Ainepass: Ajastud,voolud ja žanrid kirjanduses I
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 1 |
Aine: | Kirjandus |
Nimetus: | Ajastud,voolud ja žanrid kirjanduses I |
Õpetaja: | Liina Nagel |
Klass: | 10TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | puuduvad |
Maht: | 20 auditoorset tundi |
Eesmärgid: | saada ülevaade maailma kirjanduse ajaloost antiigist 19. sajandini, tutvuda eesti kirjandusloo algusega. Kursuse vältel tegelevad õpilased kirjandustekstide tõlgendamisega. |
Õpitulemused: | õpilane: |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | kirjandusperioodide ja -voolude kujunemine ning muutumine antiigist kuni romantismini, loetud kirjandusteoste seosed ajastu ja kultuuriga ning vormi- ja sisutunnused. Dramaatika: antiiktragöödia (Sophokles), keskaegne teater, renensansiaegne draama (Shakespeare), klassitsislik draama (Molière'i komöödiad), draama 19. sajandil. Lüürika ja lüroeepika: luulevormid ja -žanrid eri ajastutel. Eepika: eepos, novelli teke ja tunnused. Romaani kujunemine ja tunnused. Eesti kirjanduse sünd, romantism Eestis. Sophokles “Kuningas Oidipus” – loeme koos
|
Hindamine: | õpilane loeb kodus (ja ka koolis) erilaadi kirjandusteoseid ning teeb koolis nende põhjal töid. Kokku on 4 arvestuslikku tööd, kursus on arvestatud, kui vähemalt 3 tööd on vastatud positiivsele hindele. Et kursus oleks "4" või "5", siis ei tohi hinnete seas olla "1" või "2". Lisaks peab olema esitatud "Kuningas Oidipuse" tööleht. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | arvestuslike tööde keskmine hinne. Kooliastme hinne: aritmeetiline keskmine kõikide kirjanduse kursuste peale, kui hinne kahevahel, siis saavad määravaks 12. klassi kirjanduse kursuste hinded. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | arvestuslikud tööd järelevastamise ajal, eelnevalt suhelda õpetajaga |
Õppematerjalid: | A. Nahkur „Kirjandus antiigist renessansini“, A. Nahkur „Kirjandus barokist romantismini“, A. Nahkur "Realismist postmodernismini", töölehed ja muu materjal õpetaja käest + kirjandusteosed. |