Ainepass: Praktiline eesti keel I
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 1 |
Aine: | Eesti keel |
Nimetus: | Praktiline eesti keel I |
Õpetaja: | Liina Nagel |
Klass: | 10TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 20 auditoorset tundi |
Eesmärgid: | Kujundada kriitilist teabekasutajat, erineva eesmärgi ja ülesehitusega tekstide loojat, vestluspartnerist ja olukorrast lähtuvat suhtlejat (nii kirjalikud kui ka suulised ülesanded). Kursuse jooksul õpitakse tundma infootsingu võimalusi, kasutama põhiallikaid (sõnaraamatud, veebisõnastikud ja -käsiraamatud), argumenteerima oma seisukohti, koostama erinevaid tarbetekste, kokkuvõtteid, järgides ja õppides õigekirjareegleid. |
Õpitulemused: | Kursuse lõpus õpilane: |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kõnearendus-, lugemis-, kuulamis- ja kirjutamisteemadeks on peamiselt 10. klassi kirjanduskursuste ja eesti keele kursusega „Keel ja ühiskond“ seostuvad teemad. Kõnelemine: suuline esinemine (lühikõne esitamine) ja suhtlus eri tüüpi olukordades, argumenteerimine, veenmine, tagasiside andmine kaaslastele. Kirjutamine: arvamustekstid (lühikeste arvamustekstide koostamine ühiskonna- ja õpilaselu teemadel, alusteksti põhjal), tarbetekstid (elulugu, avaldus, seletuskiri, taotlus, kiri ja e-kiri jt), kokkuvõtte kirjutamine, õigekirja- ja õigekeelsusküsimuste kordamine, arutleva kirjandi eeltöö. Lugemine: seotud ja sidumata tekstide (nimestikud, graafikud, tabelid jm) mõistmine. Info otsing erinevatest allikatest. Süstemaatiline sõnavaraarendus (nt harvem sõnavara, võõrsõnad, sõnamoodustus, sõnavara täiendamine, kinnistamine ja praktiline kasutamine). Kuulamine: teksti suhtlustähenduse ja eesmärgi mõistmine eri toiminguis, suhtluspartneri mõistmine dialoogis, erinevate keelevariantide sotsiaalse tähenduse mõistmine. |
Hindamine: | Õigekeelsuse teemade peale töö. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kõik hinded on võrdsed, keskmine hinne võrdub kursusehinne, aga selleks, et kursus oleks „5“ või „4“, ei tohi hinnete seas ei tohi olla „1“ või „2“. Kooliastme hinne: aritmeetiline keskmine kõikide eesti keele kursuste peale, kui hinne kahevahel, siis määravaks 12. klassi hinded. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Tööd on lühikesed, neid saab järele teha konsultatsioonis, õpilane lepib eelnevalt kokku, õpetaja annab Stuudiumis ka märku, millal on esimene võimalus uuesti vastata. |
Õppematerjalid: | H. Puksand, M. Ross „Johannes 1“ (õpik + töövihik), õpetaja koostatud materjal. |