Tartu Tamme Gümnaasium

Õpilastööd

Õpilastööd

Tartu Tamme Gümnaasiumi uurimistööde ja praktiliste tööde ehk UPT viited:

Varasemate aastate tööd

2022/23 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2021/22 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2020/21 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2019/20 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2018/19 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2017/18 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2016/17 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2015/16 tööd (Vajalik Tamme Gümnaasiumi konto)
2014/15 tööd (Tamme Kooli serveris)
2013/14 tööd (Tamme Kooli serveris)
2012/13 tööd (Tamme Kooli serveris)


Juhendaja

Töö liik
Õpilane Teema Teema selgitus
Valdkond
Agnes VaskPraktiline tööFüüsika klassis oleva analemma vormistamine demonstratsioonivahendiksFüüsika klassis on Päikese aastast kulgu kirjeldava analemma kleebised. Vaja oleks leida kleebiste asemele midagi püsivamat ja vormistada õppematerjalid, et seda analemmat saaks kasutada füüsikatunni rikastamiseks.
Agnes VaskPraktiline tööHeinrich RitsoOptilise situatsiooni simuleerimine C++ programmeerimiskeeles kirjutatud rakendusesTehnoloogia
Agnes VaskPraktiline tööMärt ViiduTTGs siseorienteerumisvõistluse läbiviimineLiikumine
Agnes VaskUurimistööÕpilase uurimistöö TalTechi juhendajagaTalTech pakub keskkoolide õpilastele uurimistöö teemasid. Õpilane saaks ülikooli töötaja juhendamisel põneval teemal uurimistööd teha. Vali endale siit teema / välisjuhendaja: https://taltech.ee/koostoo-koolidega/uurimustood
Agnes VaskUurimistööMargus MaasikasProotonvahetusmembraaniga elektrolüüseri materjali sünteesTehnoloogia
Agnes Vask
Marie Femke Jaarma
Praktiline tööMadis IlvesFüüsikalise simulatsiooni loomineProgrammeerida Pythonis füüsika simulatsioon. Meetodiks nt Monte Carlo meetod. Tegelikuks juhendajaks oleks üks TTG vilistlane, kes õpib teoreetilist füüsikat. Temaga saaks läbi rääkida, millist füüsikalist olukorda/nähtust simuleerida.
Aivar MeldrePraktiline tööTTG riiete jagamise nädala korraldamineVõiks toimuda veel 2024/2025 õppeaasta lõpus.
Aivar MeldrePraktiline tööVälikäimla ehitamineVõi muu puutöö/ehitusprojekt
Aivar MeldrePraktiline tööErik TaltsVeranda vundamendi rekonstrueerimineKäsitöö
Aivar MeldrePraktiline tööGeorgi KarasjovKoerakuudi projekteerimine ja ehitamineKäsitöö
Aivar MeldrePraktiline tööHuko Kiis
Joosep Tiisler
TTG jõutõstmise võistluse korraldamine 2025/2026 õppeaastal
Aivar MeldrePraktiline tööTaaniel Boltovsky
Tani Liiv
Lühialbumi (extended play) kirjutamine ja salvestamineKunst
Aivar MeldreUurimistööTTG elurikkuse ala peale kahte aastat - millised muutused on elustikus toimunud?2023. aasta kevadel rajasid TTG Keskkonnasõbrad kooli ümber elurikkuse alad, sh uuritavad elurikkuse "lapid" (2x2 m) hoone idapoolsele küljele. Nendele aladele külvasid TTG Keskkonnasõbrad lisaks Eesti pärismaiseid taimi, et soodustada elurikkuse taastumist kooli ümber. Uuritavatelt lappidelt loeti kokku kõik taimeliigid. Nüüd, kaks aastat hiljem, tuleks loendus teha uuesti, et näha, millised taimeliigid on püsima jäänud ja/või nendelt uurimislappidelt edasi levima hakanud.
Aivar MeldreUurimistööÕpilase pakutud teemaVõib puudutada igasuguseid bioloogia valdkondi, jõusaalisporti (kulturism, jõutõstmine), kitarrimängu, ehitamist, keskkonnasäästlikkust või muud.
Aivar MeldreUurimistööArno KallasteTartu Mart Reiniku kooli õpilaste vaba aja sisustus ja unerežiim peale koolipäeva alguse nihutamistSotsiaal
Aleksandr KirpuPraktiline tööRobolahingul osalemine 2025. aastalwww.robolahing.eeTehnoloogia
Aleksandr KirpuPraktiline tööTTG keemia kursuste videoloengute parendamineKahe õpilase tööIT ja Meedia
Aleksandr KirpuPraktiline tööTehnosuunda tutvustavad videod
Aleksandr KirpuPraktiline tööTäisautomaatse kasvusüsteemi loomine toataimedele, lilleamplitele ja idude kasvatamiseks.Tehnoloogia
Aly ValvasPraktiline tööÕpilase valitud teemateemavaldkonnad: kasutajakogemus, UX/UI disain, veebilehe loomine, tehnoloogia, tehisaru, arvutigraafika, infograafika, video- ja fotograafia, disain, IT juhtimine, digitaalne ärianalüüs/äriprotsessid, andmebaasid, infoturveIT ja Meedia
Aly ValvasPraktiline tööÕppeinfosüsteemi prototüübi loomine FigmasÕpilane loob õppeinfosüsteemi kasutajaliidese prototüübi, kasutades veebipõhist disainivahendit Figma. Töö käigus läbitakse UX/UI disainiprotsessi põhietapid: kasutajavajaduste kaardistamine, vaadete kavandamine ja kujunduse prototüüpimine (erinevad tasemed, sh interaktiivne prototüüp).IT ja Meedia
