Ainepass: 12. klassi eesti keele kursus Teksti keel ja stiil
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 1 |
Aine: | Eesti keel |
Nimetus: | 12. klassi eesti keele kursus Teksti keel ja stiil |
Õpetaja: | Maiu Nurka |
Klass: | 12IT, 12TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 20 auditoorset tundi |
Eesmärgid: | Kursusega taotletakse, et õpilane õpib tundma erinevate tekstide sisu, eesmärke, kasutuskonteksti, ülesehitust, sõnavara ning stiili, oskab väljenduda selgelt, eesmärgipäraselt ja üldkirjakeele normidele vastavalt. Kursuse kaudu taotletakse, et õpilane tunneb tüüpilisi suhtlusolukordi, oskab valida suhtluskanalit, kasutades konteksti sobivat suulist ja kirjalikku keelt. |
Õpitulemused: | Kursuse lõpul õpilane 1) analüüsib tekstide sisu, eesmärke, kasutuskonteksti, ülesehitust, sõnavara ning stiili; 2) loob alustekstide põhjal uusi tekste, refereerib, tsiteerib ning kasutab viitamissüsteeme; 3) argumenteerib, nõustub esitatud väidetega või lükkab neid ümber nii suulises kui ka kirjalikus tekstis; 4) oskab toimetada oma teksti (sõnavalik, lausestus, sõnajärg, sidusus); 5) parandab õigekirjaoskust. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Keele kasutusvaldkonnad, tekstiliigid ja eesmärk, stiil ja stilistika, kujundlik keelekasutus, suuline keel, kantseliit, tekstide analüüs, teadlik kirjutamine, õigekiri. Tundide läbiviimiseks kasutab õpetaja lisaks õpikutele teadusartikleid, ajalehti-ajakirju, ilukirjandustekste jm, veebipõhiseid materjale. Iseseisva õpitoena lahendavad õpilased Moode´is ülesehitatud kursuse toel teste ja ülesandeid, mille tähtajas lepivad õpilased ja aineõpetaja kokku tunnis. |
Hindamine: | Õpilase teadmisi kontrollitakse nii individuaalse kirjaliku soorituse, iseseisva töö kui ka suuliste sõnavõttude ja rühmatööde alusel. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Lõpphinne kujuneb kolme võrdse osakaaluga arvestusliku hindamise põhjal: 1) kontrolltöö (hõlmab kursusel läbitud sõnavara- ja stiiliteemasid, õigekirja valdkondi); Protsessihinnetel on mõjutav osakaal vastavalt nende arvule (kaks või enam hinnet moodustavad arvestusliku kaaluga hinde). Kursust kokkuvõttev hinne kujuneb perioodi jooksul saadud hinnete põhjal, kuid "hea" või "väga hea" kursusehinde saamiseks ei tohi olla ükski arvestuslik töö "mitterahuldav". Kokkuvõtva hinde kujunemisel on suurema kaaluga arvestuslikud hinded. Kaks (või enam) protsessihinnet omavad ühe arvestusliku hinde kaalu, mida arvestatakse kokkuvõtva hinde panemisel. Kui õpilasel on kursuse jooksul tehtud kõik arvestuslikud tööd vähemalt hindele „rahuldav“, saab ta arvestuse jooksvalt. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õpilasel on võimalus tegemata tööd või mitterahuldavat hinnet parandada kahe nädala jooksul alates hinde kajastumisest Stuudiumis. Iga tööd on võimalik järele vastata ühe korra. |
Õppematerjalid: | K. Kern, I. Võik „Korras keel, sobiv stiil, selge sõnum“ Moodle´i tugikursus iseseisvaks harjutamiseks. |