Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:
Varasemate aastate tööd
2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)
Agnes Vask | Praktiline töö | Berit Paumets | Tuulegeneraatori 3D-modelleerimine ja printimine | Tehnoloogia | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Fred Kihu Lukas Tõnisson | Lamades surumise võistluse korraldamine | Liikumine | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Grete Kajo | Põhjalik ettevalmistus kaardilugejana rahvarallil osalemiseks | Liikumine | |
Agnes Vask | Praktiline töö | Ingrid Hiiemäe | Ventilaatoriga jooksulindi ehitamine | Õpilane ehitab jooksulindi ja ühendab selle külge ventilaatori, mis saab oma elektrienergia jooksulindiga genereeritavast energiast. | Tehnoloogia |
Agnes Vask | Praktiline töö | Luisa Sütt | Halloweeniteemalise ratsavõistluse korraldamine | Liikumine | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Ats Joosep Angerpikk Oliver Lemmiksoo | Tartu viie gümnaasiumi vaheline jõutõstmise võistlus | Liikumine | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Kristin Altsaar | Ajateenistusse mitte minemine Tartu ringkonna Kodutütarde näitel | Sotsiaal | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Otomar Saare | Tuigo kalmistule kolumbaariumi disainimine ja projekteerimine | Kunst | |
Aivar Meldre | Praktiline töö | Sten Niin | Kitsede heaolu edendamine läbi keskkonda rikastavate esemete ehitamise Tallinna Loomaaias | Sotsiaal | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Olen valmis juhendama õpilaste tõid, mis on seotud ravimtaimede või -seente, toidulisandite, energiajookide, suhkruasendajate jm "teadusliku taustakontrolliga". Võib olla ka nt jõuspordi või muusikaga (eekõige kitarrimäng) seotud teema. Või keskkonnaga/keskkonnakaitsega. Olen ka valmis juhendama ehitamisprojekti teemal: näiteks SketchUpis ehitise eelnev projekteerimine ja selle ehitamine. | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | Anna-Maria Lüdikainen | TTG õpilaste energiajookide tarbimisharjumused ja energiajookide mõju tervisele | Meditsiin | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Pille-Riin Pensa | Seente mõju ateroskleroosile ja teiste seenepreparaatide kasutamine Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste või nende lähedaste seas | Meditsiin | |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Siim Ilves | TTG prügimajanduse efektiivsemaks muutmine | TTG Keskkonnasõprade tegevuste raames | Loodus |
Aivar Meldre | Uurimistöö | Tauri Raid | Jõusaali mõju vaimsele ja füüsilisele tervisele | ||
Aivar Meldre | Uurimistöö | Toomas Adojaan | Antsuvälja arboreetumi kaardistamine, digitaliseerimine, uuendamine ja veebilehe tegemine | Loodus | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Robolahingul osalemine 2025. aastal | Roboti ehitamine, seadistamine ja võistlusel osalemine. Suures osas iseseisev töö. | Tehnoloogia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | TTG keemia kursuste videoloengute parendamine | Olemasolevate keemia kursuste videoloengute kaasajastamine. Ühtse ja põneva formaadi loomine. Materjali loomine ja kokku lõikamine. Asjatundliku retsensendi leidmine. GRUPITÖÖ 2-3 inimest. | IT ja Meedia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Tehnosuunda tutvustavad videod | Õpetajal on suur hulk "musta" materjali 11te klassi (2022a) praktikanädalast. Lisaks tuleb jäädvustada veel mõned tegevused tehnosuuna suunaainetes. Praktilise töö tulemusena võiks valmida mitu erinevat (erineva pikkusega) ja lööva sisuga tehnosuunda tutvustavat videot. | IT ja Meedia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Täisautomaatse kasvusüsteemi loomine toataimedele, lilleamplitele ja idude kasvatamiseks. | Õpilasel peab olema loovtehniline oskus kasutada erinevaid insenertehnilisi lahendusi. Peab olema vastava teema vastu ka isiklik huvi. Peab oskama programmeerida Ardunio süsteemi. | Tehnoloogia | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | õpilase enda teema | Täpsem teema ja sobivus juhendajaga tuleb õpetajaga eraldi läbi arutada. | Muu | |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Erik Nübek | 10. klasside ja 11. klasside laboritööde kogumiku koostamine | Eelnevatel aastatel on õpilased seda kogumikku proovinud koostada, aga töö ei ole õnnestunud. Selle kogumiku loomisega annab töö autor suure panuse edaspidisteks laboritööde õnnestumisteks. On vaja luua selge struktuur ja kujundada kogu töö ühtseks tervikuks. | Loodus |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Gerdo Kiipus | Piparkoogimaja ehitamine | Piparkoogimaja ehitamine ja Postimehe konkursile esitamine 2024.a lõpus. https://tartu.postimees.ee/7909206/tartu-postimehe-piparkoogivoistlus-algab-taas | Käsitöö |
