Ainepass: 12. klassi kirjanduse kursus 20. sajandi kirjandus
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 1 |
Aine: | Kirjandus |
Nimetus: | 12. klassi kirjanduse kursus 20. sajandi kirjandus |
Õpetaja: | Maiu Nurka |
Klass: | 12IT, 12TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 20 auditoorset tundi |
Eesmärgid: | Tutvustada 20. sajandi kirjandusvoole, suundumusi maailmakirjanduses ja eesti kirjanduses. |
Õpitulemused: | 1. Õpilane iseloomustab õppematerjalidele toetudes eri ajastute kirjandust, tähtsamaid voole ja žanre, autoreid ja nende teoseid. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 20. sajandi maailmakirjanduse voolud ja suunad. |
Hindamine: | Õpilase teadmisi kontrollitakse nii individuaalse kirjaliku soorituse, iseseisva töö kui ka suuliste sõnavõttude ja rühmatööde alusel. Kursuse arvestuslikud hinded kujunevad tervikteoste lugemise ja analüüsimise tulemusel ning on võrdse osakaaluga. Nende hindamise viisis (kirjalik ja/või suuline) lepitakse kokku vahetult enne hindamist. Hinded, mis annavad õpilasele tunni-, rühma- või kodutööde eest tagasisidet, on kursusehinde kujunemisel väiksema osakaaluga. Need moodustavad kokku ühe arvestusliku osakaaluga hinde, kui neid on rohkem kui üks. Kui arvestuslike hinnete kõrvale kujuneb vaid üks tunni-, rühma- või kodutööhinne, ei oma see arvestuslikku kaalu, küll aga mõjutavad need protsessihinded kursusehinde kujunemist, kui see pole arvestuslike hinnete põhjal üheselt kujundatav (s.t hinne n-ö jääb kahe hinde vahele). Õpilane hoiab kursuse vältel alles kõik tööd ja õppematerjalid, mis talle selle perioodi jooksul on antud, ning kogub need endale õpimappi. Kursuse läbimise eelduseks on juhendile vastava õpimapi olemasolu ja vajadusel tuleb esitada see hindamiseks. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursust kokkuvõttev hinne kujuneb perioodi jooksul saadud hinnete põhjal, kuid "hea" või "väga hea" kursusehinde saamiseks ei tohi olla ükski arvestuslik töö "mitterahuldav". Kokkuvõtva hinde panemisel on suurema kaaluga arvestuslikud hinded. Õpilase maksimaalne hinne ei ole 5, kui ta on üle 50% kursuse tundidest puudunud ning esitab kõik tööd kirjaliku iseseisva tööna (s.t pole osalenud aruteludes ega suulistes vestlustes, rühma- ega paaristöödes). Puudumiste korral tuleb õpilasel sõlmida aineõpetajaga kokkulepe puudutud tundide kohta lisatöö tegemiseks. Erandiks loetakse vajaduspõhine distantsõpe, mille puhul õpilane osaleb veebi vahendusel kontakttundides või teeb kokkuleppel aineõpetajaga tööd distantsilt. Viimasel juhul peab õpilane olema valmis tehtud töö esitamiseks aineõpetajale. NB! Kooliastmehinde väljapanemisel arvestatakse õpilase arengut, s.t et 12. klassi kursusehinded on olulisema kaaluga (iga järgnev kursus eelneva ees) kui 10. klassi või 11. klassi kursusehinded, samuti 11. klassi kursusehinded olulisemad kui 10. klassi kursusehinded. Hinnete piiripealset kujunemist kooliastme lõpus käsitletakse selle põhimõtte alusel. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õpilasel on võimalus tegemata tööd või mitterahuldavat hinnet parandada kahe nädala jooksul alates hinde kajastumisest Stuudiumis või arvestuste nädalal (õpilane valib ühe variandi), s.t ühte tööd on võimalik järele vastata ühe korra. |
Õppematerjalid: | J. Kaus „20. sajandi kirjandus“, A. Nahkur „Kirjandus realismist postmodernismini“, Annus jt „20. sajandi I poole eesti kirjandus“, paljundatud töölehed ja materjalid õpetaja käest. |