Ainepass: Draamakursus
Õppeaasta: | 2023/2024 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 2 |
Aine: | Draamakursus |
Nimetus: | Draamakursus |
Õpetaja: | Liina Nagel |
Klass: | 10KU |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | 10. kultuuriklassi õpilased |
Maht: | iga nädal kontaktund + projektipäevad (kokku 20 tundi) |
Eesmärgid: | mõista, mis on draamakunsti põhialused ja teatri tähendus meie kultuuris, saada teadmised eesti ja maailma teatri ajaloost, põhiteadmised avalikust esinemisest, oskused ennast väljendada teatrikeele ja vahendite kaudu (mõista paremini iseennast ja teisi), oskus valida lavale sobivat alusteksti ja planeerida rühmas lavastusprotsessi. |
Õpitulemused: | kursuse lõpus õpilane |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | kursuse jooksul saab õpilane ülevaate eesti teatri arenguloost (+paralleelide loomine eri maade teatritega), teatri funktsioonist, nüüdisteatri olemusest ja žanride mitmekesisusest; õpilane õpib vaatlema etendust teatrikeelele tuginedes. Praktilises pooles tehakse mitmeid häälel, žestidel, lavalisusel, improvisatsioonil põhinevaid harjutusi, analüüsitakse heli, hääle ja liikumise võimalikku mõju. Kursuse lõpuks valmib projektitööna ühisloomingul põhinev lavastus. Õppeülesanded Teras. |
Hindamine: | õpilased vaatavad iseseisvalt vähemalt üht etendust ja kirjutavad teatrietenduse analüüsi, teevad individuaalseid ja paaristööna loovharjutusi, õpivad rühmas. Õpilane sooritab kursuse jooksul kolm arvestuslikku tööd (etenduse analüüsi kirjutamine, praktiline omaloominguline projekt (lavastus), iseseisev loominguline ülesanne). |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | kursusehinne kujuneb arvestuslike hinnete põhjal. Arvestuslikud tööd peavad õpilasel olema positiivsele hindele sooritatud, et kursusehinne oleks positiivne (s.t vähemalt „3“) |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | kokkuleppel õpetajaga |
Õppematerjalid: | õpetaja antud, juhendid on Teras |