Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepassid

Ainepassid

Ainepass: Funktsioonid I

Õppeaasta: 2024/2025
Valdkond: Matemaatika ja infotehnoloogia
Periood: 2
Aine: Kitsas matemaatika
Nimetus: Funktsioonid I
Õpetaja: Helgi Suurmets
Klass: 11KU
Staatus: Kohustuslik kursus
Osalejate kriteeriumid:

Puuduvad

Maht:

19-20 auditoorset tundi (üks tund 70 min)

Eesmärgid:

Gümnaasiumi matemaatikaõpetusega taotletakse, et kooli lõpetaja
1) arutleb loogiliselt, suudab oma seisukohti põhjendada ja vajadusel tõestada;
2) modelleerib looduses ja ühiskonnas toimuvaid protsesse mõistes matemaatilise mudeli rakendamise võimalikkust;
3) püstitab ja sõnastab hüpoteese ning põhjendab neid matemaatiliste meetoditega;
4) töötab välja lahendusstrateegiaid, suudab luua probleemi lahendamiseks mitmeetapilise kava ja kava rakendamisel lahendab probleemülesandeid;
5) suudab eristada olulist infot vähemolulisest, oskab infot esitada erinevate IKT vahenditega;
6) oskab leida optimaalseimat teed probleemi lahendamiseks kasutades ka IKT-vahendeid;
7) väärtustab matemaatikat;
8) rakendab matemaatikateadmisi igapäevaelus ja edasistes õpingutes.

Õpitulemused:

Kursuse lõpus õpilane:

  1. Selgitab funktsiooni mõistet ja üldtähist ning funktsiooni käigu uurimisega seonduvaid mõisteid, teab pöördfunktsiooni mõistet ning paaritu ja paarisfunktsiooni mõistet;

  2. Skitseerib ainekavaga fikseeritud funktsioonide graafikuid (käsitsi ning arvutil);

  3. Kirjeldab funktsiooni graafiku järgi funktsiooni peamisi omadusi;

  4. Teab arvu logaritmi mõistet ja selle omadusi ning logaritmib ja potentseerib lihtsamaid avaldisi;

  5. Lahendab lihtsamaid eksponent- ja logaritmvõrrandeid astme ning logaritmi definitsiooni vahetu rakendamise teel;

  6. Saab aru liitprotsendilise kasvamise ja kahanemise olemusest ning lahendab selle abil lihtsamaid reaalsusega seotud ülesandeid;

  7. Tõlgendab reaalsuses ja teistes õppeainetes esinevaid protsentides väljendatavaid suurusi.

Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

Õppesisu

  • Funktsioonid y = ax + by = ax2 + bx + cy = a/x
  • Funktsiooni mõiste ja üldtähis.
  • Funktsiooni esitusviisid.
  • Funktsiooni määramis- ja muutumispiirkond.
  • Paaris- ja paaritu funktsioon.
  • Funktsiooni nullkohad. Positiivsus- ja negatiivsuspiirkonnad.
  • Funktsiooni ekstreemumkohad. Funktsiooni kasvamine ja kahanemine.
  • Funktsiooni uurimine.
  • Liitprotsendiline kasvamine ja kahanemine.
  • Eksponentfunktsioon, logaritmfunktsioon.
  • Pöördfunktsioon.
  • Logaritm, logaritm- ja eksponentvõrrandid.

 

Hindamine:

Kontrolltööde hindamisel lähtutakse järgnevatest hindepiiridest:

5 -> 90-100%,

4 -> 75-89%,

3 -> 50-74%,

2 -> 20-49%,

1 -> 0-19% (sh tegemata töö).

Hindamine toimub tehtud kontrolltööde/tööde põhjal. Ükski töö, mis on kursuse jooksul toimunud, ei tohi olla tegemata

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Lõpptulemus kujuneb kursuse jooksul tehtud tööde põhjal. Ükski töö ei tohi olla tegemata

Kui õpilane kasutab töö kirjutamisel kõrvalist abi, siis hinnatakse seda tööd hindega 1 ja see töö järelevastamisele ei kuulu.

Kursuse lõpphinne kujuneb järgmiselt:

5 -> 90-100%,

4 -> 70-89%,

3 -> 50-70%,

2 -> 20-49%,

Kui õpilane soovib oma kursuse hinnet parandada, siis tuleb teha arvestustöö kogu kursuse materjali peale

Kooliastme hinne kujuneb kõigi kohustuslike matemaatika kursuste hinnete aritmeetilise keskmise alusel.

Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

 

Võlgnevusi saab likvideerida neljapäeviti järelevastamise tunni ajal või õpetajaga individuaalselt kokkulepitus ajal

Õppematerjalid:

1) Afanasjeva jt. (2012). Gümnaasiumi kitsas matemaatika VI. Funktsioonid II. Avita 

2) http://www.welovemath.ee/

Kursuste ainepassidest moodustuvad Tartu Tamme Gümnaasiumi ainekavad.

Tagasivaade orkestri tegemistele

Tagasivaade rahvatantsijate tegemistele

Tagasivaade segakoori tegemistele