Ainepass: Kirjandusteose analüüs ja tõlgendamine (X klass)
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 3 |
Aine: | Kirjandus |
Nimetus: | Kirjandusteose analüüs ja tõlgendamine (X klass) |
Õpetaja: | Heily Soosaar |
Klass: | 10TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | puuduvad |
Maht: | 19 70-minutilist tundi |
Eesmärgid: | Kursuse õpetusega taotletakse, et õpilane: |
Õpitulemused: | Kursuse läbimise järel õpilane: |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kirjanduse olemus ja roll Omaelulooline kirjutamine. Elulookirjandus.Intertekstuaalne ehk tekste seostav käsitlusviis. Reisikirjad ("Minu…"-sari). Luuleteksti analüüs ja tõlgendamine. Lüürilise mina vaatepunkt. Lüüriline eneseväljendus ja lüüriline kirjeldus. Luulekeele kujundlikkus. Artur Alliksaar, Betti Alver, Ernst Enno, Doris Kareva, Ilmar Laaban, Kalju Lepik, Juhan Liiv, Viivi Luik, Paul-Eerik Rummo, Hando Runnel, Marie Under, Debora Vaarandi, Juhan Viiding, Henrik Visnapuu jt. Lugeda 1 luulekogu.Iseseisev töö: käsitletavate teoste läbilugemine. |
Hindamine: | Kursusel saadavad hinded jagunevad arvestuslikeks (mahukamad tööd, raamatute sisutööd ja analüüsid) ja protsessihinneteks, mis on väiksema kaaluga ja saadakse nt rühmatöös osalemise eest. Kursuse jooksul tehtavate tööde hindamisel lähtutakse eelkõige loetud teoste probleeme ja analüüsi käsitletavatest töödest. Kohustuslik on lugeda läbi ettenähtud proosateosed (novellid ja 3 proosateost) ja üks luule valikkogu ja nende põhjal teha vastavad tööd. Hindamiskriteeriumid on järgmised: Arvestuslike kirjalike tööde hindamisel võetakse aluseks järgmine protsendiskaala: |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kokkuvõttev hinne kujuneb perioodi jooksul saadud hinnete põhjal, kuid "hea" või "väga hea" kursusehinde saamiseks ei tohi arvestuslike hinnete seas olla „mitterahuldavat“. Kokkuvõtva hinde panemisel on suurema kaaluga arvestuslikud hinded. Kolm protsessihinnet omavad ühe arvestusliku hinde kaalu, mida arvestatakse kokkuvõtva hinde panemisel. Perioodihinde panemisel arvestatakse õpilase aktiivset osavõttu tundidest. Kooliastmehinne kujuneb kõikide perioodihinnete keskmise alusel, kusjuures olulisemad on viimaste kursuste hinded (vastavalt teoste keerukusastmele). |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Arvestusliku töö ajal puudunud õpilasel tuleb see järele vastata 2 nädala jooksul hinde sissekandmise ajast e-päevikusse. Mõjuvatel põhjustel saab õpetajaga sõlmda erikokkuleppe. Mõjuva põhjuseta hiljem esitatud töö hinnet alandatakse. Kui õpilane ei ole mõjuva põhjuseta õigeaegselt lugenud läbi nõutud kirjandusteost, ei saa selle teose käsitluse eest enam maksimaalset hinnet või tuleb järeltööna sooritada keerukam töö. Kui õpilasel on kursuse jooksul 2 teose vastamise hinne mitterahuldav, tuleb teha arvestuste nädalal vastava materjali peale suuline arvestus.Kui õpilane on puudunud 1/3 ainetundidest, tuleb tal sooritada arvestuste nädalal suuline arvestustöö. |
Õppematerjalid: | E. Lepik, E. Kess „Maailm veetilgas“, S. Nootre töövihik „Kirjanduse kõnekus“ (osaliselt), S. Nootre õpik "Kirjanduse kõnetus", K. Rannaste, K. Talviste "Sõnakunsti jäljed" |