Aly ValvasPraktiline tööÕppemängu loomineÕpilane(sed) loob õppimist toetava õppemängu meelepärase aine, valdkonna, oskuste omandamiseks gümnaasiumiastmes olevale õpiväljundile.IT ja Meedia
Aly ValvasPraktiline tööLisette UntArvutimängu loomineIT ja Meedia
Aly ValvasPraktiline tööMarkus Marten VeemeesPuidust toote valmistamineTehnoloogia
Anita AgabušPraktiline tööVaimse tervise stend
Anita AgabušPraktiline tööVaimse tervisega seotud ürituse / tegevuste korraldamineTegevus võib olla nii koolis (nt vaimse tervise nädal; vaimse heaolu päevad igas kuus vm) kui kooliväline.
Sobib paaristööks
Anita AgabušUurimistööÕpilase valitud teema, mis on seotud psühholoogiagaHoiakud, väärtused, enesehinnang, enesetõhusus, motivatsioon, agressiivsus, vaimne heaolu jms. Seoste leidmine erinevate muutujate vahel.
Anne LindePraktiline tööSõnastiku koostamineÕpilane koostab eesti-inglise või inglise-eesti sõnastiku mõne kitsama teema kohta ning see võib sisaldada näiteks meditsiiniterminoloogiat, võrkpalli terminoloogiat, autoosade terminoloogiat jm.Haridus
Anne LindeUurimistööÕpilase valitud teema
Ave KodarPraktiline töö3D-mudeli modelleerimine müügiks platvormil TurboSquid (https://www.turbosquid.com/)3D-mudeli modelleerimine toimub programmis Blender. Võib valmida üks mudel või ka mitu mudelit, mida saaks müüki panna ühe kollektsioonina TurboSquid lehel https://www.turbosquid.com/IT ja Meedia
Ave KodarPraktiline tööTäielikult hävinud ajaloolise hoone 3D-rekonstruktsiooni mudeli loomine BlenderisHävinud hoone võib olla Eestist või ka mujalt maailmast. Modelleerimine toimub Blenderis, töö aluseks on sellest hoonest olemasolevad joonised ja/või fotod. Näidisena vaata seda tööd, kus on taastatud 3D-mudelina Vanemuise teatri suure maja esimene hoone: https://www.artstation.com/artwork/m84QYvIT ja Meedia
Ave KodarPraktiline tööÕpilase poolt valitud 3D-mudeli loomine BlenderisIT ja Meedia
Ave KodarPraktiline tööInesa GedvilaitéMinu tuleviku maja kavandamineÕpilase poolt valitud 3D-mudeli loomine BlenderisIT ja Meedia
Ave KodarPraktiline tööMattias KangroTartu Tamme Gümnaasiumi hoone ja selle lähiümbruse 3D-modelleerimineÕpilase poolt valitud 3D-stseeni loomine BlenderisIT ja Meedia
Eneli LiblikPraktiline tööAnimatsiooni loomineIT ja Meedia
Eneli LiblikPraktiline tööAleks AavikSaabli valmistamineSaabli valmistamineKäsitöö
Eneli LiblikPraktiline tööHeli Leen RohusaluLinnuraamatu koostamineLinnuraamatu koostamineLoodus
Eneli LiblikPraktiline tööKirke Maria SelbergKaardimängu loomine (ravimtaimede teemaline)Ravitaimede ja uskumuste põhise kaardimängu loomineLoodus
Eneli LiblikUurimistööSandra Tammõpilase enda pakutud teemaMerisigadega (teema täpsustub)Loodus
Eveli RaudlaPraktiline tööFüüsika õppevideote loomine (grupitöö)Õpilased valivad ühe gümnaasiumi füüsika teemavaldkonna ning loovad sinna olenevalt teema mahukusest 2-4 sisukat ja praktilise suunitlusega õppevideot.Tehnoloogia
Eveli RaudlaUurimistööÕpilase pakutud teemaPaku enda teema. Eelistatud valdkonnad on tehnoloogia, loodus, sotsiaal. Töö võib olla nii praktiline kui ka uurimuslik.
Geio HeilPraktiline tööAleksander Budašov
Edgard Liskman
Pavel Terentjev
Pallimängu turniiride korraldamineKlassidevaheliste turniiride korraldamine võrkpallis, korvpallis, jalgpallis. (kuni 3 õpilast)Liikumine
Geio HeilPraktiline tööHilde LaatsÕpilase valitud teemaLiikumine
Geio HeilPraktiline tööMarten KurvitsJõusaali harjutusvara koostamineJõusaali harjutusvara erinevatele lihasguppideleLiikumine
Geio HeilPraktiline tööRoland LiiberTutvustavad tunnid ronimisesLiikumine
Geio HeilUurimistööArtur SisaskEnam levinumad vigastused korvpallisLiikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööEike Kaur
Triine-Liis Oja
Klassidevahelise sulgpalliturniiri korraldamine (2 õpilast)Juhendatavad olemasLiikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööKerit Männe
Kätriin Niinemägi
Spordinädala korraldamine ja läbiviimine (2 õpilast)Septembri lõpus toimub üle-eestiline spordinädal, mida tähistatakse alati ka meie koolis. (Kerit Männe, Kätriin Niinemägi 10TE)Liikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööMia Rebaste
Sofija Gorjunova
Painduvuse arendamise kehalise tunnidLiikumine
Grete Mai OrumaaPraktiline tööRobin Mihkel TammaruTriatlonieelne treening ja distantsi läbimine Ironman näitelLiikumine
Grete Mai Orumaa
Tiina Tooding, Gaspar Epro
Praktiline tööMaarja-Liis NurjaMinu kõrgushüppe tehnika peamiste vigade välja selgitamine ja nende parandamineLiikumine
Hans Hubert SamsPraktiline tööAik Raudkats
Kalju Yuan Pechter
