Õppeaasta: |
2024/2025 |
Valdkond: |
Sotsiaalained |
Periood: |
1 |
Aine: |
Tartu 2024 kultuurikorralduse alused |
Nimetus: |
Tartu 2024 kultuurikorralduse alused |
Õpetaja: |
Arnika Aadusoo |
Klass: |
10IT, 10KU, 11KU, 11LO, 11ME |
Staatus: |
Valikkursus |
Osalejate kriteeriumid: |
Puuduvad
|
Maht: |
14 70-minutilist kontakttundi (esmaspäeval 5. tund ja kolmapäeval 1. tund), 1 kultuurisündmuse vaatlus (2 tundi), 1 projektipäev sündmuse ettevalmistuseks ja läbiviimiseks (3 tundi).
|
Eesmärgid: |
Tutvustada Euroopa kultuuripealinnade ajalugu, Tartu 2024 tiitli saamist ning Ellujäämise Kunstide kontseptsiooni.
Anda õpilasele kultuurikorralduse baasteadmised ning võimalus neid praktikas rakendada.
|
Õpitulemused: |
- Osaleja teab Euroopa Kultuuripealinna ajalugu, oskab tuua näiteid varasemate Euroopa Kultuuripealinnade kogemusest
- Osaleja oskab välja tuua olulisi verstaposte Tartu 2024 tiitli saamises protsessis
- Osaleja mõistab Ellujäämise Kunstide kontseptsiooni, oskab tuua näited Tartu 2024 programmist ja tegevuse mõjust
- Osaleja analüüsib enda kultuuritarbimist ja pakkumust enda piirkonnas (Tartus või Lõuna-Eestis)
- Osalejal osaleb kultuurisündmusel (soovituslikult uus žanr, uus lähenemine)
- Osaleja oskab orienteeruda rahastusallikate, reklaami ja tehnilise produktsiooni maailmas
- Osaleja kasutab Tartu 2024 keskkonnahoidlike sündmuste juhendit sündmuse planeerimisel/analüüsimisel
- Osaleja korraldab koostöös kursusekaaslastega (Ellujäämise Kunstide kontseptsioonist lähtuva) kultuurisündmuse
- Osaleja oskab analüüsida ja reflekteerida oma korralduskogemust
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): |
Kursuse käigus:
- Tegeletakse meeskonnaloome ning üksteise tundmaõppimisega
- Kohtuvad kursusel osalejad kultuurikorralduse praktikutega (vähemalt 3 korda) ning külastavad Tartu kultuuriasutusi (vähemalt 2 korda)
- Saadakse baasteadmised sündmuse rahastamise, "rohelise" korralduse, reklaami ja tehnilise produktsiooni kohta ning rakendatakse neid teadmisi praktiliselt (meeskonnana rahastustaotlus, reklaam, ideekavand, tööjaotus, kokkulepped tehnikutega)
- Analüüsitakse Tartu ja Lõuna-Eesti kultuurimaastikku ning enda kultuuritarbimist
- Külastatakse vähemalt 1 kultuurisündmust ning analüüsitakse seda
- Valmistatakse meeskonnana (osalejatest võib tekkida mitu erinevat meeskonda ja sündmuse ideed) ette 1 ellujäämise kunstide kontseptsioonist lähtuv kultuurisündmus
- Viiakse läbi 1 kursuse raames loodud ellujäämise kunstide kontseptsioonist lähtuv kultuurisündmus (kursuse käigus võib tekkida mitu erinevat sündmust)
- Kirjutatakse 2 refleksiooni (iseseisev töö)
|
Hindamine: |
Töid hinnatakse mitteeristavalt (A/MA):
- Test (1 test tunnis)
- Enda kultuuritarbimise ja Tartu/Lõuna-Eesti kultuurimaastiku analüüs (tunnis)
- Individuaalseid refleksioone ( 2 refleksiooni)
- Rühmatööna esitatud tööd (3 tööd: meeskonna kirjeldus, rahastustaotlus, turundusplaan, sündmuse kava- tunnis)
- Sündmuse korraldamine
Hinnatavaid töid teostatakse valdavalt koolitundide raames. Iseseisvalt tuleb kirjutada 2 refleksiooni ning 1 külastatud sündmuse analüüs. Korraldatava sündmuse toimumisaeg lepitakse kokku kursusel osalejatega.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): |
Kursus on mitteeristava (A/MA) hindamisega (arvestatud/ mittearvestatud). Kursuse läbimiseks tuleb:
- Esitada 2 individuaalset refleksiooni
- Esitada kõik rühmatööd
- Osaleda ühel kultuurisündmusel ning esitada selle vaatluse analüüs hiljemalt 25.11.24
- Korraldada meeskonnana sündmus
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
Kokkuleppel aineõpetajaga, kuid sündmuse ja rühmatöödega seotud hinnete järelevastamine on vaja eelnevalt ka teiste õpilastega kooskõlastada.
|
Õppematerjalid: |
Kursuse läbimist toetavad materjalid, mis on koondatud Stuudiumi vastavale Tera kursusele.
|