Õppeaasta: |
2024/2025 |
Valdkond: |
Võõrkeeled |
Periood: |
1, 2, 3 |
Aine: |
Soome keel |
Nimetus: |
Soome keele süvakursus |
Õpetaja: |
Piibe Leiger |
Klass: |
11LO, 11TE, 12LO |
Staatus: |
Valikkursus |
Osalejate kriteeriumid: |
Õpilased on õppinud vähemalt ühe kursuse soome keelt
|
Maht: |
19 ainetundi
|
Eesmärgid: |
Kursusega taotletakse, et õpilane
1) suurendab oma soome keele sõnavara, seostab uusi sõnu ja väljendeid varem õpitutega;
2) õpib ja kinnistab erinevate grammatiliste vormide moodustamist;
3) harjutab erinevate tekstide lugemist ja mõistmist;
4) harjutab dialooge erinevatel teemadel;
5) õpib kirjutama erinevaid tekste;
6) mõistab ja väärtustab eesti ning soome kultuuritraditsioonide sarnasusi ja erinevusi.
|
Õpitulemused: |
Läbinud kursuse, õpilane
1) omab piisavalt sõnavara lihtsamate vestluste, dialoogidega toimetulekuks;
2) mõistab lihtsate sõnumite ja tekstide sisu;
3) oskab moodustada olulisemaid küsimusi ja neile vastata;
4) ei eksi erinevate grammatiliste vormide moodustamisel;
5) koostab lihtsaid tekste erinevatel teemadel;
6) tunneb huvi soome kultuuri ja traditsioonide vastu.
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): |
Käsitletavad teemavaldkonnad:
mina ja minu pere; kool, õpingud, harrastused; Soome ja Eesti loodus; Soome ja Eesti traditsioonid, tähtpäevad; Soome ja Eesti kultuuriilmingud: kirjandus, muusika, kujutav kunst; tähtsamad faktid Soome ajaloost.
Omandatavad keeleteadmised:
käänd- ja pöördsõnade astmevaheldus; käänd- ja pöördsõnade muutmistüübid; mitmuse vormide moodustamine; hulgasõnade kasutamine; järgarvsõnade käänamine; omadussõnade võrdlusastmed; mineviku moodustamine; käskiva ja tingiva kõneviisi vormide moodustamine; passiivivormide moodustamine.
|
Hindamine: |
Kursuse jooksul saadakse 6 arvestuslikku hinnet. Neist 3 ulatuslikumate tööde eest (kontrolltöö, pikem suuline vestlus, dialoog või rolliesitus); 3 moodustuvad kahest omavahel seonduvast protsessihindest (näiteks rühmatöös osalemise hinne + seda rühmatööd ettevalmistava kodutöö hinne);
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): |
Kursusehinne pannakse välja arvestuslike tööde põhjal. Positiivse kursusehinde saamiseks peavad kõik arvestuslikud tööd olema sooritatud vähemalt hindele „rahuldav“.
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
Arvestusliku töö ajal puudunud või töö mitterahuldavalt sooritanud õpilasel tuleb töö kahe nädala jooksul järele vastata. Tõsise terviserikke puhul saab ajapikendust kokkuleppel õpetajaga.
|
Õppematerjalid: |
Kaare Sark „Hyvä, parempi, paras“ (Soome keele õppekomplekt algajatele)
Margit Kuusk „Suomi selväksi“ (Soome kele õpik)
Madean Altsoo „Soome keele grammatika“
„Soome ja soomlased“ Elias Lönnroti Seltsi väljaanne
Sõnaraamatud (soome – eesti ja eesti – soome)
Õpetaja koostatud töölehed, mängud
http://www.koolielu.ee
http://www.keelesild.ee
http://www.lukukeskus.fi/virtuaalivierailut
http://www.kirjekyyhky.wordpress.com
|