Ainepass: Meditsiini ja tervishoiu alused 1. ja 2. kursus
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Loodusained |
Periood: | 1, 2, 3 |
Aine: | Arstiteaduse alused |
Nimetus: | Meditsiini ja tervishoiu alused 1. ja 2. kursus |
Õpetaja: | Urmas Tokko |
Klass: | 10ME |
Staatus: | Suunakursus |
Osalejate kriteeriumid: | Meditsiini suunakursused |
Maht: | 3 kursust (sh meditsiinipraktika) |
Eesmärgid: | Meditsiini ja tervishoiu aluste õpetusega taotletakse, et õpilane:
|
Õpitulemused: | Õpilane:
|
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | 10.ME klass: Meditsiini ja tervishoiu alused I ja II kursus (Arstiteaduse alused, prekliinilised valdkonnad) III meditsiinikursusena toimub koostöös Tartu Tervishoiu Kõrgkooliga (THKK) 10. klassi lõpus nädalane Meditsiini ja tervishoiu õppepraktika (üks kursus). Praktika on arvestuslikult (A/MA) hinnatav. Osa praktika tegevustest võivad toimuda õppeaasta jooksul ning praktika korraldamisesse võidakse kaasata ka teisi asutusi. Kursused toimuvad vastavalt kokkulepetele TÜ, THKK jt asutustega, eraldi plaani alusel, mille õpetaja õpilastele Stuudiumi kaudu teatab. * Õppesisu teemad võivad veidi varieeruda, sõltuvalt kõrgkoolide võimalustest ja kooliga koostööst tulenevatest vajadustest.
Iseseisev töö: e-portfoolio koostamine. Meditsiini ja tervishoiu praktika – üks kursus, koostöös Tartu Tervishoiu Kõrgkooliga. |
Hindamine: | Hindamine on mitteeristav (arvestatud/mittearvestatud ehk A/MA). Meditsiinipraktika hinnatakse eraldi õpilase koostatava praktikapäeviku ja praktikale järgnevas ühisarutelus osalemise alusel, hindamine on samuti arvestuslik. Õpilastel on tarvis teha õppepäeva jooksul endale märkmeid, et seejärel koostada blogi/kodulehe sissekanne. Blogi tuleb teha avalikuks ning selle aadress lisatakse õpetaja osutatud kohta Drives. Blogide kaitsmine komisjoni ees või muu kursusi kokkuvõttev tegevus toimub kursuste lõpus (10.kl maikuus). Blogi/koduleht tuleb teha 2 – 3 liikmelistes rühmades. Plagiaat sissekannetes on keelatud – eesmärk on ju õppe mõtestamine iseenda jaoks.
|
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | Arvestuse saamiseks peab: 1) osalema ja blogis kajastama vähemalt 80% õppepäevadest (Siin tähendab õppepäev 2 x 70 min õpet koolivälistelt lektoritelt). Olenevalt kokkulepetest kooli partneritega on aastas ca 15-19 õppepäeva – seega kohalkäimist eeldatakse vähemalt 12-15 korral. 1.1. Põetus ja sidumise õppe maht on 4 tavalist (2x70 min) õppepäeva, seega tuleb seal kindlasti osaleda või äärmisel vajadusel teha neil teemadel kokkuvõttev teoreetiline töö (kokkuleppel õp. U. Tokkoga). 1.2. Põetus ja sidumine teemasid pole tarvis blogis kajastada, kuna õppejõud teevad eraldi arvestuse. 2) edukalt osalema blogide kaitsmisel (või sellega analoogsetes kokkuvõtvates tegevustes);
Kooliastmehinded kujunevad järgmiselt:
Nõuded õppepäevade kajastamisele (blogis). Õppepäeva tekstiline iseloomustus peaks olema umbes pool kuni üks lehekülge pikk. Sissekannetes tuleb austada patsientide jt isikute privaatsust – nt on keelatud patsiente pildistada, nende nimesid ja haiguslugu seostada (tuleb kirjeldada anonüümselt ja kuupäevadeta – nt: „räägiti kellestki…, kunagi toimunud juhtumist, kus…“). Blogis tuleb iga osaletud õppepäeva kohta kirjutada: a. Teema, toimumisaeg- ja koht, õppejõud b. Mida õpetati, mida nägite – st kirjeldus meditsiini ja tervishoiualasest sisust. c. Kui võimalik (kui tutvustatakse), iseloomustage üht teile uut aparaati või meetodit teaduses, uurimistöös, rakendamises praktikasse jne. e. Kirjutage välja 2-3 teile seni tundmatut loodusteaduslikku vm mõistet koos selgitusega. Seletuse saate ka pärast õppepäeva interneti vm abil lisada. f. Kuidas on õppepäevaga seotud teie varasemad teadmised, koolis jm õpitu? Tooge näited. Seosed nt erinevates õppeainetes õpituga/õpitavaga. (Nt keemias õpiti pH-d, seda tarkust on meditsiinis tarvis…(kus/miks). Loodusteadustega nagunii, kuid ka humanitaar- ja sotsiaalainetega. Lisada iga õppepäeva kohta vähemalt üks illustratsioon. Pilt teha ise, kasutada teise õpilase tehtud pilti (siis viidata!) või internetist leitud sisuga sobivat illustratsiooni (viidata ja kasutada autoriõigustega kooskõlas!). Blogi/kodulehe hindamiskriteeriumid (õpetaja hinnang, kas lugeda sissekanne arvestatuks): 1) Õppepäeva sisu edastamine: sisukus, selgus, teema ammendavus (sh ülaltoodud, p.5 a – f) nõuete täidetus). Igaühe eneseanalüüs (blogis) ja blogi kaitsmine. 2) Keeleline korrektsus 3) Illustratsioonide olemasolu, kohasus ja autoriõigustega arvestamine (viitamine, illustratsioonide litsentsitingimused jms. Vt nt: https://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/oppematerjalide-autorioigus/ ja http://www.hkhk.edu.ee/autorioigus/ ) 4) Vormistamine (sh aeg, koht, nimed), tehniline korrektsus ja IKT vahendiga loodu kasutajasõbralikkus. p.2.-4. abiks vaata digitaalse materjali loomise nõuandeid/reegleid: http://oppevara.hitsa.ee/kvaliteet/ |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | Õppepäevadel osalemist ei ole võimalik korrata. Põhjendatud erandjuhtudel tuleb antud teemal teha blogisissekanne õpetaja antud teemal või "Põetuse ja sidumise" õppe puhul paluda ise õppejõult teist võimalust vastamiseks. |
Õppematerjalid: | Õppejõudude antavad materjalid ning õpilase enda poolt õppepäeval kohapeal tehtavad märkmed/konspekt. * Iseseisev töö: Märkmete/konspekti tegemine õppepäeva jooksul. Blogi/kodulehe sissekannete loomine ja eneseanalüüs õppepäevadel osalemisest. |