Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepassid

Ainepassid

Ainepass: Tartu 2024 kultuurikorralduse alused

Õppeaasta: 2024/2025
Valdkond: Sotsiaalained
Periood: 1
Aine: Tartu 2024 kultuurikorralduse alused
Nimetus: Tartu 2024 kultuurikorralduse alused
Õpetaja: Arnika Aadusoo
Klass: 10IT, 10KU, 11KU, 11LO, 11ME
Staatus: Valikkursus
Osalejate kriteeriumid:

Puuduvad

Maht:

14 70-minutilist kontakttundi (esmaspäeval 5. tund ja kolmapäeval 1. tund), 1 kultuurisündmuse vaatlus (2 tundi), 1 projektipäev sündmuse ettevalmistuseks ja läbiviimiseks (3 tundi).

Eesmärgid:

Tutvustada Euroopa kultuuripealinnade ajalugu, Tartu 2024 tiitli saamist ning Ellujäämise Kunstide kontseptsiooni.

Anda õpilasele kultuurikorralduse baasteadmised ning võimalus neid praktikas rakendada.

 

 

Õpitulemused:
  • Osaleja teab Euroopa Kultuuripealinna ajalugu, oskab tuua näiteid varasemate Euroopa Kultuuripealinnade kogemusest
  • Osaleja oskab välja tuua olulisi verstaposte Tartu 2024 tiitli saamises protsessis
  • Osaleja mõistab Ellujäämise Kunstide kontseptsiooni, oskab tuua näited Tartu 2024 programmist ja tegevuse mõjust
  • Osaleja analüüsib enda kultuuritarbimist ja pakkumust enda piirkonnas (Tartus või Lõuna-Eestis)
  • Osalejal osaleb kultuurisündmusel (soovituslikult uus žanr, uus lähenemine)
  • Osaleja oskab orienteeruda rahastusallikate, reklaami ja tehnilise produktsiooni maailmas
  • Osaleja kasutab Tartu 2024 keskkonnahoidlike sündmuste juhendit sündmuse planeerimisel/analüüsimisel
  • Osaleja korraldab koostöös kursusekaaslastega (Ellujäämise Kunstide kontseptsioonist lähtuva) kultuurisündmuse
  • Osaleja oskab analüüsida ja reflekteerida oma korralduskogemust
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

Kursuse käigus:

  • Tegeletakse meeskonnaloome ning üksteise tundmaõppimisega
  • Kohtuvad kursusel osalejad kultuurikorralduse praktikutega (vähemalt 3 korda) ning külastavad Tartu kultuuriasutusi (vähemalt 2 korda)
  • Saadakse baasteadmised sündmuse rahastamise, "rohelise" korralduse, reklaami ja tehnilise produktsiooni kohta ning rakendatakse neid teadmisi praktiliselt (meeskonnana rahastustaotlus, reklaam, ideekavand, tööjaotus, kokkulepped tehnikutega)
  • Analüüsitakse Tartu ja Lõuna-Eesti kultuurimaastikku ning enda kultuuritarbimist
  • Külastatakse vähemalt 1 kultuurisündmust ning analüüsitakse seda
  • Valmistatakse meeskonnana (osalejatest võib tekkida mitu erinevat meeskonda ja sündmuse ideed) ette 1 ellujäämise kunstide kontseptsioonist lähtuv kultuurisündmus
  • Viiakse läbi 1 kursuse raames loodud ellujäämise kunstide kontseptsioonist lähtuv kultuurisündmus (kursuse käigus võib tekkida mitu erinevat sündmust)
  • Kirjutatakse 2 refleksiooni (iseseisev töö)
Hindamine:

Töid hinnatakse mitteeristavalt (A/MA):

  • Test (1 test tunnis)
  • Enda kultuuritarbimise ja Tartu/Lõuna-Eesti kultuurimaastiku analüüs (tunnis)
  • Individuaalseid refleksioone ( 2 refleksiooni)
  • Rühmatööna esitatud tööd (3 tööd: meeskonna kirjeldus, rahastustaotlus, turundusplaan, sündmuse kava- tunnis)
  • Sündmuse korraldamine 

Hinnatavaid töid teostatakse valdavalt koolitundide raames. Iseseisvalt tuleb kirjutada 2 refleksiooni ning 1 külastatud sündmuse analüüs. Korraldatava sündmuse toimumisaeg lepitakse kokku kursusel osalejatega.

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Kursus on mitteeristava (A/MA) hindamisega (arvestatud/ mittearvestatud). Kursuse läbimiseks tuleb:

  • Esitada 2 individuaalset refleksiooni 
  • Esitada kõik rühmatööd
  • Osaleda ühel kultuurisündmusel ning esitada selle vaatluse analüüs hiljemalt 25.11.24
  • Korraldada meeskonnana sündmus
Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

Kokkuleppel aineõpetajaga, kuid sündmuse ja rühmatöödega seotud hinnete järelevastamine on vaja eelnevalt ka teiste õpilastega kooskõlastada.

Õppematerjalid:

Kursuse läbimist toetavad materjalid, mis on koondatud Stuudiumi vastavale Tera kursusele.

Kursuste ainepassidest moodustuvad Tartu Tamme Gümnaasiumi ainekavad.

Video sellest, kuidas me seenel käisime