolides | Noppeõpet kas praktiseerivad juba edukalt või piloteerivad järgmised koolid - Peedu, Tõrvandi, Viljandi Kesklinna kool, Säde TERA, Jüri kool. Idee teha uurimistöö, mis see on ja kuidas on tulemused. Suurem eesmärk midagi nende koolide kogemusest võimalusel gümnaasiumisse tuua. | Haridus | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Tätoveerimiskultuurist | Idee - Oskar Poll ettekande „Märgistatud isikud. Tätoveerimise ajalugu Eesti aladel” | ||
Maarika Mõts | Uurimistöö | Grete Arujõe | Hobuste söötmisest - teema täpsustub | ||
Maarika Mõts Inga Sermat | Praktiline töö | Rethe Kolberg | Lauluvõistluse "Kivilinna laululaps" korraldamine | Juhendatav: Rethe Kolberg 10KU | Kultuur |
Maarika Mõts Maarjavälja rajajate tiim | Praktiline töö | Maarjavälja roheala rajamine - suurem grupp õpilasi teeb ühise töö (kuni 10) | 1. Halumüüride ehitamine ja kujundamine (koostöös maastikuarhitektiga) alale. Vaja on maasse lüüa jämedad nn vundamenditüved, mille vahele halgusid vedama hakatakse. Jämedamad oksad tuleb lõigata väiksemaks ja mõõtu, et neid saaks vundamendi vahele laduda. Seda saaks siis teha kas üksinda või ka muidugi mitmekesi. Või üks teeb eeltöö ära (kujundamise ja vaiade tagumise) ja kutsub kokku talgud halge vedama. 2. Okstest madalate piirete punumine/ladumine ja planeerimine. Enne on vaja maasse lüüa vaiad, mille ümber punuma hakatakse. Võib uurida ja katsetada erinevaid punumise ja ladumise variante. 3. Nõgeste labürindi tegemine. Peaks mõtlema välja labürindi plaani, laotama sõnniku, istutama nõgesed ning hiljem labürindi kuju sisse niitma nõgestesse. Sõnniku toob põllumajandusmuuseum. 4. Karjus, valvaks lammaste heaolu üle. Peaks käima kontrollimas, kas lammastel on olemas vesi, mineraal, kas aiad on terved ja karjamaal pole midagi loomadele ohtlikku. Eeldaks ka siis seda, et õpilane teeks endale selgeks, kuidas hinnata lammaste heaolu ja tervist visuaalselt (lonkamine, hingeldamine jms) ning arusaama tervete ja stressivabade loomade käitumisest. 5. Metsast põõsaste toomine (nt mõnelt RMK lageraie langilt või mujalt maa omanikuga kooskõlastatult) ja Maarjaväljale istutamine. Eelduseks siis mõningate looduslike põõsaliikide ära tundmist looduses, välja kaevamine ja istutamine. 6. Väikestele lastele liivahunnikusse looduslike "aarete" peitmine. Aarded võiks olla ilusad kivid, merekarbid jms. Peaks aarded kokku koguma, neid liiva sisse peitma ja võib-olla mõtlema selle peale, millise ajavahemiku tagant sinna uusi "aardeid" peaks viima. Saaks jälgida, et kui kiiresti "aarded" välja kaevatakse ja kui palju neid kaasa võetakse. Võimalik oleks vajaminevaid kive ja merekarpe koguda mingi üleskutse abil inimeste käest või siis käia kuskilt toomas. 7. Erinevate niidualade arengu jälgimine ja analüüsimine, milline võiks olla parim viis linnaniidu taastamiseks ja loomiseks. Samade niidutaimede seemneid on hetkel külvatud mükoriisaga rikastatud ja rikastamata niiduribadele ning mükoriisaga rikastamata niidulaikudele. Eriti huvitav on muidugi see, mida ja kui palju mükoriisaga rikastatud mulla lisamine taimekooslust mõjutab. 8. PlutofGO rakenduse abil võimalikult paljude erinevate liikide kaardistamine Maarjavälja alalt, soovitavalt mitmel erineval ajal. | ||
Maarika Mõts õp Reeta Parts | Praktiline töö | Anni Kiili Hugo Mõttus Isabel Annus Joonas Mõtte Karl-Eric Ott Maximilian Huck Merlyn Mosin Mirtel Vaher Ralf Kask Rasmus Klaar | Mitmiktöö tippsportlastele | Kui teed tipptasemel sporti, siis see teema võib olla sulle. Täpsem info õp Maarika Mõts ja õp Reeta Parts | |
Mait Samuel | Praktiline töö | ||||