Tuuletunneli ehitamineTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööAleksander ErikLühifilmIT ja Meedia
Hans Hubert SamsPraktiline tööBeatrice TannenbergLühifilmIT ja Meedia
Hans Hubert SamsPraktiline tööHendrik ArulaMini bike'i ehitamineTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööJaak-Anti Nõumees
Patrik Petolai
Renee Kangur
3D mängu arendamineJaak - teeb progammi
Renee - teeb mudeleid
Patrik - kunst/disain.
IT ja Meedia
Hans Hubert SamsPraktiline tööKaspar KaasikLauamängu tegemineAdvanced Wars 2 stiilisTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööLauri LinnKanuu ehitamineTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööMari Ann TammDrooni ehitamine ja sellest videoseeria tegemineTehnoloogia
Hans Hubert SamsPraktiline tööMirjam Elisabet TiidumaaLühifilmIT ja Meedia
Hans Hubert SamsUurimistööHelina KullTaimkatte drooniseire taastatavas jääksoosLoodus
Heily SoosaarPraktiline tööEesti kirjanduse ja AI eksperimentSõnastus täpsustub!
Anda AI-le tutvumiseks mõne eesti kirjaniku tekste (luulet või novelle) ja siis lasta AI-l analüüsida või ka luua vastavas stiilis teoseid. Võrrelda loomingut.
IT ja Meedia
Heily SoosaarPraktiline tööKertu Mälk
Martin Liiskmann
Kultuuri-või kirjandusloolne jalutuskäik TartusValmistada ette ja viia läbi umbes 1,5tunnine giidituur (nt kultuuriklassile) Tartus (kava, marsruut, tutvustavad ja loomingulused tekstid, reklaam jne). Võiks olla grupitöö (sellest sõltub ka töö maht).Kultuur
Heily SoosaarUurimistööHaiguste kajastamine 20. ja 21. sajandi eesti kirjandusesVõrrelda 3-4 eesti kirjandusteost haiguste ja nende kujutamise aspektist (mis haigused eelkõige, missugused sümptomid, missugune ravi ja kuidas tervenemise protsess kujuneb).Meditsiin
Heily Soosaar
Karl Põder
UurimistööKerttu PõderÕiguse alused mittejuristileSotsiaal
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööMingi kunstiasiKunst
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööAigi-Lii Oja
Anna Ida Maria Kook
Heleri-Liis Saks
Romili Kors
RaamatuklubiKultuur
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööAnu RõigasKunstilaagri korraldamineKunst
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööArlo Leon TuvikeneLuulekogu konkreetsetest arhitektuuriobjektidest
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööFrida Noor
Keitlin Hanna Talvik
Mia Marta Alaver
tantsukavadLiikumine
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööGerty Sulakatko
Saskia Treufeldt
näidistrenn(id)Liikumine
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööKaileen Leosk
Liina Marie Savi
Meribel Mäeorg
Noora Tamm
FilmiklubiKultuur
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööKairit KolkTamme Lehe erinumber
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööKarola KäämbreKorea keele tundKultuur
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööKädi Rosenthalaudioraamat
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööMia VesikKihnu ekskursioon 11KU praktikanädala raames
Helle-Mari MärtsonPraktiline tööVanessa Lauritäpsustub
Inga DunderdalePraktiline tööVigade paranduse interaktsiooni vormid võõrkeeletunnisTöö autor peab uurima, millist vigade parandamise interaktsiooni vormi gümnaasiumi võõrkeeletunnis kõige enam esineb. Uurimismeetodina on vestlusanalüüs (Conversation Analysis)
Inga DunderdalePraktiline tööÕpilase pakutud teema
Kaija-Liisa JaadlaPraktiline tööKristiina Theresa MillerKunstinäitusProjekti käigus luuakse kunstiteoseid, mille lõpptulemust esitatakse näitusel.Kunst
Kaija-Liisa JaadlaPraktiline tööKristin Marleen KiviInspireeriv projektipäev põhikooli lõpuklassideleKindla fookusega projektipäev, mis on suunatud põhikooli vanema astme õpilastele (8.–9. klass). Päeva jooksul keskendutakse valitud teemavaldkondadele, näiteks nagu meedia, võõrkeeled, loodusained või muud õppeained, pakkudes töötubasid, praktilisi ülesandeid ja valdkonnaalaseid tutvustusi jneHaridus
Kaija-Liisa JaadlaPraktiline tööKristin MasingTantsugrupi võistluskava kujundamine ja ettevalmistusTantsugrupile võistluskava loomine ja ettevalmistus, alates idee ja muusika valikust kuni koreograafia õpetamise ning esinemiseni.Kunst
Kaija-Liisa JaadlaUurimistööHelimüra tüübid (white, pink, brown noise) õppimist toetavas keskkonnasMüratüüpide kasutamine keskendumisvõime toetamiseks gümnasistide hulgas.Haridus
Kaija-Liisa JaadlaUurimistööInterneti subkultuuridInterneti subkultuuri ( furry, ASMR, vaporwave, kawaii jms) tutvustus ja analüüs.Sotsiaal