Aleksandr Kirpu | Praktiline töö | Marie-Ann Grigorova Marii Merisalu | Teadusteater "Kosmosereis" | Stsenaariumi loomine. Katsete loomine. Enda ja publiku ohutus. Grupitöö 2-3 õpilasele. | Loodus |
Aly Valvas | Praktiline töö | Joonas Pilt | WP lehe loomine ettevõttele Puleium OÜ | Veebilehe arendamine tarkvaraarenduse elutsüklit järgides. | IT ja Meedia |
Aly Valvas | Praktiline töö | Marcus Ariston Kikerpill Richard Järvis | Arvutimängu loomine | IT ja Meedia | |
Anita Agabuš | Praktiline töö | Vaimse tervise stend | Õppeaasta jooksul 3-4x sisu loomine vaimse tervise stendile teisel korrusel | ||
Anita Agabuš | Praktiline töö | Merili Aasmäe | Kehalise aktiivsuse seos vaimse tervisega | Õpilase huvist lähtuv teema | Sotsiaal |
Anita Agabuš | Praktiline töö | Neleri Grossberg | Vaimse tervise stendid neuromitmekesisuse teemal | õpilase huvist lähtuv teema | Sotsiaal |
Anita Agabuš | Uurimistöö | Helen Veede | Depressiooniga toimetulek ilma retseptiravimiteta | Sotsiaal | |
Anneli Leima | Praktiline töö | Elis Merimäe | Omaloomingulise muusikapala kirjutamine | Muusikaolümpiaadiks heliteose loomine. | Kultuur |
Anneli Leima | Uurimistöö | Marii Malva | Muusika kuulamisharjumused Tartu Tamme Gümnaasiumi 11.LO ja 11.IT klasside näitel | Kuidas muusika meid mõjutab? Kas on vahet, mis žanris muusikat kuulata? Kas on tundmatu või varem kuuldud heliteos? | Kultuur |
Anneli Leima Marina Ruusmaa | Praktiline töö | Erik Tens | Enda soolokontserdi korraldamine | Erik annab ise klaverikontserdi koos kogu juurdekuuluva korraldustööga. | Kultuur |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Kooliraadio juhtimine 2024/2025. õppeaastal | Raadiomeeskonna juhtimine, koosolekute juhtimine, arutelude algatamine, tööplaani loomine, raadioprogrammide loomine, tagasiside küsimine, kooliraadio sotsiaalmeedia haldamine. | Kultuur | |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | Paku enda teema. Sobivaimad valdkonnad on kultuur, projektid, korraldamine ja noorsootöö. | Kultuur | |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Emily Hurt | Aktiivse klassijuhatajatunni korraldamine 11. klassidele | Loquiz rakenduse kasutamine aktiivse, ühendava ja mängulise klassijuhatajatunni loomiseks ja läbiviimiseks 11. klassidele. Juhendatav olemas: Emily Hurt 10.KU | Liikumine |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Keiri Rebane | Tartu 2024 Extended programmi ürituse "Ajude Sissevool" korraldamine | Juhendatav 10.KU Keiri Rebane | Kultuur |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Laura Anni Rahuoja | Abiturientidele viimase koolikella aktuse korraldamine | Võimalus korraldada meeskonnana 2024/2025. õppeaasta kooliaktuseid: 1. septembri aktus, kooli sünnipäevaaktus (novembris), EV aastapäevale pühendatud aktus (veebruaris), viimase koolikella aktus (aprillis). Tööd saaks teha 3-4 õpilast. | Kultuur |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Naomi Maria Šamber | Kodutütarde laagri korraldamine | Muu | |
Arnika Aadusoo | Praktiline töö | Paula Sütt | Tartu Tamme Gümnaasiumi jõulupeo korraldamine 2024/2025. õppeaastal | Muu | |
Arnika Aadusoo Kristo Valge | Praktiline töö | Holger Meerits | Noorte Kotkaste välilaagri korraldamine | Noorte Kotkaste Sturmi rühmale ühe välilaagri korraldamine. | Muu |
Arnika Aadusoo Tiina Tooding | Praktiline töö | Anette Nurja | Üleriikliku laulukonkursi "Koolilaul" korraldamine | Kultuur | |
Ave Kodar | Praktiline töö | Janeli Orason | Oma toa modelleerimine Blenderis | Õpilane modelleerib Blenderis oma toa 3D-mudeli | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Kristjan Kivirand | Osaliselt või täielikult hävinud ajaloolise hoone 3D-rekonstruktsiooni mudeli loomine Blenderis | Õpilane valib endale ise välja meelepärase ajaloolise väärtusega hoone, mille 3D-rekonstruktsiooni mudelit looma hakkab. Valminud mudel on tehniliselt sobiv ka printimise jaoks 3D-printeris. Ideaalis võikski valmida nii hoone 3D-mudel Blenderis kui ka 3D-prinditud mudel hoonest. | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Madis Liiv | GPS-vaba drooni low poly-stiilis 3D-modelleerimine | Madis loob Blenderiga uue GPS-i vaba drooni tüübi, mis on modelleeritud low poly stiilis. | IT ja Meedia |
