Ainepass: Matemaatika rakendused,reaalsete protsesside uurimine
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Matemaatika ja infotehnoloogia |
Periood: | 3 |
Aine: | Lai matemaatika |
Nimetus: | Matemaatika rakendused,reaalsete protsesside uurimine |
Õpetaja: | Helgi Suurmets |
Klass: | 12IT, 12TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 19×70 min |
Eesmärgid: | Õpilane kasutab matemaatilist keelt, väljendab oma mõtteid ja lahenduskäike selgelt ja täpselt, koostab ja rakendab sobivaid matemaatilisi mudeleid õpitulemuste omandamiseks. |
Õpitulemused: | Kursuse lõpus õpilane: 1) selgitab matemaatilise modelleerimise ning selle protseduuride üldist olemust; 2) tunneb lihtsamate mudelite koostamiseks vajalikke meetodeid ja funktsioone; 3) kasutab mõningaid loodus- ja majandusteaduse olulisemaid mudeleid ning meetodeid; 4) lahendab tekstülesandeid võrrandite abil; 5) märkab reaalse maailma valdkondade mõningaid seaduspärasusi ja seoseid; 6) koostab kergesti modelleeritavate reaalsuse nähtuste matemaatilisi mudeleid ning kasutab neid tegelikkuse uurimiseks; 7) kasutab IKT vahendeid ülesandeid lahendades. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Matemaatilise mudeli tähendus, nähtuse modelleerimise etapid, mudeli headuse ja rakendatavuse hindamine. Tekstülesannete (sh protsentülesannete) lahendamine võrrandite kui ülesannete matemaatiliste mudelite koostamise ja lahendamise abil. Lineaar-, ruut- ja eksponentfunktsioone rakendavad mudelid loodus- ning majandusteaduses, tehnoloogias ja mujal. Kursuse käsitlus tugineb arvutusvahendite kasutamisele. |
Hindamine: | Kontrolltööde hindamisel lähtutakse järgnevatest hindepiiridest: 5 -> 90-100%, 4 -> 70-89%, 3 -> 50-70%, 2 -> 20-49%, 1 -> 0-19% (sh tegemata töö). Hindepiirid võivad mõnel tööl olla madalamad, kuid neid kindlasti ei tõsteta. Olümpiaadist või muust ainealastest võistlustest osavõtmisel võib õpetaja õpilase vabastada kontrolltöö tegemisest ja hinnata tööd hindega „5“. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Lõpptulemus kujuneb kursuse jooksul tehtud tööde hinnete põhjal. Ükski kursuse jooksul tehtud töö ei jääda tegemata. Kui õpilane soovib saada kõrgemat kursuse hinnet, siis tuleb teha kogu kursuse materjalile arvestustöö. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Võlgnevusi saab likvideerida järelevastamise tunni ajal või siis õpetajaga individuaalselt kokkulepitud ajal. Jelevastamisele ja kohale ei saa mõjuval põhjusel tulla, siis tuleb sellest teavitada aineõpetajat ja järelevastamise õpetajat Tiiu Läänistet: tiiu.laaniste@tammegymnaasium.ee.
|
Õppematerjalid: | Kohustuslik: 1) Lepmann, L jt Matemaatika XII klassile, Koolibri 2013; 2) Lepmann, L jt Ülesandeid gümnaasiumi matemaatika riigieksamiks valmistumisel, Koolibri 2015 Soovituslik: 1) http://www.innove.ee/et/riigieksamid/riigieksamite-materjalid 2) http://www.welovemath.ee/ 3) Kiisel, Erit, „101 ülesannet“ 4) Lepmann, L jt Matemaatika X klassile, Koolibri 2011; 5) Lepmann, L jt Matemaatika XI klassile, Koolibri 2013 6) Veelmaa, A., Valmistu matemaatika riigieksamiks 2022, Maurus 2021 |