Kaija-Liisa JaadlaUurimistööPõlvkonnad A-st Z-ni ja kaugemale.Kuidas erinevate põlvkondade teooria (Baby boomers, X, Y, Z ja Alpha) on mõjutanud meie arusaamu inimese identiteedist. Kuidas teooria kujunes? Teooria kriitika, kajastus meedias, teaduses jne..Sotsiaal
Kaija-Liisa JaadlaUurimistööZ-generatsiooni slängi päritolu ning kontekstMillised on Z-generatsiooni slängi peamised algallikad, kuidas need väljendid noorte seas levivad ning millistes suhtluskontekstides neid kasutatakse.Sotsiaal
Kaija-Liisa JaadlaUurimistööÜhiskondlik- kultuurilise nähtuse tutvustus, analüüsEnda valitud ühiskondliku või kultuurilise nähtuse, liikumise (nt kliimaaktivism, LGBTQ+, body positivity, manfluencerid) või isiku (nt loovisiku, artisti, sisulooja) kirjeldamine, tutvustamine ja analüüs.Sotsiaal
Kaija-Liisa JaadlaUurimistööBerit BieneKiusamine gümnaasiumis: kiusamiskogemused ja avaldumisvormid õpilaste vaatenurgastMillised kiusamise vormid (füüsiline, vaimne, sotsiaalne, küberkiusamine jm) on levinud gümnaasiumiastmes ning kuidas noored ise neid kogevad ja mõtestavad.Sotsiaal
Katrin RoodlaPraktiline tööÕpilase pakutud teema.
Katrin RoodlaPraktiline tööElo PällinFilmistsenaariumi kirjutamineKultuur
Katrin RoodlaUurimistööMehis Heinsaare proosaloomingu tegevuspaikade kaardistamineUuritakse, mis paigus toimub M. Heinsaare proosatekstide tegevus, mis piirkonnad on sagedamini esindatud jne. Vastavad kohad kantakse Eesti kaardile. Töö eeldab M. Heinsaare proosatekstide läbilugemist.Kultuur
Katrin RoodlaUurimistööKertu VestmanTartu kummituslegendidKultuur
Katrin TikkoPraktiline tööLiesoonLiesoonireeglite uurimine. Välja selgitamine, kui palju prantsuse keele õpilased liesooni kasutavad. Harjutuste koostamine ja 10 klassi õpilastele tunni läbi viimine.
Katrin TikkoPraktiline tööMõnest moemajast või moekunstnikust inspireeritud moejoonised
Katrin TikkoPraktiline tööÕpilase enda pakutud põnev teema.Erinevad kultuuri, keele, kunsti, spordi, meisterdamise jmt seotud tööd.
Katrin TikkoPraktiline tööKristina KelloKunstitöö
Katrin TikkoPraktiline tööTuuli SalusKunstitööKunst
Külli Kalamees-PaniPraktiline tööGiidituur TÜ loodusmuuseumisTartu Ülikooli loodusmuuseumis giidiekskursioon, selle ettevalmistamine teema valik, sisu, läbiviimine, analüüs jmLoodus
Külli Kalamees-PaniPraktiline töögiidituur TÜ Loodusmuuseumisgiidi ekskursioon TÜ loodusmuuseumis teema valik, ettevalmistamine. läbiviimine, analüüsLoodus
Külli Kalamees-PaniPraktiline töögiidituur TÜ loodusmuuseumis (võib 2 õpilast teha erineva töö erineva teemaga giidituuri)giidiekskursioon TÜ loodusmuuseumis , selle ettevalmistamine, teema valik, sisu ,läbiviimine ja analüüsLoodus
Leene Lotta LüdimoisPraktiline tööAgnes Lee Pruulmann
Olivia Pirk
Klaverikontsert
Leene Lotta LüdimoisPraktiline tööKrisette-Lii HaabmaRatsatrenn 1. klassile
Leene Lotta LüdimoisPraktiline tööTarja MäekiviSotsiaalmeedia projekt "Tunne oma taimi"
Leene Lotta LüdimoisUurimistööKaisa FreibergÕpilase enda väljapakutud teemaTeema täpsustamisel.
Leene Lotta LüdimoisUurimistööMiriam MetsanurmSolastalgia
Leene Lotta Lüdimois
Giia Tetlova
Praktiline tööKertu Timpson
Robin Pähklamäe
Kultuuriujulas põgenemistoa ehitamine
Leili JärvsooPraktiline tööKristjan KepsMootorratta restaureerimineÕpilase valitud teema. Seisma jäänud mootorratas renoveeritakse võimalikult originaalilähedaseks.Tehnoloogia
Leili JärvsooPraktiline tööOliver TammMootorratta mootori lahti võtmine ja parandamineÕpilase valitud teema. Õpilane uurib mootorrataste mootori ehitust, võtab lahti mittetöötava mootori, tuvastab vea ja teostab vajaliku remondi.Tehnoloogia
Maarika MõtsPraktiline tööAutode, mootorrataste jm tuunimine, ehitamine
Maarika MõtsPraktiline tööEttevõtlik noor 2025Mingi projekt, algatus või üritus, mille võiks nomineerimiseks esitada Ettevõtlik noor 2025. Selgitan mida see endast kujutab, kui tuled minu juurest läbi
Soovitatavalt PAARISTÖÖ
Majandus
Maarika MõtsPraktiline tööEuroopa keeltepäeva üritus(ed)Päev toimub septembris, seega on vajalik korraldamisega tegeleda juba suvel.
Soovitatavalt PAARISTÖÖ
Kultuur
Maarika MõtsPraktiline tööSpordiga seotud teemad.Võtan juhendada spordiga seotud teemasid nii üksik kui ka mitmiktööd.
Võistluste korraldamine, enda sportlasteekond jne, teema täpsustub koostöös õpilasega
Maarika MõtsPraktiline tööÕpilasfirma (3-4liiget)Õpilasfirma töö läbi õppeaasta (idee ei pea hetkel olemas olema)
Võtan juhendada kõik õpilasfirmad
Maarika MõtsPraktiline tööBirgit Sõber
Säde Külvet
Playback
Maarika MõtsPraktiline tööEleliis OrmaJuunioride Meistrivõistlused “Tartu ärtu 3” 2025
Maarika MõtsPraktiline tööKarl-Oskar SoomeltÕpilasfirma nr 2Majandus
