Tartu Tamme Gümnaasium

Ainepass

Ainepass

Ainepass: 3D modelleerimine II

Õppeaasta: 2024/2025
Valdkond: Matemaatika ja infotehnoloogia
Periood: 1
Aine: 3D modelleerimine
Nimetus: 3D modelleerimine II
Õpetaja: Ave Kodar
Klass:
Staatus: Valikkursus
Osalejate kriteeriumid:

25 õpilast rühmas

Maht:

19 auditoorset tundi (19x70 min), kursus koosneb 100%​ praktilistest töödest.

Eesmärgid:

3D modelleerimise edasijõudnute kursusel keskendume low poly stiilis objektide modelleerimisele - sellised mudelid on stiliseeritud ja koosnevad üsna väikesest arvust hulknurkadest ehk polügoonidest. Praktikumide käigus modelleerimine tervikliku elutoa või köögi stseeni (õpilane saab valida), multikamajade stseeni, veidike loodust ja ka ühe detailiderohkema digivoolitud karakteri.

Õpitulemused:

Kursuse​ ​läbinud​ ​õpilane:

1) oskab​ ​kasutada​ ​Blenderi ​programmi​ ​keerukamate​ ​3D​-mudelite modelleerimiseks ja tekstuurimiseks;

2) tunneb​ ​3D​-ruumis ​modelleerimise​, tekstuurimise ja ​valgustamise keerukamaid võtted​ ​ning​ ​kvaliteetse pildi renderdamise jaoks vajalikke​ ​tegevusi;

3) oskab iseseisvalt modelleerida stiliseeritud 3D-mudeleid ja on omandanud baasoskused karakteri modelleerimise osas.

Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö):

Kursusel​ ​käsitletakse​ ​3D​-​modelleerimise keerukamaid konstruktsioone​ ​ja​ ​tutvustatakse​ ​antud​ ​ainevaldkonda​ ​kuuluvaid silmaringi​ ​arendavaid​ ​teemasid.

Hindamine:

Kursuse hindamine on arvestuslik.​ ​Lõplik koond​arvestus moodustub​ ​100%​ vahearvestuste alusel.

Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne):

Lõpptulemus kujuneb arvestusliku hindena. Praktikumitööd 1-6 annavad igaüks ühe arvestuse, koondarvestuse saamiseks on vajalik esitada kõigi 6 praktikumi tööd.

NB! Kui õpilane esitab õpetajale praktikumi jooksul teha tuleva isikliku töö käigus valminud tööfaili asemel plagiaadi (kaasõpilase tehtud töö või mõnest muust allikast pärit tööfaili), peab ta kirjutama selgituskirja. Vastavalt selle sisule toimub koos õppejuhiga otsustamine, kas õpilasel on võimalik vastav töö järgi teha või mitte. Kui on, siis tuleb õpilasel teha ja esitada täiesti uus töö, mille määrab õpetaja.

Võlgnevuste likvideerimise võimalused:

Kahe​ ​nädala​ ​jooksul​ peale kursuse​ ​lõppu,​ ​kokkuleppel​ ​õpetajaga.

Õppematerjalid:

TERA kursus 3D modelleerimine.

Tagasivaade orkestri tegemistele

Tagasivaade rahvatantsijate tegemistele

Tagasivaade segakoori tegemistele