Ainepass: XIV kursus. Matemaatika rakendused, reaalsete protsesside uurimine
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Matemaatika ja infotehnoloogia |
Periood: | 3 |
Aine: | Lai matemaatika |
Nimetus: | XIV kursus. Matemaatika rakendused, reaalsete protsesside uurimine |
Õpetaja: | Karin Tepaskent |
Klass: | 12KU, 12LO, 12ME |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Eelduskursused : kõik eelnevad laia matemaatika kursused. |
Maht: | 19-20 auditoorset tundi (üks tund 70 min) |
Eesmärgid: | Õpilane kasutab matemaatilist keelt, väljendab oma mõtteid ja lahenduskäike selgelt ja täpselt, koostab ja rakendab sobivaid matemaatilisi mudeleid õpitulemuste omandamiseks. |
Õpitulemused: | Kursuse lõpus õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): |
Korratakse järgmisi teemasid: algebraliste avaldiste lihtsustamine; juur-, eksponent-, logaritm- ja absoluutväärtust sisaldavad võrrandid; võrratused ja võrratussüsteemid, vektor nii tasandil kui ka ruumis (tehted, pikkus, kollineaarsus, ristseis, nurk kahe vektori vahel); joonte võrrandid tasandil(sirge, parabool, hüperbool, ringjoon); joonte lõikepunktid; trigonomeetrilised avaldised, võrrandid ja funktsioonid; planimeetria ja stereomeetria; tõenäosus ja statistika; funktsiooni tuletise ja integraali leidmist, funktsiooni uurimist (ka tuletise järgi), puutuja võrrandi leidmist, ekstreemumülesande tähendust ja lahendamist; joontega piiratud kujundi pindala ja pöördkeha ruumala, sirgete või parabooli võrrandite koostamine, kehade lõiked; pöördfunktsiooni, perioodilise funktsiooni, paaris- ja paaritu funktsiooni tähendusega seonduv.; aritmeetilist, geomeetrilist ning hääbuvat geomeetrilist jada Iseseisev töö: Õpilane peab tegema ära Stuudiumis märgitud kodused tööd ning õppima selgeks kõik valemid ja mõisted, mida tunnis käsitletud on, ka siis, kui seda pole Stuudiumis eraldi rõhutatud. Tunnist puudunud õpilane teeb iseseisvalt selgeks enne järgnevat tundi eelneva tunni materjalid. |
Hindamine: | Hindamisel lähtutakse järgnevatest hindepiiridest:
Õpet kavandades ning sellest tulenevalt ka hinnates arvestatakse mõtlemise hierarhilisi tasandeid: I faktide, protseduuride ja mõistete teadmine: meenutamine, äratundmine, info leidmine, arvutamine, mõõtmine, klassifitseerimine/järjestamine, tüüpülesannete lahendamine; |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursuse hinne kujuneb:
Kooliastme hinne kujuneb kõigi kohustuslike matemaatika kursuste hinnete aritmeetilise keskmise alusel. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Hindeid ja võlgnevusi saab õpilane likvideerida järelevastamise tunni ajal, üldjuhul 10. päeva jooksul, pärast hinde saamist. Ebaõnnestunud tööd saab uuesti sooritada vaid korra. Kui õpilane saab mitterahuldava kursuse hinde, siis arutatakse lisavõimaluse andmist õppenõukogus. Selleks peab õpilane esitama õppejuhile vastava sooviavalduse. Kui soov rahuldatakse, siis õpilane saab sooritada kursuse arvestustöö, mille maht on terve kursus ja seda saab sooritada uue perioodi alguses järelvastamise ajal |
Õppematerjalid: | Kohustuslik: * Kaldmäe jt. (2021). Gümnaasiumi lai matemaatika VI. Stereomeetria. Matemaatika rakendused ja reaalsete protsesside uurimine. Avita Soovituslik: Veebipõhised materjalid:
|