Õppeaasta: |
2025/2026 |
Valdkond: |
Kunstiained ja kehaline kasvatus |
Periood: |
1, 2 |
Aine: |
Muusika |
Nimetus: |
Muusika 3. kursus 12LO |
Õpetaja: |
Anneli Leima |
Klass: |
12LO |
Staatus: |
Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: |
Puuduvad
|
Maht: |
18 auditoorset tundi, 2 tundi kontserdikülastus ja arvustuse kirjutamine
|
Eesmärgid: |
Õpilane
• väärtustab muusikat
• valdab põhiteadmisi ajastute ja maade muusikast ning kultuuride arengust
• oskab muusikat kriitiliselt kuulata, analüüsida ning selle üle arutleda
• osaleb muusikaelus
• rakendab ning arendab musitseerimise kaudu oma teadmisi, muusikalisi võimeid ja oskusi
• rakendab loovust muusikalises eneseväljenduses
|
Õpitulemused: |
Õpilane oskab:
• võrrelda erinevaid perioode muusikaajaloos
• analüüsida muusikateoseid
• arvustada kontserte ja muusikalavastusi
• teha valikuid kontserdielus toimuvatest sündmustest
• rakendada oma oskusi musitseerimisel
• osaleb kooli jm. muusikaelus
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): |
Pop-, rock- ja džässmuusika stiilid
Muusikaelu Eestis enne rahvuslikku ärkamisaega. Laulupidude traditsiooni kujunemine. Esimesed professionaalsed heliloojad ja muusikud, esimesed sümfoonilised ja vokaal-sümfoonilised suurteosed eesti muusikas. Rahvusliku helikeele kujunemine koori-, instrumentaal- ja lavamuusikas.
Muusikaelu Eestis 19. sajandist tänapäevani. Muusikanäited järgmiste heliloojate loomingust: K. A. Hermann, A. Kunileid, M. Härma, E. Tubin, H. Eller, G. Ernesaks, A.Kapp, V. Tormis, E. Tamberg, J. Rääts, L. Sumera, R. Kangro, A. Pärt, E.-S.Tüür, jt.
Muusikaürituse külastamine vähemalt üks kord kursuse vältel ning asjakohase arvamuse avaldamine muusikalist oskussõnavara kasutades. Juhend Teras. Töö tuleb laadida Moodle'isse vastava teema alla. Võti 12LO
|
Hindamine: |
Hindamise eesmärgiks on saada ülevaade õpilase individuaalsest arengust ja muusikaõpetuse eesmärkide saavutamisest. Õpitulemuste kontrollimise vormid sisaldavad suulist ja kirjalikku küsitlust, arvestuslikke töid, muusikakuulamise teste, grupitöid, kontserdi- või muusikalavastuse külastust ning arvustuse kirjutamist.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): |
Perioodi hinne kujuneb kontrolltööde ja arvustuse hindest. Protsessihinded on kaalukeeleks, kui perioodi hinne on kahevahel. Ühe arvestusliku puuduliku hindega on perioodihinne rahuldav, rohkem kui ühe arvestusliku puuduliku hindega ei ole võimalik rahuldavat perioodihinnet saada.
Arvustus tuleb esitada nädala jooksul pärast kontserdi kuulamist, aga mitte hiljem kui 10. jaanuaril 2026 Moodle'is vastava teema all. Võti 12ME. Arvustuse esitamisel pärast tähtaega alandatakse hinnet ühe palli võrra.
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
Kontrolltöid on võimalik järele vastata kahe nädala jooksul pärast hinde päevikusse kandmist. Kuulamistöid saab järele teha hinde päevikusse kandmisele järgneva nädala konsultatsiooni ajal.
|
Õppematerjalid: |
Muusikaõpik gümnaasiumile III osa T. Siitan, A. Sepp
Muusika ajalugu antiikajast tänapäevani. M. Lord
e-koolikott
Õpetaja ja õpilaste esitlused.
|