Ainepass: Trigonomeetrilised funktsioonid. Funktsiooni tuletis. IX kursus
Õppeaasta: | 2023/2024 |
Valdkond: | Matemaatika ja infotehnoloogia |
Periood: | 3 |
Aine: | Kitsas matemaatika |
Nimetus: | Trigonomeetrilised funktsioonid. Funktsiooni tuletis. IX kursus |
Õpetaja: | Svetlana Goidina |
Klass: | 11KU |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 19-20 auditoorset tundi (üks tund 70 min) |
Eesmärgid: | Gümnaasiumi matemaatikaõpetusega taotletakse, et kooli lõpetaja: |
Õpitulemused: | Kursuse lõpus õpilane: 1. Loeb trigonomeetriliste funktsioonide graafikuid; 2. Lahendab graafiku järgi trigonomeetrilisi põhivõrrandeid etteantud lõigul; 3. Selgitab funktsiooni tuletise mõistet, funktsiooni graafiku puutuja mõistet ning funktsiooni tuletise geomeetrilist tähendust; 4. Leiab funktsioonide tuletisi. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Õppesisu Funktsioonide y = sin x, y = cos x, y = tan x graafikud. Mõisted arcsin m, arccos m ja arctan m. Näiteid trigonomeetriliste põhivõrrandite lahendite leidmise kohta. Funktsiooni tuletise geomeetriline tähendus. Joone puutuja tõus, puutuja võrrand. Funktsioonide y = xn (n∈Z), y = ex, y = ln x tuletised. Funktsioonide summa, vahe, korrutise ja jagatise tuletised. Funktsiooni teine tuletis. Iseseisvad tööd tulevad kursusel jooksvalt (näiteks kodused tööd). Niipuudunud kui ka tunnis kohal olnud õpilane peab enne järgnevat tundi tegema omane selgeks eelneva tunni materjalid, olenemata sellest, kas seda klassis kodutööna öeldakse või Stuudiumisse kirja pannakse. |
Hindamine: | Kontrolltööde hindamisel lähtutakse järgnevatest hindepiiridest: 5 -> 90-100%, 4 -> 75-89%, 3 -> 50-74%, 2 -> 20-49%, 1 -> 0-19% (sh tegemata töö). Kontrolltööde puhul lähtutakse matemaatikateadmiste üldisest seotusest, seega võib töös küsida lisaks antud ainepassis kirjeldatud sisule ja õpiväljunditele ka eelnevatel kursustel õpitud elemente.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Hindamine toimub kursuse kahe kontrolltööde põhjal. Kursuse kõik kontrolltööd peavad olema sooritatud. Arvestan ka õpilase pidevat arengut, aktiivset tööd tunnis ja kodus. Kui õpilane jääb töö kirjutamisel vahele kõrvalise abi kasutamisega, siis hinnatakse tööd 1, see töö järelevastamisele ei kuulu. Kooliastmehinde väljapanemisel arvestatakse õpilase arengut, s.t et 12. klassi kursusehinded on olulisema kaaluga (iga järgnev kursus eelneva ees) kui 10. klassi või 11. klassi kursusehinded, samuti 11. klassi kursusehinded olulisemad kui 10. klassi kursusehinded. Hinnete piiripealset kujunemist kooliastme lõpus käsitletakse selle põhimõtte alusel |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Hindeid ja võlgnevusi saab õpilane likvideerida järelevastamise tunni ajal, üldjuhul 10. päeva jooksul, pärast hinde saamist. Ebaõnnestunud tööd saab uuesti sooritada vaid korra. Kui õpilane saab mitterahuldava kursuse hinde, siis arutatakse lisavõimaluse andmist õppenõukogus. |
Õppematerjalid: | 1) Afanasjeva jt. (2012). Gümnaasiumi kitsas matemaatika VI. Funktsioonid II. Avita 2) Lepmann, L jt Matemaatika XI klassile, Koolibri 2013 3) Kaldmäe, K jt Gümnaasiumi lai matemaatika III, Avita 2018
|