| Õppeaasta: | 2023/2024 | 
	
		| Valdkond: | Sotsiaalained | 
	
		| Periood: | 3 | 
	
		| Aine: | Psühholoogia | 
	
		| Nimetus: | Psühholoogia | 
	
		| Õpetaja: | Mait Samuel | 
	
		| Klass: | 10ME | 
	
		| Staatus: | Suunakursus | 
	
		| Osalejate kriteeriumid: | puuduvad | 
	
		| Maht: | vähemalt 18 70-minutilist tundi | 
	
		| Eesmärgid: | Psühholoogia kursusega taotletakse, et: 
	õpilasel tekiks huvi psühholoogia kui sotsiaalteaduse suhtes ning et õpilane saaks esmase ülevaate põhilistest psühholoogia uurimisvaldkondades ja nende omavahelistest seostest;õpilane saab ülevaate põhilistest psühholoogilistest seaduspärasustest ja mehhanismidest;kursusel omandatu aitaks mõista ja analüüsida oma käitumist ning selle tagamaid ja rakendada psühholoogiateadmisi eluliste probleemide lahendamisel | 
	
		| Õpitulemused: | Kursuse lõpetaja: 
	mõistab inimese taju, tähelepanu, mälu, õppimise, mõtlemise, emotsioonide, motivatsiooni, isiksuse, vaimsete võimete ja sotsiaalsete protsesside põhilisi seaduspärasusi ning tunneb neid enda ja teiste käitumises;teab psühholoogias kasutatavaid põhilisi uurimismeetodeid ning eristab teaduslikku teadmist tavateadmisest psühholoogias;tunneb igapäevaelus kasutusel olevaid psühholoogiaga seotud mõisteid ja kontseptsioone;oskab rakendada psühholoogia seaduspärasusi enda õppimise analüüsimisel ja õpioskuste arendamisel;mõistab inimese erinevuste päritolu ja individuaalsust ning väärtustab individuaalseid ja kultuurilisi erinevusi;analüüsib põhiliste sotsiaalsete protsesside mõju inimese käitumisele igapäevaelus;mõistab ja kirjeldab psühholoogiateadmiste rakendamise võimalusi igapäevaelus | 
	
		| Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 
	Sissejuhatus psühholoogiasse. Psühholoogiateadus. Uurimismeetodid. Eetika.Käitumise bioloogilised alused: närvisüsteem. Närviraku ehitus ja talitus.Taju ja tähelepanuMälu.Õppimine ja mõtlemine: klassikaline ja operantne tingimine. Sotsiaalne õppimine.Emotsioonid ja motivatsioon. Emotsiooni komponendid. Põhiemotsioonid. Vajadused, eesmärgid, motivatsioon. Saavutusvajadus.Individuaalsed erinevused ja isiksus.Sotsiaalsed protsessid. | 
	
		| Hindamine: | Õppeülesannete juhendid ja hindamiskriteeriumid on ära toodud Stuudiumis. 
	Kaks arvestavat kontrolltööd Artikli analüüs | 
	
		| Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursuse lõpphinne on mitteeristav. Kursus loetakse arvestatuks, kui kodused tööd ja arvestuslikud tööd on sooritatud.   | 
	
		| Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Tegemata hindelised õppetegevused tuleb sooritada hiljemalt kahe nädala jooksul peale „T“ välja panemist Stuudiumis. | 
	
		| Õppematerjalid: | Kursuse läbimist toetavad õpikud „Psühholoogia gümnaasiumile“ (Allik jt, 2002) ja „Psühholoogia. Gümnaasiumiõpik“ (Uljas, Rumberg, 2002) ning „Psühholoogia“ (Gleitman, 2014) ning täiendavad materjalid, mis on koondatud Stuudiumi. |