Ainepass: Õigekeelsus
Õppeaasta: | 2021/2022 |
Valdkond: | Keel ja kirjandus |
Periood: | 2 |
Aine: | Eesti keel: õigekeelsus |
Nimetus: | Õigekeelsus |
Õpetaja: | Liina Nagel |
Klass: | 10IT, 10KU, 10LO, 10TE |
Staatus: | Valikkursus |
Osalejate kriteeriumid: | puuduvad |
Maht: | 20 70-minutilist tundi |
Eesmärgid: | korrata ja süvendada õigekeelsusteadmisi. |
Õpitulemused: | kursuse lõpetamisel õpilane 1) on üle korranud ja läbi harjutanud põhikoolis omandatud eesti õigekeelsuse peamised valdkonnad; 2) tunneb eesti oma- ja võõrsõnaortograafia põhimõtteid, oskab rakendada omandatud reegleid tekstide parandamisel ja koostamisel; 3) tunneb sõnaliike; teab eesti keele kokku- ja lahkukirjutamise traditsioone ja reegleid, oskab neid rakendada; 4) tunneb eesti lauseehituse põhimõtteid, kirjavahemärgistuse reegleid ja oskab neid rakendada; 5) oskab analüüsida ja hinnata oma teadmisi ja oskusi kirjakeele kohta ning teab allikaid, millele toetudes neid arendada. |
Sisu lühikirjeldus (ka iseseisev töö): | eesti ortograafia põhimõistete ja reeglite ülevaade, kriitiliste juhtumite tundma õppimine, harjutamine: helitu hääliku põhireegel ja selle erandid; kaashäälikuühendi põhireegel ja selle erandid; h, i ja j-i õigekiri, tsitaatsõna kasutamine tekstis. Võõrsõnade tunnused. Võõrsõnade tähendus ja õigekiri. Suure ja väikese algustähe ortograafia. Kokku- ja lahkukirjutamise eelduseks olev sõnaliikide tundmine. Kokku- ja lahkukirjutamise põhimõtted ja reeglid. Lause mõiste ja liigid. Lauseliikmed (pea- ja kõrvalliikmed). Lihtlause interpunktsioon (koondlause, korduvad täiendid, määrused, öeldistäited, lisand). Üte. Lauselühend. Liitlause liigid (rind- ja põimlause) ja interpunktsioon. Segaliitlause. ÕSi jt sõnaraamatute, käsiraamatute, erinevate veebiallikate kasutamine. Sidusa teksti loomise harjutused. |
Hindamine: | õpilase teadmisi kontrollitakse kirjalike ja suuliste vastamiste kaudu. Õpilased töötavad nii rühmas kui ka iseseisvalt, lahendavad pikemaid probleemülesandeid, tegelavad allikate ja teabe analüüsimisega. Kursus: arvestatud/mittearvestatud. |
Lõpptulemuse kujunemine (ka kooliastme hinne): | kursusehinne kujuneb jooksvalt, õpilane osaleb tundides, sooritab kõik kirjalikud arvestuslikud tööd positiivsele hindele. |
Võlgnevuste likvideerimise võimalused: | õpetaja annab märku, millised ülesanded tuleb järele teha, kui õpilane on puudunud. Kui õpilane on puudunud järjest 2 tundi, siis peab õpilane tulema konsultatsiooni. |
Õppematerjalid: | õpetaja koostatud materjalid. |