Maarika MõtsPraktiline tööLisette Maria Kogermann
Mirtel Mileen Möller
Ettevõtlushäkatoni läbiviimine 2025/2026 õaEttevõtlushäkaton 10TE ja 12. klasside eksamitegijatele
Lisette Maria Kogermann
Mirtel Mileen Möller
Majandus
Maarika MõtsPraktiline tööMarkus Tätte
Mattias Parv
Vesse Ohno
Õpilasfirma nr 1Majandus
Maarika MõtsPraktiline tööMattis SaarojaMootorsõiduki tuunimine - teema täpsustubTehnoloogia
Maarika MõtsUurimistööNoppeõpe ja andekate toetamine põhikoolidesNoppeõpet kas praktiseerivad juba edukalt või piloteerivad järgmised koolid - Peedu, Tõrvandi, Viljandi Kesklinna kool, Säde TERA, Jüri kool.
Idee teha uurimistöö, mis see on ja kuidas on tulemused.
Suurem eesmärk midagi nende koolide kogemusest võimalusel gümnaasiumisse tuua.
Haridus
Maarika MõtsUurimistööTätoveerimiskultuuristIdee - Oskar Poll ettekande „Märgistatud isikud. Tätoveerimise ajalugu Eesti aladel”
Maarika MõtsUurimistööGrete ArujõeHobuste söötmisest - teema täpsustub
Maarika Mõts
Inga Sermat
Praktiline tööRethe KolbergLauluvõistluse "Kivilinna laululaps" korraldamineJuhendatav: Rethe Kolberg 10KUKultuur
Maarika Mõts
Maarjavälja rajajate tiim
Praktiline tööMaarjavälja roheala rajamine - suurem grupp õpilasi teeb ühise töö (kuni 10)1. Halumüüride ehitamine ja kujundamine (koostöös maastikuarhitektiga) alale. Vaja on maasse lüüa jämedad nn vundamenditüved, mille vahele halgusid vedama hakatakse. Jämedamad oksad tuleb lõigata väiksemaks ja mõõtu, et neid saaks vundamendi vahele laduda. Seda saaks siis teha kas üksinda või ka muidugi mitmekesi. Või üks teeb eeltöö ära (kujundamise ja vaiade tagumise) ja kutsub kokku talgud halge vedama.
2. Okstest madalate piirete punumine/ladumine ja planeerimine. Enne on vaja maasse lüüa vaiad, mille ümber punuma hakatakse. Võib uurida ja katsetada erinevaid punumise ja ladumise variante.
3. Nõgeste labürindi tegemine. Peaks mõtlema välja labürindi plaani, laotama sõnniku, istutama nõgesed ning hiljem labürindi kuju sisse niitma nõgestesse. Sõnniku toob põllumajandusmuuseum.
4. Karjus, valvaks lammaste heaolu üle. Peaks käima kontrollimas, kas lammastel on olemas vesi, mineraal, kas aiad on terved ja karjamaal pole midagi loomadele ohtlikku. Eeldaks ka siis seda, et õpilane teeks endale selgeks, kuidas hinnata lammaste heaolu ja tervist visuaalselt (lonkamine, hingeldamine jms) ning arusaama tervete ja stressivabade loomade käitumisest.
5. Metsast põõsaste toomine (nt mõnelt RMK lageraie langilt või mujalt maa omanikuga kooskõlastatult) ja Maarjaväljale istutamine. Eelduseks siis mõningate looduslike põõsaliikide ära tundmist looduses, välja kaevamine ja istutamine.
6. Väikestele lastele liivahunnikusse looduslike "aarete" peitmine. Aarded võiks olla ilusad kivid, merekarbid jms. Peaks aarded kokku koguma, neid liiva sisse peitma ja võib-olla mõtlema selle peale, millise ajavahemiku tagant sinna uusi "aardeid" peaks viima. Saaks jälgida, et kui kiiresti "aarded" välja kaevatakse ja kui palju neid kaasa võetakse. Võimalik oleks vajaminevaid kive ja merekarpe koguda mingi üleskutse abil inimeste käest või siis käia kuskilt toomas.
7. Erinevate niidualade arengu jälgimine ja analüüsimine, milline võiks olla parim viis linnaniidu taastamiseks ja loomiseks. Samade niidutaimede seemneid on hetkel külvatud mükoriisaga rikastatud ja rikastamata niiduribadele ning mükoriisaga rikastamata niidulaikudele. Eriti huvitav on muidugi see, mida ja kui palju mükoriisaga rikastatud mulla lisamine taimekooslust mõjutab.
8. PlutofGO rakenduse abil võimalikult paljude erinevate liikide kaardistamine Maarjavälja alalt, soovitavalt mitmel erineval ajal.
Maarika Mõts
õp Reeta Parts
Praktiline tööAnni Kiili
Hugo Mõttus
Isabel Annus
Joonas Mõtte
Karl-Eric Ott
Maximilian Huck
Merlyn Mosin
Mirtel Vaher
Ralf Kask
Rasmus Klaar
Mitmiktöö tippsportlasteleKui teed tipptasemel sporti, siis see teema võib olla sulle.
Täpsem info õp Maarika Mõts ja õp Reeta Parts
Mait SamuelPraktiline töö
Mait SamuelPraktiline tööAnimatsioonAnimeerida mõni klipp, stseen, luuletus vms.Kunst
Mait SamuelPraktiline tööArvutimängu loomineIT ja Meedia
Mait SamuelPraktiline tööFotokonkursi loomineKoostöös Tartu linnavalitsusega luua fotokonkurssKunst
Mait SamuelPraktiline tööFotonäitusOmal teemal (loodus, psühholoogia, kultuur, hobid , üritused jne...)Kunst
Mait SamuelPraktiline tööInglise keele tunni andmine Tamme koolisKui huvi proovida õpetajaametitHaridus
Mait SamuelPraktiline tööLoodus ja psühholoogiaKuidas ise soovid tõlgendada, valdkond on lai ja saab igasugu huvitavaid asju teha.

