Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepass

Ainepass

Ainepass: Integraal. Planimeetria.

Õppeaasta: 2025/2026
Valdkond: Matemaatika ja infotehnoloogia
Periood: 1
Aine: Kitsas matemaatika
Nimetus: Integraal. Planimeetria.
Õpetaja: Helgi Suurmets
Klass: 12KU
Staatus: Kohustuslik kursus
Osalejate kriteeriumid:

Puuduvad.

Maht:

19 auditoorset tundi.

Eesmärgid:

Eesmärgid:Õpilane tunneb funktsiooni uurimise mõisteid ja oskab neif ülesannete lahendamisel rakendada.

                 Oskab lahendada ekstreemumülesandeid ja leida joone puutuja võrrandit.

                 Oskab leida kõverjoonega piirtud kujundite pindala.

Õpitulemused:

Puutuja tõus. Joone puutuja võrrand. Funktsiooni kasvamis- ja kahanemisvahemik; funktsiooni
ekstreemum. Integraal. Määratud integraal. Planimeetria kordamise algus.

Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

   Funktsiooni määramispiirkond, nullkohad, positiivsus- ja negatiivsuspiirkond, kasvamine ja kahanemine, ekstreemumkohas, funktsiooni maksimum ja miinimum. Joone puutuja. Ekstreemumõlesanded. Algfunktsiooni ja määramata integraali mõiste. Integraali omadused. Kõvertrapets, selle pindala.
Määratud integraal, Newtoni-Leibnizi valem. Integraali kasutamine tasandilise kujundi pindala, hulktahuka pöördkeha ruumala ning töö arvutamisel.
Kolmnurk, selle sise- ja välisnurk, kolmnurga sisenurga poolitaja, selle omadus. Kolmnurga sise- ja ümberringjoon. Kolmnurga mediaan, mediaanide omadus. Kolmnurga kesklõik, selle omadus. Meetrilised seosed täisnurkses kolmnurgas. Hulknurk, selle liigid. Kumera hulknurga sisenurkade summa. Hulknurkade sarnasus. Sarnaste hulknurkade ümbermõõtude suhe ja pindalade suhe. Hulknurga sise- ja ümberringjoon. Rööpkülik, selle eriliigid ja omadused. Trapets, selle liigid. Trapetsi kesklõik, selle omadused. Kesknurk ja piirdenurk. Thalese teoreem. Ringjoone lõikaja ning puutuja. Kõõl- ja puutujahulknurk. Kolmnurga pindala. Rakenduslikud geomeetriaülesanded.

Hindamine:

Hindamine toimub kusue jooksul tehtavate kontrolltööde/tööde põhjal. Arvesse tuleb ka õpilase areng ja töö tunnis

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Kursuse hinne kujuneb kursuse jooksul tehtud tööde põhjal. Kõik tööd peavad olema tehtud.  Kui õpilane soovib oma kursuse hinnet parandada, siis on tal võimalus teha arvestustöö kogu kursuse jooksul õpitud materjalile . Õpetajal on õigus hinde kujundamisel arvestada õpilase tööd tunnis ja tema arengut.

Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

Hindeid saab parandada järelevastamise tunni ajal või õpetajaga individuaalselt kokkulepitud ajal. Kursuse hinde parandamiseks on  arvestustöö arvestuste nädalal.

Õppematerjalid:

1. Lepmann ; Velsker „Matemaatika XI klassile“ Koolibri
2. L.Lepmann, T.Lepmann, H.-M. Varul „Ülesandeid gümnaasiumi matemaatika lõpueksamiks valmistumisel“ Koolibri 2004 (ül.kogu)
3. E. Abel, E. Jõgi, E. Mitt „ Matemaatika ülesannete kogu keskkoolile“ (ül.kogu)
4. K. Kallaste „Valikülesannete kogu gümnaasiumile“ Koolibri 2001
5. e-koolikott.ee
6. www.kool.ee
7. Afanasjev ja co. Kitsas matemaatika.

Tagasivaade orkestri tegemistele

Tagasivaade rahvatantsijate tegemistele

Tagasivaade segakoori tegemistele