Ainepass: 20. sajandi kirjandus
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 2 |
Aine: | Kirjandus |
Nimetus: | 20. sajandi kirjandus |
Õpetaja: | Liina Nagel |
Klass: | 12LO |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | puuduvad |
Maht: | 20 70-minutilist tundi |
Eesmärgid: | kursuse õpetusega taotletakse, et: |
Õpitulemused: | kursuse lõpus õpilane: |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 20. sajandi kirjanduse voolud ja suunad. Modernistlik proosa. Elutõde ja kunstitõde. Kirjandus ja ühiskondlik-poliitilised vastuolud. Kirjandus ja ebaõiglus. „Kadunud põlvkond“. Erich Maria Remarque'i teos "Taeval ei ole soosikuid" või Francis Scott Fitzgeraldi teos "Suur Gatsby". Düstoopia. George Orwell "1984", Aldous Huxley "Hea uus ilm", Ray Bradbury „451° Fahrenheiti“, Margaret Atwood "Teenijanna lugu". Eesti kirjandusrühmitused. Noor-Eesti. Siuru. Tarapita. Marie Underi jt luuletuste lugemine. 20. sajandi eesti proosa. 1960.–1980. aastate proosa muutused. 1970.–1980. aastate uus põlvkond. Modernistlik draama. Absurditeater. 20. sajandi eesti draama. A. H. Tammsaare „Juudit“. 1960.–1970. aastate teatriuuendus Eestis. Maagiline realism, postmodernism. Modernism Eestis. Arvo Valtoni ja Mati Unti novellid. Eesti ajalugu eesti romaanis. Jaan Kross ("Keisri hull"), Viivi Luik. Modernism 1960.–1970. aastate luules. Luule poeetiline alltekst. Kassetipõlvkond. Mõisteid: absurdidraama, absurditeater, akmeism, avangardism, eksistentsialism, ekspressionism, futurism, grotesk, imažism, impressionism, kadunud põlvkond, kassetipõlvkond, maagiline realism, modernism, pagulaskirjandus, postmodernism, sümbolism, sürrealism, uusromantism. |
Hindamine: | õpilane osaleb tundides aruteludes, lahendab ülesandeid iseseisvalt ja rühmas (protsessihinded), loeb kohustuslikku kirjandust, teeb nende põhjal arvestuslikke töid. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | kursust kokkuvõttev hinne kujuneb perioodi jooksul saadud arvestuslike hinnete põhjal (raamatutööd). Kursus on arvestatud, kui vastatud on vähemalt 3 teost (vt Stuudiumis nimekirja). Arvestuslike hinnete seas ei tohi olla „1“ ega „2“, et kursusehinne oleks „4“ või „5“. Õpilase kursusehinnet alandatakse, kui tema 4 ja rohkem protsessihinnet (tunni- või ja kodutööd) on „tegemata“ või „mittearvestatud“. Kui kursusehinne on kahevahel, siis õpilane saab kõrgema hinde, kui enamik tunni- ja kodutöid on tehtud arvestuslikul tasemel (õpetaja lisab Stuudiumisse kommentaare, kuidas õpilane on ülesandeid sooritanud, mis tasemel, kui aktiivselt on ta võtnud osa aruteludest). Kooliastme hinne: aritmeetiline keskmine kõikide kirjanduse kursuste peale, kui hinne kahevahel, siis saavad määravaks 12. klassi kirjanduse kursuste hinded. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | tegemata, mittearvestatud tööd järelevastamise ajal, eenevalt suhelda õpetajaga |
Õppematerjalid: | J. Kaus „20. sajandi kirjandus“, Annus jt „20. sajandi I poole eesti kirjandus“, Annus jt "Uuem eesti kirjandus", paljundatud töölehed ja materjalid õpetaja käest (lisatakse jooksvalt ka Tera kausta) |