Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepassid

Ainepassid

Ainepass: Praktiline eesti keel II

Õppeaasta: 2024/2025
Valdkond: Keel ja kirjandus
Periood: 1
Aine: Eesti keel
Nimetus: Praktiline eesti keel II
Õpetaja: Katrin Roodla
Klass: 11LO
Staatus: Kohustuslik kursus
Osalejate kriteeriumid:

Puuduvad

Maht:

20 tundi

Eesmärgid:

Arendada lisaks keelereeglite omandamisele nii esinemis- kui ka kirjutamisoskust, keskenduda tekstide kriitilisele hindamisele ning praktiseerida kokkuvõtte, referaadi, arvamuse, arvustuse ja essee kirjutamist. Arutlevate tekstide kirjutamisel järgida teksti loogilise ülesehituse, argumentide sõnastamise, põhjenduste ja seoste loomise ning näidete esitamise põhimõtteid.

Õpitulemused:

Õpilane:
1) edastab oma tundeid, mõtteid ja hinnanguid nii isiklikus, avalikus kui ka ametlikus suhtluses;
2) argumenteerib selgelt ja veenvalt, kaitseb oma seisukohti aruteludes;
3) kuulab avalikku esinemist ning esitab ettekandjale küsimusi;
4) kasutab erinevaid teabeotsingu strateegiaid;
5) loeb ja hindab kriitiliselt eri liiki meedia- ja tarbetekste;
6) teeb eri allikatest pärineva info ja arutluskäikude põhjal kokkuvõtte;
7) kirjutab uudise, arvamusloo ja arvustuse, koostab koosoleku memo;
8) kirjutab mitme allika põhjal referaadi, kasutab viitamissüsteeme ja väldib plagiaati;
9) kinnistab ja parandab oma õigekirja- ja kirjakeeleoskust;
10) leiab loetud tekstidest huvitavaid sõnu ja väljendeid;
11) selgitab ja põhjendab teksti autori keelevalikuid.

Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

Sõnumi edastamine erinevate keelevahenditega. Keelelise väljenduse paindlikkus, otsesem ja kaudsem väljendumine.

Ratsionaalsete, emotsionaalsete ja eetiliste argumentide kasutamine ja eristamine. Veenmine ja mõjutamine, kallutatuse ja manipuleerimise äratundmine.

Meediatekstide kriitiline analüüsimine. Süstemaatiline sõnavaraarendus: üldkasutatavad võõrsõnad, meediaterminoloogia. Erinevad teabeotsingustrateegiad: lehitsemine, kiirotsing, liitotsing, andmebaasid jm

Õigekirja- ja õigekeelsusküsimuste, vormimoodustuse kordamine. Keeleallikate teadlik kasutamine. Erinevate meediatekstide analüüsimine ja mõistmine. Teksti eesmärgi ja vaatenurga mõistmine. Mõjutamisvõtted.

Hindamine:

Arvestuslikud hinded: 1 kirjand, 1 lugemisülesanne, 2 kontrolltööd. Protsessihinded saadakse vajadusel tunni- ja kodutööde eest. Kirjandit ja lugemisülesannet hinnatakse  riigieksami hindamiskriteeriumide järgi. Kirjandi ja lugemisülesande hinded on suurema kaaluga. Mitterahuldavalt sooritatud või esitamata arvestuslik töö tuleb järele vastata.

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Kursusehinne kujuneb kursuse jooksul saadud arvestuslikest hinnetest. Tunnikontrollide, kodu- või tunnitööde hinded on enesekontrolliks ja vajadusel mõjutavad kursusehinnet, kui see jääb arvestuslike hinnete põhjal kahe hinde vahele. Kui mitterahuldavaid või nõrku arvestuslikke hindeid on kaks või rohkem, tuleb kursusehinne mitterahuldav. Kui hinnete hulgas on üks mitterahuldav või nõrk hinne, siis ei saa kursusehinne olla kõrgem kui rahuldav. 

Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

Võlgnevused saab likvideerida järelevastamise ajal kokkuleppel õpetajaga vastavalt TTG kodukorrale või sooritades kursuse arvestustöö arvestuste nädalal.

Õppematerjalid:

Puksand „Johannes 2“ õpik ja töövihik, töölehed ja materjalid õpetaja käest ja Stuudiumis.

Kursuste ainepassidest moodustuvad Tartu Tamme Gümnaasiumi ainekavad.

Video sellest, kuidas me seenel käisime