Ainepass: Meditsiini ja tervishoiu alused 4.-6. kursus (sh praktika)
Õppeaasta: | 2023/2024 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1, 2 |
Aine: | Sissejuhatus enamlevinud haigustesse |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 4.-6. kursus (sh praktika) |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 11ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Meditsiini õppesuund |
Maht: | 2 kursust + 1 praktikakursus |
Eesmärgid: |
Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane:
Õppeaine maht kummaski klassis (10.ME ja 11.ME) on 2+1 kursust (kokku 4+2 kursust). Õppe viivad reeglina läbi Tartu Ülikooli arstiteaduskonna, TÜ kliinikumi ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli (THKK) õppejõud. Loengud, seminarid ja praktikumid toimuvad reeglina TÜ Biomeedikumis, TÜ Kliinikumis ning Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. Meditsiini ja tervishoiu aluste baaskursusteks on Tamme gümnaasiumis toimuvad riikliku õppekava kursused ja Inimese füsioloogia suunakursus. |
Õpitulemused: | Õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursused toimuvad vastavalt kokkulepetele TÜ, THKK jt asutustega, eraldi plaani alusel, mille õpetaja õpilastele Stuudiumi kaudu teatab. * Õppesisu teemad võivad veidi varieeruda, sõltuvalt kõrgkoolide võimalustest ja kooliga koostööst tulenevatest vajadustest: Meditsiin ja tervishoid 4.-5. kursus, üldteemal Sissejuhatus enamlevinud haigustesse, kliinilised erialad.
Iseseisev töö: e-portfoolio koostamine õppepäevadest, selle kaitsmine. 6. kursusena toimub 11. klassi lõpus Meditsiini õppepraktika: t öövarjutamine kliinikumis (1 päev), apteekides ja perearstide juures (1 päev), praktiline õppepäev THKK-s jms. Praktika on samuti arvestuslikult (A/MA) hinnatav. |
Hindamine: | Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud ehk A/MA). Meditsiinipraktika hinnatakse eraldi õpilase koostatava praktikapäeviku (sissekannete hulga ja kvaliteedi, analüüsi ja teadmiste-arusaamiste) ja praktikale järgnevas ühisarutelus osalemise alusel, hindamine on samuti arvestuslik. Õpilastel on tarvis teha õppepäeva jooksul endale märkmeid, et seejärel koostada blogi/kodulehe sisskanne. Blogi tuleb teha avalikuks ning selle aadress lisada õpetaja osutatud kohta Drives: 11.ME klass: https://docs.google.com/document/d/1CP5T63BVQiNSIVAXlTpl83aS6bRrepuNA6lKpqTLJoI/edit?usp=sharing Blogide kaitsmine komisjoni ees või muu kursusi kokkuvõttev tegevus toimub kursuste lõpus (10.kl maikuus, 11.kl veebruaris-märtsis). Nõuded 10.ME ja 11.ME klassi õpilaste õppepäevade blogile/kodulehele Võimalikke IKT vahendeid: https://koolielu.ee/tools/index (Nt veebileht/ajaveeb/flaierid: https://koolielu.ee/tools/?tag=kodulehek%C3%BClg ; e-raamat: https://koolielu.ee/tools/?tag=e-raamat) Blogi/koduleht tuleb teha 2 – 3 liikmelistes rühmades. Plagiaat sissekannetes on keelatud – eesmärk on ju õppe mõtestamine iseenda jaoks.
1) Õppepäeva tekstiline iseloomustus peaks olema umbes pool kuni üks lehekülge pikk. Sissekannetes tuleb austada patsientide jt isikute privaatsust – nt on keelatud patsiente pildistada, nende nimesid ja haiguslugu seostada (tuleb kirjeldada anonüümselt ja kuupäevadeta – nt: „räägiti kellestki…, kunagi toimunud juhtumist, kus…“). 2) Blogis tuleb iga osaletud õppepäeva kohta kirjutada: a. Teema, toimumisaeg- ja koht, õppejõud b. Mida õpetati, mida nägite – st kirjeldus meditsiini ja tervishoiualasest sisust. c. Kui võimalik (kui tutvustatakse), iseloomustage üht teile uut aparaati või meetodit teaduses, uurimistöös, rakendamises praktikasse jne. e. Kirjutage välja 2-3 teile seni tundmatut loodusteaduslikku vm mõistet koos selgitusega. Seletuse saate ka pärast õppepäeva interneti vm abil lisada. f. Kuidas on õppepäevaga seotud teie varasemad teadmised, koolis jm õpitu? Tooge näited. Seosed nt erinevates õppeainetes õpituga/õpitavaga. (Nt keemias õpiti pH-d, seda tarkust on meditsiinis tarvis…(kus/miks). Loodusteadustega nagunii, kuid ka humanitaar- ja sotsiaalainetega. 3) Lisada iga õppepäeva kohta vähemalt üks illustratsioon. Pilt teha ise, kasutada teise õpilase tehtud pilti (siis viidata!) või internetist leitud sisuga sobivat illustratsiooni (viidata ja kasutada autoriõigustega kooskõlas!). Blogi/kodulehe hindamiskriteeriumid (õpetaja hinnang, kas lugeda sissekanne arvestatuks): 1) Õppepäeva sisu edastamine: sisukus, selgus, teema ammendavus (sh ülaltoodud, p.5 a – f) nõuete täidetus). Igaühe eneseanalüüs (blogis) ja blogi kaitsmine. 2) Keeleline korrektsus 3) Illustratsioonide olemasolu, kohasus ja autoriõigustega arvestamine (viitamine, illustratsioonide litsentsitingimused jms. Vt nt: https://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/oppematerjalide-autorioigus/ ja http://www.hkhk.edu.ee/autorioigus/ ) 4) Vormistamine (sh aeg, koht, nimed), tehniline korrektsus ja IKT vahendiga loodu kasutajasõbralikkus. p.2.-4. abiks vaata digitaalse materjali loomise nõuandeid/reegleid: http://oppevara.hitsa.ee/kvaliteet/
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Arvestuse saamiseks peab:
Tähelepanu:
Kooliastmehinded kujunevad järgmiselt:
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õppepäevadel osalemist ei ole võimalik korrata. Põhjendatud erandjuhtudel tuleb antud teemal teha blogisissekanne õpetaja antud teemal või paluda ise õppejõult teist võimalust vastamiseks: „Esmaabi“ (11.kl) puhul. |
Õppematerjalid: | Õppematerjalid: Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul. Blogi/kodulehe sissekannete loomine ja eneseanalüüs õppepäevadel osalemisest.
|