Ainepass: Arvujadad. Funktsioonid I
| Õppeaasta: | 2025/2026 |
| Valdkond: | Matemaatika ja infotehnoloogia |
| Periood: | 1, 2 |
| Aine: | Lai/ kitsas matemaatika |
| Nimetus: | Arvujadad. Funktsioonid I |
| Õpetaja: | Helgi Suurmets |
| Klass: | 11KU |
| Staatus: | Kohustuslik kursus |
| Osalejate kriteeriumid: | kohustuslik kursus |
| Maht: | ca 19 auitoorset tund |
| Eesmärgid: | Eesmärgid on: õpetada õpilastele arvujada mõistet, aritmeetilise jada mõistet, geomeetrilisejada mõistet, nende jadade üldliikme valemit ja n-esimese liikme summa valemit ning valemeid rakendama ülesannete lahendamisel. Selgitada funktsiooni mõistet ning funktsiooniga seotud mõisteid(määramispiirkond, muutumispiirkond, positiivsus- ja negatiivsuspiirkond, funktsiooni nullkohad, funktsiooni kasvamine ja kahanemine ning ekstreemumkohad) ning õpetada funktsiooni uurima |
| Õpitulemused: | Kursuse lõpus on õpilane omandanud: arvujada mõiste, aritmeetilise jada mõiste, geomeetrilisejada mõiste, nende jadade üldliikme valemid ja n-esimese liikme summa valemid ning valemeid rakendama ülesannete lahendamisel. Teab funktsiooni mõistet ning funktsiooniga seotud mõisteid(määramispiirkond, muutumispiirkond, positiivsus- ja negatiivsuspiirkond, funktsiooni nullkohad, funktsiooni kasvamine ja kahanemine ning ekstreemumkohad) ning oskab ilma tuletiseta lihtsamaid funktsiooni uurida |
| Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursuse sisuks on omandada :arvujada mõiste, aritmeetilise jada mõist, geomeetrilisejada mõistet, nende jadade üldliikme valemi ja n- esimese liikme summa valemi ning valemeid rakendama ülesannete lahendamisel. Selgitada funktsiooni mõistet ning funktsiooniga seotud mõisteid(määramispiirkond, muutumispiirkond, positiivsus- ja negatiivsuspiirkond, funktsiooni nullkohad, funktsiooni kasvamine ja kahanemine ning ekstreemumkohad) ning õpetada funktsiooni uurima |
| Hindamine: | Hindamine toimub kontrolltööde(tööde)põhjal, mille toimumise ajad on õpilastega kursuse algul kokku lepitud ja kontrolltööde graafikusse kantud . |
| Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Lõpptulemus kujuneb kontrolltööde(tööde) hinnete põhjal, arvestan ka õpilase pidevat arengut, aktiivset tööd tunnis. |
| Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Võlgnevusi ja ebaõnnestunud tööd saab parandad järelevastamise tunni ajal või õpetajaga individuaalselt kokkulepitud ajal. Kui õpilane soovib kursuse hinnet parandada/tõsta, siis tuleb teha arvestustöö kogu kursuse jooksul õpitud materjalile |
| Õppematerjalid: | 1) L.Lepmann, T. Lepmann, K.Velsker"Matemaatika XI klassile" |