ala “Emotsioonide aed” – loovprojekt looduse ja tunnete ühendamisest
“Metsateraapia päevik – visuaalne eneseavastus”

jpm. Huvi korral küsi rohkemat infot ja/või kui endal idee, anna märku!
Loodus
Mait SamuelPraktiline tööLühianimatsioonKunst
Mait SamuelPraktiline tööLühifilmKunst
Mait SamuelPraktiline tööPsühholoogia ja kunstLoovalt väljendada inimloomust, emotsioone, meeli jne.
Omal valikul teema, viis jne.
Mait SamuelPraktiline tööPsühholoogia teabetahvelOlemasoleva hooldamine, edasiarendamine, kujundamine jne.
Mait SamuelPraktiline tööPsühholoogia tunni andmine mõnes koolisHaridus
Mait SamuelPraktiline tööVõõrkeele nädalKorraldada kas mõned päevad või nädala jagu üritusi erinevate võõrkeelte jaoks.

ala ''scrabble'i turniir'', ''kuldvillak'', ''spelling bee'' jne.
Haridus
Mait SamuelPraktiline tööKedilin RägoÕpilase enda valitud teema / Veebilehe loomineInglise keele reeglite veebikeskkonna loomineMuu
Mait SamuelPraktiline tööMiina Maria KupperÕpilase enda valitud teema/Psühholoogia tunni läbiviimineTule põrgata oma ideed, ja teeme selle reaalsuseks.Muu
Mait SamuelUurimistööEkstravertsus ja introvertsus"Kuidas ekstravertsus ja introvertsus mõjutavad õpilaste suhtlemisstiile koolikeskkonnas?"
Mait SamuelUurimistööEkstravertsus ja introvertsusEkstravertsuse ja introvertsuse seosed õpilaste õppimiseelistuste ja õpimotivatsiooniga
Mait SamuelUurimistööLoodus ja psühholoogiaÕpilase enda valikul.

ala "Biophilia hüpotees: miks inimesed tunnevad end looduses hästi?"
"Looduskeskkonna roll depressiooni ennetamises ja ravis"

Kui pakub huvi, või endal mõni idee, anna märku!
Loodus
Mait SamuelUurimistööAnni AmbosÕpilase enda valitud teema/Ebausk, hirmud, foobiadKui endal mõni idee, mida tahaksid uurida, anna märku. Arutame läbi.Muu
Mait SamuelUurimistööHelina KalmusManipulatsioon, kas alati halb?Uurida õpilaste arvamust, hoiakut manipulatsioonist. Kas ja kuidas seda tuleks kasutada. Kas see on halb või lihtsalt sellel on negatiivne konnotatsioon? Miks jne.

Kui huvi selle teema kohta või millegi muu, anna märku.
Sotsiaal
Mait SamuelUurimistööLiisbet SaarniitÕpilase enda valitud teemaKui endal mõni idee, mida tahaksid uurida, anna märku. Arutame läbi.
Mait SamuelUurimistööSteven PaaboValel on lühikesed jaladKõike valetamisest.

ala Kuidas suhtuvad noored valetamisse? Millised on suured/väiksed valed? Mis piirini on okei valetada? Kui palju inimesed valetavad? Miks? jne.
Kui teema pakub huvi, arutame.
Sotsiaal
Maret KuuraPraktiline tööKunstKunstiga seotud teema (täpsustub)Kunst
Maret KuuraPraktiline tööEliisabet LeigerKampsuni kudumineÕpilane disainib ja koob kampsuni.Käsitöö
Maret KuuraPraktiline tööEva Marit SalumKäsitööÕpilane õmblebKäsitöö
Maret KuuraPraktiline tööTriin Elise TaimaluKunstikataloogi koostamineteema täpsustubKunst
Maret KuuraPraktiline tööTuule TensingKunstKunstiga seotud teema (täpsustub)Kunst
Margit KullPraktiline tööÕpilase valitud teema
Margit KullPraktiline tööMirko MarjakÕpilase valitud teema
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööErinevatele 10. klassi matemaatika kursustele AI abil KVALITEETSETE autonoomsete harjutusülesannete loomineTöö on kuni KOLMELE õpilasele ühistööna.

Õpilane tutvub erinevate AI võimalustega ning leiab paljude hulgast (ühe või mitu) sobiva tehisaru platvormi. Seejärel koostab 10. klassi matemaatikakursustele õpilase jaoks tagasisidet andvad automaatkontrollitavad harjutustestid.
Teooriaosas annab õpilane põhjaliku ülevaate antud hetkel kättesaadavatest tehisaru võimalustest automaattestide koostamisel ja koostab sellega vastavatele kursustele testid. Õpilane ISE kontrollib üle saadud sisu õppekavale sobivuse ning testib neid ka 10. klassi õpilaste peal.

Õppekavade kirjeldused:
Kitsas matemaatika, kursused I-III: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Kitsas+matemaatika
Lai matemaatika, kursused I-V: https://projektid.edu.ee/display/OKMV/Lai+matemaatika
Haridus
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööKootud kampsun/jakk või kleit eritehnikas (patentkude, pitsiline kude, mosaiikkude, mitmevärviline kude, nt Lääne-Eesti saarte või Islandi stiilis kampsun vms)Õpilane konstrueerib ise rõivaeseme tegumoe ja lõiked ning tulemusena koob täiskasvanu mõõdus kampsuni, jaki või kleidi. Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib riideese. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada kampsuni puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine).

Õpilane vormistab peale kudumi valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse eseme kududa.

*Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise.
*Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika.
Käsitöö
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööKootud pitsiline rätt (nt Shetlandi, Orenburgi, Haapsalu stiilis)Õpilane konstrueerib ise räti tegumoe ja paneb kokku mustriskeemi vastavalt valitud stiili tavadele ning tulemusena koob kolmnurkse või ruudukujulise räti (diagonaaliga vähemalt 1,5 m). Õpilane teeb proovitööd, sobitab need omale ning kooliaasta jooksul valmib rätt. Töö teooria üks osa koosneb põhjalikust vastava eritehnika tutvustusest. Teooriaosa sisu tuleb põhjalikult uurida ning valmis kirjutada enne kudumise alustamist! (reaalse kudumise ajaks tuleks algajal arvestada räti puhul reaalselt umbes 40+ tunniga, sõltuvalt kuduja enda kiirusest, pluss proovitööde ajakulu ja teooriaosa kirjutamine/vormistamine).

Õpilane vormistab peale räti valmimist ka mõneleheküljelise kudumise skeemi/juhendi selliselt, et võõras inimene saab selle abil samasuguse räti kududa.

