Ainepass: Kitsas matemaatika. Integraal. Planimeetria kordamine. (2 kursust).
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Matemaatika ja infotehnoloogia |
Periood: | 1, 2, 3 |
Aine: | Kitsas matemaatika |
Nimetus: | Kitsas matemaatika. Integraal. Planimeetria kordamine. (2 kursust). |
Õpetaja: | Helgi Suurmets |
Klass: | 12KU |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad. |
Maht: | 2*19 auditoorset tundi; vajadusel distantsõpe ja videosillad. Õpilaste individuaalseid võimeid arvestades toimuvad teemade omavahelised ümberpaigutused. |
Eesmärgid: | Mõista funktsioonide uurimise temaatikat ja osata leida kõverjoonega piirtud kujundite pindala. |
Õpitulemused: | Puutuja tõus. Joone puutuja võrrand. Funktsiooni kasvamis- ja kahanemisvahemik; funktsiooni ekstreemum. Integraal. Määratud integraal. Planimeetria kordamise algus. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Algfunktsiooni ja määramata integraali mõiste. Integraali omadused. Muutuja vahetus integreerimisel. Kõvertrapets, selle pindala piirväärtusena. Määratud integraal, Newtoni-Leibnizi valem. Integraali kasutamine tasandilise kujundi pindala, hulktahuka pöördkeha ruumala ning töö arvutamisel. Kolmnurk, selle sise- ja välisnurk, kolmnurga sisenurga poolitaja, selle omadus. Kolmnurga sise- ja ümberringjoon. Kolmnurga mediaan, mediaanide omadus. Kolmnurga kesklõik, selle omadus. Meetrilised seosed täisnurkses kolmnurgas. Hulknurk, selle liigid. Kumera hulknurga sisenurkade summa. Hulknurkade sarnasus. Sarnaste hulknurkade ümbermõõtude suhe ja pindalade suhe. Hulknurga sise- ja ümberringjoon. Rööpkülik, selle eriliigid ja omadused. Trapets, selle liigid. Trapetsi kesklõik, selle omadused. Kesknurk ja piirdenurk. Thalese teoreem. Ringjoone lõikaja ning puutuja. Kõõl- ja puutujahulknurk. Kolmnurga pindala. Rakenduslikud geomeetriaülesanded. |
Hindamine: | Kaks arvestuslikku töödmõlema kursuse temaatika raames: 1)unktsiooni uurimine. 2)Tuletise rakendused. Integraal. 3) Planimeetria-kolmnurgad ja nelinurgad. 4). Planimeetria – hulknurgad ja ringjooned, kaared. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursuse hinne kujuneb kahe töö aritmeetilisest keskmisest. Keskmised 1,5 ; 2,5 ümardatakse üles, kui õpilane on sooritanud ebaõnnestunud arvestuslike tööde parandamiseks ka järeltööd. Õpetajal on õigus hinde kujundamisel arvestada jooksvaid hindeid ja koduste ülesannete lahendatust. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Hindeliste kontrolltööde järeltööde sooritamine 10 õppepäeva jooksul vastavalt kodukorrale. Kursuse hinde parandamiseks arvestustöö arvestuste nädalal. |
Õppematerjalid: | 1. Lepmann ; Velsker „Matemaatika XI klassile“ Koolibri 2. L.Lepmann, T.Lepmann, H.-M. Varul „Ülesandeid gümnaasiumi matemaatika lõpueksamiks valmistumisel“ Koolibri 2004 (ül.kogu) 3. E. Abel, E. Jõgi, E. Mitt „ Matemaatika ülesannete kogu keskkoolile“ (ül.kogu) 4. K. Kallaste „Valikülesannete kogu gümnaasiumile“ Koolibri 2001 5. e-koolikott.ee 6. www.kool.ee 7. Afanasjev ja co. Kitsas matemaatika. |
Kursuste ainepassidest moodustuvad Tartu Tamme Gümnaasiumi ainekavad.