Ainepass: Disainmõtlemine. Disainiprotsess
Õppeaasta: | 2024/2025 | |
Valdkond: | Loodusained | |
Periood: | 2 | |
Aine: | Disainmõtlemine | |
Nimetus: | Disainmõtlemine. Disainiprotsess | |
Õpetaja: | Tanel Liira | |
Klass: | 10IT, 10KU, 10LO, 10ME, 10TE, 11IT, 11KU, 11LO, 11ME, 11TE, | |
Staatus: | Valikkursus | |
Osalejate kriteeriumid: | Maksimaalne osalejate arv on 22, eeldusained puuduvad |
|
Maht: | 21 |
|
Eesmärgid: | Kursuse eesmärk on õpetada disainmõtlemist kui ühte võimalikku meetodit, millega saavutada eesmärke mistahes valdkonnas. Kursuse käigus tutvutakse erinevate viisidega loova mõtlemise ergutamiseks, probleemide lahendamiseks ja ideede genereerimiseks. Kursuse käigus vaadatakse maailma läbi disaineri silmade. Kursuse käigus antakse ülevaate levinumatest disaini meetoditest ja tööriistadest. 1) Tutvustatakse disaini kui loovat probleemide lahendamise võimalust; |
|
Õpitulemused: |
|
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Disain on oskus luua lahendusi, tooteid ja teenuseid, mis on tulusamad, lihtsamad ja huvitavamad, inimsõbralikumad, ilusamad, loodustsäästvamad ja turvalisemad. Disain teeb elu paremaks. |
|
Hindamine: | Hindamisel lähtutakse gümnaasiumi riiklikkust õppekavas sätestatust. Hindamise põhiline ülesanne on vahetu ja asjakohase tagasisde kaudu toetada õpilase arengut, sealjuures on tähtis õpilase enda roll hindamises. Kasutatakse erinevaid hindamismeetodeid: 1. Tunnitööd 2. Kodutöö 3. Iseseisev töö 4. Grupitöö 5. Lõputöö |
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursus lõpeb praktilise tööga uudsest disainitud tootest, lahendusest või teenusest, mis on ühtlasi ka arvestuse saamise eelduseks. Kursuse läbimist hinnatakse kokkuvõtvalt arvestatud / mittearvestatud. |
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õigeagselt esitamata lõputöö tuleb esitada enne õppeaasta lõppu, aga mitte hiljem kui 15. juunil. |
|
Õppematerjalid: | Esitlusfailid, veebitugi. |