Ainepass: Meedia ja mõjutamine lõimituna praktilise eesti keele 2. kursusega (11. kl 2. kursus)
Õppeaasta: | 2023/2024 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 3 |
Aine: | Eesti keel |
Nimetus: | Meedia ja mõjutamine lõimituna praktilise eesti keele 2. kursusega (11. kl 2. kursus) |
Õpetaja: | Heily Soosaar |
Klass: | 11KU |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 19 70-minutilist tundi |
Eesmärgid: | Kursusel õpetatuga taotletakse, et õpilane |
Õpitulemused: | Kursuse läbimise järel õpilane |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | Eri tüüpi meediatekstide roll ühiskonnas; uue ehk digimeedia spetsiifika ja mõju. Allikad ja usaldusväärsus, valeuudis. Meediakanalid ja ja -žanrid (ajaleht, teadusartikkel, telesaade). Sõnavabadus ja meediaeetika. Argumenteerimine. Demagoogiavõtted. Reklaami olemus ja liigid, reklaamikeel. Reklaam ja seadus. Sõnatuletus. Nimede õigekiri. Võrdlusastmed. Sõnastus- ja stiiliküsimused. Lugemisülesannete tegemine ja analüüs. Arutlus. |
Hindamine: | Kursuse materjali omandamist hinnatakse loovtööde, projektitöö ja lugemisülesande lahendmisega. Hinded jagunevad arvestuslikeks (suurema kaaluga) ja protsessihinneteks (ajaleheprojekt). Kursuse jooksul toimub 4 arvestuslikku tööd: 1 meediaprojektitöö (teadusartikli tutvustusega esinemine), 1 kirjand (arutlus) ja 1 lugemisülesande töö, ortograafia kontrolltöö. Neid töid hinnatakse arvestusliku hindega. Kursuse lõpus tuleb esitada korrektselt täidetud õpimapp, mida hinnatakse arvestusliku hindega. Kirjandit ja lugemisülesannet hinnatakse riigeksami hindamiskriteeriumite järgi. Kontrolltööde hindamine: 90-100% "5"; 75-89% "4"; 60-74% "3". Mitterahuldavalt sooritatud töö tuleb ümber vastata. Ümber vastata saab vaid mitterahuldavat hinnet ja sel juhul hinnatakse tööd rangemalt. Sooritamata töö tuleb järele vastata. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Positiivne kokkuvõttev hinne kujuneb perioodi jooksul saadud hinnete põhjal. "Hea" või "väga hea" perioodihinde saamiseks peavad kõik arvestuslikud tööd olema tehtud vähemalt hindele „rahuldav“ ja hinne kujuneb saadud hinnete põhjal. Kokkuvõtva hinde panemisel on suurema kaaluga arvestuslikud hinded (nt kirjand, lugemisülesanne, projektitöö). Kolm protsessihinnet omavad ühe arvestusliku hinde kaalu, mida arvestatakse kokkuvõtva hinde panemisel.
|
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Arvestusliku töö ajal puudunud õpilasel tuleb see järele vastata vastavalt koolis kehtestatud korrale 2 nädala jooksul (erandjuhtumil kokkuleppel õpetajaga). Tööd võib järele vastata 1 kord. Mõjuva põhjuseta hiljem esitatud töö hinnet alandatakse. Kui õpilane on puudunud 1/3 ainetundidest, võib õpetaja lasta õpilasel sooritada arvestuste nädalal arvestustöö. |
Õppematerjalid: | Õppematerjalidena on kasutusel R Bobõlski ja M. Rossi õpik „Johannes 2“, L. Tankleri, E. Tisleri õpik "Meedia ja mõjutamine" ja A. Kiini ja A. Lunteri „Gümnaasiumi eesti õigekeele vihik“. |