*Materjalid ja töövahendid hangib õpilane omale ise.
*Sarnase pealkirjaga teemat võib valida mitu õpilast, sel juhul eri õpilased PEAVAD valima erineva töö tehnika.
*Orenburgi räti kohta on ka tänasel päeval kättesaadav info põhiliselt venekeelne, seega antud tehnika valiku puhul peab õpilane arvestama, et tal on kindlasti vaja venekeelset materjali uurida.
Käsitöö
Mari-Liis JaansaluPraktiline tööElina SaealleTehisintellekt matemaatika õppimisel
Mathias MõttusPraktiline tööKaasaegse WordPress-veebilehe loomine alustavale või tegutsevale ettevõtteleEt tegemist poleks lihtsalt "tunnis loodud kohvi/kassilehega", siis UPT jaoks sobilik töö sisaldab päris turu-uurinugut, märksõnade analüüsi ja SEO-planeerimist, asjalikku ja toimivat lõpptulemust, mis kõigi eelduste kohaselt läheb ka päriselt käiku. NB: Võtan juhendada töö, kus kokkulepe päris ettevõttega, kes veebilehte vajab, on olemas.IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööAgur Karakatš
Kaarel Tiido
Veebilehe loomine, ettevõtlus (täpsustub)IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööAnete SelgisVeebileht turismitalule broneerimislahendusegaIT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööEliise Karolin Krillo
Laura Klemmer
Tamme TV juhtimine 2025/26 õppeaastal2-3 inimesele sobiv UPT, mille käigus luuakse selle aasta TammeTV-le sobilik nägu ja tegu. Canva abil saab luua sotsiaalmeediasisu, et hoida ajakohasena TammeTV instagrami ja Youtube kanalid; kooli kaamerate abil on võimalik jäädvustada nii kooliüritusi kui luua uusi saateformaate ja saateid.IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööGlen Kevin Värton
Robin Frohberg
Roland Parts
Valgustehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastalIT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööJesse Unt
Marii Lisell Mahoni
Raian Hellenurm
Helitehniline teenindamine Tartu Tamme Gümnaasiumis 2025/26 õppeaastalIT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööKertu KõivKoerte kehakeel. Informatiivse veebilehe loomineKoerte kehakeel ja selle joonistamine Krita joonistusprogrammiga. Soovin uurida, kuidas koerte kehakeele (nt. kõrvad, saba, kehahoiakud) peegelduse kaudu saab edasi anda nende emotsioone, iseloomu ja vajadusi.
Plaanin luua veebilehe, kus jagan oma koerte kehakeele joonistusi ja annan ülevaate nende tähendustest, pakkudes harivat sisu, mis aitab inimestel paremini mõista koerte käitumist.
IT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööLenna KurssVeebilehe loomine väikefirmaleIT ja Meedia
Mathias MõttusPraktiline tööPärtel ValgeVeebileht turismitalule broneerimislahendusegaIT ja Meedia
Piibe LeigerPraktiline tööArvustuse kirjutamine uudisteoseleÕpilane kirjutab arvustuse uudisteose (ilmunud 2014 - 2024) kohta ja esitab selle arvustustevõistlusele.Kultuur
Piibe LeigerPraktiline tööLuule- või novellikogu koostamineÕpilane koostab oma loomingust kogumiku.Kultuur
Reeta PartsPraktiline tööAuris PentsaAuto tuunimineTehnoloogia
Reeta PartsUurimistööNoorte rändetrendid Eestis: põhjused ja tagajärjedSotsiaal
Reeta PartsUurimistööSotsiaalmeedia mõju keelekasutusele noorte seasSotsiaal
Reeta PartsUurimistööTeadlikkus küberturvalisusest ja käitumismustrid
Reeta PartsUurimistööÕpilase valitud teema
Reeta PartsUurimistööAmanda PärkGeoloogiaLoodus
Reeta PartsUurimistööBerit PeetsHarjumuste mõju inimese välimusele
Reeta PartsUurimistööEmili Mirtel MarkovTantsimise mõju vaimsele terviseleSotsiaal
Roosi RõõmusaarePraktiline tööAlvar KeplerLauamängude õhtu korraldamine
Roosi RõõmusaarePraktiline tööAndri Toom
Gregor Joonas
Muusikapala loomine ja esitamineKunst
Roosi RõõmusaarePraktiline tööKoit Markus KotkasKontserdi korraldamine
Svetlana GoidinaPraktiline tööPõgenemistuba matemaatika õppimiseksVõib mitmekesi koos teha.
Svetlana GoidinaUurimistööKeir-Christian SugulKabe
Tauno PaltsPraktiline tööEnda valitud tarkvara/riistvara loomineTeema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha.IT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööIvan RozhanskiyProgrammeerimise õppimiseks interaktiivse platvormi loomineProgrammeerimise õppimiseks interaktiivse platvormi loomineIT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööPriit PedasteUnitys arvutimängu tegemineUnitys arvutimängu tegemine, mida saavad mängida ka nägemispuudega inimesed.IT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööRauno LoppUnitys fotograafiamängu tegemineMängu eesmärk on pöörata tähelepanu loodushoiule keskkonnas, kus looduslik mitmekesisus on pigem haruldus kui normaalsus.IT ja Meedia
Tauno PaltsPraktiline tööSander UrblaEnda valitud tarkvara/riistvara loomineTeema sobib neile, kellel on huvi luua ise enda valitud teemal tarkvara. Võib ka mitmekesi koos teha.IT ja Meedia
Tiiu LäänistePraktiline tööLapitööLapitehnika on säästlik hobi, mis võimaldab kappi seisma jäänud vanad kangad kasutusse võtta.
Vajalik on vaid elementaarne õmblusmasina kasutamise oskus ja võimalus. Seda teemat valides peab olema võimalus kodus õmblemiseks.