Mait Samuel | Praktiline töö | Animatsioon | Animeerida mõni klipp, stseen, luuletus vms. | Kunst | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Arvutimängu loomine | IT ja Meedia | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Fotokonkursi loomine | Koostöös Tartu linnavalitsusega luua fotokonkurss | Kunst | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Fotonäitus | Omal teemal (loodus, psühholoogia, kultuur, hobid , üritused jne...) | Kunst | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Inglise keele tunni andmine Tamme koolis | Kui huvi proovida õpetajaametit | Haridus | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Loodus ja psühholoogia | Kuidas ise soovid tõlgendada, valdkond on lai ja saab igasugu huvitavaid asju teha. ala “Emotsioonide aed” – loovprojekt looduse ja tunnete ühendamisest “Metsateraapia päevik – visuaalne eneseavastus” jpm. Huvi korral küsi rohkemat infot ja/või kui endal idee, anna märku! | Loodus | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Lühianimatsioon | Kunst | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Lühifilm | Kunst | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Psühholoogia ja kunst | Loovalt väljendada inimloomust, emotsioone, meeli jne. Omal valikul teema, viis jne. | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Psühholoogia teabetahvel | Olemasoleva hooldamine, edasiarendamine, kujundamine jne. | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Psühholoogia tunni andmine mõnes koolis | Haridus | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Võõrkeele nädal | Korraldada kas mõned päevad või nädala jagu üritusi erinevate võõrkeelte jaoks. ala ''scrabble'i turniir'', ''kuldvillak'', ''spelling bee'' jne. | Haridus | |
Mait Samuel | Praktiline töö | Kedilin Rägo | Õpilase enda valitud teema / Veebilehe loomine | Inglise keele reeglite veebikeskkonna loomine | Muu |
Mait Samuel | Praktiline töö | Miina Maria Kupper | Õpilase enda valitud teema/Psühholoogia tunni läbiviimine | Tule põrgata oma ideed, ja teeme selle reaalsuseks. | Muu |
Mait Samuel | Uurimistöö | Ekstravertsus ja introvertsus | "Kuidas ekstravertsus ja introvertsus mõjutavad õpilaste suhtlemisstiile koolikeskkonnas?" | ||
Mait Samuel | Uurimistöö | Ekstravertsus ja introvertsus | Ekstravertsuse ja introvertsuse seosed õpilaste õppimiseelistuste ja õpimotivatsiooniga | ||
Mait Samuel | Uurimistöö | Loodus ja psühholoogia | Õpilase enda valikul. ala "Biophilia hüpotees: miks inimesed tunnevad end looduses hästi?" "Looduskeskkonna roll depressiooni ennetamises ja ravis" Kui pakub huvi, või endal mõni idee, anna märku! | Loodus | |
Mait Samuel | Uurimistöö | Anni Ambos | Õpilase enda valitud teema/Ebausk, hirmud, foobiad | Kui endal mõni idee, mida tahaksid uurida, anna märku. Arutame läbi. | Muu |
Mait Samuel | Uurimistöö | Helina Kalmus | Manipulatsioon, kas alati halb? | Uurida õpilaste arvamust, hoiakut manipulatsioonist. Kas ja kuidas seda tuleks kasutada. Kas see on halb või lihtsalt sellel on negatiivne konnotatsioon? Miks jne. Kui huvi selle teema kohta või millegi muu, anna märku. | Sotsiaal |
Mait Samuel | Uurimistöö | Liisbet Saarniit | Õpilase enda valitud teema | Kui endal mõni idee, mida tahaksid uurida, anna märku. Arutame läbi. | |
Mait Samuel | Uurimistöö | Steven Paabo | Valel on lühikesed jalad | Kõike valetamisest. ala Kuidas suhtuvad noored valetamisse? Millised on suured/väiksed valed? Mis piirini on okei valetada? Kui palju inimesed valetavad? Miks? jne. Kui teema pakub huvi, arutame. | Sotsiaal |
Maret Kuura | Praktiline töö | Kunst | Kunstiga seotud teema (täpsustub) | Kunst | |
Maret Kuura | Praktiline töö | Eliisabet Leiger | Kampsuni kudumine | Õpilane disainib ja koob kampsuni. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Eva Marit Salum | Käsitöö | Õpilane õmbleb | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Triin Elise Taimalu | Kunstikataloogi koostamine | teema täpsustub | Kunst |
Maret Kuura | Praktiline töö | Tuule Tensing | Kunst | Kunstiga seotud teema (täpsustub) | Kunst |
Margit Kull | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | |||
Margit Kull | Praktiline töö | Mirko Marjak | Õpilase valitud teema | ||
