Õpilane | tulemus> | kool | juhendaja | teos | hinnang |
---|---|---|---|---|---|
Karolin Kelpman | I koht, Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi preemia | Tartu Kunstigümnaasium, 8. klass | Ebe Tuvike | Heiki Vilep „Hirm“, A-Disain, 2010 | Karolin Kelpman on kirjutanud väga hea proosakäsitluse, mis küsib autori kavatsuse, teose tausta ja mõju järele. See on hea sissevaade teose ja selle autori maailma. Eraldi tahaks veel nimetada Karolini nõtket keelekasutust. |
Sandra Maria Leet | II koht | Talinna Reaalkool, 7. klass | Piret Järvela | Jay Asher „Kolmteist põhjust“, Penguin Group, 2007 | Sandra Maria Leet oskab koos käsitletava teose autoriga südant valutada ning näha teosel ka laiemat kui puhtalt kirjanduslikku mõju. |
Kerttu Sarapuu | III koht | Tartu Kunstigümnaasium, 9. klass | Taimi Russ | Margus Karu „Nullpunkt“, Pegasus, 2010 | Julge käsitlus. Kerttu Sarapuu jagab lugemisoovitusi ning püüab vaadata teksti taha ja lugeja mõtteisse. |
Merilyn Elge | Kriitilise kirjutaja eripreemia | Rapla Ühisgümnaasium, 7. klass | Ülle Mäekivi | Mika Keränen „Varastatud oranž jalgratas“, Jutulind, 2008 | Merilyn Elgel on julgust käsitletavat teost kriitilise pilguga vaadata, eristudes sellega teistest võistlejatest, kes üsnagi heatahtlikuks jäid. Kriitik võib ka karm olla, kuid ainult põhjendatult, ning Merylin on kenasti välja toonud põhjused, miks tal on raamatu autorile etteheiteid |
Liis Luude | Noorele lugejale kirjutaja eripreemia | Tartu Kunstigümnaasium, 8. klass | Ebe Tuvike | Diana Leesalu „2 grammi hämaruseni“, Verb, 2005 | Liis Luude arvustus on selgelt suunatud eakaaslastele, julgelt on esitatud seisukohad nii käsitletava teose keele kui stiili kohta. |
Iiris Savik | Osava analüüsi eripreemia | Tartu Tamme Gümnaasium, 8. klass | Kristina Ude | Margus Karu „Nullpunkt“, Pegasus, 2010 | Iiris Savik kirjutab ladusalt. Tema arvustuse tagant paistab suur lugemus, mis lubab tal teha osavaid üldistusi ja säilitada lugedes vaatlusvõime, mis kõik on eelduseks hea arvustuse kirjutamisel, nagu ka Iirise teksti kohta kõhklematult öelda võib. |
Kirsika Meresmaa | Hea arvustuse preemia | Rapla Ühisgümnaasium, 7. klass | Ülle Mäekivi | Mai Raet „Surnud liblikad“, Tänapäev, 2010 | Kirsika Meresmaa oskab teosest üles leida selle eripära ning seda veenvalt esitada, samuti küsib ta õigustatult kodumaise heal tasemel noortekirjanduse järele. |
Lisanne Meristo | Hea arvustuse preemia | Tartu Kunstigümnaasium, 8. klass | Ebe Tuvike | Kerli Altmart „Makaagid ja majad“, Tänapäev, 2009 | Lisanne Meristo on asunud julgelt teose kallale, tuues välja selle puudused ja head küljed. Tubli arvustus! |
Ly Kuudeberg | Hea arvustuse preemia | Tartu Kunstigümnaasium, 8. klass | Ebe Tuvike | Roone Roost „Mis sul viga on“, , 2010 | Ly Kuudeberg annab ausalt edasi enda mõtted seoses käsitletava raamatuga ning sama julgelt toob esile ka oma isikliku maailmavaate. Julgus paeluski. |
Alvin Meltov | Hea arvustuse preemia | Tartu Kunstigümnaasium, 9. klass | Taimi Russ | Sass Henno „Ma olin siin“, Eesti Päevaleht, 2005 | Alvin Meltov on kirjutanud kerge stiilis arvustuse raske sisuga raamatule. Teose käsitlus on ülevaatlik ja kujundirohke. |
Kairis Kalberg | Hea arvustuse preemia | Tartu Kunstigümnaasium, 9. klass | Taimi Russ | Margus Karu „Nullpunkt“, Pegasus, 2010 | Meeldis, et Kairis Kalberg on pööranud oma arvustuses tähelepanu teose keelele ning küsib eheduse järele. |
Maret Lind | Hea arvustuse preemia | Tartu Kunstigümnaasium, 9. klass | Taimi Russ | Sulev Oll „Printsessi voodikohendaja päevaraamat“, Eesti Ajalehed, 2010 | Lühikeses arvustuses on Maret Lind suutnud edasi anda olulisema, midagi üleliigset siin ei leidu. Kõik on konkreetne ja täpne. |
Õpilane | tulemus> | kool | juhendaja | teos | hinnang |
---|---|---|---|---|---|
