Ainepass: Meditsiini ja tervishoiu alused 1.-3. kursus (sh praktika)
Õppeaasta: | 2025/2026 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1, 2, 3 |
Aine: | Arstiteaduse alused |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 1.-3. kursus (sh praktika) |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 10ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Meditsiiniklassi suunakursused |
Maht: | 2 kursust + 1 praktikakursus. Kursused toimuvad vastavalt kokkulepetele TÜ, THKK jt asutustega, eraldi plaani alusel, mille õpetaja õpilastele Stuudiumi kaudu teatab. |
Eesmärgid: | Õppeaine kirjeldus
Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane:
|
Õpitulemused: | Õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 10.klassi kursused: Meditsiini ja tervishoiu alused I ja II kursus, üldteemal Arstiteaduse alused, prekliinilised valdkonnad. * Õppesisu teemad võivad veidi varieeruda, sõltuvalt kõrgkoolide võimalustest ja kooliga koostööst tulenevatest vajadustest.
Iseseisev töö: e-portfoolio/blogi koostamine koostöös rühmakaaslastega.. Meditsiinipraktika – üks kursus, koostöös Tartu Tervishoiu Kõrgkooli jt asutustega.
|
Hindamine: | Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud ehk A/MA) Hinnatakse õpilase koostatava praktikapäeviku (sissekannete hulga ja kvaliteedi, analüüsi ja teadmiste-arusaamiste), selle esitlemise ja praktikale järgnevas ühisarutelus osalemise alusel. Õpilastel on tarvis teha õppepäeva jooksul endale märkmeid, et seejärel koostada blogi/kodulehe sisskanne võimalikult peagi (nädala jooksul). Blogi tuleb teha avalikuks ning selle aadress lisada õpetaja osutatud kohta Drives: 10.ME klass: https://docs.google.com/document/d/1judvgk462czgwYAmrB9VvUqPweFrBlUDD_rfm0RElcs/edit?tab=t.0 Blogide kaitsmine komisjoni ees või muu kursusi kokkuvõttev tegevus toimub kursuste lõpus. Blogi/koduleht tuleb teha 2 – 3 liikmelistes rühmades, koostöös. Plagiaat ja AI kasutamine sissekannete loomisel on keelatud – eesmärk on ju õppe mõtestamine iseenda jaoks.
1) Sissekannetes tuleb austada patsientide jt isikute privaatsust – nt on keelatud inimesi ilma loata pildistada, nende nimesid ja haiguslugu seostada (tuleb kirjeldada anonüümselt ja kuupäevadeta – nt: „räägiti kellestki…, kunagi toimunud juhtumist, kus…“). 2) Blogis tuleb iga osaletud õppepäeva kohta kirjutada: a. Teema, toimumisaeg- ja koht, õppejõud b. Mida õpetati, mida nägite – st kirjeldus meditsiini ja tervishoiualasest sisust. c. Kui võimalik (kui tutvustatakse), iseloomustage üht teile uut aparaati või meetodit teaduses, uurimistöös, rakendamises praktikasse jne. d. Kirjutage välja 2-3 teile seni tundmatut loodusteaduslikku vm mõistet koos selgitusega. Seletuse saate ka pärast õppepäeva interneti vm abil lisada. e. Kuidas on õppepäevaga seotud teie varasemad teadmised, koolis jm õpitu? Tooge näited. Seosed nt erinevates õppeainetes õpituga/õpitavaga. (Nt keemias õpiti pH-d, seda tarkust on meditsiinis tarvis…(kus/miks). Loodusteadustega nagunii, kuid ka humanitaar- ja sotsiaalainetega. 3) Lisada iga õppepäeva kohta vähemalt üks illustratsioon. Pilt teha ise (märgi autoriks iseend!), kasutada teise õpilase tehtud pilti (viidata!) või leida see internetist (viidata ja kasutada autoriõigustega kooskõlas!). Illustratsioone leiab nt Wikimedia Commons (https://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page ), või Flickr commons (https://www.flickr.com/commons ), Unsplash (https://unsplash.com/ jne lehtedelt, otsi Creative Commons litsentsiga pilte. Blogi/kodulehe hindamiskriteeriumid (õpetaja/komisjoni hinnang, kas lugeda sissekanne arvestatuks): 1) Õppepäeva sisu edastamine: sisukus, selgus, teema ammendavus (sh ülaltoodud, p.2 a – e, nõuete täidetus). Igaühe eneseanalüüs (blogis) ja blogi kaitsmine. 2) Keeleline korrektsus 3) Illustratsioonide olemasolu, kohasus ja autoriõigustega arvestamine (viitamine, illustratsioonide litsentsitingimused jms. Vt nt: https://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/oppematerjalide-autorioigus/ 4) Vormistamine (sh aeg, koht, nimed), tehniline korrektsus ja IKT vahendiga loodu kasutajasõbralikkus. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Arvestuse saamise eelduseks on veel aktiivne ja edukas osalemine blogide kaitsmisel/ühisarutelus. Arvestuse saamiseks peab: osalema ja vastavalt siin Hindamise osas esitatud (ja õpilastele saadetud) nõuetele blogis kajastama vähemalt 80% õppepäevadest (Siin tähendab õppepäev 2 x 45 min või 2 x 70 min õpet koolivälistelt lektoritelt). Olenevalt kokkulepetest kooli partneritega on aastas ca 16-20 õppepäeva – seega kohalkäimist eeldatakse vähemalt 13-16 korral (täpne hulk selgub kursuse lõpus).
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õppepäevadel osalemist ei ole võimalik korrata. Põhjendatud erandjuhtudel tuleb antud teemal teha blogisissekanne õpetaja antud teemal ja seda suuliselt (teemat tundes) esitleda. Meditsiinipraktika õppepäevi ei ole võimalik korrata. Arvestuse saamiseks peab kõigil õppepäevadel osalema. Põhjendatud erandjuhtudel tuleb ise organiseerida ja osaleda asendaval õppepäeval (nt tudengivari, vaba juurdepääsuga töötoad, konverents). Kui see pole võimalik, siis tuleb õpetajaga kokkuleppel teha mahukam teoreetiline ülevaade vastavast teemast ja seda suuliselt (teemat tundes) esitleda. |
Õppematerjalid: | Õppematerjalid: Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul. Blogi/kodulehe sissekannete loomine koostöös ja eneseanalüüs õppepäevadel osalemisest. |