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Erinevatele 10. klassi matemaatika kursustele AI abil KVALITEETSETE autonoomsete harjutusülesannete loomine | Töö on kuni KOLMELE õpilasele ühistööna. Õpilane tutvub erinevate AI võimalustega ning leiab paljude hulgast (ühe või mitu) sobiva tehisaru platvormi. Seejärel koostab 10. klassi matemaatikakursustele õpilase jaoks tagasisidet andvad automaatkontrollitavad harjutustestid. Teooriaosas annab õpilane põhjaliku ülevaate antud hetkel kättesaadavatest tehisaru võimalustest automaattestide koostamisel ja koostab sellega vastavatele kursustele testid. Õpilane ISE kontrollib üle saadud sisu õppekavale sobivuse ning testib neid ka 10. klassi õpilaste peal. Õppekavade kirjeldused: Kitsas matemaatika, kursused I-III: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Kitsas+matemaatika Lai matemaatika, kursused I-V: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Lai+matemaatika | Haridus | |
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Kootud kampsun/jakk või kleit eritehnikas (patentkude, pitsiline kude, mosaiikkude, mitmevärviline kude, nt Lääne-Eesti saarte või Islandi stiilis kampsun vms) | Õpilane konstrueerib ise rõivaeseme tegumoe ja lõiked ning tulemusena koob täiskasvanu mõõdus kampsuni, jaki või kleidi. Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib riideese. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada kampsuni puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine). Õpilane vormistab peale kudumi valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse eseme kududa. *Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise. *Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika. | Käsitöö | |
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Kootud pitsiline rätt (nt Shetlandi, Orenburgi, Haapsalu stiilis) | Õpilane konstrueerib ise räti tegumoe ja paneb kokku mustriskeemi vastavalt valitud stiili tavadele ning tulemusena koob kolmnurkse või ruudukujulise räti (diagonaaliga vähemalt 1,5 m). Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib rätt. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada räti puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine). Õpilane vormistab peale räti valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse räti kududa. *Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise. *Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika. *Orenburgi räti kohta on ka tänasel päeval kättesaadav info põhiliselt venekeelne, seega antud tehnika valiku puhul peab õpilane arvestama, et tal on kindlasti vaja venekeelset materjali uurida. | Käsitöö | |
Mari-Liis Jaansalu | Praktiline töö | Elina Saealle | Tehisintellekt matemaatika õppimisel | ||
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Kaasaegse WordPress-veebilehe loomine alustavale või tegutsevale ettevõttele | Et tegemist poleks lihtsalt "tunnis loodud kohvi/kassilehega", siis UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. NB: Võtan juhendada töö, kus kokkulepe päris ettevõttega, kes veebilehte vajab, on olemas. | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Agur Karakatš Kaarel Tiido | Veebilehe loomine, ettevõtlus (täpsustub) | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Anete Selgis | Veebileht turismitalule broneerimislahendusega | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Eliise Karolin Krillo Laura Klemmer | Tamme TV juhtimine 2025/26 õppeaastal | 2-3 inimesele sobiv UPT, mille käigus luuakse selle aasta TammeTV-le sobilik nägu ja tegu. Canva abil saab luua sotsiaalmeediasisu, et hoida ajakohasena TammeTV instagrami ja Youtube kanalid; kooli kaamerate abil on võimalik jäädvustada nii kooliüritusi kui luua uusi saateformaate ja saateid. | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Glen Kevin Värton Robin Frohberg Roland Parts | Valgustehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Jesse Unt Marii Lisell Mahoni Raian Hellenurm | Helitehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Kertu Kõiv | Koerte kehakeel. Informatiivse veebilehe loomine | Koerte kehakeel ja selle joonistamine Krita joonistusprogrammiga. Soovin uurida, kuidas koerte kehakeele (nt. kõrvad, saba, kehahoiakud) peegelduse kaudu saab edasi anda