Ainepass: Ökoloogia ja keskkonnakaitse
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1 |
Aine: | Ökoloogia ja keskkonnakaitse |
Nimetus: | Ökoloogia ja keskkonnakaitse |
Õpetaja: | Aivar Meldre |
Klass: | 11LO |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Ainult loodussuuna (LO) 2. õppeaasta õpilastele. |
Maht: | 10 auditoorset tundi ning kahepäevane välipraktikum (~15 h). |
Eesmärgid: | Ökoloogia ja keskkonnakaitse kursuse läbimisega tagatakse, et õpilane:
|
Õpitulemused: | Kursuse läbinud õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursuse eesmärgiks on anda teadmisi ökoloogiast, selle põhimõistetest, ökoloogilistest globaalprobleemidest. Oskus seostada õpitavat olemasolevate teadmistega, kujundada keskkonnahoidlikke väärtushinnanguid. Õpilane osaleb välipraktikumis, kus kogub koos rühmakaaslastega andmeid ning analüüsib neid. Õpilane arvutab oma ökoloogilise jalajälje suuruse ning analüüsib seda. Ökoloogia on bioloogia alaharuna riikliku õppekava järgse bioloogiaõpetusega tihedalt seotud. Süvendatud käsitluse ja praktiliste tööde kaudu täiendab kursus bioloogia riikliku õppekava vastavaid teemasid. |
Hindamine: | Kursuse jooksul kujuneb õpilasel kaks hinnet: hinne välipraktikumi eest (selles osalemine ning suuline vastamine) ning rühma-, kodu-, tunni- ja iseseisvate tööde koondhinne. Nende osakaalud on vastavalt 2/3 ning 1/3 kursusehinde kujunemisel. 1. Hindelisi töid hinnatakse RÕK protsentskaala järgi: https://www.riigiteataja.ee/akt/129082014021. 2. Rühma –jm tööde koondhinne saadakse hindeliste kodutööde, rühmatööde jm eest. Õpilasel ei tohi, sealjuures mõjuval põhjusel, jääda tegemata rohkem kui üks selline töö. Kui neid töid ongi kursuse jooksul kokku ainult üks, ei tohi see jääda tegemata. 3. Tunnis hindab õpetaja ka õpilase aktiivsust või „teemaga kursis olevust“, s.o küsimustele vastamine, nende esitamine (õpetajale/klassile) ning tunni arutelus osalemine. Õpetaja märgib selliste õpilaste edukust ja aktiivsust jooksvalt üles. Kui õpilane on olnud kogu kursuse vältel tunnis aktiivne ja silmapaistev, kogudes sealjuures piisavalt palju(a) „aktiivsuspunkte“, võib ta saada ühe järgnevast: I) Õpilane saab kursusehinde isegi siis, kui õpilasel on enam kui üks kodutöö või rühmatöö tegemata (vt punkt 2). Kui selliseid töid ongi kursuse jooksul kokku ainult üks, peab õpilane selle siiski järgi vastama, sest sellest sõltub ka kursusehinne. II) Eeldusel, et eelmine punkt on täidetud, tõstab õpetaja õpilase kursusehinnet 10% võrra. Kursusehinnete protsendid vastavalt RÕK skaalale: https://www.riigiteataja.ee/akt/129082014021. (a) See, kui palju „aktiivsuspunkte“ õpilasel kursuse jooksul omandada on vaja, et ühte kahest eelisest (I või II) kasutada, otsustab jooksvalt õpetaja. Seda seetõttu, et aktiivsuspunktide skaala on suhteline ja sõltub teguritest nagu teiste õpilaste aktiivsus, õpetaja poolt esitatud "aktiivsusküsimuste“ arvukus jm. 4. Hindamisel kasutatakse numbrilist viie palli süsteemi (1-5). |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Lõpptulemuse kujunemine: Kursuse hinne kujuneb kahe hinde keskmisena, nende osakaalud on vastavalt 2/3 ja 1/3. Need kaks hinnet on välipraktikumi hinne ning rühma-, kodu-, tunni – ja iseseisvate tööde koondhinne. Kursuse läbimiseks peavad mõlemad hinded (mitte ainult nende keskmine) olema positiivsed. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
|
Õppematerjalid: | Ökoloogia ja keskkonnakaitse õpetamiseks vajalikud vahendid ja õppematerjalid:
|