Ainepass: Meedia ja mõjutamine
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 1 |
Aine: | Eesti keel |
Nimetus: | Meedia ja mõjutamine |
Õpetaja: | Katrin Roodla |
Klass: | 11IT |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 20 auditoorset tundi |
Eesmärgid: | 1. Anda ülevaade meedia liikidest, meediatekstide eripärast ja arendada oskust suhtuda meediasse teadlikult ning kriitiliselt. 2. Parandada õigekeelsusoskust. 3. Valida ja kasutada erinevaid meediakanaleid. |
Õpitulemused: | Kursuse lõpetamisel õpilane: |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Tekstide tõlgendamine, retseptsiooni erinevuse põhjused: teadmised, isiklik kogemus, kultuuritaust. Tekstide liigitamine ja analüüs. Olulisemad meediažanrid (uudis, reportaaž, intervjuu, arvamus). Keel info ja suhteloome teenistuses. |
Hindamine: | Arvestuslikud hinded: 1 lugemisülesanne, 1 kirjand, 2 kontrolltööd, ise loodud meediatekstide hinne rühmatööna valminud ajalehes, ettekanne, õpimapp. Protsessihinded saadakse vajadusel tunni- ja kodutööde eest. Kirjandit ja lugemisülesannet hinnatakse riigieksami hindamiskriteeriumide järgi. Ettekande ja õpimapi hindamiskriteeriumid on kirjas vastavates hindamismudelites, mille õpilased saavad kätte koos tööülesandega. Õpimapp esitatakse koos selle analüüsiga kursuse viimasel tunnil. Mitterahuldavalt sooritatud või esitamata arvestuslik töö tuleb järele vastata. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursusehinne kujuneb arvestuslikest hinnetest; suurema kaaluga on kirjandi, lugemisülesande ja kontrolltöö hinded. Kui mitterahuldavaid või sooritamata töid on 2 või rohkem, siis on kursusehinne mitterahuldav; ühe mitterahuldava või sooritamata töö puhul ei saa kursusehinne olla parem kui rahuldav. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Võlgnevused saab likvideerida vastavalt koolis kehtestatud korrale järelevastamise ajal kokkuleppel õpetajaga kahe nädala jooksul või arvestuste nädalal (NB! tööd on võimalik järele vastata ühe korra). |
Õppematerjalid: | K. Kask „Meedia mõju“; E. Tisler, L. Tankler ”Meedia ja mõjutamine”; R. Bobõlski, M. Ross ”Johannes 2” õpik ja töövihik; töölehed ja jaotmaterjalid õpetaja käest. |