Ave Kodar | Praktiline töö | Marten Rajang | 3D-modelleerimise aine jaoks juhendi koostamine | Õpilane saab ise valida teema, mille põhjal 3D-modelleerimise aine jaoks juhend koostada. Töö esimene osa on endale meelepärase mudeli modelleerimine Blenderis ja teine osa on selle põhjal detailse õppejuhendi koostamine. | IT ja Meedia |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Airiin Pentsa | Lühiromaani kirjutamine | ||
Eneli Liblik | Praktiline töö | Lisandra Kulp | "Hüpates läbi ajastu: Trampoliinvõimlemise teekond Eestis" raamatu kirjutamine | Liikumine | |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Lisette Grossberg | Hobuste levinumad haigused | Meditsiin | |
Eneli Liblik | Praktiline töö | Mirtel Eks | Animatsioon | ||
Eneli Liblik | Uurimistöö | Ilja Kulak | Esmase mulje mõju inimestele | ||
Eveli Raudla | Praktiline töö | Füüsika õppevideote loomine (grupitöö) | Õpilased valivad ühe gümnaasiumi füüsika teemavaldkonna ning loovad sinna 3-4 sisukat ja praktilise suunitlusega õppevideot. | Tehnoloogia | |
Eveli Raudla | Uurimistöö | Õpilase pakutud teema | Paku enda teema. Eelistatud valdkonnad on tehnoloogia, loodus, sotsiaal. Töö võib olla nii praktiline kui ka uurimuslik. | ||
Geio Heil | Praktiline töö | Ken-Evert Tobre Rudolf Hollo | Jõutõstmise võistluse korraldamine | Liikumine | |
Geio Heil | Praktiline töö | Liisa-Lotta Laan Tanel Vilper | Spordinädala korraldamine | Paaristöö | Liikumine |
Geio Heil | Praktiline töö | Markus Purge | Lihasmassi- ja jõunumbrite suurendamine | Liikumine | |
Geio Heil | Uurimistöö | Siim Kesküla | Sporditraumad ujumises | Vabal ajal liikumise/spordiga tegelemise seosed õppeedukusega | Liikumine |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Ander Austa | Kaarleekahi (Electric arc furnace) | Tehnoloogia | |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Berit Rebane Luisa Soome | Lühifilm | Õpilane loob mingisuguse kunstilise või praktilise video/lühifilmi või fotograafiaga seotud projekti (nt fotonäitus). Vajadusel saab kooli poolt tehnikat laenata. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Jan Erik Hermann Mirtel Vanari | Lühifilm | Õpilane loob mingisuguse kunstilise või praktilise video/lühifilmi või fotograafiaga seotud projekti (nt fotonäitus). Vajadusel saab kooli poolt tehnikat laenata. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Karel Laas | Fotonäitus | Õpilane teeb fotonäituse. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Reinhold Omel | Arvutimängu tegemine | Õpilane teeb Godot mängumootoriga 2D mängu. | IT ja Meedia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Saara Normak | Füüsikateemalise katseseadme ehitamine | Õpilane valmistab katseseadme, mis demonstreerib mingisugust füüsikateemalist nähtust. Valdkonna ja nähtuse võib ise valida. Õpilane kirjutab juurde ka juhendi, mis selgitab katseseadme tööpõhimõtet ja nähtuse tausta (umbes samamoodi nagu Ahhaa keskuse eksponaatidel). | Tehnoloogia |
Hans Hubert Sams | Praktiline töö | Steven Liiv | Vabalt valitud riisvara ja/või tarkvara projekt | Projektiks võib olla näiteks roboti või kaugjuhitava sõiduki (auto, droon, laev jne) ehitamine, targa kodu lahenduse loomine, arvutimängu loomine, veebirakenduse loomine, elektroonilise seadme ehitamine. | Tehnoloogia |
Heily Soosaar | Praktiline töö | Juhan Eensaar | Kristluse levik Eestis | Kultuur | |
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Vanaema/vanaisa elu lugu | Uurida vanaema või vanaisa lapsepõlve, noorusaega, kooliteed, elu-olu, töö | ||
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Isabel Lillo | Minu vanaema ja vanaisa lugu | Õpilane uurib oma vanaema ja vanaisa elu lugu | |
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Iti Triin Telling | Kunstitöö | Õpilane teeb lemmikkunstniku loomingust inspireeritult vähemalt kolm maali | Kunst |
Helgi Suurmets | Praktiline töö | Ramilda Vaher | Tänavakunstist inspireeritud seinamaalingu loomine | Kunst | |
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Lene Raudsepp | Koomiks Friedebert Tuglase novelli "Popi ja Huhuu" põhjal | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Marleen Vink | luulevõistlus | ||
Helle-Mari Märtson | Praktiline töö | Romi Electra Tamm | Jaapani stiilis koomiksi ehk Manga loomine | ||