nende emotsioone, iseloomu ja vajadusi. Plaanin luua veebilehe, kus jagan oma koerte kehakeele joonistusi ja annan ülevaate nende tähendustest, pakkudes harivat sisu, mis aitab inimestel paremini mõista koerte käitumist. | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Lenna Kurss | Veebilehe loomine väikefirmale | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Pärtel Valge | Veebileht turismitalule broneerimislahendusega | IT ja Meedia | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Arvustuse kirjutamine uudisteosele | Õpilane kirjutab arvustuse uudisteose (ilmunud 2014 - 2024) kohta ja esitab selle arvustustevõistlusele. | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Luule- või novellikogu koostamine | Õpilane koostab oma loomingust kogumiku. | Kultuur | |
Reeta Parts | Praktiline töö | Auris Pentsa | Auto tuunimine | Tehnoloogia | |
Reeta Parts | Uurimistöö | Noorte rändetrendid Eestis: põhjused ja tagajärjed | Sotsiaal | ||
Reeta Parts | Uurimistöö | Sotsiaalmeedia mõju keelekasutusele noorte seas | Sotsiaal | ||
Reeta Parts | Uurimistöö | Teadlikkus küberturvalisusest ja käitumismustrid | |||
Reeta Parts | Uurimistöö | Õpilase valitud teema | |||
Reeta Parts | Uurimistöö | Amanda Pärk | Geoloogia | Loodus | |
Reeta Parts | Uurimistöö | Berit Peets | Harjumuste mõju inimese välimusele | ||
Reeta Parts | Uurimistöö | Emili Mirtel Markov | Tantsimise mõju vaimsele tervisele | Sotsiaal | |
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Alvar Kepler | Lauamängude õhtu korraldamine | ||
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Andri Toom Gregor Joonas | Muusikapala loomine ja esitamine | Kunst | |
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Koit Markus Kotkas | Kontserdi korraldamine | ||
Svetlana Goidina | Praktiline töö | Põgenemistuba matemaatika õppimiseks | Võib mitmekesi koos teha. | ||
Svetlana Goidina | Uurimistöö | Keir-Christian Sugul | Kabe | ||
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Ivan Rozhanskiy | Programmeerimise õppimiseks interaktiivse platvormi loomine | Programmeerimise õppimiseks interaktiivse platvormi loomine | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Priit Pedaste | Unitys arvutimängu tegemine | Unitys arvutimängu tegemine, mida saavad mängida ka nägemispuudega inimesed. | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Rauno Lopp | Unitys fotograafiamängu tegemine | Mängu eesmärk on pöörata tähelepanu loodushoiule keskkonnas, kus looduslik mitmekesisus on pigem haruldus kui normaalsus. | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Sander Urbla | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Teema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha. | IT ja Meedia |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Lapitöö | Lapitehnika on säästlik hobi, mis võimaldab kappi seisma jäänud vanad kangad kasutusse võtta. Vajalik on vaid elementaarne õmblusmasina kasutamise oskus ja võimalus. Seda teemat valides peab olema võimalus kodus õmblemiseks. Praktilise töö ühe osana valmib õpilasel üks lapitehnikas ese. Lapitöötehnika valik on õpilase enda teha (ribatehnika, palkmaja, kalasaba... ). Selleks , et seda teemat valida peaks eelnevalt tutvuma lapitöö võimalustega ja mõistma erinevate tehnikate põhimõtteid ja mustrite loomise võlu. Valmiv ese on vaja ka korrektselt viimistleda. Töö teoreetiline osa peab olema seotud praktilise töö tehnoloogia kirjeldusega. Võin juhendada mitut õpilast. | Käsitöö | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Rahvuslik käsitöö | Kirivöö kudumine. (Vööpikkus on tavapäraselt 2,8 kuni 3 m). Vöö kudumine on aeganõudev protsess ja ülesloomisel on vaja olla ülimalt täpne. Õpilasel peab olema võimalus ja tahe alustada vöö valmistamisega juba suvel koos koolivälise kaasjuhendaja abiga. Kõik vajalikud vahendid peavad õpilasel endal olemas olema. Saaksin olla koolipoolne juhendaja. | Käsitöö | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Bella Tšitškova | Cosplay kostüümi ümber disainimine | Õpilane tutvustab Copley liikumise tekkelugu ja Jaapani subkultuuride festivali tänapäeval. Soov on kasutada enda poolt ümber disainitud kostüümi Grazy- K festivalil. | Käsitöö |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Karoliina Merisalu | Heegeldatud padi | Õpilane heegeldab padja värvidesse ja mustrisse vastavalt suve- ja sügiskuude ööpäevased keskmised temperatuurid ja päikesepaiste kestvuse tundides ja sademete hulga. Teoorias kirjeldab ilmateenistuse andmete kogumise põhimõtteid ja värvusõpetuse põhitõdesid soojade ja külmade värvitoonide kohta. Õpilane kasutab oma töö teostamiseksTõravere ilmajaama infot poole aasta lõikes suve alguspäevast kuni sügise lõpuni. Käsitööese heegeldatakse ja viimistletakse. Tööprotsessi osa praktilises töös kajastab padja valmimise tehnoloogiat. | Käsitöö |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Õnnõlõim Vodi | Rõuge rahvariide seeliku õmblemine | Õpilane õmbleb Rõuge rahvarõiva seeliku. Uurib Eesti muuseumide veebivärava lehelt (muis.ee) Rõuge kihelkonna seelikute õmblemise tehnoloogiat. Valmistava seeliku kangas on varem telgedel kootud. Õpilane püüab uurida selle tekkelugu. | Käsitöö |
Tiiu Lääniste Õpilase vanemad | Praktiline töö | Uku Taavi Tõnissoo | Kasvuhoone ehitamine | Õpilane ehitab koos vanematega vundamendiga kasvuhoone oma koju. Kasvuhoone ehitamisel taaskasutatakse aknaid. Koostab eelarve ja kuluaruande ehitusmaterjalidele, mille lisab tööle. | Tehnoloogia |
Tuuli Tomson | Praktiline töö | Luisa Brit Raadla | Kleidi õmblemine | Käsitöö | |
Tõnis Testib | Praktiline töö | test2 | IT ja Meedia | ||
Urmas Tokko | Uurimistöö | Erinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimisel | Võrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes. | Loodus | |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Meditsiiniblogide (õpe väljaspool kooli, nt kliinikumis jm) sisu analüüs | Soovitav meditsiiniklassile. Erinevatel aastatel teiste õpilaste loodud meditsiiniblogide sisu ja vormi analüüs, üldistused, järeldused sellisest õppest. | Loodus | |
Urmas Tokko Erik Abner | Uurimistöö | Anna-Triin Pensa | Puukide lemmiktekstiilid (sh välitööd suvel) | NB! Eeldab SUVISEID VÄLITÖID! Koostöös TÜ-ga. Millistele materjalidele on puukidel raskem kinnituda? Puuvill? Sünteetilised materjalid? Putukatõrjevahendiga töödeldud materjalid? Antistaatikuga töödeldud materjalid? Ideaalis materjalid peaksid imiteerima ka päris riideid, mida inimesed metsas-looduses ka kannavad. Saaks ehk teada, millised riided-materjalid rohkem puuke looduses külge tõmbavad. Vt: https://jupiter.err.ee/1609553897/eesti-lood?t=341 | Loodus |
Urmas Tokko Maris Alver (Geenivaramu) | Uurimistöö | Hardi Astover | UK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlus | Õpilase valitud teema. Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat. | Loodus |
Urmas Tokko Maris Hordo (maris.hordo@emu.ee), EMÜ kaasprofessor | Uurimistöö | Kaisa Tikk | Metsandus | Koostöös EMÜga. Diameetri aastase juurdekasvu uurimiseks puudel võtame juurdekasvupuuriga proovid. Puurproovidelt aastarõngaste laiuste mõõtmised EMÜ metsamaja laboris; kliimaandmed Keskkonnaagentuurist. | Loodus |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Matemaatikanädala korraldamine TTG-s | Erinevate matemaatikaga seotud ürituste ja võistluste korraldamine. Võib teha grupitööna (kuni 5 õpilast). | Haridus | |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud teema | Eelistatud on matemaatikaga seotud teemad, kuid kõik on läbiräägitav. Võib olla nii uurimistöö kui ka praktiline töö. | ||
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Jaanus Liiv Tarmo Tempel | Olümpiaadikursusel osalejad - suurem grupp õpilasi | Kursus(t)el osalejate ülesandeid täpsustavad juhendajad õp Ülle Puusepp jt. Info õp Ülle käest | |
Ülle Puusepp | Uurimistöö | Hans Valter Meus | Talisupluse ja karastamise mõju füüsilisele ja vaimsele tervisele | Liikumine | |
Ülle Puusepp | Uurimistöö | Helene Saar | Õpilase enda pakutud teema | Teema täpsustub. |