Ainepass: Meditsiini ja tervishoiu alused 4.-6. kursus (sh praktika)
Õppeaasta: | 2024/2025 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1, 2 |
Aine: | Sissejuhatus enamlevinud haigustesse |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 4.-6. kursus (sh praktika) |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 11ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Meditsiiniklassi suunakursus |
Maht: | 2 kursust + 1 praktikakursus |
Eesmärgid: |
Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane:
Õppe viivad reeglina läbi Tartu Ülikooli arstiteaduskonna, TÜ kliinikumi ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli (THKK) õppejõud. Loengud, seminarid ja praktikumid toimuvad reeglina TÜ Biomeedikumis, TÜ Kliinikumis ning Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis. |
Õpitulemused: | Õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Kursused toimuvad vastavalt kokkulepetele TÜ, THKK jt asutustega, eraldi plaani alusel, mille õpetaja õpilastele Stuudiumi kaudu teatab. * Õppesisu teemad võivad veidi varieeruda, sõltuvalt kõrgkoolide võimalustest ja kooliga koostööst tulenevatest vajadustest: Meditsiin ja tervishoid 4.-5. kursus, üldteemal Sissejuhatus enamlevinud haigustesse, kliinilised erialad.
Iseseisev töö: e-portfoolio koostamine õppepäevadest, selle kaitsmine. 6. kursusena toimub 11. klassi lõpus Meditsiini õppepraktika: t öövarjutamine kliinikumis (1 päev), apteekides ja perearstide juures (1 päev), praktiline õppepäev THKK-s jms. Praktika on samuti arvestuslikult (A/MA) hinnatav. |
Hindamine: | Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud ehk A/MA). Meditsiinipraktika (juunikuus) hinnatakse eraldi õpilase koostatava praktikapäeviku (sissekannete hulga ja kvaliteedi, analüüsi ja teadmiste-arusaamiste) ja praktikale järgnevas ühisarutelus osalemise alusel, hindamine on samuti arvestuslik. Õpilastel on tarvis teha õppepäeva jooksul endale märkmeid, et seejärel koostada blogi/kodulehe sisskanne. Blogi tuleb teha avalikuks ning selle aadress lisada õpetaja osutatud kohta Drives: 11.ME klass: https://docs.google.com/document/d/1ROaphH1XTfQyqe38KoXmGO-t-7m1sxS-fU_tEBBasmk/edit?usp=sharing Blogide kaitsmine komisjoni ees või muu kursusi kokkuvõttev tegevus toimub kursuste lõpus (veebruari lõpp-märtsi algus). Nõuded õppepäevade blogile/kodulehele Blogi/koduleht tuleb teha 2 – max 3 liikmelistes rühmades, koostöös. Plagiaat sissekannetes on keelatud – eesmärk on ju õppe mõtestamine iseenda jaoks. Võite jätkata eelmise aasta blogiga.
2) Blogis tuleb iga osaletud õppepäeva kohta kirjutada: a. Teema, toimumisaeg- ja koht, õppejõud b. Mida õpetati, mida nägite – st kirjeldus meditsiini ja tervishoiualasest sisust. c. Kui võimalik (kui tutvustatakse), iseloomustage üht teile uut aparaati või meetodit teaduses, uurimistöös, rakendamises praktikasse jne. d. Kirjutage välja 2-3 teile seni tundmatut loodusteaduslikku vm mõistet koos selgitusega. Seletuse saate ka pärast õppepäeva interneti vm abil lisada. e. Kuidas on õppepäevaga seotud teie varasemad teadmised, koolis jm õpitu? Tooge näited. Seosed nt erinevates õppeainetes õpituga/õpitavaga. (Nt keemias õpiti pH-d, seda tarkust on meditsiinis tarvis…(kus/miks). Loodusteadustega nagunii, kuid ka humanitaar- ja sotsiaalainetega. 3) Lisada iga õppepäeva kohta vähemalt üks illustratsioon. Pilt teha ise, kasutada teise õpilase tehtud pilti (viidata!) või leida see internetist (viidata ja kasutada autoriõigustega kooskõlas!). Illustratsioone leiab nt Wikimedia Commons (https://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page ), või Flickr commons (https://www.flickr.com/commons ), Unsplash (https://unsplash.com/ jne lehtedelt, otsi Creative Commons litsentsiga pilte. Tähelepanu: „Esmaabi“ (11.kl) teemat blogis kajastama ei pea. See õpe toimub kooli projektipäevade ajal (5.-6. märts) ning selle baaskoolituse maht on 16 tundi (x 45 min), arvestuslikult 5 „tavalist“ õppepäeva (2x70 min). Kui olete varem samal koolitusel (nt autokoolis) osalenud, uuesti õppepäevadel käima ei pea – aga siis saatke palun õpetajale vastava tunnistuse koopia. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Arvestuse saamiseks peab:
Kooliastmehinded kujunevad järgmiselt:
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õppepäevadel osalemist ei ole võimalik korrata. Põhjendatud erandjuhtudel tuleb antud teemal teha blogisissekanne õpetaja antud teemal või paluda ise õppejõult teist võimalust vastamiseks: „Esmaabi“ (11.kl) puhul. |
Õppematerjalid: | Õppematerjalid: Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul. Blogi/kodulehe sissekannete loomine ja eneseanalüüs õppepäevadel osalemisest.
|