Ainepass: Meditsiini ja tervishoiu alused 4.-6. kursus (sh praktika)
Õppeaasta: | 2025/2026 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1, 2 |
Aine: | Sissejuhatus enamlevinud haigustesse |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 4.-6. kursus (sh praktika) |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 11ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Meditsiiniklassi suunakursused |
Maht: | 2 kursust + 1 praktikakursus |
Eesmärgid: |
Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane:
Õppe viivad reeglina läbi Tartu Ülikooli arstiteaduskonna, TÜ kliinikumi ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli (THKK) õppejõud. Loengud, seminarid ja praktikumid toimuvad reeglina TÜ Biomeedikumis, TÜ Kliinikumis ning Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. |
Õpitulemused: | Õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursused toimuvad vastavalt kokkulepetele TÜ, THKK jt asutustega, eraldi plaani alusel, mille õpetaja õpilastele Stuudiumi kaudu teatab. * Õppesisu teemad võivad veidi varieeruda, sõltuvalt kõrgkoolide võimalustest ja kooliga koostööst tulenevatest vajadustest: Meditsiin ja tervishoid 4.-5. kursus, üldteemal Sissejuhatus enamlevinud haigustesse, kliinilised erialad.
Iseseisev töö: e-portfoolio koostamine õppepäevadest, selle kaitsmine. 6. kursusena toimub 11. klassi lõpus Meditsiini õppepraktika: töövarjutamine kliinikumis (1 päev), apteekides ja perearstide juures (1 päev), praktiline õppepäev THKK-s jms. |
Hindamine: | Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud ehk A/MA). Õpilastel on tarvis teha õppepäeva jooksul endale märkmeid, et seejärel koostada blogi/kodulehe sisskanne. Blogi tuleb teha avalikuks ning selle aadress lisada õpetaja osutatud kohta Drives: 11.ME klass: https://docs.google.com/document/d/1IJQSfCTULtbILWZtOheAZ8UAjpUbInO5DpbJelfxsx4/edit?tab=t.0 Blogide kaitsmine komisjoni ees või muu kursusi kokkuvõttev tegevus toimub kursuste lõpus (veebruari lõpp-märtsi algus). Nõuded õppepäevade blogile/kodulehele Blogi/koduleht tuleb teha 2 – max 3 liikmelistes rühmades, koostöös. Plagiaat ja AI kasutamine sissekannete loomisel on keelatud – eesmärk on ju õppe mõtestamine iseenda jaoks. Võite jätkata eelmise aasta blogiga.
2) Blogis tuleb iga osaletud õppepäeva kohta kirjutada: a. Teema, toimumisaeg- ja koht, õppejõud b. Mida õpetati, mida nägite – st kirjeldus meditsiini ja tervishoiualasest sisust. c. Kui võimalik (kui tutvustatakse), iseloomustage üht teile uut aparaati või meetodit teaduses, uurimistöös, rakendamises praktikasse jne. d. Kirjutage välja 2-3 teile seni tundmatut loodusteaduslikku vm mõistet koos selgitusega. Seletuse saate ka pärast õppepäeva interneti vm abil lisada. e. Kuidas on õppepäevaga seotud teie varasemad teadmised, koolis jm õpitu? Tooge näited. Seosed nt erinevates õppeainetes õpituga/õpitavaga. (Nt keemias õpiti pH-d, seda tarkust on meditsiinis tarvis…(kus/miks). Loodusteadustega nagunii, kuid ka humanitaar- ja sotsiaalainetega. 3) Lisada iga õppepäeva kohta vähemalt üks illustratsioon. Pilt teha ise, kasutada teise õpilase tehtud pilti (viidata!) või leida see internetist (viidata ja kasutada autoriõigustega kooskõlas!). Illustratsioone leiab nt Wikimedia Commons (https://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page ), või Flickr commons (https://www.flickr.com/commons ), Unsplash (https://unsplash.com/ jne lehtedelt, otsi Creative Commons litsentsiga pilte. Tähelepanu: „Esmaabi“ (11.kl) teemat blogis kajastama ei pea. See õpe toimub kooli projektipäevade ajal (märtsis) ning selle baaskoolituse maht on 16 tundi (x 45 min), arvestuslikult 5 „tavalist“ õppepäeva (2×70 min). Kui õpilane on varem samal koolitusel (nt autokoolis) osalenud, uuesti õppepäevadel käima ei pea – aga siis tuleb õpetajale saata vastava tunnistuse koopia. Meditsiinipraktika kursuse hindamine on samuti arvestuslik ning toimub õpilase koostatud ja saadetud praktikapäeviku alusel. Meditsiinipraktika päeviku võib koostada nn tavalise dokumentfailina, kuhu on tarvis täita sissekanded iga õppepäeva kohta analoogselt blogisissekannetele (vt ülalpool). |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Arvestuse saamise eelduseks on veel edukas osalemine blogide kaitsmisel/ühisarutelus. Arvestuse saamiseks peab: osalema ja vastavalt siin Hindamise osas esitatud (ja õpilastele saadetud) nõuetele blogis kajastama vähemalt 80% õppepäevadest (Siin tähendab õppepäev 2 x 45 min või 2 x 70 min õpet koolivälistelt lektoritelt). Olenevalt kokkulepetest kooli partneritega on aastas ca 16-20 õppepäeva – seega kohalkäimist eeldatakse vähemalt 13-16 korral (täpne hulk selgub kursuse lõpus).
Kooliastmehinded kujunevad järgmiselt:
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
|
Õppematerjalid: | Õppematerjalid: Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul. Blogi/kodulehe sissekannete loomine ja eneseanalüüs õppepäevadel osalemisest.
|