Ainepass: Rootsi keel
Õppeaasta: | 2025/2026 |
Valdkond: | Võõrkeeled |
Periood: | 1 |
Aine: | Rootsi keel |
Nimetus: | Rootsi keel |
Õpetaja: | Ruth Laidmets |
Klass: | |
Staatus: | Valikkursus |
Osalejate kriteeriumid: | 1. Aktiivne osavõtt tundidest. 2. Rootsikeelsete lugude playlisti koostamine (minimaalselt 20 lugu). 3. Sõnadetööde läbimine ülenädalati positiivsele hindele (puudumise korral suuline järelevastamine). 4. Ühiskülastus rannarootsi näitusele ERMis. |
Maht: | |
Eesmärgid: | Peamine eesmärk on tekitada õppijas soov ja motivatsioon kasvõi oma väheste oskuste varal püüda tekste mõista ja ennast rootsi keeles arusaadavaks teha. Õppija peab julgema teha vigu, et läbi nende areneda. |
Õpitulemused: | Kursuse läbinu: – oskab lihtsamaid tervitusfraase ja enda tutvustamist rootsi keeles, lihtsamaid dialooge ostuolukordades (kohvik, kiosk), ta ei karda vigadega rääkimist ja ta suudab end õpitud sõnavara piirides heatahtlikule kuulajale arusaadavaks teha. – oskab rootsikeelset teksti valju häälega ette lugeda (=tunneb peamisi hääldusreegleid). – saab teksti nähes aru, mis funktsiooni täidavad lihtsamates lausetes (kasvõi võõrad) sõnad. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | – tutvumine; – hääldus; – numbrid; – nädalapäevad; – kuud; – aastaajad; – nimisõnad määramata ja määratud vormis, mitmuses; – päeva ja nädala tegevused; – tegusõnad olevikus, käskivas kõneviisis ja minevikus; – tee juhatamine; – kohvikus või poeletist millegi tellimine; – külaskäik ERMi rannarootslaste näitusele; – rootsikeelsete laulude muusikalisti kokkupanek. |
Hindamine: | – aktiivne osavõtt tundides; – kõik sõnadetööd sooritatud positiivsele hindele; – külastus näitusele (puudumise korral iseseisev töö samal teemal); – kursuse lõpus etteantud informatsiooni põhjal dialoogide tegemine (kordav ülevaade teemadest). |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Hinne kujuneb jooksvatest töödest, aktiivsest suhtlemisest, lõpudialoogist ja külastusest rannarootsi näitusele. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Kui õpilane puudub sõnadetöö ajal, tuleb see suuliselt järele vastata. Kui õpilane puudub muuseumikülastuselt, saab ta iseseisva ülesande ja käib ise. |
Õppematerjalid: | – paljundatud töölehed; – digitaalsed materjalid ja lingid (nt. https://nokportalen.se/ ja Quizlet). |