Õppeaasta: | 2022/2023 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | |
Aine: | Meditsiinipraktika |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 3. kursus,praktika |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 10ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | 10.kl meditsiini ja tervishoiu praktika |
Maht: | 1 kursus |
Eesmärgid: | Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane: - teadvustab oma huvisid, võimeid ja oskusi, mis võimaldavad adekvaatse enesehinnangu kujunemist ning konkreetsete karjääriplaanide tegemist;
- väärtustab enese ja teiste tervist;
- saab ülevaate prekliiniliste ja kliiniliste meditsiini ja tervishoiuerialade uurimis- ja tegevusvaldkondadest;
- saab ülevaate inimorganismi osade ehitusest, talitlusest, häiretest ja haigustest, mõistab nendevahelisi seoseid;
- mõistab inimkeha talitluslike häirete ja haiguste peamisi põhjusi ja tagajärgi ning seoseid terve inimese kehatalitlusega;
- tutvub ja saab ülevaate kaasaegses meditsiinis ja tervishoius kasutatavatest vahenditest ja meetoditest, arstide, õdede jt tervishoiutöötajate töö teoreetilistest alustest;
- tutvub ja saab ülevaate kaasaegses meditsiinis haiguste ennetamisel, diagnoosimisel ja ravis kasutatavatest vahenditest ja meetoditest;
- saab ülevaate arstide, õdede, põetajate jt tervishoiutöötajate tegevusvaldkondadest ja igapäevatööst;
- tutvub meditsiini ja tervishoiu valdkonna ametite/elukutsetega, õppides tundma vastavaid haridus- ja koolitusvõimalusi;
- harjutab kõrgkoolide õppejõudude loengute ja praktikumide sisu mõistmist meditsiinist ja tervishoiust; omab võimalust saada spetsialistidelt vastuseid meditsiini ja tervishoiu küsimustes;
- harjutab meditsiini ja tervishoiu valdkondades vaatlus- ja praktilisi oskusi;
- kasutab teabeallikaid meditsiini ja tervishoiualase teabe leidmiseks ja analüüsiks
- arendab oma digipädevusi (lähtudes HITSA digipädevuste mudelist õppurile, https://www.hm.ee/sites/default/files/digipadevuse_mudel_2016veebiuus.pdf);
- on loov ning motiveeritud elukestvaks õppeks ja koostööks, kujundab valmisolekut iseseisvaks karjääriotsuste tegemiseks.
|
Õpitulemused: | Õpilane: - väärtustab enese ja teiste inimeste tervist, oskab vältida peamisi riskitegureid tervisele;
- on võimeline mõistma õppejõudude teemakohaste loengute ja praktikumide sisu, tegema vastavate teemade piires järeldusi ja kokkuvõtteid;
- omab ülevaadet prekliiniliste ja kliiniliste meditsiini ja tervishoiuerialade uurimis- ja tegevusvaldkondadest;
- omab ülevaadet kaasaegses meditsiinis ja tervishoius haiguste ennetamisel, diagnoosimisel ja ravis kasutatavatest vahenditest ja meetoditest;
- omab ülevaadet inimkeha osade ehitusest ja talitlusest ning mõistab osadevahelisi seoseid;
- omab ülevaadet inimorganismi talitluslikest häiretest ja haigustest ning mõistab nende peamisi põhjusi ja tagajärgi, seoseid terve inimese kehatalitlusega;
- omab ülevaadet arstide, õdede, põetajate jt tervishoiutöötajate tegevusvaldkondadest, igapäevatööst ja töö teoreetilistest alustest;
- on võimeline omandatud teadmisi ja oskusi kasutama eri mõtlemistasanditel (vastavalt Bloomi taksonoomiale: teadmine, mõistmine, rakendamine, analüüs ja süntees, põhjendatud hinnangu andmine);
- oskab seostada õpitud bioloogia ja keemia ning selle alaharude teadmised ja oskused meditsiini ja tervishoiu teemadega;
- omab ettekujutust meditsiini ja tervishoiu teemade käsitlusest internetis; suhtub kogutavasse teabesse kriitiliselt ja on analüüsivõimeline teemakohase teabe töötlemisel;
- omab ettekujutust loodusteaduste (sh bioloogia) ja meditsiini tihedatest seostest ning vastavatest elukutsetest;
- on saanud kogemuse vaatlus- ja praktiliste oskuste kasutamisel meditsiini ja tervishoiu valdkondades;
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Koostöös Tartu Tervishoiu Kõrgkooli, TÜ kliinikumi jt asutuste ja spetsialistidega: toitumine, energiakulu ja tervis; mikrobioloogia; patsiendi abistaimse võtted, elulised näitajad. |
Hindamine: | Meditsiinipraktika hinnatakse eraldi õpilase koostatava praktikapäeviku (sissekannete hulga ja kvaliteedi, analüüsi ja teadmiste-arusaamiste) ja praktikale järgnevas ühisarutelus osalemise alusel, hindamine on arvestuslik. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kooliastmehinded kujunevad järgmiselt: - Nädalati toimuvate õppepäevadega seotud kursuste (10.kl I.-II. ja 11.kl IV.-V) mitteeristavate (A/MA) hinnete alusel.
- Meditsiinipraktikad (III kursus/10.kl ning VI kursus 11.kl) hinnatakse eraldi ja samuti mitteeristavalt (A/MA), kooliastmehinne pannakse välja nende alusel. Kumbki praktika kursus ei tohi olla mittearvestatud.
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Praktikal osalemist ei ole võimalik korrata. Põhjendatud erandjuhtudel puudumise tõttu tuleb vastavatel teemadel teha mini-uurimus teoreetiliselt. |
Õppematerjalid: | Õppematerjalid: Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul, toimunust ja enesearengust analüüsi koostamine. |