Ainepass: Õpilastöö alused
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Sotsiaalained |
Periood: | 1, 2 |
Aine: | Uurimistöö alused |
Nimetus: | Õpilastöö alused |
Õpetaja: | Maarika Mõts, Aly Valvas, Rigne Znamenski, Piibe Leiger |
Klass: | 11IT, 11KU, 11LO, 11ME, 11TE |
Staatus: | Kohustuslik kursus |
Osalejate kriteeriumid: | Puuduvad |
Maht: | 18 tundi |
Eesmärgid: | Kursusega „Õpilastöö alused“ taotletakse, et õpilane: |
Õpitulemused: | 1. tunneb uurimistöö või praktilise töö koostamise metoodikat ning teeb õpilastöö iseseisvalt; |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 1. Õpilastöö koostamise protsess Tartu Tamme Gümnaasiumis, õpilastöö liigid ja hindamise alused. (õp M. Mõts) 2. Uurimis- ja praktilise töö olemus. Uurimis- ja praktilise töö etapid ja struktuur. Uurimistöö eesmärk, uurimisprobleemi, uurimisküsimuse ja hüpoteeside sõnastamine. Praktilise töö eesmärkide sõnastamine. Uurimistöös kasutatavad meetodid. Kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed uurimismeetodid. Uurimisinstrumendi koostamine ja valimi moodustamine. Praktilise töö tööprotsessi kirjelduse komponendid, praktilise töö teoreetilise osa koostamine (2t, õp. M. Mõts ja R. Znamenski) HINDELINE TÖÖ: Õpilastöö aktuaalsus, eesmärk ja uurimisküsimused/hüpoteesid ning metoodika – esitamine juhendajale 3. Vormistamine (1t, õp A. Valvas) HINDELINE TÖÖ: Teabe otsimine andmebaasidest, erinevate otsinguoperaatorite kasutamine 5. Töö teooriapeatükkidega (1t, õp. M. Mõts ja R. Znamenski) 6. Õpilastöö projekti koostamise alustamine tunnis. (1t, õp. M. Mõts). 7. Projektide arutelu (1t, tund M. Mõts). HINDELINE TÖÖ: “Kaaslase projekti retsenseerimine” 8. Teabeallikatele viitamine ja kirjete vormistamine, praktikum nr. 1 (1t, õp. A. Valvas)). Hindeline tunnitöö 9. Teabeallikatele viitamine ja kirjete vormistamine, praktikum nr. 1 (1t, õp. A. Valvas). 10. Õpilastöö teooreetilise osa koostamine. Õpilastöö stiil ja keel (2t, õp. R. Znamenski) 11. Õpilastöö ja sellele esitatavad eetilised nõuded. Plagiaat. (1t, õp. M. Mõts) 12. Andmeanalüüs ja tulemuste esitamine. Hindelised praktikumid nr. 2 ja nr. 3 (2t, õp. A. Valvas). HINDELINE TÖÖ: "Teooria peatükkide esitamine juhendajale” 13. Juhendi rakendamine, ühe varem kaitstud õpilastöö retsenseerimine (1t, õp. M. Mõts). 14. Õpilastöö kaitsekõne koostamine, kaitsmise protseduur (1t, õp.M. Mõts). HINDELINE TÖÖ: “Õpilastöö mustandi esitamine juhendajale” Lisateave: Praktikume järele teha ei ole võimalik ning nendes selgitatud materjal tuleb õpilasel endal omandada. Juhendajatele esitatavad kodused tööd tuleb üles laadida vastavasse TERA kausta ning enam kui 5-päevase hilinemise korral on hindeks MA
|
Hindamine: | Kursuse hindelisteks õppeülesanneteks on iseseisvad tööd, tunnitööd, praktikumid. Hindeliste õppeülesannete juhendid ja hindamiskriteeriumid on välja toodud |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Kursust hinnatakse mitteeristavalt, kusjuures kõik hindelised tööd peavad olema sooritatud 50%liselt. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Tegemata hindelised õppetegevused tuleb sooritada hiljemalt kahe nädala jooksul peale „T“ |
Õppematerjalid: | Kursuse läbimiseks vajalikud materjalid ning viited toetavatele lisamaterjalidele on koondatud Tera õpikeskkonda „Õpilastöö aluste” kursusele. |