Õppeaasta: |
2021/2022 |
Valdkond: |
Sotsiaalained |
Periood: |
1, 2, 3 |
Aine: |
Ennastjuhtiv õppija |
Nimetus: |
Ennastjuhtiv õppija |
Õpetaja: |
Helina Harro, Merit Luik, Andri Võsokovski |
Klass: |
10IT, 10KU, 10LO, 10ME, 10TE |
Staatus: |
Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: |
Puuduvad
|
Maht: |
18 tundi I-III perioodi jooksul 10. klassis
|
Eesmärgid: |
- 10. klasside õpilaste õpitehnikate arendamine;
- arengumõtteviisi kujundamine ja hoidmine;
- oma tegevuste põhjus-tagajärg seoste nägemine;
- hariduslike eesmärkide seadmise oskus;
- oma motivatsiooni üle reflekteerimine;
- oskus näha ülekantavaid oskusi aineõppe raames läbitud tegevustes.
|
Õpitulemused: |
Kursuse läbimise järel õpilane:
- Oskab kirjeldada, mis on õppimine, millised on mälu üldised tööpõhimõtted, oskab neid seostada oma õpitegevusega, teab ja oskab kasutada tõhusaid võtteid info salvestamiseks ja taasesitamiseks.
- Kirjeldab õppimisega seotud uskumuste võimalikku mõju õpikäitumisele ja -tulemustele, analüüsib oma õppimisega seotud uskumusi ning kirjeldab võimalusi õppimist toetavate uskumuste kujundamiseks.
- Kirjeldab, millised ja miks on tõhusad õpiharjumused, -strateegiad ja -võtted ning oskab neid rakendada.
- Analüüsib oma õpiharjumusi, -oskusi ja -võtteid, seab oma enesearengu sihid, kavandab vajalikud tegevused oma enesearengu toetamiseks.
- Teab peamisi õpioskusi ja kavandab nende arendamist.
- Kirjeldab, mis on autonoomne motivatsioon, analüüsib oma õpimotivatsiooni ning seda mõjutavaid tegureid, kavandab samme oma õpimotivatsiooni toetamiseks.
- Selgitab emotsioonide tekkemehhanismi, teab ja oskab kasutada tõhusaid võtteid emotsioonide reguleerimiseks ja meelerahu suurendamiseks.
- Kirjeldab, millised on tõhusa suhtlemise, avaliku esinemise ja rühmas töötamise põhimõtted, analüüsib oma oskusi ning sõnastab oma arenguvajaduse.
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): |
- Kuidas aju õpib ja mälu töötab – Õppimise olemus. Tähelepanu ja keskndumine, nende arendamine. Probleemide lahendamine. Mälu toimimise üldpõhimõtted, võtted info salvestamiseks ja taasesitamiseks. Unustamine ja info moondumine.
- Õppimisega seotud uskumused, nende võimalik mõju õpikäitumisele ja tulemustele
- Õpiharjumused, -strateegiad ja -võtted – Õpiharjumuste olemus. Õppimise ettevalmistamine, tõhusad õpitehnikad. Oskused kirjaliku teksti õppimiseks ja analüüsimiseks. Tõhus konspekteerimine.
- Motivatsioon – motivatsiooni tüübid. Autonoomne motivatsioon, selle kujunemise ja kujundamise põhimõtted.
- Emotsioonid ja nende reguleerimine – Emotsioonid, nende märkamine, äratundmine, aktsepteerimine, tõhusad võtted emotsioonide reguleerimiseks ja meelerahu suurendamiseks.
- Suhtlemisoskused – Tõhusa suhtlemise, avaliku esinemise ja rühmas töötamise põhimõtted
- Oma õpiharjumuste, -oskuste ja -võtete analüüs – Enesearengu sihtide seadmine, oma arenguks vajalike tegevuste kavandamine ja arengu jälgimine
|
Hindamine: |
Kursuse lõpphinne on mitteeristav.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): |
Kursuse lõpphinne on mitteeristav. Lõpptulemus kujuneb:
- Tunni- ja koduste tööde esitamine, mis on koondatud õpimappi
- Tunni- ja koduste tööde juhised ja hindamiskriteeriumi on ära toodud Stuudiumis kursuse Tera kaustas
- Õpimapp koosneb Stuudiumis kursuse Tera kaustast ja füüsilisest mapist
- Kursus loetakse arvestatuks, kui 90% vajalikest töödest on õpimapis olemas
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
- Võlgnevuste likvideerimiseks tuleb individuaalselt esitada töö hiljemalt kaks nädalat peale T märke ilmumist Stuudiumis.
- Mõne õpitegevuse likvideerimiseks on vajalik eelnev konsultatsioon õpetajaga, mille õpilane lepib ise kokku õpetajaga.
- Kursuse hinnet on võimalik parandada sooritades suulise arvestuse. Arvestuse aeg tuleb eelnevalt õpetajaga kokku leppida.
|
Õppematerjalid: |
Kursuse materjalid on koondatud Stuudiumis kursuse Tera kausta.
Õpilasted koostavad õpimapi, juhised selleks on toodud Stuudiumis
|