Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepass

Ainepass

Ainepass: Soome keel (B1) I kursus

Õppeaasta: 2024/2025
Valdkond: Võõrkeeled
Periood: 2
Aine: Soome keel (B1)
Nimetus: Soome keel (B1) I kursus
Õpetaja: Piibe Leiger
Klass: 10KU, 10LO
Staatus: Kohustuslik kursus
Osalejate kriteeriumid:

Puuduvad

Maht:

20 tundi

Eesmärgid:

Taotletakse, et õpilane kursuse jooksul
1) jätab meelde soome keele häälduse erisused, õpib selgeks raskemate häälikukombinatsioonide hääldamise;
2) loeb soravalt lihtsat teksti;
3) omandab sõnavara õpitavate teemade ulatuses, seostab uusi sõnu ja väljendeid varem õpitutega;
4) õpib moodustama lihtsamaid grammatilisi vorme;
5) oskab moodustada lihtsamaid küsimusi ja neile õpitud teemade piires vastata;
6) mõistab ja väärtustab oma ning soome kultuuritraditsioonide sarnasusi ja erinevusi.

Õpitulemused:

Läbinud kursuse, õpilane
1) mõistab lihtsate vestluste, sõnumite ja tekstide sisu õpitud temaatika piires;
2) koostab lauseid ja lihtsaid tekste õpitud temaatika piires;
3) tunneb huvi soome kultuuri ja traditsioonide vastu;
5) kasutab võõrkeelseid teabeallikaid (nt sõnaraamatud, Internet) vajaliku informatsiooni leidmiseks;
6) seab õpieesmärke ja hindab nende saavutatuse taset ning valib ja vajaduse korral muudab oma õpistrateegiaid

Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

Käsitletavad teemavaldkonnad:
enesetutvustus; suhtlus: tervitamine ja hüvastijätmine, tänamine, andestuse palumine, tutvustamine, kellaaja küsimine ja vastamine; andmed Soome kohta; erinevad elukutsed, rahvused ja keeled; kool, ained, lemmikained, huvid, harrastused; klassiruum, ruumi sisustus, koolitarbed; aeg: päev, nädalapäevad, aastaajad, ilmastikunähtused; erinevad asutused, asukohta täpsustavad sõnad.

Omandatavad keeleteadmised:
hääldamine; vokaalharmoonia; arvsõnad; erinevate küsimuste esitamine; kohakäänded; omastava ja osastava käände moodustamine; lihtsamate mitmuse vormide moodustamine; omadussõnad, võrdlusastmed; tegusõna pööramine olevikus; eituse pööramine; isikulised asesõnad, lihtsamad astmevahelduse juhtumid

Hindamine:

Kursuse jooksul saadakse vähemalt 6 arvestuslikku hinnet. Neist 3 ulatuslikumate tööde eest (kontrolltöö, pikem suuline vestlus või dialoog) ja 3 moodustuvad kahest omavahel seonduvast protsessihindest (näiteks rühmatöös osalemise hinne + seda rühmatööd ettevalmistava kodutöö hinne).

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Kursusehinne pannakse välja arvestuslike tööde põhjal. Positiivse kursusehinde saamiseks peavad kõik arvestuslikud tööd olema sooritatud vähemalt hindele „rahuldav“.

Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

Arvestusliku töö ajal puudunud või töö mitterahuldavalt sooritanud õpilasel tuleb töö kahe nädala jooksul järele vastata. Tõsise terviserikke puhul saab ajapikendust kokkuleppel õpetajaga. Kui õpilane on puudunud 1/3 ainetundidest ja tema keskmine hinne on väiksem kui „4“, tuleb tal sooritada arvestuste nädalal arvestustöö.

Õppematerjalid:
  • Kaare Sark „Hyvä, parempi, paras“ (Soome keele õppekomplekt algajatele)
  • Madean Altsoo „Soome keele grammatika“
  • „Soome ja soomlased“ Elias Lönnroti Seltsi väljaanne
  • Sõnaraamatud (soome – eesti ja eesti – soome)
  • Õpetaja koostatud töölehed, mängud
  • http://www.koolielu.ee
  • http://www.lukukeskus.fi/virtuaalivierailut
  • http://www.kirjekyyhky.wordpress.com
  • https://www.osaansuomea.fi/
  • Margit Kuusk "Suomi selväksi" (soome keele õpik)

Tagasivaade orkestri tegemistele

Tagasivaade rahvatantsijate tegemistele

Tagasivaade segakoori tegemistele