Tartu Tamme Gümnaasium

Maret Kuura on Tartu linna aasta gümnaasiumiõpetaja laureaat

Maret Kuura on Tartu linna aasta gümnaasiumiõpetaja laureaat

Aasta õpetaja valimise eesmärgiks on tõsta esile ja tunnustada Tartu linna haridusasutuste õpetajaid, tugispetsialiste ja juhte, kelle töö ja isiklik eeskuju on oluliselt kaasa aidanud noorte kujunemisele mitmekülgselt arenenud isikuteks, positiivselt mõjutanud haridusasutuse, piirkonna või riigi elu. ( Tartu linnavalitsus, 2024)

Maret Kuura on olnud Tamme Gümnaasiumi kunstiõpetaja aastast 2005 ning inimeseõpetuse õpetaja aastast 2023. Lisaks on Maret teinud meie koolis huvijuhi tööd. Nii nagu kunstiski, armastab Maret ka õpetamises maalida tugevate, säravate ja erksate värvidega.

Meie Mareti kohta:

  • Ta on oma ala ekspert ja edendaja, alustab kohtumisi rõõmu ja huumoriga nakatavalt – nii saavad laisemadki osalejad kohe tööks valmis. Kogemus ja meeldivad õpi-nipid tagavad kvaliteedi. Temaga suhtlemist oodatakse, nii vahvale ja targale ei öelda „ei.
  • Ta näitab, et elus on kunsti ja inimeseõpetust ning neis on elu. Ta õppeainetes avastab igaüks endas arenguhüppe ja motivatsiooni. Tegevustes, suu ammuli õpetajat kuulates või koolist väljas kultuuri ahmides, erinevaid meetodeid ja stiile proovides.
  • Looming saadab inimest, praktiseeriva kunstnikuna juhatab Maret oskuslikult teed. Ta süstib oma teadmistejanu suures annuses ja vahvalt teistessegi. Nii muutub eneseareng loomulikuks ja nauditavaks, ka keerulisemad käed on hoitud ja suudavad luua.
  • Tema tööviis paneb õpilasi oma tava-rollidest välja astuma ja koostööd tegema. Tema mitmekülgsed huvid toetavad seoste loomist eri valdkondade vahel, esinemisoskust ja -julgust ning analüüsivõimet. Loovprojektid loovad pildi maailma terviklikkusest.
  • Ta hindab mitmekesisust ja keskendub iga õpilase enesearengule, võtab aega isikliku kontakti loomiseks ja tunnustamiseks. Lai silmaring toetab noorte avastamislusti ning annab kätte vajalikud teeotsad. Tema näited on värvikad ja lood meeldejäävad.
  • Ta teeb aktiivset koostööd muuseumide, kunstikoolide, galeriidega. Käib neis õpilastega ja seob nähtut aine- ja üldpädevustega. Kutsub esinema vilistlasi ja lapsevanemaid, teeb näitusi, töötube, kujundustöid. Kooliarenduses ütleb ausa arvamuse.

 

Video sellest, kuidas me seenel käisime