Ainepass: Globaliseeruv maailm
| Õppeaasta: | 2025/2026 |
| Valdkond: | Sotsiaalained |
| Periood: | 2 |
| Aine: | Globaliseeruv maailm |
| Nimetus: | Globaliseeruv maailm |
| Õpetaja: | Marko Kuura |
| Klass: | 11KU |
| Staatus: | Suunakursus |
| Osalejate kriteeriumid: | - |
| Maht: | 2 x 70 minutit nädalas |
| Eesmärgid: | Kursus kujundab õpilast, kes on süvendatult tundma õppinud eri regioonide aktuaalseid probleeme arenenud ja arengumaade näiteil. Kursusel kasutatud metoodika toetab arutlemisoskuse kujunemist. |
| Õpitulemused: | Õpilane: 1) on kursis maailma eri regioonide aktuaalsete probleemidega, teab nende põhjusi ning võimalikke tagajärgi; 2) toob näiteid loodusolude, rahvastiku, kultuuri, majanduse ja ühiskonna arengu vastastikuste seoste kohta õpitud regiooni näitel; 3) toob näiteid globaliseerumise mõjude kohta maailma eri regioonidele; 4) tunneb maailma looduslikku ja kultuurilist mitmekesisust; 5) osaleb oma teadmiste piires probleemide ja konfliktide lahendamisel, põhjendades ning kaitstes oma seisukohti ja valikuid. argumenteeritult. |
| Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursusel tutvustatakse muude küsimuste kõrval eelkõige kultuurilise globaliseerumisega seotud küsimusi. |
| Hindamine: | Kursusel toimub üks test ja üks kontrolltöö, millega õpilane kogub kursuse lõpuks kokku 30 punkti, mis teisendatakse kursusehindeks. Tegemata töid hinnatakse 0 punktiga. Kontrolltöö sisaldab vabatahtlikkuse alusel lahendatavaid lisaülesandeid, mille eest on võimalik saada lisapunkte, kuid seejuures suureneb kogu töö eest saadavate punktide arv, mille põhjal arvutatakse kursusehinne. Test – Globaliseerumisest üldiselt. Kontrolltöö – Kultuuriline globaliseerumine. Töödes hinnatakse mõistete ja protsesside tundmist ning seostamise oskust. Mõistete ja nimede puhul hinnatakse ka õigekirja, kuid algustäheortograafiat selle juures ei arvestata. Hindega „5+“ hinnatakse õpilast, kes on kahes töös lahendanud õigesti põhi- ja lisaülesanded ning kogunud üle 36 punkti (100%+), hindega „5” hinnatakse õpilast, kes on saavutanud 90–100% maksimaalsest võimalikust punktide arvust, hindega „4” 75–89%, hindega „3” 50–74%, hindega „2” 20–49% ning hindega „1” 0–19% õpilast, kellel töö vastused on mittepiisavad või kellel on tööd tegemata. Hindel „5+“ on tunnustav informatsiooniline väärtus. Selles ainepassis rakendatava hindamismudeli eesmärk on „Gümnaasiumi riiklik õppekava“ Lisa 6 (Vabariigi Valitsuse 23.02.2023 määruse nr 18) punkt 1.5. kohaselt õpimotivatsiooni hoidmise toetamine. |
| Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kui kursusehinde arvutamisel on tulemuseks murdarv, siis see ümardatakse allpool kirjeldatud põhimõtete alusel.
Kooliastmehinne arvutatakse kuue kursuse aritmeetilise keskmise alusel. Kui see arv on 1,5; 2,5; 3,5 või 4,5 (nt 4,7) või nendest suurem, siis ümardatakse see õpilase kasuks. Kui see arv on väiksem kui 1,5; 2,5; 3,5 või 4,5 (nt 3,3) ümardatakse see õpilase kahjuks.
|
| Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Järelevastamise õigus on ainult puudulike hinnangute puhul. Puudulik hinnang on tööl, mis on kogunud 0-49% maksimaalsest ettenähtud punktide summast.
Puuduliku hinnangu korral on kohustuslik esitada õpetajale eraldi lehel vigade parandus. Kui vigade parandus on rahuldavalt sooritatud, siis saad võimaluse järelevastamiseks, mis toimub üldjuhul neljapäeviti kell 16:00 klassis 215. Tegemata töö puhul ei ole vigade paranduse esitamine vajalik. Ärge registreerige ennast üldisesse järelevastamisse, kui õpetaja ei ole öelnud teisiti. Teatage ette Stuudiumi kaudu saadetud sõnumiga, kui tulete järelevastamisele.
|
| Õppematerjalid: | Kursusel kasutatakse mitmesuguseid õppematerjale, mis toetavad õppesisu omandamist. Kursusel puudub õpik. |