Helle-Mari Märtson | Uurimistöö | Kirjandusolümpiaadi uurimustöö teemade hulgast | Vt juhendit, kus täpsemad selgitused: https://teaduskool.ut.ee/sites/default/files/2024-02/Juhend.pdf | Kultuur | |
Helle-Mari Märtson | Uurimistöö | Hugo Kansonen | Haridustee valiku seos vanemate haridusega | ||
Inga Dunderdale | Praktiline töö | Agnes Kuura | Inglise keele tunni läbiviimine | Haridus | |
Inga Dunderdale | Uurimistöö | Vigade paranduse interaktsiooni vormid võõrkeeletunnis | Töö autor peab uurima, millist vigade parandamise interaktsiooni vormi gümnaasiumi võõrkeeletunnis kõige enam esineb. Uurimismeetodina on vestlusanalüüs (Conversation Analysis) | ||
Kai Parman | Praktiline töö | Töö teema | |||
Kai Parman | Uurimistöö | Suguvõsa uurimine | Kultuur | ||
Kaija-Liisa Jaadla | Praktiline töö | Matvei Balõtšev Rihard Valk Robert Täht | Sketšide loomine | Satiiriliste sketšide kirjutamine, lavastamine, filmimine. | Muu |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Britten Pedaste | Vinüülplaadid: teadlikkus ja populaarsus TTG õpilaste hulgas | Muu | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Grettel Mirell Kutsar | Koerte söötmine ja sellest tulenevad haigused | Loodus | |
Kaija-Liisa Jaadla | Uurimistöö | Liselle Michelson Mohana Lepp | Noorte seksuaaltervis ja -heaolu | Sotsiaal | |
Katrin Roodla | Praktiline töö | Karin Kamenik | Mõtisklusraamat fotodega | Õpilase pakutud teema. | Kultuur |
Katrin Roodla | Uurimistöö | Kelly Veidenbaum | Kolme jooksmisest kirjutatud raamatu võrdlus | Töös võrreldakse kolme raamatut: Janek Oblikas "Rabajooksust alastimaratonini. Miks on täna hea päev jooksmiseks?", Haruki Murakami "Millest ma räägin, kui ma räägin jooksmisest", Jean Echenoz "Jooks". | Kultuur |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Karoliina Kotsar | Taimede joonistamine. | Taimede joonistamine botaanikaaias. Georgia O’Keefe teostest inspireeritud lillemaalid. Õpilase kunstitööd võiks valmida juba suvel. | Kunst |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Marta Põlm | Raamatu illustreerimine | Kunst | |
Katrin Tikko | Praktiline töö | Sander Usar | Euroalustest mööbli tegemine | Käsitöö | |
Külli Kalamees-Pani | Praktiline töö | Robin Valk | Raja pargi fotonäitus | Juhendajaga võtta ühendust kohe nüüd juunis või äärmisel juhul augusti lõpus. Võib olla nii üksik kui paaristöö. | Loodus |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Alex Aagussaar | Eesti Kaitseväe allohvitseri mõõga koopia valmistamine | Õpilase valitud teema. Õpilane uurib EK ohvitseride auastmeid ja nende sümboolikat ja valmistab Eesti Kaitseväe allohvitseri mõõga koopia. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Enriko Saan | Mercedes 190E kere ja veermiku remonttööd | Õpilase valitud praktiline töö. Õpilane teeb auto uuesti sõidukõlbulikuks, annab ülevaate kasutatud materjalidest ja tehnoloogiatest, põhjendab valikuid. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Lauri Lepisk | UAZ willise restaureerimine | Õpilase valitud praktiline töö. Tehakse sõidukorda vana UAZ. | Tehnoloogia |
Leili Järvsoo | Praktiline töö | Mirko Mets | Mootorratta parandamine, värvimine ja motosõidu ohutuse tagamine | Õpilase valitud töö. | Tehnoloogia |
Liina Nagel | Praktiline töö | Eleonor Laas | Emakeelenädala korraldamine | ||
Liina Nagel | Praktiline töö | Laura Lomp | Ahhaa keskuses ürituse korraldamine | Ahhaa keskusega koostöö | Kultuur |
Liina Nagel | Praktiline töö | Lee Holm Marian Siimus | Kooliürituse korraldame | saate "Me armastame Eestit", aga selle asemel "Me armastame Tammet" | Kultuur |
Liina Nagel | Praktiline töö | Mileen Reiljan | Raskemuusika kontserdi korraldamine | Kultuur | |
Liina Nagel | Uurimistöö | Arabella Arro | Kai Aareleid kui mälukirjanik romaani "Vaikne ookean" näitel | Kirjanduse olümpiaadi teema | Sotsiaal |
Liina Raudvassar | Praktiline töö | Piiblilood ja kujutav kunst | Väga paljud kujutava kunsti taiesed on seotud Piibli lugude sündmustikuga. Inimene, kes ei tunne Piibli sisu, jääb hätta väga paljude kuulsate kunstitööde mõistmisel. Uurimistöö sisuks on selgitada, kui mõistetavad on TTG õpilastele valitud kunstitööde sisu; samuti, kuivõrd tuntakse neid piiblilugusid, mis on kajastatud antud kunstitöödes. | ||
Liina Raudvassar | Praktiline töö | Elo Rahman | Võru keele nädal Tartu Tamme Gümnaasiumis | Võru murdekeele tutvustamise eesmärgiga loodud teemanädala aitaks anda parema ülevaate meie emakeele rikkusest ja hõlmaks läbi nädala vältavaid erinevaid üritusi (kooliraadios teemaminutid, viktoriim külaline K5 ajal jne). | Kultuur |