Triin Sepp | I koht ja luulearvustuse eripreemia | Tartu Tamme Gümnaasium, 11. klass | Piibe Leiger | Triin Tasuja „Provintsiluule“, Värske Raamat, 2009 | Triin Sepp on kirjutanud selle võistluse parima arvustuse, mis paistis silma põhjaliku luuleanalüüsiga. Sellist arvustust lugedes tekkis lootus, et ehk jätkab Triin arvustuste kirjutamist, sest luule tundub talle tõeliselt korda minevat ning käesolev arvustus sobib nii pikkuselt kui põhjalikkuselt isegi juba Loomingusse või Vikerkaarde. Usun, et ka Värske Rõhk oleks kaasautori üle rõõmus. |
Sander Lupp | II koht, Eesti Emakeeleõpetajate Seltsi preemia | Hugo Treffneri Gümnaasium, 11. klass | Monika Piirimäe | Leo Kunnas „Gort Ashryn“, Eesti Päevaleht, 2008 | Väga hea romaaniarvustus! Sander Lupp on suure süvenemisega lahanud teksti ning tulemuse kenas keeles ja hea ulmetundmise kastmes lugejale serveerinud. Selliseid arvustusi on lausa rõõm lugeda, vaim saab toidetud ja soov raamatut uuesti kätte võtta muutub vastupandamatuks. |
Kaija-Liis Lattik | III koht | Nõo Reaalgümnaasium, 11. klass | Heily Soosaar | Birk Rohelend „Enesetapjad“, Tänapäev, 2009 | Kaija-Liis Lattik on arvustajana tabanud hästi käsitletava teose õhkkonda ja see on andnud talle hea jalgealuse, analüüsimaks autori kavatsust ja teose võimalikku vastuvõttu lugeja poolt. |
Marilyn Fridolin | Autorit mõistva arvustuse eripreemia | Hugo Treffneri Gümnaasium, 11. klass | Monika Piirimäe | Mehis Heinsaar „Artur Sandmani lugu“, Tuum, 2005 | Marylin Fridolin on arvustusele lähenenud väga isiklikust vaatenurgast, kuid tänu sellele on ta käsitletava teose autorile ja teose peategelasele ka väga lähedale jõudnud ning suutnud oma arvamuse õhuliselt sõnastada. |
Maris Paarmets | Asjaliku arvustaja eripreemia, Saksa Kultuuri Instituudi preemia | Tartu Tamme Gümnaasium, 11. klass | Piibe Leiger | Kathrin Schmidt „Sa ei sure“, Eesti Raamat, 2010 | Maris Paarmets on väga asjaliku stiiliga arvustaja, ta ütleb otsekoheselt ja lihtsalt välja, mida käsitletavast teosest mõtleb ega keeruta hinnangute andmisel. |
Liina Luht | Hea arvustuse preemia | Hugo Treffneri Gümnaasium, 11. klass | Monika Piirimäe | Birk Rohelend „Mu sõraline sõber“, Tammerraamat, 2009 | Liina Luht on õnnestunult käsitlenud peategelase arengut ning püüab pseudonüümi tagant autori tõelist isikut otsida, et teost paremini mõista. Samuti õnnestunult. |
Kaisa Mill | Hea arvustuse preemia, Saksa Kultuuri Instituudi preemia | Hugo Treffneri Gümnaasium, 11. klass | Monika Piirimäe | Leonie Swann „Glennkill“, Atlex, 2009 | Kaisa Mill on kirjutanud mõnuga loetava arvustuse, milles ta annab hea ülevaate teose põhiideestikust ja ahvatleb pelgalt kirjeldusega kõne alla olevat teost kätte võtma. |
Bo Britt Peet | Hea arvustuse preemia, Soome Instituudi preemia | Hugo Treffneri Gümnaasium, 11. klass | Elina Hirvonen „Et tema mäletaks sedasama“, Varrak, 2007 | Bo Britt Peet kirjutab tõelise kaasaelamisega raamatust, mis teda on sügavalt puudutanud ning püüab lugejale edasi anda teda vallanud emotsioone mõtliku ja rahuliku analüüsi abil | |
Patrik Hytönen | Hea arvustuse preemia | Viljandi Maagümnaasium, 11. klass | Alli Lunter | Veiko Huovinen „Poja surm“, Kultuurileht, 2010 | Patrik Hytönen on kirjutanud hingemineva arvustuse, jäädes neutraalsele positsioonile teose suhtes, ilma moraalitsemata ning tõelise mõistmisega. |
Karl Puusepp | Hea arvustuse preemia | Tallinna Reaalkool, 12. klass | Piret Järvela | Andrus Kivirähk „Mees kes teadis ussisõnu“, Eesti Keele Sihtasutus, 2007 | Karl Puusepp on kirjutanud hästi jälgitava ja selge struktuuriga arvustuse, kus käsitletavat teost on igakülgselt analüüsitud. Hea töö! |
Elis Kaljuvee | Hea arvustuse preemia | Tartu Tamme Gümnaasium, 12. klass | Maria Kupinskaja „Minu Alaska“, Petrone Print, 2008 | Elis Kaljuvee on arvustada võtnud reisiraamatu, ning teeb seda kergelt unenäolises stiilis, mistõttu tema arvustus astub ilukirjandusele lähemale, kui arvustatav teos ise. | |
Reti Lõhmus | Hea arvustuse preemia, Saksa Kultuuri Instituudi preemia | Tartu Tamme Gümnaasium, 12. klass | Piibe Leiger | Daniel Kehlmann „Maailma mõõtmine“, AS Atlex, 2008 | Reti Lõhmus on kirjutanud hea ja süveneva arvustuse, mida on toredate keeleleidude (silmi sirutavad avastused jne) pärast nauditav lugeda. |