Ainepass: Meditsiini ja tervishoiu alused 1.-3. kursus (sh praktika)
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1, 2, 3 |
Aine: | Arstiteaduse alused |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 1.-3. kursus (sh praktika) |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 10ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Meditsiiniklassi suunakursus |
Maht: | 2 kursust + 1 praktikakursus. Kursused toimuvad vastavalt kokkulepetele TÜ, THKK jt asutustega, eraldi plaani alusel, mille õpetaja õpilastele Stuudiumi kaudu teatab. |
Eesmärgid: | Õppeaine kirjeldus
Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane:
|
Õpitulemused: | Õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 10.klassi kursused: Meditsiini ja tervishoiu alused I ja II kursus, üldteemal Arstiteaduse alused, prekliinilised valdkonnad. * Õppesisu teemad võivad veidi varieeruda, sõltuvalt kõrgkoolide võimalustest ja kooliga koostööst tulenevatest vajadustest.
Iseseisev töö: e-portfoolio/blogi koostamine koostöös rühmakaaslastega.. Meditsiinipraktika – üks kursus, koostöös Tartu Tervishoiu Kõrgkooli jt asutustega.
|
Hindamine: | Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud ehk A/MA). Meditsiinipraktika hinnatakse eraldi õpilase koostatava praktikapäeviku (sissekannete hulga ja kvaliteedi, analüüsi ja teadmiste-arusaamiste) ja praktikale järgnevas ühisarutelus osalemise alusel, hindamine on samuti arvestuslik. Õpilastel on tarvis teha õppepäeva jooksul endale märkmeid, et seejärel koostada blogi/kodulehe sisskanne võimalikult peagi (nädala jooksul). Blogi tuleb teha avalikuks ning selle aadress lisada õpetaja osutatud kohta Drives: 10.ME klass: https://docs.google.com/document/d/1Gwjv8X5TJ77Giz961uKI9b2iQE7Cm-W_RJnoOESH3QY/edit?usp=sharing Blogide kaitsmine komisjoni ees või muu kursusi kokkuvõttev tegevus toimub kursuste lõpus maikuus). Blogi/koduleht tuleb teha 2 – 3 liikmelistes rühmades, koostöös. Plagiaat sissekannetes on keelatud – eesmärk on ju õppe mõtestamine iseenda jaoks.
1) Sissekannetes tuleb austada patsientide jt isikute privaatsust – nt on keelatud inimesi ilma loata pildistada, nende nimesid ja haiguslugu seostada (tuleb kirjeldada anonüümselt ja kuupäevadeta – nt: „räägiti kellestki…, kunagi toimunud juhtumist, kus…“). 2) Blogis tuleb iga osaletud õppepäeva kohta kirjutada: a. Teema, toimumisaeg- ja koht, õppejõud b. Mida õpetati, mida nägite – st kirjeldus meditsiini ja tervishoiualasest sisust. c. Kui võimalik (kui tutvustatakse), iseloomustage üht teile uut aparaati või meetodit teaduses, uurimistöös, rakendamises praktikasse jne. d. Kirjutage välja 2-3 teile seni tundmatut loodusteaduslikku vm mõistet koos selgitusega. Seletuse saate ka pärast õppepäeva interneti vm abil lisada. e. Kuidas on õppepäevaga seotud teie varasemad teadmised, koolis jm õpitu? Tooge näited. Seosed nt erinevates õppeainetes õpituga/õpitavaga. (Nt keemias õpiti pH-d, seda tarkust on meditsiinis tarvis…(kus/miks). Loodusteadustega nagunii, kuid ka humanitaar- ja sotsiaalainetega. 3) Lisada iga õppepäeva kohta vähemalt üks illustratsioon. Pilt teha ise, kasutada teise õpilase tehtud pilti (viidata!) või leida see internetist (viidata ja kasutada autoriõigustega kooskõlas!). Illustratsioone leiab nt Wikimedia Commons (https://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page ), või Flickr commons (https://www.flickr.com/commons ), Unsplash (https://unsplash.com/ jne lehtedelt, otsi Creative Commons litsentsiga pilte. Tähelepanu: „Põetuse ja sidumise“ teemat blogis kajastama ei pea. See õpe toimub kooli projektipäevade ajal (5.-6. märts) ning arvestuslikult 4 „tavalist“ õppepäeva (2×70 min). Blogi/kodulehe hindamiskriteeriumid (õpetaja/komisjoni hinnang, kas lugeda sissekanne arvestatuks): 1) Õppepäeva sisu edastamine: sisukus, selgus, teema ammendavus (sh ülaltoodud, p.2 a – f) nõuete täidetus). Igaühe eneseanalüüs (blogis) ja blogi kaitsmine. 2) Keeleline korrektsus 3) Illustratsioonide olemasolu, kohasus ja autoriõigustega arvestamine (viitamine, illustratsioonide litsentsitingimused jms. Vt nt: https://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/oppematerjalide-autorioigus/ ja http://www.hkhk.edu.ee/autorioigus/ ) 4) Vormistamine (sh aeg, koht, nimed), tehniline korrektsus ja IKT vahendiga loodu kasutajasõbralikkus.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Arvestuse saamiseks peab:
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õppepäevadel osalemist ei ole võimalik korrata. Põhjendatud erandjuhtudel tuleb antud teemal teha blogisissekanne õpetaja antud teemal. |
Õppematerjalid: | Õppematerjalid: Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul. Blogi/kodulehe sissekannete loomine koostöös ja eneseanalüüs õppepäevadel osalemisest. |