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Gümnaasiumi kohustuslikus kirjanduses religioossed teemad | Õpilane valib gümnaasiumi kohuslikust kirjanduses mõned teosed ja analüüsib neid lähtuvalt küsimusest, kuivõrd on teose sisu seotud religioonipõhise temaatikaga. Töö ideeks on avada valitud teoste sisu religiooniga seotud tausta. Eeldab töö autorilt huvi ja pühendumist - tuleb lugeda valitud teoseid põhjalikult ning olla valmis sümbolkeele ning varjatud motiivide esiletoomiseks. | Sotsiaal | |
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Kui valmis on TTG erinevatesse usurühmadesse kuuluvate õpilaste vastuvõtmiseks? | Eesti on sekulaarne riik - meil ei ole riigikirikut ning kõigil kodanikel on südametunnistuse vabadus (valida religioon või olla religioonita). Ometi elab riigis märkimisväärne protsent inimesi, kes on seotud mõne usuliikumisega. Mõned usuliikumised on oma tavades väga printsipiaalsed. Näiteks ei tohi judaistid ja muslimid tarbida toiduks sealiha ning krishnaiidid ei enamik budiste ja hinduiste ei söö üldse liha. Muslimid vajavad võimalust kindlatel kellaaegadel palvetada jne. Uurimustöö hüpoteesiks on, et TTG saabub mitmesuguste uskkondade õpilasi, kellel on oma usust lähtuvad nõuded kooli sisekorrale. Töö sisuks on anda ülevaade kas ja kuivõrd hästi TTG oleks valmis nende õpilaste kaasamiseks. Muu hulgas hõlmab töö intervjuude läbiviimist isikutega, kes on pädevad püstitatud küsimustele vastama. Küsitletakse ka TTG õpilasi - kuivõrd nad oleksid valmis enda keskel nägema kaasõpilasi, kelle praktiline usuelu on avalikkuses nähtav. | ||
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Tehisintellekti võimekus vastata eksistentsialistlikele küsimustele | Tehisintellekti (TI) puhu küsitakse, kuivõrd suudab ta vastata eksistentsialistlikele küsimustele: kes ma olen, kust ma tulen, mis on elu mõte, miks on maailmas kurjus, kas Jumal on olemas jne On teada, et noored vahel eelistavad nn raskete teemade puhul inimesele TI -d. Kuivõrd kehtib see TTG õpilaste kohta, sellele annab kogutud empiirikale tuginev õpilastöö vastuse. | ||
Liina Raudvassar | Uurimistöö | Usuõpetus ja/või usundiõpetus | 100 aastat tagasi toimus noores Eesti Vabariigis esimene rahvahääletus. See toimus kooli usuõpetuse teemal. Riigijuhid olid kooli programmist usuõpetuse välja jätnud, kristlikud poliitikud polnud sellega aga rahul. Ka arvestatav hulk kodanikest protesteeris usuõpetuse likvideerimise vastu. Korraldati rahvahääletus ning rahva soovil usuõpetus jõudis kooli tagasi. Eesti taasiseseisvumisel tõusis kooli usuõpetuse teema taas keskmesse. Oli neid, kes soovisid aine naasmist kooli, ja neid, kes selle vastu olid. Palju poleemikat on tekitanud ka aine nimetus: kas usu- või usundiõpetus? Milline oli usuga seotud õppeaine 100 a tagasi ja milline on see tänapäeva koolis Eestis ja Euroopas, sellele annaks antud õpilastöö vastuse. | ||
Maarika Mõts | Praktiline töö | Andreas Trumm Kadi Anijärv Marie Oras Stiven Sikut | Õpilasfirma nr 1 | Tööd retsenseerivad ettevõtjad | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Emma Karliin Vidder Mirtel Marjapuu | Võrkpalliturniir Tartu Tamme Gümnaasiumis | Liikumine | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Hans Kits | Volkswagen Karmann Ghia põhja restaureerimine | Tehnoloogia | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Kadi Tõnisson | FLEX õpilasvahetusprogrammi tutvustava loengu pidamine TTG 10. klassidele | Haridus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Liispet Leemet Maris Sabre | Ettevõtlushäkatoni korraldamine Tartu Tamme Gümnaasiumis | PAARISTÖÖ | Majandus |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Loore Poll | Rahatarkuse tund 9. klassi õpilastele | Majandus | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Pärt Palgi | Õpilasfirma nr 2 | Tööd retsenseerivad ettevõtjad | |
Maarika Mõts | Praktiline töö | Steven Vätsing | Rahvaspordi auto ehitamine | Tehnoloogia | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Anete Vozijan | Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste teadlikkus rahatarkusest ja nende käitumine rahaga | Majandus | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Keitlin Saar | Strateegiad kehakoostise muutumiseks bikiinifitnessi võistlusteks valmistumise näitel | Liikumine | |
Maarika Mõts | Uurimistöö | Marta Nõmmela | Rahaplaneerimise harjumused ja nende mõju rahalisele stabiilsusele | ||
