Ainepass: II kursus
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Sotsiaalained |
Periood: | 2 |
Aine: | Majandus- ja ettevõtlusõpe |
Nimetus: | II kursus |
Õpetaja: | Maarika Mõts |
Klass: | 11TE |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Tehnoloogiasuuna 11. klass kellel on läbitud 10 klassi majanduse ja ettevõtluse kursus. |
Maht: | 18 tundi ehk kolm projektipäeva, mis kestavad igaüks 6 tundi. |
Eesmärgid: | PROJEKTIPÄEV nr 1 - ettevõtlushäkaton, mille eesmärkideks on 1. Innovatsiooni ja loovuse soodustamine2. Ettevõtlusoskuste arendamine3. Kogemuste jagamine ja koostöövõrgustiku loomine4. Probleemilahenduse kiirendamine.5. Reaalse väärtuse loomine6. Parem arusaam ettevõtlusestPROJEKTIPÄEV nr 2 - ringmajandus programmi GirlsGoCircular põhjal, mille eesmärkideks on 1. Ringmajanduse põhimõtete mõistmine (lineaarne vs ringmajandus; ressursitõhusus, jäätmete vähendamine, korduskasutus, remonditavus ja ümbertöötlemine)2. Jätkusuutliku mõtteviisi edendamine3 Ühenduste loomine ja koostöö väärtustamine4. Käitumise ja harjumuste muutmine (nt jäätmete sorteerimine, vähemate toodete ostmine, vanade asjade parandamine).5. Mõju mõistmine ja hindamine (selgitada praktiliste näidete abil, kuidas ringmajandus aitab vähendada CO2 jalajälge ja loodusvarade kulu)PROJEKTIPÄEV nr 3 koosneb kahest osast. 1. meediapädevuse õpe aktuaalsete raha/investeerimis/majandusteemadega (nt suhkrumaks, rohepööre vms) - simulatsioonimäng "Trollide rünnak". Kestus 3 tundi. Tegevuse käigus areneb õpilaste koostööoskus, loov mõtlemine, esitlusoskus ja kriitiline mõtlemine. 2. ettevõtlusõpe Tegevus. Õpilased loovad tiimides tooteid ja teenuseid, mis aitavad mõnd ühiskonna kitsaskohta leevendada. Õpiväljundid. Töötuba inspireerib noorte loomingulisust ja analüütilist mõtlemist eluliste probleemide lahendamisel, annab praktilise tiimitöö kogemuse ning avab tehnoloogia kasutusvõimalusi ettevõtluses. Kestus. Kolm tundi.
|
Õpitulemused: | Projektipäevadel osalenud õpilane
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Projektipäevad toimuvad kolmel erineval päeval koolimajas Õpilased töötavad vastavalt vajadusele nii individuaalselt, paarides kui ka rühmades. |
Hindamine: | Hindamine toimub refleksioonide põhjal + meediapädevuse hindamismaatriks, mille õpilased saavad enne vastava osa algust.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Lõpphindeks on kolme erineva osa hinnete keskmine. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Projektipäevadelt puudumise ja tehtud tegevused saab järele teha järgmisel õppeaastal koos vastava tehnoloogiaklassiga.
|
Õppematerjalid: | Ringmajanduse rahvusvahelise kursuse GirlsGoCircular materjal Poudel, D - simulatsioonimäng gümnaasiumiõpilastele "Trollide lahing" Raissaar, K; Reinsoo, H "Ettevõtlushäkatoni korraldamine" - praktiline töö, juhendaja õp Maarika Mõts Wise Ettevõtluskool
|