Ainepass: Immunoloogia ja mikrobioloogia
Õppeaasta: | 2024/2025 | |
Valdkond: | Loodusained | |
Periood: | 1 | |
Aine: | Immunoloogia ja mikrobioloogia | |
Nimetus: | Immunoloogia ja mikrobioloogia | |
Õpetaja: | Aivar Meldre | |
Klass: | 12LO | |
Staatus: | Suunakursus | |
Osalejate kriteeriumid: | Ainult meditsiinisuuna ja loodussuuna õpilastele. Soovituslik on eelnevalt bioloogia III kursuse läbimine. |
|
Maht: | Õppeaine koosneb 12-14 teoreetilisest loengust ning 1-2 laboripraktikumist. Laboripraktikumide toimumise aja, koha ja kuupäeva täpsustab õpetaja kursuse toimumise jooksul. |
|
Eesmärgid: | Õppeaine eesmärk on anda õpilastele ülevaade põhilistest immunoloogilistest protsessidest; kaasa arvatud sellest, kuidas igapäevaelu immuunsüsteemi ja tervist mõjutab; kuidas teevad omavahel koostööd erinevad immuunrakud ja kuidas toimub immuunvastus; kuidas ja miks kujunevad immunopatoloogilised haigused, sh autoimmuunsus ja allergia, ning kuidas nende haiguste kujunemist ennetada, või sümptomeid leevendada; arendada õpilastes kriitilist ja analüütilist mõtlemist, mis puudutavad immunoloogilisi protsesse, näiteks palavikku ja põletikku ning nendega seonduvaid levinud väärarvamusi; õppida praktilise töö käigus, kuidas toimub spetsiifilise viirushaiguse tuvastamine tänapäevaste meetoditega; õppida praktilise töö käigus, kuidas ja millistele bakteritele mõjuvad teatud antibiootikumid ning miks kõik antibiootikumid kõigi bakteriaalsete haiguste raviks ei sobi. |
|
Õpitulemused: |
|
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursus jaguneb kolmeks osaks: I Immunoloogia – Immuunsüsteemi põhilised nähtused ja osad: immuunorganid, -molekulid, -haigused. II 1. laboripraktikum: Patsiendi koeproovist (SARS-CoV-2) viirusnakkuse tuvastamine RT-PCR meetodiga. III 2. laboripraktikum: Antibiootikumteraapia bakteriaalsete haiguste ravis. (võimalusel ka lisaks faagiteraapia) |
|
Hindamine: | 1. Tööde hinded kujunevad RÕK protsentskaala järgi: https://www.riigiteataja.ee/akt/108032023006 (§ 17.) 2. Kursuse jooksul toimub kaks kirjalikku kontrolltööd, mille käigus kontrollitakse õpilase teoreetilisi teadmisi. 3. Tunnis hindab õpetaja ka õpilase aktiivsust või „teemaga kursis olevust“, s.o küsimustele vastamine, nende esitamine (õpetajale/klassile) ning tunni arutelus osalemine. Õpetaja märgib selliste õpilaste edukust ja aktiivsust jooksvalt üles aktiivsuspunktide kujul. Kui õpilane on kogu kursuse jooksul olnud tunnis aktiivne ja silmapaistev, kogudes sealjuures piisavalt* aktiivsuspunkte, tõstab õpetaja õpilase kursusehinnet 5% võrra. Ka võib õpilane, kellel on piisavalt* aktiivsuspunkte kogutud, kontrolltöös ühe ülesande lahendamata jätta; selle valitud ülesande osakaal arvestatakse kontrolltöö maksimumtulemusest maha. Õpetaja teavitab õpilast või õpilasi, kellel on piisavalt aktiivsuspunkte ning kes seda võimalust kasutada saavad. *See, kui palju aktiivsuspunkte õpilasel kursuse jooksul omandada on vaja, et neid eeliseid kasutada, otsustab jooksvalt õpetaja. Seda seetõttu, et aktiivsuspunktide skaala on suhteline ja sõltub teguritest nagu teiste õpilaste aktiivsus, õpetaja poolt esitatud „aktiivsusküsimuste“ arvukus jm. 4. Hindamisel kasutatakse numbrilist viie palli süsteemi (1-5) ning lisaks märgitakse soorituse protsent (%). See tähendab, et viie pallis süsteemis annavad hinded "3" ja "4" keskmiseks "3,5", mis ümardades teeb koondhindeks "4". Aga protsendi järgi see nii ei pruugi olla: nt kui esimese töö (hindega "3") protsent on 52% ning teise töö (hindega "4") protsent on 76%, teeb see koondhindeks 64% ehk "3". Kursusehinne kujuneb vastavalt GRÕK skaalale: https://www.riigiteataja.ee/akt/108032023006 (§ 17.) 5. Praktikumis täidavad õpilased õpetaja etteantud praktikumiprotokolli. Praktikumiprotokoll tuleb täita lõplikult, st tuleb vastata igale küsimusele, eriti tulemuste analüüsi osas. Praktikumiprotokoll tuleb (korrektselt vormistatult) esitada õpetajale vahetult peale praktikumi või sellega seonduvate tegevuste (tulemuste analüüsimine) lõppemist. 6. Hinnatavatel töödel plagiaadi või maha kirjutamisega vahele jäänud õpilasele kannab õpetaja vastava töö eest sisse hinde “1” ehk “nõrk”. Seda hinnet ei ole õpilasel võimalik tavapärases korras järele vastata (vt TTG õppekava § 13 lõige 8). |
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursuse hinne kujuneb kahe kirjaliku kontrolltöö ja praktikumide koondhinde tulemusena. Kontrolltööde koondtulemus moodustab kursusehindest 2/3. Mõlema kontrolltöö osakaal selles on 50% kursusehindest. Mõlema praktikumi eest saadakse koondhinne, mis moodustab 1/3 kursusehindest. Nende hinnete ehk kursuse koondtulemus ei tohi olla alla 50% (ehk hinde "3" lävend). Samuti peab I kontrolltöö olema positiivse kursusehinde saamiseks sooritatud vähemalt hindele "3" (vähemalt 50%). Vastasel juhul ei saa õpilane kursusehinnet üle hinde "3" ehk "rahuldav".
Kui õpilase osalus kursusel on 85% või enam (st õpilane ei ole puudunud tundidest enam kui kolmel korral), lisab õpetaja õpilase kursuse koondtulemusele 5%.
See tähendab, et positiivse kursusehinde saamiseks peab I kontrolltöö olema kindlasti sooritatud positiivsele hindele, praktikumid peavad olema edukalt läbitud ning muud tööd (tunnikontrollid/tunnitööd/rühmatööd) peavad olema tehtud hindele "arvestatud" ehk "A". Hindeliste tööde koondtulemus ei tohi olla alla 50%. |
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Vastavalt kooli hindamisjuhendile ja järele vastamise korrale. Mõjuval põhjusel eraldi kokkuleppel. |
|
Õppematerjalid: |
|