Maarika Mõts | Uurimistöö | Silvia Loorits | Investeerimise populaarsus Tartu Tamme Gümnaasiumi 11. klassi õpilaste seas | Investeerimise uurimistöö (seotud TTG 11.klasside õpilastega) - pealkiri veel täpsustub | Majandus |
Mait Samuel | Praktiline töö | Õpilase enda pakutud teema | Kultuur | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Janeli Jakobson | TTG õpilaste ärevuse uurimine | ||
Mait Samuel | Praktiline töö | Kreete Sepp | Looduspiltide maalimine ja nende seostamine emotsioonidega | Ühendada loodus, kunst ja psühholoogia loomingulise ''läätse'' abil. | Kunst |
Mait Samuel | Praktiline töö | Pärt Luukas Leinart | Interaktiivse vaimsetervise stendi loomine | Koolis interaktiivse vaimse tervise stendi loomine ja seal erinevate soovitud teemade kajastamine | Meditsiin |
Mait Samuel | Uurimistöö | Õpilase enda pakutud teema | |||
Mait Samuel | Uurimistöö | Alesja Turovskaja | Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste teadlikkus koduloomade mõjust inimeste heaolule | Õpilane uurib koduloomade mõjust heaolule ning kui teadlikud on Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilased sellest. | |
Mait Samuel | Uurimistöö | Helmi-Liisa Soosaar | Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste suhtumine vaimsesse ja füüsilisse vägivalda | Töö saab olema seotud psühholoogiaga, kuidas aga on veel täpsustamisel. | |
Mait Samuel | Uurimistöö | Johannes Jürgens | Kuidas muusika mõjutab õppimist? | ||
Mait Samuel | Uurimistöö | Kaire Kivineem | Kohvijoomise harjumused kahe kooli näitel | Kahe kooli erinevuste uurimine. Fookuses on õpilaste kohvijoomise harjumused ja teadmised kohvi mõjust organismile. | Muu |
Mait Samuel | Uurimistöö | Teisi Eli | Kas vanurid peaksid olema autoroolis? | Uurida liikluskäitumist ja sellega seonduvaid hoiakuid. Analüüsida statistikat ja koguda arvamusi õpilastelt. | Kultuur |
Maret Kuura | Praktiline töö | Hiie Utsu | Uneteemalise projekti heegeldamine | Õpilane koos juhendajaga otsutab, millise käsitöö liigi õpilane valib ja mida ta teostama asub. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Magda Leena Barkalaja | Maali loomine etniliste gruppide võrdõiguste teemal | Õpilane koos juhendajaga valivad õpilasele sobiva teema kunsti vallas. | Kunst |
Maret Kuura | Praktiline töö | Marin Emma Teller | Kahekihilise midiseeliku kudumine | Käsitööga seotud teema. Õpilane valib endale sobiva käsitöö liigi ja teostab selles praktilise eseme. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Marleen Andressoo | Puuvillase suvekleidi heegeldamine | Õpilane teeb käsitöös loometöö. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Marta Mia Meier | Vanaemaruudu skeemide järgi kottide heegeldamine | Õpilane koos juhendajaga valivad õpilasele sobiva käsitööteema, milles valmib praktiline ese. | Käsitöö |
Maret Kuura | Praktiline töö | Miia Margarita Kubja | Emotsioonide väljendamine läbi värvide | Õpilane koos juhendajaga leiab õpilasele sobiva teema, mida ja kuidas maalida. | Kunst |
Margit Kull | Praktiline töö | Merille Saare | Loengute andmine põhikoolile glükoosist ja selle mõjust tervisele | ||
Margit Kull | Uurimistöö | Kirke Ojasaar | Kiusamine TTG 11. klasside õpilaste seas | ||
Margit Kull | Uurimistöö | Margareth Veiler | Sotsiaalmeedias levivad populaarsed akne ravivõted ja TTG õpilaste teadlikkus ja suhtumine nendesse | ||
Margit Kull | Uurimistöö | Oliver Hanson | TTG õpilaste arvamus raseduse katkestamisest | ||
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Alan Erik Lementa | Kaasaegse e-poe loomine auto lisade rentimiseks | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Andre Jaanikesing Angeliina Andritskaja Otto-Marten Planken | Helitehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2024/25 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Karl Martin Veski Marta Maastik Sebastian Mumm | Valgustehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2024/25 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Karoliina Ulmand Lee Õunapuu Saskia Adojaan | Tamme TV korraldamine 2024/25 õppeaastal | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Karoliine Torp | Plakatite kujundamine kooliüritustele | Üks õpilane kujundab kooliaasta jooksul igale kooli üritusele plakati(d) vastavalt vastava sündmuse korraldaja tellimusele ning vastavalt kaasaegse disani parimatele praktikatele. Mõned näited võimalikest tehtavatest töödest: REPSI plakat, jõulupeo plakat, TTG