Praktilise töö ühe osana valmib õpilasel üks lapitehnikas ese. Lapitöötehnika valik on õpilase enda teha (ribatehnika, palkmaja, kalasaba... ). Selleks , et seda teemat valida peaks eelnevalt tutvuma lapitöö võimalustega ja mõistma erinevate tehnikate põhimõtteid ja mustrite loomise võlu. Valmiv ese on vaja ka korrektselt viimistleda. Töö teoreetiline osa peab olema seotud praktilise töö tehnoloogia kirjeldusega.
Võin juhendada mitut õpilast.
Käsitöö
Tiiu LäänistePraktiline tööRahvuslik käsitööKirivöö kudumine. (Vööpikkus on tavapäraselt 2,8 kuni 3 m). Vöö kudumine on aeganõudev protsess ja ülesloomisel on vaja olla ülimalt täpne.
Õpilasel peab olema võimalus ja tahe alustada vöö valmistamisega juba suvel koos koolivälise kaasjuhendaja abiga. Kõik vajalikud vahendid peavad õpilasel endal olemas olema. Saaksin olla koolipoolne juhendaja.
Käsitöö
Tiiu LäänistePraktiline tööBella TšitškovaCosplay kostüümi ümber disainimineÕpilane tutvustab Copley liikumise tekkelugu ja Jaapani subkultuuride festivali tänapäeval. Soov on kasutada enda poolt ümber disainitud kostüümi Grazy- K festivalil.Käsitöö
Tiiu LäänistePraktiline tööKaroliina MerisaluHeegeldatud padiÕpilane heegeldab padja värvidesse ja mustrisse vastavalt suve- ja sügiskuude ööpäevased keskmised temperatuurid ja päikesepaiste kestvuse tundides ja sademete hulga. Teoorias kirjeldab ilmateenistuse andmete kogumise põhimõtteid ja värvusõpetuse põhitõdesid soojade ja külmade värvitoonide kohta. Õpilane kasutab oma töö teostamiseksTõravere ilmajaama infot poole aasta lõikes suve alguspäevast kuni sügise lõpuni.
Käsitööese heegeldatakse ja viimistletakse. Tööprotsessi osa praktilises töös kajastab padja valmimise tehnoloogiat.
Käsitöö
Tiiu LäänistePraktiline tööÕnnõlõim VodiRõuge rahvariide seeliku õmblemineÕpilane õmbleb Rõuge rahvarõiva seeliku. Uurib Eesti muuseumide veebivärava lehelt (muis.ee) Rõuge kihelkonna seelikute õmblemise tehnoloogiat. Valmistava seeliku kangas on varem telgedel kootud. Õpilane püüab uurida selle tekkelugu.Käsitöö
Tiiu Lääniste
Õpilase vanemad
Praktiline tööUku Taavi TõnissooKasvuhoone ehitamineÕpilane ehitab koos vanematega vundamendiga kasvuhoone oma koju. Kasvuhoone ehitamisel taaskasutatakse aknaid. Koostab eelarve ja kuluaruande ehitusmaterjalidele, mille lisab tööle.Tehnoloogia
Tuuli TomsonPraktiline tööLuisa Brit RaadlaKleidi õmblemineKäsitöö
Tõnis TestibPraktiline töötest2IT ja Meedia
Urmas TokkoUurimistööErinevate tehisaru keskkondade kasutamise võimalusi gümnaasiumibioloogia õppimiselVõrrelda erinevate firmade pakutud TA keskkondi bioloogiaõppe, bioloogia ülesannete teaduslikul lahendamisel, õpilase juhendamisel õppeprotsessis. Valida kitsam teema bioloogias. Pakkuda ise efektiivseid nippe/meetodeid õppimisel TA abiga ja siis poovida, katsetada, järeldada, anda juhiseid TA-ga sel teemal suhtlemiseks, analüüsida positiivseid ja negatiivseid külgi sellises õppes.Loodus
Urmas TokkoUurimistööMeditsiiniblogide (õpe väljaspool kooli, nt kliinikumis jm) sisu analüüsSoovitav meditsiiniklassile.
Erinevatel aastatel teiste õpilaste loodud meditsiiniblogide sisu ja vormi analüüs, üldistused, järeldused sellisest õppest.
Loodus
Urmas Tokko
Erik Abner
UurimistööAnna-Triin PensaPuukide lemmiktekstiilid (sh välitööd suvel)NB! Eeldab SUVISEID VÄLITÖID!
Koostöös TÜ-ga.
Millistele materjalidele on puukidel raskem kinnituda?
Puuvill? Sünteetilised materjalid? Putukatõrjevahendiga töödeldud materjalid? Antistaatikuga töödeldud materjalid?
Ideaalis materjalid peaksid imiteerima ka päris riideid, mida inimesed metsas-looduses ka kannavad. Saaks ehk teada, millised riided-materjalid rohkem puuke looduses külge tõmbavad.
Vt: https://jupiter.err.ee/1609553897/eesti-lood?t=341
Loodus
Urmas Tokko
Maris Alver (Geenivaramu)
UurimistööHardi AstoverUK biopangas ja geenivaramus olevate skisofreeniapatsientide kohortide võrdlusÕpilase valitud teema.
Hõlmab biostatistikat, aga ka geneetikat ja bioinformaatikat.
Loodus
Urmas Tokko
Maris Hordo (maris.hordo@emu.ee), EMÜ kaasprofessor
UurimistööKaisa TikkMetsandusKoostöös EMÜga. Diameetri aastase juurdekasvu uurimiseks puudel võtame juurdekasvupuuriga proovid. Puurproovidelt aastarõngaste laiuste mõõtmised EMÜ metsamaja laboris; kliimaandmed Keskkonnaagentuurist.Loodus
Ülle PuuseppPraktiline tööMatemaatikanädala korraldamine TTG-sErinevate matemaatikaga seotud ürituste ja võistluste korraldamine.
Võib teha grupitööna (kuni 5 õpilast).
Haridus
Ülle PuuseppPraktiline tööÕpilase enda pakutud teemaEelistatud on matemaatikaga seotud teemad, kuid kõik on läbiräägitav. Võib olla nii uurimistöö kui ka praktiline töö.
Ülle PuuseppPraktiline tööJaanus Liiv
Tarmo Tempel
Olümpiaadikursusel osalejad - suurem grupp õpilasiKursus(t)el osalejate ülesandeid täpsustavad juhendajad õp Ülle Puusepp jt.
Info õp Ülle käest
Ülle PuuseppUurimistööHans Valter MeusTalisupluse ja karastamise mõju füüsilisele ja vaimsele terviseleLiikumine
Ülle PuuseppUurimistööHelene SaarÕpilase enda pakutud teemaTeema täpsustub.

Tagasivaade orkestri tegemistele

Tagasivaade rahvatantsijate tegemistele

Tagasivaade segakoori tegemistele