Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepass

Ainepass

Ainepass: II kursus

Õppeaasta: 2024/2025
Valdkond: Sotsiaalained
Periood: 2
Aine: Majandus- ja ettevõtlusõpe
Nimetus: II kursus
Õpetaja: Maarika Mõts
Klass: 11TE
Staatus: Suunakursus
Osalejate kriteeriumid:

Tehnoloogiasuuna 11. klass kellel on läbitud 10 klassi majanduse ja ettevõtluse kursus.

Maht:

18 tundi ehk kolm projektipäeva, mis kestavad igaüks 6 tundi.

Eesmärgid:

 PROJEKTIPÄEV nr 1 - ettevõtlushäkaton, mille eesmärkideks on

1. Innovatsiooni ja loovuse soodustamine

2. Ettevõtlusoskuste arendamine

3. Kogemuste jagamine ja koostöövõrgustiku loomine

4. Probleemilahenduse kiirendamine.

5. Reaalse väärtuse loomine

6. Parem arusaam ettevõtlusest

PROJEKTIPÄEV nr 2 - ringmajandus programmi GirlsGoCircular põhjal, mille eesmärkideks on

1. Ringmajanduse põhimõtete mõistmine (lineaarne vs ringmajandus;  ressursitõhusus, jäätmete vähendamine, korduskasutus, remonditavus ja ümbertöötlemine)

2. Jätkusuutliku mõtteviisi edendamine

3 Ühenduste loomine ja koostöö väärtustamine

4. Käitumise ja harjumuste muutmine (nt jäätmete sorteerimine, vähemate toodete ostmine, vanade asjade parandamine).

5. Mõju mõistmine ja hindamine (selgitada praktiliste näidete abil, kuidas ringmajandus aitab vähendada CO2 jalajälge ja loodusvarade kulu)

PROJEKTIPÄEV nr 3 koosneb kahest osast.

1. meediapädevuse õpe aktuaalsete raha/investeerimis/majandusteemadega (nt suhkrumaks, rohepööre vms) - simulatsioonimäng "Trollide rünnak". Kestus 3 tundi.

Tegevuse käigus areneb õpilaste koostööoskus, loov mõtlemine, esitlusoskus ja kriitiline mõtlemine.

2. ettevõtlusõpe

Tegevus. Õpilased loovad tiimides tooteid ja teenuseid, mis aitavad mõnd ühiskonna kitsaskohta leevendada.

Õpiväljundid. Töötuba inspireerib noorte loomingulisust ja analüütilist mõtlemist eluliste probleemide lahendamisel, annab praktilise tiimitöö kogemuse ning avab tehnoloogia kasutusvõimalusi ettevõtluses.

Kestus. Kolm tundi.

 

Õpitulemused:

Projektipäevadel osalenud õpilane

  • Mõistab rohepöörde olemust ja selle olulisust globaalse kliimakriisi lahendamisel.
  • Analüüsib ja hindab, kuidas ettevõtted ja üksikisikud saavad panustada kestlikkusse arengusse.
  • Tunneb jätkusuutlikkuse võtmekontseptsioone (nt süsinikujalajälg, taastuvenergia, ressursitõhusus).
  • Oskab tuua näiteid ringmajanduse ja rohepöörde edukatest praktikast.
  • Suudab pakkuda praktilisi lahendusi jätkusuutlikkuse suurendamiseks igapäevaelus ja ettevõtluses.
  • Mõistab ettevõtte loomise põhimõtteid ja protsesse, alates ideest kuni ettevõtte registreerimiseni.
  • Oskab koostada lihtsa äriplaani, sealhulgas määrata sihtrühma, analüüsida turgu ja koostada eelarvet.
  • Tunneb erinevaid ettevõtlusvorme ja valib sobiva vormi vastavalt ärimudelile.
  • Mõistab meedia rolli ja mõju ühiskonnas ning teab, kuidas kriitiliselt analüüsida erinevaid meediaväljaandeid.
  • Oskab eristada tõest infot väärinfost ja hinnata allikate usaldusväärsust.
  • Mõistab digitaalse jalajälje ja privaatsuse olulisust internetis.
  • On kogenud meeskonnatööd ja oskab efektiivselt jagada rolle ning vastutust.
  • Suudab analüüsida probleemi ja pakkuda innovaatilisi lahendusi piiratud aja ja ressurssidega.
  • Oskab esitleda oma ideed selgelt ja veenvalt erinevatele sihtrühmadele.
  • On omandanud kogemuse, kuidas viia idee reaalseks teostatavaks lahenduseks.
  • On teadlik ja vastutustundlik kodanik, kes mõistab jätkusuutliku arengu tähtsust nii kohalikul kui ka globaalsel tasandil.
  • Oskab kriitiliselt mõelda, analüüsida ja lahendada praktilisi probleeme.
  • Tunneb kaasaegse ettevõtluse ja meedia põhivõtteid ning rakendab neid oma igapäevaelus.
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

Projektipäevad toimuvad kolmel erineval päeval koolimajas

Õpilased töötavad vastavalt vajadusele nii individuaalselt, paarides kui ka rühmades.

Hindamine:

Hindamine toimub refleksioonide põhjal + meediapädevuse hindamismaatriks, mille õpilased saavad enne vastava osa algust.

 

 

 

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Lõpphindeks on kolme erineva osa hinnete keskmine.

Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

Projektipäevadelt puudumise ja tehtud tegevused saab järele teha järgmisel õppeaastal koos vastava tehnoloogiaklassiga.

 

 

Õppematerjalid:

Ringmajanduse rahvusvahelise kursuse GirlsGoCircular materjal

Poudel, D - simulatsioonimäng gümnaasiumiõpilastele "Trollide lahing"

Raissaar, K; Reinsoo, H "Ettevõtlushäkatoni korraldamine" - praktiline töö, juhendaja õp Maarika Mõts

Wise Ettevõtluskool

 

 

Tagasivaade orkestri tegemistele

Tagasivaade rahvatantsijate tegemistele

Tagasivaade segakoori tegemistele