jõulukaart partneritele saatmiseks, Teadlaste ÖÖ plakatid ja uksekaardid, jõulupeo reklaamgraafika loomine (kooli telekates kuvamiseks nt), erinevate dokumendimallide kujundamine. Töö käib valdavalt Adobe Photoshop / Adobe Illustrator tarkvara kasutades. Soovitavalt oled läbinud TTG multimeedia kursuse, kuid kindlasti on tarvis, et Sul oleks hea stiilitunnetus ning soov graafilise diaini valdkonnas edasi arendada. | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Katarina Reinhold | Veebileht arhitektuuriga tegelevale ettevõttele | UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Lisette Leopard | Müüki toova e-poe loomine alustavale või tegutsevale ettevõttele (motovaruosi müüv e-pood) | Luuakse e-pood WordPress+Woocommerce. Teema valimise eelduseks on varasem kogemus WordPress veebilehe ehitamisel (veebidisaini kursuse läbimine!). Kuna on väga tähtis, et loodud e-pood läheks ka päriselt käiku, on tarvis eelkokkulepet ettevõttega, et neile e-pood valmistatakse, ning ettevõte peab olema valmis andma omapoolset sisendit (tootepildid, tekstid, hinnad, veebilehe struktuur, tootekategooriad jne). | IT ja Meedia |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Lisette-Amanda Pulk | Käsitöö- ja õmblemise teemaline veebileht / e-pood | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Ott Tera | Kaasaegse WordPress-veebilehe loomine Juhanson hambaravile | IT ja Meedia | |
Mathias Mõttus | Praktiline töö | Saskia Lee Hainsoo | Veebilehe loomine firmale Chimneytron OÜ | UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. | IT ja Meedia |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Hanna Juhkam | Soomekeelsete õppemängude loomine | Kultuur | |
Piibe Leiger | Praktiline töö | Johan Lõnsu | Luulekogu koostamine | Kultuur | |
Reeta Parts | Uurimistöö | Laura Liisa Viitkar | E-õppe motivatsioon ja sellega rahulolu Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste ja Tartu Ülikooli meditsiinitudengite seas | Haridus | |
Reeta Parts | Uurimistöö | Mariin Palts | Lapsevanemate kaasatus gümnasistide haridusele Tamme Gümnaasiumis | Eesmärgiks on teada saada kas ja kui palju toetavad/suunavad vanemad oma lapsi gümnaasiumis ja kas see on seotud ka õpilaste akadeemiliste saavutustega. | Haridus |
Reeta Parts | Uurimistöö | Tauno Tamm | Sportimise ja vaimse tervise seosed Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste ja lähedaste näitel | Sotsiaal | |
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Kaari Kingo | Muusikapala loomine | ||
Roosi Rõõmusaare | Praktiline töö | Liisbet Kase | Seade kirjutamine brassile | Muusikapala arranžeerimine puhkpilliansamblile | |
Sirje Summel | Uurimistöö | Joonas Podekrat | Tartu Tamme Gümnaasiumi õpilaste ettevõtlikkus ja selle kujunemine. | Uurida ettevõtlikkuse kujunemist õpilaste hulgas. | Majandus |
Svetlana Goidina | Praktiline töö | Põgenemistuba matemaatika õppimiseks. | Paaristöö. | ||
Svetlana Goidina | Uurimistöö | Andri Kõrgesaar | Enimlevinud vigastused jõutreeningus | Kui sul on midagi huvitavat mõttes, olen abiks. | Liikumine |
Tanel Liira | Praktiline töö | Suvegiid Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis | Käesoleva praktilise töö teemaks on kosmoseteaduse populariseerimine, olles 2023. a suvel giid Tartu Ülikooli Tartu observatooriumis, Tõraveres. Giiditöö toimub töögraafiku alusel, mille giidid ise suve alguses koostavad. Giiditöö on tasutatud ja giididega sõlmitakse käsundusleping. Korraga on tööl 2 giidi. Tartu observatooriumi suure teleskoobi torn on kõigile huvilistele avatud N-L kell 11-17. | Loodus | |
Tanel Liira | Uurimistöö | Andre-Erik Mikk | Ülevaade Tartu Ülikooli Tartu observatooriumi teadustegevusest | Tartu observatooriumis tehakse kosmosteteadust astronoomias, kaugseires ja kosmosetehnoloogia valdkondades. Teadlasi on ca 100. Millega nad igapäevaselt tegelevad? | Tehnoloogia |
Tanel Liira Mari Allik | Praktiline töö | TÜ Tartu observatooriumi kosmostehnoloogia laborite katsetamise tarkvara parendamine ja edasiarendamine | TÜ Tartu observatooriumi kosmostehnoloogia laborite satelliitide testimise tarkvara parendamine. Töö käigus tutvutakse laborite võimalustega testida satelliite, seejärel analüüsitakse olemasolevat tarkvara ja võimalusel asutakse seda arendama, programmeerima. Tööl on kooliväline juhendaja. Töö teema võib töö käigus muutuda. | Loodus | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Enda valitud tarkvara/riistvara loomine | Näiteks programmi või veebilehe tegemine, riistvara või roboti ehitamine, digitaalse kunsti või animatsiooni loomine, statistika või andmetöötluse tegemine jne | IT ja Meedia | |
