Õppeaasta: |
2024/2025 |
Valdkond: |
Kunstiained ja kehaline kasvatus |
Periood: |
1, 2 |
Aine: |
Muusika |
Nimetus: |
Muusika 1. kursus 10 ME |
Õpetaja: |
Anneli Leima |
Klass: |
10ME |
Staatus: |
Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: |
Puuduvad
|
Maht: |
18 auditoorset tundi, 2 tundi kontserdikülastus ja arvustuse kirjutamine.
|
Eesmärgid: |
Õpilane
• väärtustab muusikat
• valdab põhiteadmisi ajastute ja maade muusikast ning kultuuride arengust
• oskab muusikat kriitiliselt kuulata, analüüsida ning selle üle arutleda
• osaleb muusikaelus
• rakendab ning arendab musitseerimise kaudu oma teadmisi, muusikalisi võimeid ja oskusi
• rakendab loovust muusikalises eneseväljenduses
|
Õpitulemused: |
Õpilane oskab:
• võrrelda erinevaid perioode muusikaajaloos
• analüüsida muusikateoseid
• arvustada kontserte ja muusikalavastusi
• teha valikuid kontserdielus toimuvatest sündmustest
• rakendada oma oskusi musitseerimisel
• osaleb kooli jm. muusikaelus
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): |
Muusikalised väljendusvahendid.
Muusikalised oskussõnad.
Muusikaajalugu
Vanaaeg. Keskaeg. Ajastu kultuurilooline taust ja muusikalised väljendusvahendid.
Gregooriuse laul, missa, mitmehäälsuse ja noodikirja kujunemine, rüütlikultuur.
Renessanss. Ajastu kultuurilooline taust ja muusikalised väljendusvahendid.
Polüfoonilise muusika areng, ilmalik laul ja seltskonnamuusika, instrumentaalmuusika, reformatsioon ja muutused kirikumuusikas.
Barokk. Ajastu kultuurilooline taust ja muusikalised väljendusvahendid.
Õukonnamuusika, ooper, oratoorium, passioon, kontsert, prelüüd ja fuuga.
Muusikanäited järgmiste heliloojate loomingust: Bach, Händel, Vivaldi
Muusikaürituse külastamine vähemalt üks kord kursuse vältel ning asjakohase arvamuse avaldamine muusikalist oskussõnavara kasutades.
Kontserdi- või muusikalavastuse arvustus. Juhend Teras. Töö tuleb laadida Moodle'isse vastava teema alla - kursus: Muusika 10. klassile, võti 10ME
|
Hindamine: |
Hindamise eesmärgiks on saada ülevaade õpilase individuaalsest arengust ja muusikaõpetuse eesmärkide saavutamisest. Õpitulemuste kontrollimise vormid sisaldavad suulist ja kirjalikku küsitlust, arvestuslikke töid, muusikakuulamise teste, grupitöid, kontserdi- või muusikalavastuse külastust ning arvustuse kirjutamist.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): |
Perioodi hinne kujuneb kontrolltööde ja arvustuse hindest. Protsessihinded on kaalukeeleks, kui perioodi hinne on kahevahel. Rohkem kui ühe arvestusliku puuduliku hindega ei ole võimalik rahuldavat perioodihinnet saada.
Arvustus tuleb esitada nädala jooksul pärast kontserdi kuulamist, aga mitte hiljem kui 4. veebruaril 2025 Moodle'is vastava teema all. Arvustuse esitamisel pärast tähtaega alandatakse hinnet ühe palli võrra.
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: |
Kontrolltöid on võimalik järele vastata kahe nädala jooksul pärast hinde päevikusse kandmist. Kuulamistöid saab järele teha hinde päevikusse kandmisele järgneva nädala konsultatsiooni ajal.
|
Õppematerjalid: |
Muusikaõpik gümnaasiumile I osa T. Siitan, A. Sepp
Töövihik- konspekt Muusikaõpetus I osa A. Sepp, T. Siitan
Muusikalugu gümnaasiumile. Konspekt I osa. M. Kaldaru
Muusika ajalugu antiikajast tänapäevani. M. Lord
e-koolikott
Õpetaja ja õpilaste esitlused.
|