Tauno Palts | Praktiline töö | Natalia Panova | Eesti ja vene nimisõnade käänamise harjutusprogrammi loomine | Mängulise tarvkara programmeerimine keeleõppeks. | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Sander Nikulin | 2D animatsiooni loomine | Sisult ja tehniliselt läbimõeldud enda animatsiooni loomine. | IT ja Meedia |
Tauno Palts | Praktiline töö | Tauri Ummik | Investeerimismängu loomine | Mängu tegemine, kus on võimalik ilma rahata harjutada aktsiate ostmist, müümist. | IT ja Meedia |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Rahvuslik käsitöö | Õpilase valikul mõne eseme valmistamine ja selle kohta ka valmistamise tehnoloogia kajatamine oma töös. | Käsitöö | |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Õpilase valitud teema | Teema, mis on seotud käsitööga või restaureerimisega. Tööga kaasneb ka metoodilise materjali või juhendite tegemine. | ||
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Grete Vaher | Perekonna retseptide kogu - kokaraamat | Kokaraamatu koostamine ja kujundamine. (Toiduainete töötlemine ja säilitusnõude hoidiste jaoks ettevalmistamine) | Muu |
Tiiu Lääniste | Praktiline töö | Margaret Uudevald | Mimest kultuurist inspireeritud kleidi õmblemine | Teema täpsustub | Käsitöö |
Tiiu Lääniste Martin Nõmmik | Praktiline töö | Kaspar Laanes | Riidekapi ehitamine | Õpilane valmistab käsitööna puidust riidekapi. Viimistleb selle. Kirjalikus töös avab riidekapi valmistamise tehnoloogilisi etappe ja.... | Käsitöö |
Tiiu Lääniste Uku isa | Praktiline töö | Uku Kuusik | Suitsuahju ehitamine | Õpilane ehitab praktilise tööna onu juhendamisel välikäimla. Peab logiraamatut, teeb eelarve ja tegelike kulude võrdluse materjalide maksumuse kohta. Pildistab üles töökäigu. Teoreetilises osa kirjutab lahti ehitamise tehnoloogia põhisõlmed suitsuahju ehituses. | Tehnoloogia |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Arabella Mainla | Levinumate sambla- ja samblikuliikide näidiskogu loomine Tartu Tamme Gümnaasiumi loodusklassi välipraktikaks | Tegu oleks mitte üksnes näidis-, vaid tegelikkuses kasutatava koguga: määrata ja korjata loodusest üsna suur hulk liikide näidiseid karpidesse. Lisada nimetus, pildid, määramistunnused. Umbes 30 liiki kokku. | Loodus |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Carmen Visnapuu | Ökoloogia õppematerjalide loomine bioloogiaolümpiaadiks ettevalmistamiseks | Sobib suurema bioloogiahuviga õpilasele (nt olümpiaadikursusel osalejale), et läbi töötada ja keerukamaid materjale. Analüüsida varasemate aastate ülesandeid ja selle baasil luua õppematerjalid (tekst, illustratsioonid, testid) mitmel erineval teemal olümpiaadiks ettevalmistamise abistamiseks. Mõelda ka õppuri õppimise lihtsustamisele mahuka materjali omandamisel (metoodika). | Loodus |
Urmas Tokko | Praktiline töö | Mirtel Tombak | Teisaldatava näitusekomplekti loomine koduapteegi ravimite tutvustamiseks. | Õpilase enda valitud teema. Liigutatav ravimikohver" - koduapteegi ravimite näidised (karbid/ümbrised ja nende ravimite iseloomustus (nt kasutamisviis, füsioloogiline toime, kõrvaltoimed). | Loodus |
Urmas Tokko | Uurimistöö | Mariliis Parts | Tamme gümnaasiumi loodussuuna (....., …., …. - aastate vahemikud) vilistlaste tagasiside koolile | Koostada tagasisideküsitlus vilistlaste rahulolu jms uurimiseks oma õppesuunaga TTGs. Leida võimalused küsitluse levitamiseks, vastajate kogumiseks ning analüüsida vastuseid. Sobivad kõik õppesuunad. | Loodus |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Alvar Liigus | Matemaatika õppimist abistav veebileht. | Töö eesmärgiks on luua funktsionaalne veebileht, mis toetab matemaatikaõpet ja pakub kasutajatele võimalust harjutada erinevate valemite rakendamist ülesannete kaudu. | Haridus |
Ülle Puusepp | Praktiline töö | Sander Alekand | Malering 7. klassile. | Põhikooli õpilaste õpetamine ühes põhikoolis. | Haridus |
Ülle Puusepp | Uurimistöö | Sten Viin | Kui ma oleksin matemaatikaõpetaja Tartu Tamme Gümnaasiumis | Uurimustöö võib tugineda TTG õpilaste seas läbi viidud küsimustikule, kuidas ollakse rahul matemaatika õpetamisega ning millised on õpilaste ootused seoses matemaatika õpetamisega TTG-s. Samuti võib võrrelda mõne välisriigi õppemeetodeid Eestis kasutatavate õppemeetoditega. |